Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה עלי, על הקסארה ועל ביו דיזל - בעיתון המקומי של מפרץ חיפה


drsubaru
שימו לב! השרשור הזה בן 5749 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ההבדל ביני לבין הבחור עם המשאית - שלי אין קומבינות שעובדות על רשויות המס.

 

דהיינו - אני קונה במזומן ומקבל קבלה. העסק שאני קונה ממנו משלם מס הכנסה ומע"מ.

 

זה שהבחור שלך קונה את הסולר שלו בלי מיסי "בלו" ועושה רווח על חשבון המס שאמור להגיע למדינה - עניין שלו ורווח שלך. הלוואי עלי.

 

ועדיין אתה לא משקף את רוב האוכלוסייה של נהגי הדיזל פרייבט. חלקם משלמים 7.5 ש"ח לליטר סולר, תתפלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד , המנוע בקסארה שלך זהה למנוע של ברלינגו? (1900 דיזל בלי טורבו).

אפשר למלות ביו דיזל אם יש סולר רגיל במיכל?

כמה זמן אתה נוסע על ביו דיזל כבר?

דרך אגב שמעתי שכאשר מתדלקים ב-100% ביו דיזל צריך להחליף מספר צינורות גומי של מערכת הדלק למשהו עמיד יותר כי זה מעכל אותם , זה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביו דיזל זה חומר שמעכל צינורות גומי ואת כל הג'יפה שיש במיכל הדלק (ולכן צריך להחליף פילטר).

אכן הביודיזל פולט מזהמים אבל אלו מזהמים פחות גרועים מהמזהמים שמופקים בזמן שריפת נפט.

פורש 911 קראתי שהמצב האופטימלי הוא 80% סולר רגיל ו-20% ביודיזל אבל ניתן לנסוע גם ב-100% ביודיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני על ביו דיזל כבר קרוב ל-10 אלף ק"מ.

 

אני מתכנן למכור את הקסארה שלי כשתגיע ל-400 אלף ק"מ כך שיש לי קצת יותר מ-90 אלף ק"מ לנסוע על ביו דיזל.

 

מה יהיה אח"כ, אלוהים יודע - אני שם לב שאין כ"כ מלאי של רכבי דיזל פרייבט חדשים למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא עוזר לסביבה יותר ירוקה.

כל עוד שמתבצעת שריפה, יש פליטת CO2.

בכל השאר, NOX, HC, CO, הצליחו כבר לטפל בצורות אחרות.

הביודיזל חוסך אך ורק שאיבת נפט מהאדמה.

 

 

יש כאן 2 ענייני איכות-סביבה שלא ממש קשורים אחד לשני ואנשים תמיד מתבלבלים ביניהם.

1. פליטת מזהמים כמו NOX, CO וכו' - כפי שציינת ברכבים חדשים הטיפול במזהמים האלו מוצלח מאוד (ע"י הממיר הקטליטי שממיר אותם לגזים לא מזיקים) וניתן לומר שהם למעשה לא פולטים זיהום.

 

 

2. פליטת CO2 (התוצר העיקרי של שריפת דלקים) שתורמת להתחממות הגלובלית.

אמנם רכב שנוסע על ביו-דיזל פולט בדיוק אותה כמות CO2 כמו רכב שנוסע על סולר רגיל, אבל ההבדל הוא שהדלק הביולוגי הגיע מצמחים (סויה, תירס וכו') כלומר כל תכולת הפחמן שבו נגרעה מהאטמוספרה כשהצמחים האלו גדלו ע"י פוטוסינטזה, ולכן סה"כ פליטת ה-CO2 של כל התהליך נטו (גידול צמחים, הפקת שמן, אכילת פלאפל, הפיכת השמן המשומש לביו-דיזל, ושריפתו במנוע של רכב) היא אפס.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני על ביו דיזל כבר קרוב ל-10 אלף ק"מ.

 

אני מתכנן למכור את הקסארה שלי כשתגיע ל-400 אלף ק"מ כך שיש לי קצת יותר מ-90 אלף ק"מ לנסוע על ביו דיזל.

 

מה יהיה אח"כ, אלוהים יודע - אני שם לב שאין כ"כ מלאי של רכבי דיזל פרייבט חדשים למכירה.

הצבא משחרר המון מגאנים דיזל כמו חדשות :)

:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5749 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...