Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש חוות דעת על טויוטה קורולה עם הגיר הרובוטי


ofers
שימו לב! השרשור הזה בן 3885 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מניסיון עם הטויוטה יאריס החדשה (בעלת אותו הגיר), ונהיגה בטויוטה אוריס,

אני יכול להעיד על גיר שבפירוש אינו "בשל".

הגיר הרובוטי הנוכחי מעביר הילוכים בצורה בלתי נעימה (בלשון המעטה), במיוחד כאשר מדובר בשלושת ההילוכים הראשונים. בהילוכים גבוהים יותר, המצב יותר מעודן ופחות מורגש, אך אין בזה הקלה למי שמרבית נסיעותיו בתוך העיר.

הגיר חובט בנהג בכל מעבר הילוכים ולעיתים נשמעים רעשי חבטה מתיבת ההילוכים (שלדברי טויוטה הם תקינים).

למי שנוהג באיזור הררי, יש להתכונן להשתמש בבלם היד שכן הרכב אינו מצויד במערכת המונעת הדרדרות לאחור (כמו זו הקיימת בגרנדה פונטו).

לזכותו של הגיר הרובוטי של טויוטה, ניתן לזקוף שיפור בצריכת הדלק (ביאריס 1/13-14 משולב).

בנוסף, הקורולה מציעה מרחב דיי נדיב ועיצוב מאד מודרני ונעים בתא הנוסעים.

איכות החומרים לעומת זאת, לא מיישרת קו עם התדמית של טויוטה המתהדרת באיכות חומרים גבוהה בשנים האחרונות (כנראה שכאן ניסו לחסוך).

בסה"כ רכב נחמד, אני באופן אישי לא הייתי רוכש את הרכב משתי סיבות:

1. הגיר הרובוטי.

2. האבזור הדל היחס למתחרות הישירות- רק 4 כריות אויר ללא מערכת בקרת יציבות. לצורך השוואה- פורד פוקוס, סיטרואן C4 ורנו מגאן, כולן מציעות 6 כריות אויר ומערכת בקרת יציבות כסטנדט! (בטויוטה כדרך אגב, אם תחפוץ נפשך בכל זאת באלו, תצתרך להיפרד מ 5000 ש"ח נוספים!!!- ביחס לגרסה המאובזרת בלבד).

 

עידן

Black Nissan JUKE TEKNA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות של כולם.



לפי מה שאני קוראה פה נירא לי שאוותר על הטויוטה.

האפשרויות בחירה שלי הן:

* פיג'ו 207 טרנדי 1.6 אוט'.

* מזדה 2 אקטיב 1.5 אוט'.

* מזדה 3 אקטיב 1.6 אוט'.

* טויוטה קורולה סדאן סאן 1.6 אוט'.

* פורד פוקוס טרנד 1.6 אוט'.

 

אז ניראה לי שאני ילך על 207.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-207 בגרסת ליסינג מגיעה עם אבזור בטיחותי חסר.

 

במבחינת אבזור בטיחות הרכב היחיד ברשימה הזאת הוא הפוקוס שמגיע עם 6 כריות אויר+ESP

 

אם ישנה אפשרות לקבל מזדה 2 דגם DYNAMIC אז זה יכול לבוא בחשבון גם כן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שנים מאוחר יותר...

ברשותי כזה רכב כבר שנה אני ואשתי נוסעים בממוצע כ32k בשנה ולא זה לא רכב חברה אלא אני משלם.

צריכה ממוצעת שלי הי 1:14.6 ופעם הייתי יותר עדין והייתי עושה פחות מ1:15.2, אני גר באזור רווי עליות וירידות.

 

נתחיל מהסוף- איכות גימור טובה, אין קרקושים בכלל מאוד גדול ומרווח למשפחה ותא מטען ענק, אבל בהחלט מפרט קמצני באבזור, יש לי sun, ואין בקרת אקלים, אין שליטה על המערכת מההגה, חלונות חשמליים מאחורה נעשו בצורה פרטית.

 

המנוע מצויין, זריז וחזק יחסית, כשמנסים להאיץ במהירות של 100 קמ"ש למשל התגובה והתוצאה טובה מכל שאר המשפחתיות עם1600. לגבי רעשים נכון שהסלד יחסית גבוהה ובהתאמה הרעש גם יותר חזק אבל ממש לא מדובר ברעש של מכונית מרוץ או פיאט פונטו של ערסים. הרכב יציב אך זריז ולא כבד.

 

לגבי הגיר צריך לעשות סדר:1. זה לא אוטומט! אחרי שתפנימו תמשיכו לקרוא.

2. מגיע ב3 צורות שליטה שליטה אוטומטית, ספורט וידני

3. בכל 3 האופציות ניתן להעלות ולהוריד הילוך בכל זמן נתון ע"י שימוש ב"אוזניים" שבצידי ההגה, ונכון אם הם היו "צפות" ולא מחוברות לגלגל ההגה היה עדיף.

4. הביקורת ה"קטלנית " לגיר היא בעיקר בעקבות המחשב גיר הראשון(ביקורות שנכתבו במהלך שנת 2008 או על רכב בשנתון זה לפני החלפת מחשב גיר), שהיה מעצבן לא זוחל בפקקים, לא גולש בחניה, מעביר הילוך לאט, וכו, אני קנית את שלי לפני החלפה והחלפתי מחשב גיר לחדש יותר, לפני ההחלפה הורגש כאילו נהג חדש מעביר הילוכים -זמן העברת ההילוך היה יחסית ארוך מה שהביא להרגשת טלטול (פיזיקה תאוצה-ותאוטה) ונראה כאילו הרכב לא משלב קצת גז בזמן ההעברה בכדי ליצור העברה חלקה לאחר השינוי במחשב הגיר למי שעשה בעיות אלה נפתרו. הנסיעה הרבה יותר חלקה,העברת ההילוך טובה וזריזה הגיר מוריד הילוך יתר מהר אם צריך, לא צריך להוריד רגל מהגז בהעברת הילוך, הרכב גולש בפקקים ובחניה לבד ע"י "חצי קלאצ' (כמו באוטומט), טלטולים יש רק אם נסעים בהילוך ראשון ומורידים את הרגל מהגז ואז מורגשת האטה רצינית-כמו בכל רכב ידני ווכדי להמנע ממצב של נסיעה בהילוך ראשון במהירויות מעבר וטלטולים של הילוך זה יש פטנט גאוני להעביר לשני!

5. בכדי לחסוך בדלק המחשב מתוכנת להעביר הילוכים ביחס נמוך, היתרון הוא צריכה טובה בתוך העיר החסרון הוא רכב איטי ופחות מגיב, מי שנוהג בפחות סבלנות מוזמן ללחוץ על כפתור הספורט או העביר ליידי דבר אשר יפתור את ההרגשה לדבר זה אין השפעה בנהיגה מחוץ לעיר או בנהיגה עירונית רגועה.

6. בנהיגה אגרסיבית מרגישים את העברת ההילוך דבר שהוא הגיוני מבחינה פיזיקלי וקורה גם באוטומט- ברובוטי כמו בידני זה מורגש יותר.

 

מבחינת אמינות, אין בעיות מיוחדות לא בגיר ולא בברקסים ולא בשום דבר. אין צורך בהחלפה של רכיבים אלו בטרם עת. קלאצ' שהולך ב70k הוא תוצאה של נהג גרוע ותו לו. ויעידו על כך כל בעלי קורולה 2008 שטרם הגיעו ל120-130k . וגם אז זה בלאי של דיסקיות שזה בלאי טבעי כמו רפידות ברקס ומצבר.

לסיכום רכב מצוין חסכוני וזריז, אם תדעו לעשות סוויץ' בכך שזה לא אוטומט או שאתם נהג שלא מרגיש בהבדלים (נהגות וקשישים למינהם) וגם אתם תהנו ממנו מאוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3885 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...