Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ראש מנוע הלך חוות דעת


topagency
שימו לב! השרשור הזה בן 6426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עריכה* חבריי הפורום מי יכול להסביר לי, למי הפנה נתי קובלנץ את המילים:"ובינתיים, קשקשן הוא אתה"

קראתי ושוב קראתי ולא הבנתי. :-D

נסה עכשיו , תיקנתי קצת את ההודעה.

 

לגבי החלקים.

 

אני לא יודע , אבל נסיון החיים הקצר שלי לימד אותי שסופם של כל קיצורי הדרך והחסכונות - להיגמר בדרך ארוכה ויקרה.

למשל - במקרה הקלאץ' - אולי יש לרפידה עוד חצי עובי, אבל אל תשכחו גם את עניין עייפות הקפיצים , וכו'. לא בהכרח חצי חומר=חצי אורך חיים.

כמובן שאני לא טוען שצריך אוט' להחליף חלקים ללא אבחנה. לא חושב שיש הרבה אנשים בורום שמגדלים כסף על עצים. אבל מבחינתי -אם יש ספק, אז אין ספק. רצועה שעברה אפילו 20K ק"מ - מבחינתי הולכת לפח, גם אם יש לה עוד 40 K בפוטנציה. החסכון הכספי לא שווה לי את זה.

 

לגבי עלויות - נתי כתב כאן מקצת מההבדלים בין מישהו שעושה עבודה רטית בחצר האחרוית בעלות אס ,לבין עסק שצריך לקיים את עצמו.

על אותו משקל - למה אתה לא בא בטענות על ה-100 אחוז רווח (בערך) שרשתות ה-DIY עושות עליך? לכל עסק יש עלויות נוספות , ובסוף הן תמיד יגולגלו על הצרכן שנמצא בקצה השרשרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 88
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בני, לא רציתי להמשיך בדיון הזה, אבל גררת אותי בחזרה עם ההודעה שלך - רק שלא יהיה לך חבל שהתחלת, כי דניאל, נניח, כבר יודע - כשאני כותב משהו, אני יכול לגבות את זה עם שם העסק ופירוט. זה כולל את המחירים.

 

כשאתה או כל מכונאי אחר ילמד את תואר המכונאי שלו 6 שנים, ואז עוד 5 שנים יעשה סטאג' כמעט בחינם, אני אקשור בצורה כלשהי בין מכונאים לבין רופאים. בינתיים, תעודת מכונאי זה לא בדיוק תואר.. בקושי קורס. אני צריך להמשיך?

 

ובינתיים, קשקשן הוא אתה, כי אולי שכחת, אבל כבר ביררתי מחירים לשיפוץ ראש, לראש משומש, למנוע, וכו', ואני יכול לציין, מה הם כוללים ואצל מי.

לתשומת לבך - אם הרכב לא מאבד שמן, לא מחליפים גומיות שסתומים. אם השסתומים אוטמים ולא סדוקים - לא מחליפים אותם ולא עושים השחזה לתושבות. אם הראש עובר בדיקת יישור - לא עושים לו יישור שטח. ולכן, המחיר שלך הוא פיקציה שהולכת מראש על אפשרות הכי יקרה, עם אופציה להשאיר בכיס את כל ה"עודף" על פעולות שאין צורך לעשות במקרה הגרוע, או במקרה היותר טוב והגון, סתם רווח על משהו שלא נדרש - אחרת, למה לא היית אומר את זה ללקוח, ומוזיל לו את העלות? ושיפוץ ראש הכי פשוט - יישור שטח - עולה 150 ש"ח, ולא אגורה יותר.

ולא מחליפים "פלאגים ושונות", אם אין בזה צורך. הפלאג נפגע מחימום יתר של מנוע? נו באמת...

 

זה בדיוק ה"אלמנט", נא להכיר. דחיפה של דברים ללקוח שהוא לא באמת צריך, וזה לא כ"כ משנה, אם זה בשביל הכסת"ח של המוסך, או למטרת רווח.

 

 

וכן, אחוזי רווח (או, ליתר דיוק, איך שציינתי את זה - המחיר של העבודה) צריך להיות בפרופורציות, ואם מסעדה תחליט לקחת 200 ש"ח על סטייק שעולה 40 ש"ח אצל קצב או 100 ש"ח בצורה לא פחות טובה במסעדה שכנה, אז קהל הלקוחות שלה יצטמצם בהתאם.

 

 

[עריכה] אם תרצה להתווכח על הכרחיות עבודה כלשהי בשיפוץ ראש (כמו - "אצל כל בנאדם נורמלי מחליפים סט שסתומים" וכו'), תקבל צילומים של ספר היינס של הרכב בפרקים הרלוונטיים, שאומר, מה צריך לעשות באיזה מקרה.

 

שלום.

 

מיכיון שאתה יודע כימעט הכול או הכול אני אגיב רק על המסומנים באדום.

לגבי הלימודים מה לעשות אבל נתי הסביר לך פחות מיותר [ אין שגיעת כתיב]

לתשומת לבך קשקשן מכונאי בכיר לומד ומשקיע לפחות כמו רופא אים לא יותר אתה פשוט לא יודע ולא מבין!!! סתם להשכלה בחוג הלקוחות שלי יש הרבה רופאים וחלק מהם חברים טובים ויוצע לנו הרבה פעמים לשוחח, מה לעשות הם תמימי דעים איתי לגבי הלימודים.

אגב רופא מפשל כלומר "הניתוח הצליח והחולה מת" וממשכים הלא. אצלינו בעלי המיקצוע מכונאי שפישל משלם הכול-שקשוקה אין חוכמות. אים לא איכפת לך מכונאי זה לא בדיוק מה שאתה חושב כי, לפרק ולהרכיב חלק כול חמור יכול אבל!!! להבין למה זה משהוא אחר.

 

 

ספר הינס טוב לחברה כמוך שלא מבנים מימינם ושמאלם.

הספרים של הינס תכניס טוב טוב לראש מועותקים בחלקם מספרי יצרן הם לא מיקצועים והם טובים למי שלא מתמצע בתחום כמוך למשל. מבחינתי כבעל מיקצוע הם שוים לתחת וחסר בהם תמיד את המידה הכי חשוב. אגב כבר ניתקלתי בספרים של הינס שכתוב כך.

כאשר אתה פותח את הפרק של גיר אוטומטי ההסבר שלהם מיקצועי בצורה מדהימה שים לב להסבר.

"הגיר שאתה רוצה לטפל בו הוא מסובך על תפרק ואל תתקן קח את הרכב למוסך שרות" אגב זה כתוב אמתי.

 

לגבי צורת העבודה שלך אפילו מכונאי חרה מכפר באמצע המידבר לא ידבר ויעבוד כך!!!

 

לגבי מחירים למה אתה חושב שהמוסכים צרכים לעבוד בהיתנדבות לך אתה תיתנדב ותתרום את כול המשכורת שלך מה הבעיה?

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולו,גולף יש , אבל נדיר.

Jack_R1, אני מכיר את "בראזני" המנוע הראשון שחרט לי היה בשנת 73.האבא היה מגוייס למלחמה

הבן חרט לי את המנוע יצא טוב(לא אכל שמן)אבל שכח לחרוט קאנטים להכנסת הרינגים.

בהרכבה שברתי רינג,נאלצתי לנסוע אליו שוב,וגם לקנות סט רינגים חדש מישראל שובל.

בברכה דוד.

עריכה* חבריי הפורום מי יכול להסביר לי, למי הפנה נתי קובלנץ את המילים:"ובינתיים, קשקשן הוא אתה"

קראתי ושוב קראתי ולא הבנתי. :-D

שלום

ציטוט שלך מסומן באדום.

שים לב מנוע פולו די חדש

 

תמונות מוקטנות שצורפוhttp://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=67705&stc=1&thumb=1 http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=67706&stc=1&thumb=1 http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=67707&stc=1&thumb=1

 

 

 

תיכנס לאוף- תופק ותיראה איך ומה קרה לסלבה אים הפולו אחרי בדיקה במכון ונסיעה של 400 ק"מ

בלבד נכון לא צריך ישור ראש צריך לתפור את התחת ואת חשבון הבנק

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני ידידי, לא הבנתי מה אתה מתכוון. כתבתי לפולו גולף שנתקלתי במקרים נדירים בהם החלפתי האטם ראש ללא שיפוץ הראש.כמובן שהראש נבדק,יצא ישר,והשסתומים לא דלפו.

לא התייחסתי לפולו או לגולף,אלה שתי מכוניות שתמיד שנאתי,ולא נגעתי בהם.

אז אם כתבתי משהו לא בסדר,אתה מוזמן להסביר.

בברכה דוד.

עריכה* AssafO תודה אם הייתי רואה קודם את ההודעה שלך לא הייתי מגיב.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני ידידי, לא הבנתי מה אתה מתכוון. כתבתי לפולו גולף שנתקלתי במקרים נדירים בהם החלפתי האטם ראש ללא שיפוץ הראש.כמובן שהראש נבדק,יצא ישר,והשסתומים לא דלפו.

לא התייחסתי לפולו או לגולף,אלה שתי מכוניות שתמיד שנאתי,ולא נגעתי בהם.

אז אם כתבתי משהו לא בסדר,אתה מוזמן להסביר.

בברכה דוד.

שלום.

אני חשבתי שאתה מציין את שתי המכוניות המזורגגות האלה כדוגמא שניתן להחליף אתם ראש בלי ישור שטח בילבול שלי אבל ראיתה איך ניראה מנוע של פולו שטופל רק בחברה אים נוזל מקורי והרכב כולו נסע אולי 80000 ק"מ.

 

בברכה בני ל

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לגבי התמונות שצירפת בני ,

אני במוסך שלי הורדתי הרבה ראשים מהדגם הזה- AHW ולא ראיתי דבר כזה או אפילו דומה אז אני

אומר לך באחריות ברכב הזה היה משהו אחר .

איזה מתדלק שזרק פנימה למע הקירור מיכל שמן ברקס(כבר קרה) או משהו דומה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דויד, למה אתה שונא מכוניות מסוג פולו וגולף ?

במשפחה שלי יש 2 גולפים ו 2 פולואים, וכולם מרוצים.

 

יש לנו גולף שנת 2001 גיר רגיל, שהתקלה היחידה שהשביתה את הרכב

הייתה חיישן חמצן תקול. חוץ מזה רק טיפולים שגרתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום היתה אצלי גברת במוסך שביקשה הצעת מחיר ,לשני זולמי בעבועים קידמיים

מכל השרשור הזה רק הקטע הזה נתקע לי חזק בראש.

פשוט מצחיק :lol: .

 

אגב, מה המחיר שנתת לה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני, בני.. כתבת כל-כך הרבה שטויות, שאני לא צריך לכתוב כלום בחזרה, מי שמבין קצת בתחום, יבין את זה לבד.

רק הערה - היינס בד"כ הרבה יותר מפורט מהספר של היצרן, וחוזר על לפחות אותה כמות מידע. כן, הוא שולח לתקן מזגנים וגירים אוטומטיים למקצוענים, זה נכון. אבל מצד שני, מה עושים המוסכים? אפילו גיר ידני הם לא יפרקו לבד..

האוטו שלי יחליט לבד, אם אני מבין משהו מהחיים שלי, או לא. בינתיים, אני חושב, הוא בדעה חיובית :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולו,גולף,השינאה שלי למכוניות גרמניות באה,בזמן נעוריי במוסך של קיבוץ בית קמה,שם עבדו ניצולי שואה מהונגריה.

חברי קיבוץ שהיו מאוד רגישים לכל דבר שהיה קשור עם גרמניה.וגם עלי זה השפיע.חלקם ידעו את השפה

הגרמנית,וסרבו לקרוא מידע טכני בגרמנית.הם התרככו רק לאחר שבין גוריון הסכים לקבל טרקטורים

ורכב גרמני בעיקר מרצדס,כחלק מפיצויים על מה שעשו הנצים ימח שמם.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני, בני.. כתבת כל-כך הרבה שטויות, שאני לא צריך לכתוב כלום בחזרה, מי שמבין קצת בתחום, יבין את זה לבד.

רק הערה - היינס בד"כ הרבה יותר מפורט מהספר של היצרן, וחוזר על לפחות אותה כמות מידע. כן, הוא שולח לתקן מזגנים וגירים אוטומטיים למקצוענים, זה נכון. אבל מצד שני, מה עושים המוסכים? אפילו גיר ידני הם לא יפרקו לבד..

האוטו שלי יחליט לבד, אם אני מבין משהו מהחיים שלי, או לא. בינתיים, אני חושב, הוא בדעה חיובית :D

שתקתי ושתקתי, עד שקראתי את ההודעה שלך.

אתה באמת לא יודע מה שאתה מדבר! לפחות מקריאת התגובה האחרונה שלך. מאיפה הבאת את זה?

היינס יותר טוב מספרות יצרן? הספר חובבים זה?

מוסכים לא מפרקים גיר ידני לבד? אז עם מי הם מפרקים?

 

צא ולמד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, יש צדק בדבריו :"מוסכים לא מפרקים גיר ידני לבד" לא מפרקים לבד הוא מתכוון לא פותחים לבד ,

אלא מוסרים לשיפוץ.הולכים ומתמעטים המקומות בהם אפשר לשפץ גיר ידני.אין גם הרבה מקומות

לשפץ מנועים.היום רוב המוסכים עברו לשיטה של החלפת מנוע או גיר מיבוא.

כשהלך לי הגיר הידני בפורד אסקורט מודל 95,גם רפי לין לא יכל להפנות אותי למקום, בו אשפץ את הגיר.

בברכה דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתקתי ושתקתי, עד שקראתי את ההודעה שלך.

אתה באמת לא יודע מה שאתה מדבר! לפחות מקריאת התגובה האחרונה שלך. מאיפה הבאת את זה?

היינס יותר טוב מספרות יצרן? הספר חובבים זה?

מוסכים לא מפרקים גיר ידני לבד? אז עם מי הם מפרקים?

 

צא ולמד!

יש לי דוגמא - ספר היינס לאופנוע שלי, מול ספר יצרן.

בספר יצרן בקושי ברור, מה הולך לאן, ההסברים בקושי מובנים.

בספר היינס יש בדיוק את כל הדברים, אבל עם תמונות והסברים מפורטים.

 

אתה רוצה לספר לי שברכב המצב שונה?

 

[עריכה] דוד ענה במקומי ויותר טוב ממני, למה התכוונתי בעניין הגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6426 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...