Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קליאו ספורט או רנו בכלל-נוזל קירור


Casper
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6421 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אני רוצה לרענן את נוזל הקירור בקליאו ספורט שלי. הבעיה היא שקיבלתי עצות סותרות.

 

העצה הראשונה ממישהו שמכיר את רכבי רנו בצורה מעמיקה והוא המליץ לי על הנוזל ששמים במוסכי קרסו. הנוזל הזה מתוצרת פז אבל מיוצר לפי דרישות ספציפיות של היצרן. הבעיה היא שזה לא נוזל הקירור עליו ממליץ היצרן והרי לא סביר שפז קיבלו את הפורמולה המלאה המומלצת ע"י היצרן בחו"ל בגלל שזה סוד מסחרי.

 

לא הצלחתי את הנתון של נוזל הקירור המומלץ ע"י היצרן ולא ע"י היבואן. בקובץ PDF מקורי של היצרן שיש לי על תחזוקת הקליאו ספורט מצויין הנתון Glaceol RX -type D

הנתון הזה לא אומר לי כלום ואני לא מכיר יצרן בשם זה.

 

ד"א, כרגע יש ברכב את הנוזל של פרסטון (תערובת מוכנה- לא מהול) שלמרות ההמלצות עליו בפורום הבנתי מכמה בעלי מקצוע שהוא לא משהו.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כמובן כמובן כמובן...מי שיודע את התשובה שירשום גם איפה אפשר להשיג את הנוזל.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי נדמה לי יש את הנוזל של פז... (אדום לא?) מעולם לא עשה שום בעיה ואין כל התחממות אפילו בחום של הימים האחרונים

מה שמוביל למסקנה שבנוזל קירור זה לא עד כדי כך משנה.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא, מדובר על נוזל קירור של ELF/TOTAL.

מה שמופיע בספרות שלך כנראה ישן כי באתר הרשמי הנוזל הנ"ל כבר לא קיים.

אישית, אני משתמש ב-GLACELF AUTO SUPRA שאותו גם ניתן להשיג בארץ (בדור חלפים בפ"ת בטוח יש).

נוזל מומלץ ע"י היצרן. באתר של ELF תראה אותו. שים לב שיש למהול אותו עם מים מזוקקים.

*ממש לא כדאי להשתמש בשום נוזל קירור/שמן שמיוצר ע"י פז לרנו. בה.פ אפי או אני גם נסביר למה.

ליאור

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא, מדובר על נוזל קירור של ELF/TOTAL.

מה שמופיע בספרות שלך כנראה ישן כי באתר הרשמי הנוזל הנ"ל כבר לא קיים.

אישית, אני משתמש ב-GLACELF AUTO SUPRA שאותו גם ניתן להשיג בארץ (בדור חלפים בפ"ת בטוח יש).

נוזל מומלץ ע"י היצרן. באתר של ELF תראה אותו. שים לב שיש למהול אותו עם מים מזוקקים.

*ממש לא כדאי להשתמש בשום נוזל קירור/שמן שמיוצר ע"י פז לרנו. בה.פ אפי או אני גם נסביר למה.

ליאור

 

אני לא מעוניין להתעסק עם מהילת נוזל מרוכז בגלל ש:

1. איכות המים בישראל, גם המזוקקים, נמוכה לעומת אירופה.

2. ההתעסקות עם המהילה לפני שמכניסים את הנוזל למערכת וכל פעם אם צריך הוספה היא מיותרת.

 

מעבר לכך, באתר מצויין שהנוזל מתאים ל-RENAULT TRUCKS ובדף המוצר ל- RENAULT VI (שאין לי מושג מה זה אומר)

 

אני מחכה לה"פ.

 

אגב דור, הנוזל הנוכחי של פז המומלץ ע"י קרסו אמור להיות כתום/צהוב.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נוזל קירור מסוג Type D העומד בתקני רנו מתוצרת MOTUL. זה הנוזל שאני הייתי משתמש בו. מצ"ב קישור לאתר של ארנב אנרגיה, יבואני MOTUL.: http://www.motul.co.il/cars_frame.html. הנוזל נקרא Inuge Type D. במידה ולא ניתן להשיג את ה-Iugel, האופציה השנייה היא הנוזל של פז/קרסו. ניתן להשיג את הנוזל בשוק ה"אזרחי" תחת השם Castrol Long Life Coolant או בקיצור LLC. בעבר הנוזל היה נמכר באוטו-דיפו במחיר של כ-120 ש"ח למיכל של 5 ליטרים. היה לפני כשנה מבצע לחיסול מלאי ואז המחיר היה 60 ש"ח בלבד. בזמנו ניצלתי את המבצע וקניתי 3 מיכלים. לאחר שהמבצע נגמר, המוצר נעלם ממדפי אוטו-דיפו.

 

כפי שכבר ציינתי, אני הייתי משתדל להשיג את המוצר של MOTUL, היות והבנתי ממקור ברנו (לא בארץ) שה-Inugel הוא נוזל ה-OEM של רנו, בכל הדגמים.

 

עריכה: עד שנת 98' צבע הנוזל המקורי של רנו היה כתום, לאחר מכן עברו לצבע צהוב זרחני, ללא שינוי בתכונות האחרות או בהרכב הכימי של הנוזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה.פ יגיע עד סוף היום.

לא רוצה להתעסק עם מהילות - שים פרסטון.

אכן מופיע שהוא מתאים למשאיות אבל: 1. גם לפרטיות הוא מתאים. 2. הנוזל הנ"ל מופיע בהיינס שלי למגאן (ספציפי השם הזה).

 

מה הבעייה למהול ? מים מזוקקים טובים ניתן למצוא, אתה מוהל יותר מהכמות הדרושה ומה שלא נכנס למערכת, משאיר למקרה שתצטרך להוסיף.

גם G12+ של VAG מוהלים - גם במוסכים המורשים של VAG.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה.פ יגיע עד סוף היום.

לא רוצה להתעסק עם מהילות - שים פרסטון.

אכן מופיע שהוא מתאים למשאיות אבל: 1. גם לפרטיות הוא מתאים. 2. הנוזל הנ"ל מופיע בהיינס שלי למגאן (ספציפי השם הזה).

 

מה הבעייה למהול ? מים מזוקקים טובים ניתן למצוא, אתה מוהל יותר מהכמות הדרושה ומה שלא נכנס למערכת, משאיר למקרה שתצטרך להוסיף.

גם G12+ של VAG מוהלים - גם במוסכים המורשים של VAG.

 

במגאן הבלוק הוא מאלומיניום?

 

זה שזה מה שעושים במוסכי VAG בארץ זה לא בדיוק ערובה לכך שזה הדבר הנכון והטוב לרכב.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במגאן הבלוק הוא מאלומיניום?

 

זה שזה מה שעושים במוסכי VAG בארץ זה לא בדיוק ערובה לכך שזה הדבר הנכון והטוב לרכב.

אכן, מדובר בראש מנוע אלומיניום ובלוק ברזל.

מה שעושים צ'מפיון בעניין נוזל הקירור עדיף מקרסו בוודאות.

מוטול נחשבת לחברה מעולה לנוזלים לרכב אך בארץ מוצריה יקרים מאוד.

*לפני כן נפלה טעות בזכרוני ובהיינס מופיע אותו שם בדיוק כמו אצלך ככה.

DSC00024.JPG

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שליאור ציין, הנוזל המומלץ לשימוש ע"י היצרן הוא ELF Auto Supra.

הנוזל קיים בשתי תצורות:

1. תרכיז, הדורש מהילה במים

2. נוזל מוכן לשימוש.

למיטב זכרוני (ויתקן אותי ליאור אם אני טועה ומטעה), כאשר בדקנו מול היבואן בנושא נוזל הקרור, הנוזל המוכן לשימוש לא היה מיובא ארצה.

מאז עבר זמן לא מועט.

לכן, אני ממליץ לבדוק האם יש חדש מאז בנושא היבוא.

יש לזכור כמובן ש- ELF הינה היצרנית שמוצריה מומלצים לשימוש ע"י רנו, בעקבות ה"חיבור" הותיק בין 2 החברות, עם כל המשתמע מכך.

 

לגבי Type D:

אכן מדובר באישור תקן רשמי של רנו, אך :

א. הנוזל של מוטול ש-ALX קישר אליו בהודעתו כבר אינו מיובא ארצה ע"י "ארנב אנרגיה" (אך אולי גם בנושא זה יש חדש בכל זאת?).

מדובר בנוזל שהושק לפני זמן רב יחסית, ואינני בטוח שהתקן Type D עדכני למנועי רנו האחרונים, מה שמוביל לדבר הבא.

ב. טמפרטורת הרתיחה של הנוזל היא 105 מעלות צ' (מה שאינו מתאים למנועים המודרניים, העובדים בטמפ' מעט יותר גבוהה, יחסית למנועים מדור קודם, לאו דווקא 8 שסתומים. זאת כדי לענות על תקני זיהום האויר, נכון לעכשיו - Euro4).

מאחר ומדובר גם במנוע שבקליאו ספורט, עניין נק' הרתיחה מקבל דגש מעט יותר, מאחר והמנוע אמור לעבוד בעומסים גדולים יותר.

ג. נוזל הקרור הדרוש למנוע שבקליאו ספורט צריך להיות מסוג HOAT (שילוב של חומרים אורגניים וא-אורגניים).

 

זו הסיבה שכאשר ביצעתי החלפת נוזל קרור במגאן 2, העדפתי שלא להשתמש ב- Inugel Type D של מוטול.

 

בהתאם לכך, אני ממליץ על שימוש בנוזל של מוטול ששמו Inugel Expert, שצבעו כחול.

נק' הרתיחה שלו גבוה - 134 מעלות צ', והוא מסוג HOAT.

בנוסף, הוא מגיע בשני מצבים: מהול ותרכיז (התרכיז נקרא Inugel Expert Ultra, לא להתבלבל) .

את המהול כן ניתן להשיג אצל יבואן מוטול בארץ, במיכלים של 5 ליטרים.

מחירו אינו זול.

חשוב לא להתבלבל עם הנוזל הכתום של מוטול, ששמו Inugel Optimal, משום שהוא מסוג OAT, ולכן אינו מתאים.

 

אפרים.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בילבלתם אותי לגמרה... עכשיו גם אין לי מושג מה יש לי באוטו (אני דיי בטוח שזה מה שמנור שמים) וגם מה המומלץ.

 

ובכל זאת אני רוצה להבין מה בדיוק זה משנה בנוזל קירור? הרי בסופו של דבר ההרכב שלהם הוא דיי זהה ואם הוא עובד טוב אז מה זה משנה?

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנוזלים רחוקים מלהיות זהים כולם.

להיפך, הם שונים מאד, עד כדי גרימת נזק בלתי הפיך, בעת שימוש בטווח ארוך, בנוזל קרור מסוג שאינו מתאים למנוע.

הנושא נהיה קריטי אף יותר כשמדובר במנועים העשויים אלומיניום.

 

תוכל לחפש על כך בפורום (בחלק מהשרשורים אף הופיעו קישורים למאמרים מעניינים).

 

אפרים.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר בירור מחיר:

 

motul inugel expert- נוזל קירור מוכן לשימוש.

1 ליטר- 34.5 ש"ח לפני מע"מ

5 ליטר- 118 ש"ח לפני מע"מ

 

motul inugel ultra- תרכיז נוזל קירור (דורש מהילה של 50% עם מים) לא ניתן להשיג דרך היבואן.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...