Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת דרכים לא קלה שעברתי היום-זקוק לייעוץ


BMW
שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם לא היית מאותת גם אתה לא אשם, בגלל שהפגיעה היא צדדית, שוב עיצומה של פניה.

 

והדרך הצדדית לא חייבת להיקרא צומת, כל עוד זאת דרך מסומנת או לא ומורשת לכניסת רכב זכותך להיכנס, לאותת ולקבל את מלוא זכות הקדימה.

הוא יכול לצלם את המאותת עד מחר, כמו שאמרו לפניי הוא לא פועל כמחצית מהזמן.

וגם אם הוא צילם בוידיאו, עדיין אתה טוען שהרכב כבוי מחשש להתלקחות כפי שנהוג לכבות רכב, גם הרכב בעצמו נכבה בזמן תאונה.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב, חזרתי מתחנת המשטרה אחרי תיעוד עם בוחן משטרתי.

 

האמת שאני דיי המום, נלקח ממני הרישיון וקיבלתי רישיון זמני עד מחר להתייצבות בפני קצין שיחליט אם לתת לי את הרישיון או לשלול אותו ל-60 יום והזמנה למשפט.

 

הבוחן שמע בדקה וחצי את תיאור התאונה וקבע שלפי החוקים היבשים אני אשם!

 

מבחינתו, לא נתתי לרכב לעקוף בבטחה וחסמתי לא את הנתיב.

 

כשדיברתי על האיתות שדלק וחזרתי שוב ושוב שהסתכלתי גם אל מול הנתיב הנגדי וגם במראה השמאלית והכביש היה פנוי הוא אמר לי שזה כבר צריך ללכת איתי למשפט מולו בתביעות הביטוחים.

 

אני לא מבין איך אפשר לקבוע שאני אשם! (גם אם אני אשם, איך אפשר ע"פ סיפור של דקה לקבוע חד וחלק אשמה ולקחת רישיון??)

 

היום, אחרי 5 שעות שבהם ישנתי (בקושי) והגוף והמוח ברגיעה, נזכרתי לרגע בפלאש-בק:

אני יודע בוודאות שאותתי, אבל עכשיו אני כמעט בטוח בוודאות שאותתי הרבה לפני הפניה כי לא מצאתי אותה והאיתות עבד כמה שניות הרבה לפני שהיא נמצאה.

 

מה שאומר, שאולי הנהג הבחין ברכב ממול שמאט, נוסע לאט, ומאותת זמן רב (נהיגה בהרהור) ופשוט יצא לעקיפה.

 

מבחינת הגיון, יכול להיות מצב שבו הוא היה בשטח מת כשאני הבטתי במראה והוא יצא לעקיפה בו זמנית שאני פניתי? (כלומר, שנינו סובבנו הגה לשמאל, אני במהירות אפסית והוא במהירות גבוהה ומכאן הפגיעה מאחור?)

 

מה מצפה לי מחר עם הקצין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שדווקא חוסר סימני הבלימה יכול לנבוע מזה שבאמת יצאת לפניה בפתאומיות (או מערכת ABS יעילה), למרות שאותתת והוא פשוט לא הספיק לבלום. מה שכן, אם הוא היה ב-80 קמ"ש לפי דעתי התאונה היתה יותר חמורה. נראה לי שהוא לא נסע כל כך מהר. אבל כן נראה שהיה חסר סבלנות. לפי הפגיעה מאחור, נראה היה שהיה לו זמן להאט (מה שהוא לא עשה) אחרת הפגיעה היתה יותר בקידמת הרכב.

אבל הכל פה הן השערות בלבד.

אני יודע שאני לא הייתי יוצא לעקיפה אם היה לפני רכב שמאותת שמאלה בכביש הנ"ל, למרות שקורה שאנשים שוכחים את הוינקר לפעמים. אני חושב שהייתי מאט ולאחר מספר שניות מהבהב באורות או צופר לשם הסבת תשומת ליבו של הנהג.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שלפי התמונה האחרונה שצירפתה הפגיעה במזדה היא בצד קידמי ימני + כנף זאת אומרת שהוא התנגש בך רק כשהתחלתה את הפניה ולא באמצע הפניה כמו שאמרתה וזה אומר מבחינה הגיונית שאתה נכנסתה בו.כמו כן הנזק הלא כבד למזדה מראה על מהירות לא גבוהה. כמו שכתבתי לפני,אין סימנים על הכביש בגלל ה ABS .

אם המקום לא מוגדר כצומת אז הוא יגיד שלא אותתה או שנסעתה לעט עם איתות דולק לאורך זמן.

כמו שהבוחן אמר היתה חייב לוודא כביש פנוי לביצועה הפניה זה נוגע גם לרכב עוקף.

אם תלך לבית משפט עם עורך דין טוב אז אולי יש לך סיכוי אחרת נראה לי שדווקא אתה תצא אשם במקרה הזה.

לגבי לקיחת הרישיון זה נוהל פורמלי אחרי תאונה כזאת. מה שכן תתכונן טוב לשיחה עם הקצין מחר. תסביר לו טוב את כל העובדות .יש סיכוי טוב שהוא יתחשב בך לאור הנסיבות-די כשה לקבוע מי באמת אשם.

5.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, העובדה הקיימת הידועה היא שהרכב עמד בצורה כמעט ישרה על הנתיב כאשר ההגה חזר לנקודת אמצע!

 

אני את הפניה סיימתי, כל שנותר הוא להמשיך בנסיעה ישרה אל הפניה עצמה.

האיתות עבד! כלומר, הרכב מאחורי היה צריך לקחת בחשבון את הרכב מלפניו כשהוא מאט את מהירות נסיעתו ומאותת שמאלה (גם אם האיתות עובד לאורך זמן).

 

אם אני זוכר נכון, התיאוריה אומרת שעקיפה יש לבצע רק בעת צורך משמעותי ותוך כדי נקיפת משנה זהירות (עקיפה זה אחד הנושאים המוסכנים בנהיגה).

להתחיל לעקוף רכב שנוסע לאט מלפנים ומאותת זה לא בהגדרת משנה זהירות.

 

הפגיעה במזדה היא בצד קידמי ימני + כנף זאת אומרת שהוא התנגש בך רק כשהתחלתה את הפניה

אם היה פוגע בי בתחילת הפניה הוא היה מתנגש בי עם הפינה הימנית שלו בפינה הקדמית שמאלית שלי.

 

נזכיר שוב, רק לאחר שביצעתי פניה מלאה והחזרת ההגה לנקודת מרכז נשמע צווחת הצמיגים וההתנגשות אחריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתה הוא היה בשטח מת שלך מה שמסביר את הפגיעה שלך ואת שלו

מצורף ציור של איך נראה לי שזה קרה .

אני אומר לך את כל זה כי גם לי היתה תאונה שכתוצאה ממנה רכבי התהפך על הצד.

המשטרה ישר האשימה אותי ולכן אני אספתי את כל המידע על התאונה שלי והצגתי אותה לבוחן ולקצין ובהתחלה הם אמרו שאני אשם אבל אחרי שאספתי את כל הראיות והצגתי את כל הפגיעות ואת הזויות של המכות על הרכב הוכחתי להם שאני לא היתי אשם.

כך ששווה להשקיעה עכשיו בזה כי גם אחרכך יהיה לך הרבה יותר כל לריב עם הביטוח שלו במידה ותצא זכאי.

6.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לסבר את הדברים שרטטי את מהלך ההתרחשות המסתמן עד כה.

 

הרכב הכחול הוא אני, הרכב האדום זאת המזדה.

 

תרשים 1:

במהלך הנסיעה לפני הפניה, אני כבר במהירות נמוכה מאוד (אחרי שנסעתי לאט עוד לפני) ומאותת שמאלה (לדברי, הוא טוען שלא אותתי)

הסתכלות במראה השמאלית מראה שאין שום רכב בנתיב הנגדי וממול לא מגיע רכב ולכן ניתן לפנות שמאלה.

באותו זמן שאני מתחיל בפניה שלי, ברדיוס קטן ,קרוב לקו האמצע המקווקו, המזדה מתחילה בהאצה ועוברת נתיב במקביל אליי(מסתמן-שבירת ההגהים לצד שמאל של שנינו ביחד) תוך כדי המשך האצה בנתיב השמאלי.

 

 

תרשים 2:

בגלל הקרבה והכניסה האיטית לפניה אני מספיק לבצע את הפניה כמעט באופן מלא.

שימו לב, גם בתרשים וגם בתמונות, שהגלגלים הקדמיים שלי כבר ישרים אל מול שפת המדרכה(מסומנים בשחור בציור), כלומר כבר הספקתי לבצע חזרה של ההגה למקומו והתחלתי בנסיעה ישרה.

המאזדה, נדרש לה עוד כמה מאיות שניה להיכנס לנתיב, להתיישר ולהתחיל בהאצה.

מה שמסתמן אצלו זה מצב של נסיעה מהירה, קיק-דאון בדוושה ומעבר נתיב לצורך עקיפה ומיד אחרי זה בלימה בחוזקה.

 

שימו לב לזוויות הפגיעה! הם הסיבה למקומות הפגיעה בשני הרכבים.

 

אמיר.

תרשים1.JPG

תרשים2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי השירטוט שלך, הפגיעה ברכב שלך ובמזדה לא הגיונית, אלא אם הוא הצליח להאיט למהירות נמוכה מאוד לפני הפגייעה. אחרת כל הפגוש הקידמי של המזדה היה נהרס והפגיעה ברכב שלך היתה יכולה להיות קטלנית

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתב מעלי לפי המכות של 2 המכוניות התרשים שלך לא הגיוני .

נראה לי שהוא היה בשטח המת שלך ולכן לא ראיתה אותו ואיך שהתחלתה לפנות התנגשתם.

וזו המסקנה הכי הגיונית מהתמונות שצילמתה.

לכן מחר כשאתה במשטרה תסביר את העובדות + תתגיש שהראתה את כל הסמנים שאתה לקראת פניה(איתות + העטה).

הכי חשוב תשכנע אותם שאכן אותתה גם אם התחלתה לאותת קצת לפני הפניה עצמה כמו שאתה אומר, אסור היה לו לעקוף אותך. כי ברגע שאתה מאותת והוא עוקף זוהי עקיפה לא בטוחה ואסורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי השירטוט שלך, הפגיעה ברכב שלך ובמזדה לא הגיונית, אלא אם הוא הצליח להאיט למהירות נמוכה מאוד לפני הפגייעה.

למה לא הגיונית?

אמרתי, הוא בלם בלימת חירום רצינית.. אם הוא היה נכנס בי במהירות גובהה אז אולי לא הייתי רושם פה.

 

שוב, מה לא הגיוני במכה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם יודעים מה הבעיה פה??!?

שברגע שהבוחן תנועה קבע קביעה כלשהיא, אז זהו!!!! אם תגיע למשפט אז פשוט אין לך מנוס, השופט לא יתייחס אליך...

 

קבע שעכשיו כביכול תטחן מים אני לא מאמין שמשהו פה יוכל להוכיח אחרת את קביעת הבוחן, סליחה על החוסר אופטימיות.

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, אבל הבוחן קבע את מה שקבע רק ע"פ שיחה קצרה איתי!

 

לא מדובר בבוחן רכב שביצע מדידות בשטח מיד לאחר התאונה.

יש עוד הרבה תקדימים מסביב, עדויות שונות של שני הצדדים על המקרה....

 

לא מבין איך קובעים אשמה משיחה קצרה וע"פ שבלונה של חוק יבש?!!

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, אבל הבוחן קבע את מה שקבע רק ע"פ שיחה קצרה איתי!

 

לא מדובר בבוחן רכב שביצע מדידות בשטח מיד לאחר התאונה.

יש עוד הרבה תקדימים מסביב, עדויות שונות של שני הצדדים על המקרה....

 

לא מבין איך קובעים אשמה משיחה קצרה וע"פ שבלונה של חוק יבש?!!

 

אמיר.

הוא לקח לך את הרישיון לא? על פי איזה סעיף?

לפי זה חשבתי שזהו, שהגעת לקטע של המשפט.

 

וחוצמזה... הוא לא אמור לשמוע את שני הצדדים בתאונה כדי להחליט? כי באותה המידה הוא יכול גם לשלול את של בעל המאזדה

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לקח לך את הרישיון לא? על פי איזה סעיף?

לפי זה חשבתי שזהו, שהגעת לקטע של המשפט.

 

וחוצמזה... הוא לא אמור לשמוע את שני הצדדים בתאונה כדי להחליט? כי באותה המידה הוא יכול גם לשלול את של בעל המאזדה

הוא לקח לי את הרישיון זמנית ונתן לי רישיון זמני עד למחרת ב-9 לפגישה עם הקצין.

היום תהיה הפגישה עם הקצין שיחליט אם לשלול ל-60 יום או להחזיר לי את הרישיון חזרה.

 

לטענת הבוחן, מבלי לשמוע אפילו את הצד השני, לפי החוק היבש אני אשם.

 

הסעיף: אי מתן זכות קדימה לרכב עוקף / לא ננתי לו לסיים בבטחה את הנתיב / חסמתי אותו.

 

כרגע הערעור שלי על כך שהוא יצא לעקיפה למרות איתות שלי ולמרות שהבטתי במראה לא נחשב אלא לפי החלטת שופט תעבורה במשפט.

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבובון, קודם כל טוב לשמוע שאתה בריא ושלם, זה הכי חשוב, אח"כ הפח.

 

הלאה.

לפי התמונות רואים שסיימת את הפניה שלך שמאלה (הגלגל כמעט ישר) משמע היה לו מספיק זמן לראות אותך פונה כבר מכוון שמדובר בסיום הפניה.

עוד משהו, אין סיכוי שהוא פגע בך בשטח המת שלך, אחרת לא היית משלים את הפניה (שוב, סימני גלגלים מראים מה היה מסלול הרכב.) התרשים שלך הוא הנכון.

 

דבר שני, יכול להיות שפיספסת סימני צמיגים בגלל שהוא הזיז את הרכב אחורה ? לפי התמונה עם סימני הפניה שלך רכבך לא זז כמעט, משמע הרכב שלו הוזז אחורה (בכדי לבדוק את הנזק אולי?) ויתכן ובתמונה הוא דורך על סימני הבלימה? יתכן ואני טועה ואין סימני בלימה בגלל ה-ABS.

גם לי יש סיוויק שחורה, רעה, ושמורה בקנאות מטורפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6291 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...