Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום עמית .יש לי תשובה מורכבת .ובשנת 1987 נכנסו תקנות המשקל הלכה למעשה,משרד התחבורה קבע כי המשקל יחשב לפי מספר הסרנים,לרכב הארופאי היה את הדגם 8X4 שיובא באופן סדיר לארץ עם צמיגים גדולים 1200X24 והמשאיות קיבלו היתר משקל של 34,000 ק"ג ועד היום אתה רואה על הכבישים את כל הפול-טרילרים, בעברית רכב מחובר נוסעים עם צמד סרנים מקדימה על ההגה וצמד סרנים מאחורה וגם העגלות עם סרן קידמי אחד וזוג סרנים מאחורה,משרד התחבורה החליט לאמץ את התקינה הארופאית,בארצות הברית מקובל לעבוד עם סרן קידמי אחד ומספר סרנים מאחורה חלקם מתרוממים למעלה עם כריות אוויר,לא הייתה תשובה אמריקאית בנושא למעט מספר ניסיונות להביא מאק mh 600 והורכב עליו סרן קידמי נוסף במוסך אמריקר ביהוד.ישנם מספר קטן של קנוורטים 8X4 ,לגבי הסמי טריילרים ובעברית רכב מורכב,יש תקנות אורך מגבילות , רכב מורכב אורכו המותר היום15.5מטר לאחר דין ודברים של החברה להובלת דלק שהיא יבואנית קנוורט ופודן אישרו רק למיכליות עם אף 17.6 מטר והם באים עם 3 סרנים מאחור,בארה"ב אין הגבלת אורך ורוב הסוסים הם במרחק סרנים של 5.8 ויותר עם תא שינה של 84 אינטש ,היום רכב אמריקאי מיום ההזמנה ועד הקבלה עוברים כ10 חודשים משום שצריך דגם מסוים אורך סרנים קצר וכל מיני שינויים מאשר בארה"ב ולכן רק החברה להובלת דלק ,פז מוביל מזמינים ,יש לי חבר שהתעקש על אמריקאי והביא קנוורט t800הכי מפואר שניתן להזמין הארץ זה עלה 127000 דולר ,רכב ארופאי מיוצר בליין וכל הדגמים החדישים בארופה תוך 3 חודשים בארץ ויש גם מלאי מוכן מידית, המחיר ביורו בין 85000 יורו עד 100000 יורו נכון להיום ,הרכב הארופאי קצר מאוד עד מרחק סרנים של 3.80 או 4.10 מטר עם קבינה מעל המנוע,עומד בתקינה הארופאית של 15.5 מטר וכך סגרו את הארמריקאים בפינה ישנם דברים נוספים ,כמו שירות מוסכים דבר שהעלה וגם הוריד בארץ משאיות שבארופה נחשבות למובילות,היום כמעט ולא מיוצרות בארה"ב דגמי coeקבינה מעל המנוע ,רק פרייטליינר ופטרבילט,יש בעית שוק יד שניה ,המנועים האמריקים מ1996 ממוחשבים ואינם זולים לאחזקה ,אני כבר לא מדבר על הנדסת אנוש וטכנולוגיה בתקן של יורו3 ועוד מעט 4 יש לי עוד הרבה מה להוסיף בעניין אבל אלה עקרי הדברים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

את הוויט היום החליף וולבו fm שהוא קבינה של וולבו עם אותם מכללים אמריקאים טובים ומוכרים,מנוע קמינס 425 כ"ס ממוחשב הניקרא באנגלית signature ,גיר אליסון אוטומט מלא,בק-אקסים אמריקאים קטנים הוא משמש לעבודת קרגו עם פלטה וזלדות.

קודם כל תודה ישראל!

 

ויש לי מספר שאלות

1.הדגם הוא לא FH?

2.במה שונה הדגם FH מ- FM?במיקום המנוע?

3.במה שונים הוולווים הצבאים מהאזרחיים? חוץ מהמנוע והגיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,ב1998 דגם הfm החליף את הfl הדגם הזה דומה מאד לfh אבל יותר נמוך מנהרת המנוע גבוהה יותר שני מדרגות לעלות לקבינה,הדגם מיועד לעבודות שטח,עירוני ובין עירוני,באירופה מקובל להזמין רכב לפי העבודה לכן סדרת ה-fm נועדה לגשר בין הסדרה העירונית ה-fl 9 לסדרה הגדולה fh 12 ו-16 שנועדו לחוצה אירופה רק אצלנו בארץ רואים fh 12 בתצורת 8X4 בקבינה מפוארת שמשמשת לחצות מדינות עובד בתוך העיר מוביל אדמה,הדגם הצבאי נקרא fm10 הקבינות משבדיה אבל ההרכבה וכל המכללים אמריקאים,להזכירכם וולבו קנתה את מפעל וויט אוטוקר,וג'י-אמ ומרכיבה שם את סדרת ה-vnl עבור ארה"ב ,כמו שציינתי בכתבה הקודמת הדגם שהובא עבור צ"הל עם מנוע 520 עם טורק וריטארדר 5 דרגות עם רדיאטור קרור חיצוני,כנננת,וצמיגים 1200x24 ,גיר אוטומטי,כל התוספות האלו מייקרות מאד בקניה וגם בעלויות הטיפול, כיום הביאו לצ"הל דגם 2005 fh16עם מנוע 610 גיר רגיל גם ללא ריטארדר רק עם ג"ייקוברייקס ,צמיגי טיובלס קטנים ללא שום תוספות חוץ מהקבינה הגבוהה עם שתי מיטות,בדיוק כמו לשוק האזרחי,בתמונות ניתן לראות את ההבדל .

volvo 4.jpg

T-5040-02.jpg

T-4407-01.JPG

T-4409-01.JPG

T2004_1222.jpg

T2003_1497.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

חברה, שאלה, שבטח כבר נישאלה 100000 פעם: מה קורה עם "משאית האספנות"????

 

יש לי הצעה (שבטח גם כבר נאמרה): שתהיה מיגבלה, בסיגנון "לא יועמס כל עומס למשאית המוגדרת כאספנות, מלבד הנוסעים הרשומים ברישיון, ולא יעשה בה כל שימוש מסחרי". לדעתי, זה יפתור כל הבעיות, ולא תהיה בעיה לרשום משאיות כ"רכב אספנות"! לא?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה שמתאימה לפה בול.....

 

יש לי אפשרות לרכוש דודג' D200 יד ראשונה שנת 71 אם אינני טועה, הרכב עם טסט, נוסע ביום יום ומשרת את בעליו לצרכי עבודה, בעל הרכב בקרוב פורש לגימלאות ומשיחה שהייתה לי איתו הוא לא מעוניין להחזיק את הרכב ומוכן למכור אותו לי במחיר סימלי. הרכב לא רשום כאספנות, מתוחזק כהלכה ויש לו ארגז מעץ.

 

שווה משהו?

אני רוצה טנדר אספנות כבר די הרבה זמן, חשבתי על וויליס או S10, האם כדאי לי לשקול את הדודג' כאופצייה, העיצוב מוצא חן בעיניי, אבל כמה אנשים אמרו לי שלא כדאי לי להתעסק עם הרכב הזה ולא ממש טרחו לפרט למה.

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

נצפתה היום משאית ישנה במושב אורה שבירושלים, ליד הפיינטבול.

לא הצלחתי בדיוק להתמקד על שם המשאית אך ממה שהספקתי לראות השם הוא MAGNUS , המשאית נראת שמשאית כיבוי אש ולא נראה כי היא בשימוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נצפתה היום משאית ישנה במושב אורה שבירושלים, ליד הפיינטבול.

לא הצלחתי בדיוק להתמקד על שם המשאית אך ממה שהספקתי לראות השם הוא MAGNUS , המשאית נראת שמשאית כיבוי אש ולא נראה כי היא בשימוש.

השם הנכון הוא Magirus Deutz. זו חברה גרמנית שייצרה משאיות עם מנועי קירור אוויר, ובארץ הן היו נפוצות בתור כבאיות. יש עדיין כמה-מהן במצב נסיעה וב"שרות פעיל" במכבי האש.

md1.jpg

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב, אני חוזר על השאלה, סליחה שאני נודניק: קורה משהו עם סטטוס "משאית אספנות", יש התקדמות כלשהיא בנושא? מועדון 5, מישהו??? אפרופו מגירוס, שאני "מת" עליה... ואין לי אפשרות להחזיק משאית ללא אישור לכביש, ולא משאית "רגילה" עם כל העלויות של ביטוח וטסט... אבל אספנות - למה לא?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

זהו, אף אחד חוץ ממני ה-:loco::drinking: לא מתעניין יותר במשאיות היום? :?:roll:

 

 

דווקא חשבתי על "לאמץ" איזה פורד קרגו של שנות ה-70... הם נכחדים,וחבל (חובב פורדים האירופאים האמיתי, או לא?:wink: ), אבל מה לעזאזל אני אעשה איתו לאחר השבתה וללא רישוי בתוקף, אם הוא לא אספנות??? אין לי מקום ל"אנדרטות" שלא זזות ממקום למקום...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב, אני חוזר על השאלה, סליחה שאני נודניק: קורה משהו עם סטטוס "משאית אספנות", יש התקדמות כלשהיא בנושא? מועדון 5, מישהו??? אפרופו מגירוס, שאני "מת" עליה... ואין לי אפשרות להחזיק משאית ללא אישור לכביש, ולא משאית "רגילה" עם כל העלויות של ביטוח וטסט... אבל אספנות - למה לא?

יש תקנה על שולחה של וועדת הכלכלה, והכוונה היא לאשר סטטוס אספנות למשאיות ואוטובוס עד 12 טון.

זה היה בדיון, אך נדחה מחוסר זמן.

 

http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/kalkala/2005-02-14.html

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תקנה על שולחה של וועדת הכלכלה, והכוונה היא לאשר סטטוס אספנות למשאיות ואוטובוס עד 12 טון.

זה היה בדיון, אך נדחה מחוסר זמן.

 

http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/kalkala/2005-02-14.html

אתה קורא את זה?! להנאתך?! טוב....

 

בכל אופן, חבל שלא כללו את הטרקטורים....

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה קורא את זה?! להנאתך?! טוב....

 

בכל אופן, חבל שלא כללו את הטרקטורים....

 

גילי

חיפשתי משהו אחר לפני מספר ימים ונתקלתי בזה במקרה.

 

טרקטורים נראה לי סיפור בפני עצמו, בשל העובדה שגם כך תנועתו בדרכים מוגבלת, בנוסף לכך אין לי מושג לגבי משמעות הביטוחים והטסטים במקרה של טרקטורים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה קורא את זה?! להנאתך?! טוב....

 

בכל אופן, חבל שלא כללו את הטרקטורים....

 

גילי

נראה לי, ש"אחזקת" הטרקטור גם ככה די זולה, וחוץ מזה, ביניינו, כמה אספנים אתה מכיר, שיחזיקו טרקטור בעיר? ובמושב, אין כ"כ משמעות למושג "רישוי", וגם "רישיון" ביניינו, תאמין לי, מניסיון! לו הייתי עדיין גר במושב, גם אני לא הייתי מוטרד מהנושא, אבל אני לא, לצערי...

:?

 

ולמה לעזאזל, רק עד 12 טון, אם כבר? למה "חצי-עבודה", מה זה כבר משנה משקל, ואם זה 13 טון????:?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...