Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מותר לבעל רכב שאינו מכונאי, לתקן לבד את רכבו?


שימו לב! השרשור הזה בן 1268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מריוס שלום רב!

נמרוד ידידי לא פתח בכדי שרשור זה, העוסק בשאלה " האם מותר לבעל רכב, שאינו מכונאי(מוסמך על ידי משרד התחבורה), לתקן לבד את רכבו", השרשור נפתח בעקבות שרשור אחר שעסק בהחלפת תפוחי הגה ברכב, על ידי חבר פורום זה , הלומד בבית ספר מקצועי, אשר עדיין לא נותן לו את הסמכות החוקית,

לעסוק , ואפילו אם הרכב שלו, או של אחותו במקרה הזה,וכמובן ללא הסמכה ממשרד התחבורה, ברחוב הסמוך לביתו, במרכיב בטיחותי ממדרגה ראשונה, הגוי, אם כל המשמעות בכך.

אשמח אם תוכל להמציא את פקודת החוק העוסקת בנידון, העוסקת בתיקון מכלול הגוי ברכב פרטי על ידי בעליו, ללא הסמכה כלשהי... !

בברכה

ותודה מראש

צביקה

שלום צביקה,

 

למיטב ידיעתי ת"ת לא מתייחסות באופן של איסור ביצוע ממוקד לגבי סוגי עבודות\תיקונים, אלא מגדיר למי מותר ובאיזה תנאים יש לבצע את סוגי העבודות השונות כפי שציינתי וזאת במסגרת :

צו בדבר פיקוח על מוסכים ומפעלים לכלי רכב

במסגרת הצו שיש לו תוקף של חוק, יש התייחסות לגבי הידע הנדרש, ההסמכה, הרשיון, פירוט המבנה-גודלו וכו', על מנת שיהייה ברור לכל דכפין מה מותר ומה אסור.

עובדתית לכל אחד יש את כושר ההבנה האישי שלו שלא תמיד תואם את כוונת ה"משורר", במקרה הטוב

זה רק יהייה הבנה שגוייה מילולית ובמקרים אחרים יהיה מדובר ברשלנות תורמת ועד עבירה פלילית.

מקרה חמור לא רק בהבנת החוק אלא גם בישומו, עלה בפורום הזה בנוגע להתקנת צמיגים על אותו סרן, בעלי אותם מידות אבל שונים ב"תביעת האצבע" של הסולייה וגם שונים מבחינת הרכב חומרי היצור.

 

לאחר בדיקה מעמיקה הסתבר שמשרד התחבורה באמצעות המפקחים האזורים מאפשרים התקנת צמיגים על אותו סרן גם אם אין הם בעלי אותה "תביעת אצבע" של הסוליה וגם אם הם מיצרנים שונים בתנאי שהם באותו גודל!

לכן מכוני הרישוי אינם פוסלים בטסט שנתי מכוניות שבהם אף הותקנו 4 צמיגים מיצרנים שונים ובעלי "תביעת אצבע" שונה, בתנאי שהם באותו גודל.

לאחר בירורים נוספים הסתבר שיוסף נעים שהוא מומחה בתחום הצמיגים ויושב ראש הצמיגאים ואף שותף עם משרד התחבורה בכתיבת ובהוצאת ספר הנחיות מקצועיות בתחום, עושה ומשקיע מאמצים רבים על מנת להפסיק את התפיסה השגויה שהשתרשה במשך שנים והפוגעת בבטיחות הנוסעים והרכב!

אני מצידי התחייבתי לעזור לו בחוות דעת מקצועיות שלי ושל כמה מעמיתי, על מנת לשנות את המצב הזה.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד לך על המעורבות שלך בשינוי המצב בתחום התקנת צמיגים, שהוא חשוב מאוד אך לא רלוונטי לדיון.

ובחזרה לנושא - תקנות הנוגעות למוסכים אינן קשורות לאדם הפשוט בדיוק כמו שתקנות הנוגעות למסעדות אינן נוגעות להיגיינה והכשרות במטבחו האישי של אדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ת"ת או פ"ת או הצווים המהוגנים בהן, מיועדות לכולם וגם ל"אדם הפשוט", כדי שידע מה הדרישות המינימליות לעיסוק בתחום(במקרה שלנו).

מה שלא נדרש מה"אדם" הפשוט, זאת ההשכלה היעודית, ההסמכה, הידע בתחום המקצועי.

ללא המידע הבסיסי שמציב המחוקק, כל קומבינטור יכול לטעון שהוא "דוקטור" לפרונטים ולבאקאקסים.

באשר ל"כל הכבוד"... הבאתי את המידע כחיזוק לעובדה, שאפילו גורמים מקצועיים טועים עקב פירוש והבנה לקוייה של הנכתב בחוק, על כמה וכמה ה"אדם" הפשוט העושה רציונליזציה למעשיו, ללא כל קשר לנדרש בחוק.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמרוד, קצת בילבת עם תקנה 309 הידועה,

 

מדובר ברכב שניזוק בתאונה ואין בכתוב לעיל קשר ישיר לנושא השרשור.

אני לא יודע מאיפה אתה מצאת את זה, אבל אני הוצאתי את הציטוט ישירות מתקנות התעבורה. מדובר בפרק שלישי: "מבנה הרכב, סימן א': מצב הרכב והפיקוח על תקינותו" .בפרק זה מצוי סעיף 309 שכותרתו "תיקון ובדיקה". הפרק והסעיף הללו מתייחסים לכל תקלה ברכב - בין אם כתוצאה מתאונה, ובין אם סיבה אחרת. אתה כנראה מצטט מסמך של גוף אחר שמתבסס על תקנות התעבורה.

 

 

חבל שאתם מכניסים את נושא הפיקוח על המוסכים לתוך הדיון. הדרישות המחמירות מבעלי מקצוע אינן רלבנטיות לאדם הפרטי המתקן את רכבו-שלו.

 

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בתקנה 309 מתוך תקנות התעבורה נוסך מלא מעודכן. אין משהו אחר.

 

תקנות אלו הם חלק מתוכנית הלימודים של ניהול מוסכים, והתקנה והבטייה מוכרים לי היטב.

 

ושוב אני חוזר, מדובר על "מצב הרכב והפיקוח על תקינותו" לא מדובר פה באדם מן השורה אלה בגוף או סמכות מקצועית בלבד, קרי מוסך, מכון, שמאי או בוחן או בעל הסמכה לניהול מוסך, שמצא ליקוי בטיחותי ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 14 שנים מאוחר יותר...
בתאריך 15.5.2006 בשעה 11:07, ran כתב:

אני לא משפטן ולא עו"ד,אך להבנתי ניתן לכל אדם לתקן את רכבו,אך במיכלולים הבטיחותיים [הגה ,בלמים] ניתן לתקן עצמאית ולהכניס לאישור מוסך.

חוץ מזה לא בכל מוסך כל העובדים הם בעלי תעודה,לפעמים אפילו בעל המוסך משכיר תעודה ממישהו.

כך גם בפנצ'ריות.

זוהי דעתי רן.

רק בישראל בעל מוסך יכול לשכור תעודה ממישהו. מזל שרופאים לא עושים את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...