Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך אפשר לשפר אחיזה בסובארו אימפרזה 02?


*Ronen*
שימו לב! השרשור הזה בן 5659 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה לא צריך מידה גדולה יותר של ג'נט ולא נעליים. אתה צריך ג'נט ברוחב הכי גדול שיש, בקוטר 14.

אם אתה יכול לאשר 15, כמו שאמרו מעלי. לך על ג'נט 15 בקוטר 6.5" או 7".

מה שמשפיע על האחיזה זה כמה גומי יש על האספלט. ג'נט רחב יותר בקוטר קטן עדיף לך, מבחינת אחיזה ותאוצה.

ג'נט 16 על הרכב הזה מיותר לחלוטין.

מי שהמליץ פה על ג'נט 16 או 17, כדאי שיקרא שוב מאמרים של מוטי בנושא האחיזה.

וכמו שסכנה ביולוגית אמר, בדוק שהבולמים שלך בסדר לפני שאתה רץ לקנות ג'נטים ו/או צמיגים.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הצמיגים שיש עכשיו על הרכב הם של הנקוק.

 

למה אני רוצה לשפר אחיזה?

כי אני מרגיש שהאחיזה על הפנים.

באיזה מהירות היית לוקח פניות? עם איזה צמיגים?

הבלמים חדשים...

מה עוד יכול להשפיע על האחזיה?

 

fizban, לא הבנתי, 15 עדיף על 14 אם אני יכול לאשר אותו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין בלמים לבין בולמים.

בלמים הם אלה שגורמים לרכב להאט \ לעצור.

בולמים (בולמי זעזועים) הם כמו שניתן להבין משמם, בולמי זעזועים.

אלו האחרונים משפיעים מאוד על האחיזה של הרכב.

ומנסיון, לאימפרזה על רוב דגמיה, יש אחיזה מעולה. (אגב, אם אתה מרגיש שהרכב רך מדי, כלומר נוטה מדי הצידה בזמן פניה, זה לא אומר שהאחיזה שלו רעה. הוא פשוט מכויל על הצד הרך של המתלים, כדי לספק נוחות טובה בכבישים עם הרבה מהמורות).

 

מספיק לצטט את ההודעה שמעליך . תודה , יאשה .

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקורה זה שהרכב מחליק בפניות בקלות.

וזה לא שאני מצפה מהאוטו להיות משהו שהוא לא.

יצא לי לנהוג בכמה משפחתיות כמו קורולה וסיוויק ובהם האחיזה הרבה יותר טובה.

 

ד"א, לא יצא לי לראות צמיגים ביום רביעי כי הייתי מחוץ לעיר, אנ מקווה שיצא לי בימים הקרובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניסיון אישי שלי ברכבים שהיו לי יודע שהורדת חתך בצמיג גם ללא הרחבה שלו משפרת באופן ניכר את תחושת הביטחון באוטו, ההיגוי משתפר וגם היציבות ברוחות צד.

יכול להיות שטעיתי במידה המקסימלית שאפשר להכניס באופן חוקי, פיזית המידה שהמלצתי עליה נכנסת ואפשר לאשר אותה ברישיון עם אתה מכיר את האנשים הנכונים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי התחושה משתפרת, אבל לא האחיזה. מה שמשפיע על האחיזה הוא כמה רחב הצמיג + הג'נט.

לפותח השרשור, אם אתה יכול לאשר 15, אז זה עדיף כי אפשר למצוא ג'נטים 15 ברוחב 7.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיותר, אולי מידה אחת יותר של צמיג טרי ואוחז יותר, כל עוד המנוע ללא שינויי הגדלת מידת הצמיג תאיט אותך .

כבר ראיתי וולקן מוגדשת על מידה מקורית ללא שום רגשי נחיתות.

צמיג מאותו הרכב גומי ישים אותה כמות גומי כמו צר יותר , הצר רק יתחמם מהר יותר , כלומר טווח העבודה שלו מוגבל יותר בזמן

(אני לא יודע בדיוק כמה)

רמת האחיזה תלויה במקדם החיכוך בלבד , כל עוד הצמיג נשאר בטווח הטמפ' היעיל האחיזה תוותר קבועה.

הייתי מסתפק בצמיג טוב במידה המקורית או אחת יותר (ברוחב ) ואת השאר משקיע בשיפור התנהגות הרכב ויותר טוב בקורס נהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקורה זה שהרכב מחליק בפניות בקלות.

וזה לא שאני מצפה מהאוטו להיות משהו שהוא לא.

יצא לי לנהוג בכמה משפחתיות כמו קורולה וסיוויק ובהם האחיזה הרבה יותר טובה.

 

ד"א, לא יצא לי לראות צמיגים ביום רביעי כי הייתי מחוץ לעיר, אנ מקווה שיצא לי בימים הקרובים.

 

מה זה מחליק? הרכב נזרק לצד או שאתה רק שומע חריקות? אם מדובר רק בחריקות אז הבעיה היא כנראה ,לחץ אוויר לא תקין בצמיגים או צמיגים יבשים.

כמו כן, ממה שהבנתי עד עכשיו, הבעיה שלך היא לא האחיזה אלה התחושת הביטחון שחסרה לך.

אם כך העניין אז החלפת הצמיגים לצמיגים בעלי חתך נמוך או החלפת בולמי זעזועים בבולמים יותר ספורטיביים בהחלט תשפר את העניין.

 

אני גם היתי ממליץ לפני שאתה ניגש לשיפורים לבדוק את תקינות הכיוון פרונט ואיזון הגלגלים וכמבון לחץ אוויר תקין.

בהצלחה.

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אני אנסה לתאר את התחושה שאני מרגיש ומה קורה בפועל כשהרכב מאבד אחיזה.

 

קודם כל, זה קורה רק בפניות.

אם אני לוקח פניה במהירות טיפה גבוהה אני מרגיש שהאוטו הולך לאבד אחיזה עוד שניה ושאני נמצא בקצה יכולת האחיזה שלו, לפעמים התחושה היא שאם אני יסובב את ההגה עוד קצת האוטו יחליק.

 

גם אני חשבתי כמוכם שזאת סתם תחושה והלכתי לבדוק את זה.

 

מה שקורה בפועל זה שבאותה נקודה אם אני מסובב את ההגה האוטו לא פונה והגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה, האחורה של האוטו מחליק והצמיגים משמיעים רעש.

 

בדקתי את לחץ האוויר בצמיגים והוא בסדר גמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה מתאר כאן דומה יותר למצב של היגוי יתר, למרות שרוב הדגמים של סובארו סובלים דווקה מתת היגוי בסיבובים חדים.

לכן זה נשמה לי קצת מוזר.

אני לא הולך להכנס לתאוריה עכשיו ,בישביל זה יש כל מיני קורסים אבל נדמה לי שאתה לוקח סיבובים בצורה לא נכונה..

כי סובארו שלך לא מצויידת בשום מערכת הדומה לESP מנגנון נגד החלקה ובקורולה וסיוויק החדשות כנראה יש את המערכת, יכול להיות שזו הסיבה להרגשה שלך.

בקיצור מכיוון שמדובר ברכב אם הנעה קידמית אתה צריך לתת קצת גז ביציאה מהסיבוב, אחרת הרכב יכנס למצב דומא למה שתארתה.

סלח לי, אבל אני חושב שאתה לא צריך לשפר את הרכב אך מומלץ בחום לעבור קורס נהיגה מתקדמת\ספורטיבית..

 

בהצלחה..

If there is a car in front of you, you are going too slow... :-D:drinking:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, קראתי עכשיו קצת על תת היגוי והיגוי יתר והגעתי למסקנה שהמצב אליו אני נקלע הוא תת היגוי.

כלומר אני מסובב את ההגה בסיבוב אבל הרכב ממשיך קדימה.

 

מה שאומר שבעצם הבעיה היא בי ובלא ברכב? זה חד משעמי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז קראתי עוד קצת בנושא ועכשיו יש לי כמה שאלות:

אפשר לעשות משהו בנידון על מנת לשפר את המצב ו"לדחות את התופעה"?

אני הבנתי שאפשר על ידי צמיגים רחבים יותר עם חתך נמוך יותר, זה נכון?

 

 

נ.ב

הבנתי שאני זקוק לקורס ואני ירשם לאחד בהקדם.

 

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח קורס מתאים, אחר כך תבדוק מה מתאים לך. יכול להיות שדוקא המצב הנוכחי (שיכלול שליטה ברמה גבוהה, והעברת משקל) , יהיה פתאום לטעמך, ותרצה למשל , יותר כח.

 

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5659 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...