Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום ,אני מעלה מספר תמונות ממוזיאון צהל .קודם כל ניתן כבוד לדיימונד טי הקשיש שהגיע אלינו מעודפי הצבא האמריקאי מקום המדינה ועד 1969 והיה עם מנוע 150 כ"ס היה עליו מישקולת והיה גורר עגלה מסוג רוג'רס עם דולי.

הדיימונד טי.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

החליף את הדיימונד, ה-לילנד קונטרקטור עם מנוע קמינס 335 עם גיר פולר, ובקקסים של לילנד, גם הוא ללא תא שינה ללא מזגן עם רעש כבד בקבינה ושרת בצה"ל עד 1974 עד אחרי מלחמת יום-כיפור שאז החלו להגיע הדי-אם.

קונטרקטור.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדי-אם 800 הגיעו אחרי מלחמת יום-כיפור.היה להם מנוע מתוצרת מק 325 כ"ס עם תא שינה ועלו לכביש עם ניגררים מתוצרת נצר -סירני.

dm 800.JPG

סמי די אם.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במסגרת עבודתי אני מגיע לכל חלקי הארץ ומחפש רכב ישן ומשאיות והנה לא להאמין מצאתי מק בי 61 עדיין במצב יפה ,שעבד עד מספר שנים .זה רכב שהיה בשימוש הקואופרטים החקלאיים כגון ,הגליל העליון, התנועה ,התבור,בית שאן, חרוד,הנגב ,בשרות המשרדים הגדולים,שלב ,המניע,והיה גם בצורת סוס גורר ,וגם רכינות או פולטריילר,ונחשב לכלי כבד עד שנות ה70 המאוחרות.כאן בתמונה דגם 1963 עם שסתום ותריס חיצוני ,ונראה גם מתקן קדמי לגלגל ספאר ,דבר מקובל באותם ימים שכן גלגל אחד לא הספיק לפעמים.או שהיו מספר ארגזי כלים.כן נראה גם בתמונה המיכל השמאלי העגול הוא מיכל אויר מיוחד לסטארטר שהיה מניע על אויר.

בי 61 5.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי שאלות

הראשונה :מה הקטע עם המשאיות שהקבינה שלהם בצד DM800?

והשניה:בתמונה שיש בה שורה של משאיות שונות וקטנות יש בסוף כלי מוזר שמזכיר קצת אונימוג ,מה זה ?

יום טוב ותודה מראש

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכלי "המוזר" הזה הוא משאית תובלה מסוג מרצדס ששימשו את צה"ל משנת 73 ועד סוף שנות ה 90(!)ביחד עם המ.א.ן 240,ושימשו את מערך התובלה של צה"ל.הם החליפו את הליילנד צ'יפטיין,והיו משאיות מצויינות,בייחוד המרצדסים שהוכיחו את עצמם בשנות שהותנו הארוכה בלבנון.בסוף שנות ה 90 הן הוחלפו בהדרגה בשאיות פרייטליינר שצויידו בגיר אוטומטי של אוליסון ובמזגן מקורי,והן נוחות לעין שיעור מהתובלתיות הישנות,מה גם שהן מצויידות בבלמי ABS ובריטרדר.את ה D-500 המיושנות החליפו משאיות קלות מתוצרת אינטרנשיונל(שניקראות בעגה הצבאית "דנה")שהיוו שיפור עצום מהדודג'ים העתיקים שהונעו במנועי בנזין(3687 סמ"ק ששימשו גם את הדודג' דארט והווליאנט)והיו מסורבלות לנהיגה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלה מה זה מק dm800: המק dm פירושו dumper mixer הדגם הזה נועד לעבודות שטח קשות מחוץ לכבישים המהירים בארה"ב. ייצורו החל ב-1965 בארה"ב והוא בא להחליף את דגם ה b83 הותיק. הסיבה לצורה המיוחדת של הקבינה הצרה והסטנדרטית כמו בדגם ה-r600 על הצד השמאלי היא לתת שדה ראייה נרחב יותר בגלל האף הארוך שבו הוכנס המנוע הגדול. לישראל הגיעו הדי-אמים בשנת 1968 למפעלי תובלה, שלב, עם מנוע קמינס 335 גיר פולר ובק-אקסים 58000 ליברות. בשנת 1974 החלה הרכבתם בארץ, באשדוד, וסדרה אחת של עשר משאיות יועדה לצה"ל עם מנועי v8 וגיר 5\1 , עם שאסי קצר. הסדרה עברה בסוף למפעלי תובלה והוחלפו בהם המנועים והגירים לקמינס עם גיר פולר. לצה"ל הורכבה בארץ סדרה מיוחדת ויחידה עם שאסי ארוך הכולל תא שינה מפייבר גלאס שיוצר בארץ, מנוע וי8 325 כח סוס. לשוק האזרחי הורכבו דיאמים עם מנוע קמינס עד שנת 1983 שבה הופסקה ההרכבה במפעלי רכב אשדוד. הdm נחשב לכלי חזק ומסיבי בלתי שביר ומבצע כל עבודה. עד היום למרות שיש לנו מנועים גדולים יותר

בק-אקסים גדולים יותר עדיין אנו מתרפקים בנוסטלגיה על הdm שבו הנהג הרגיש את האוטו והיה מעביר הילוכים לפי האוזן ולא לפי שעון הטורים,כוחו של האוטו ואמינותו היו לשם דבר והיית צריך ממש לשקוע חזק או לזנק בעליה עם משקל כבד כדי להגיע למצב של שבירת אקס או בק-אקס נהג שעבד על dm נחשב לנהג מקצועי עם כבוד עצמי. הסוס הירוק הוא דגם ראשוני משנת 67 68 הסוס האדום עם הסליפר הוא דגם אחרון מסוף שנות ה70.

P8240369a.jpg

מק dm 800 אדום.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן יצאו דגמים של dm 600 עם מכסה מנוע מפייבר גלאס עם מנועים קטנים כמו הR 600 והנה בתמונה ההבדל בין הדגמים R ו-dm .

שלומי1.jpg

am_smith_macks_wal1.jpg

70354657.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילו דברים מדהימים! איזו באסה, שאין לי רישיון למשאית אפילו...:?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן יצאו דגמים של dm 600 עם מכסה מנוע מפייבר גלאס עם מנועים קטנים כמו הR 600 והנה בתמונה ההבדל בין הדגמים R ו-dm .
שרוליק

מהיכן בעולם התמונות ? דרא"פ ?

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתם ברשימת מובילי הטנקים את משאית ה OAF משנות השבעים והשמונים

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן נוסיף את המאן או בשמו הנכון oaf מפעל מאן באוסטריה שייצר את הגוררים שניים ראשונים הגיעו לניסוי בצה"ל ולבסוף הגיעו לתעבורה שם הוחלפו המנועים לקמינס.הגוררים מודל 1983 בעלי מנוע מאן 440 כ"ס גיר zf 4+4 עם טורק שנתן אפשרות לבצע זינוק בעליה ללא בעיה.היה להם ריטרדאר חזק וקירור חיצוני (הרדיאטור מאחורי הקבינה).

מאן צהל1.jpg

מאן 2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוויט האמריקאי הגיע לארץ בשנת 1988 .לעבודה כללית ונגמשים, הwhite בשמו המקורי מיצג מפעל אמריקאי המרכיב משאיות עם מיכללים שונים, היום בבעלות חברת וולבו ניקרא וויט וולבו gm ,בעל מנוע קמינס 400 רגיל לא ממוחשב, גיר אליסון אוטומט מלא,בק-אקסים קטנים וצמיגים קטנים מיועד לעבודה בינונית,שירת אותנו עד 2003

12975-5.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...