Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7438 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מישהו יכול אולי כן להסביר לי איך מחליפים אטם ראש ?....

 

 

קונים ספר היינס , או תואם, שמתאים לרכב שלך, קוראים, מבינים, ומבצעים את מה שדרוש. והכי חשוב, עוזבים במנוחה את כל הפלצנים, פחדנים, ואחרים שדואגים לרווחי המוסך שלהם, שימשיכו לקשקש להנאתם בפורום.

 

החלפתי אי אילו אטמים של ראשי מנוע, בתנאים ביתיים, תוך כדי שיפוצי מנוע, או מסיבות אחרות, בלי לעשות על זה קודם דוקטורט. למזלי לא היו אז פורומים...

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני שבוע שעבר החלפתי אטם ראש מנוע בעצמי במיצובישי סופר לנסר,צור איתי קשר בה"פ אני אנסה לעזור לך כמה שאוכל.

זה כמו שחסידה תבלע צפרדע, תכניס אחרי זה את המקור שלה לת$ת ולצפרדע תיהיה סירקולצייה, כך החסידה לא תיהיה רעבה לעולם.
פורסם
קונים ספר היינס , או תואם, שמתאים לרכב שלך, קוראים, מבינים, ומבצעים את מה שדרוש. והכי חשוב, עוזבים במנוחה את כל הפלצנים, פחדנים, ואחרים שדואגים לרווחי המוסך שלהם, שימשיכו לקשקש להנאתם בפורום.

 

החלפתי אי אילו אטמים של ראשי מנוע, בתנאים ביתיים, תוך כדי שיפוצי מנוע, או מסיבות אחרות, בלי לעשות על זה קודם דוקטורט. למזלי לא היו אז פורומים...

כל הכבוד על הדברים!

חלק לא קטן מההודעות בת'רד הזה מתאים יותר לפורום שביעיסטיות של תיכון עירוני כ"ד בהרצליה מאשר לפורום יעוץ טכני

פורסם
קונים ספר היינס , או תואם, שמתאים לרכב שלך, קוראים, מבינים, ומבצעים את מה שדרוש. והכי חשוב, עוזבים במנוחה את כל הפלצנים, פחדנים, ואחרים שדואגים לרווחי המוסך שלהם, שימשיכו לקשקש להנאתם בפורום.

 

החלפתי אי אילו אטמים של ראשי מנוע, בתנאים ביתיים, תוך כדי שיפוצי מנוע, או מסיבות אחרות, בלי לעשות על זה קודם דוקטורט. למזלי לא היו אז פורומים...

כבר היינו בסרט הזה. מכיוון שאין לי או לקרובים אליי מוסך , נראה לי שאני פטור.

בכל זאת - מכיוון שלהתרשמותי אין לפותח השרשור את הידע - אני מעדיף לא לייעץ לו כדי לא לפתוח בפניו את הדלת לתהום.

 

הוא רוצה בכל זאת? שיתכבד ויקרא קצת בפורום - הח' אטם אינה תורה מסיני - אם אתה יודע מה אתה עושה , אך טעויות של טירונים עולות בכסף רב.

 

אתה מוכן לעמוד מולו כשיבוא שבוע הבא ויבכה על בורג ראש שבור , או אטם פרוץ , או השד יודע ? אני לא.

פורסם
לך בכלל יש 1.3, לא?
1.6, קרבורטור כפול, דיזות של BMW 316

 

אתה מוכן לעמוד מולו כשיבוא שבוע הבא ויבכה על בורג ראש שבור , או אטם פרוץ , או השד יודע ? אני לא.
שקרן, אתה תעמוד מולו, ותגיד לו "80 פוט פאונד MY ASS" wallbash.gif

פורסם
כבר היינו בסרט הזה. מכיוון שאין לי או לקרובים אליי מוסך , נראה לי שאני פטור.

בכל זאת - מכיוון שלהתרשמותי אין לפותח השרשור את הידע - אני מעדיף לא לייעץ לו כדי לא לפתוח בפניו את הדלת לתהום.

 

הוא רוצה בכל זאת? שיתכבד ויקרא קצת בפורום - הח' אטם אינה תורה מסיני - אם אתה יודע מה אתה עושה , אך טעויות של טירונים עולות בכסף רב.

 

אתה מוכן לעמוד מולו כשיבוא שבוע הבא ויבכה על בורג ראש שבור , או אטם פרוץ , או השד יודע ? אני לא.

שמר מילים כדורבנות!!

בתור מנהל פורום, זכותך לנעול פורום, למחוק הודעות, לצנזר תגובות, להעיר הערות עיניניות,

ולהגיב בתור חבר פורום וותיק בעל ניסיון רב ברכב, שעשה ועוד יעשה פרויקטים רבים בעבר, ברכביך השונים, ובכל זאת, תיקונים מסוימים, נמנעת לעשות בעצמך,ונתת לבעלי מקצוע לעשות זאת, למרות שבכך נמנע ממך חדוות היצירה, וחדוות הDIY, והסיפוק המקצועי הבא בעקבותיו,

וידעת להחליט בזמן, אפוא נגמרת חדוות היצירה, ואפוא אתה זקוק למקצוען!

ועל כך אני מצדיע לך שמר ידידי!

במקרה של פותח השרשור , הכתובת רשומה על הקיר, ולמרות שרבים מחברי הפורום, פרקו ושיפצו ראש מנוע בעצמם, בעזרת ספרי היינס, ומד מומנט, מד עלים, ומפתח למסנן שמן, לצערי ברור על פניו, שבמקרה זה, הנזק עלול לעלות על התועלת, וטוב שיהיו אנשים הגונים מספיק

שירפו את ידיו, ואין לי כל טענה, נגד אלה שעשו זאת בעצמם והצליחו, כל הכבוד!

אך אני חונכתי , ומחנך את ילדי, להיות חכם לפני המעשה ולא לאחריו!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

ועדיין יכלו לומר את זה לפותח האשכול בצורה מקצועית ועיניינית עם פרוט קצר של הפעולות שלדעת בעלי הנסיון הן המסובכות ובגללן כדאי להימנע מההרפתקה.

פורסם
ועדיין יכלו לומר את זה לפותח האשכול בצורה מקצועית ועיניינית עם פרוט קצר של הפעולות שלדעת בעלי הנסיון הן המסובכות ובגללן כדאי להימנע מההרפתקה.
ביקשת קיבלת:

1- פרוק בורג ראש מנוע חלוד, עייף, יגרום לשבירתו בבלוק, בתנאי מוסך, ימצא פתרון מקצועי,

בתנאי מוסך, אני בספק!

2-פרוק הפסנתר , ונדנדי השסתומים, עלול לגרום לאיבוד הסדר של הנדנדים, במקרה של פסנתר,

שמתפרק לחלקים, חוסר ידע וניסיון גם עם ספר היינס, עלול לגרום לבלאגן!

3- הרכבת שרשרת/ חגורת טיימינג, עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך, אן לחוסר אפשרות של התנעת הרכב!

4- אפשרות וידע לבדוק, מצב החופש בטבעות בוכנה, אשר רק מקצועי יוכל להבחין, אם חופש גדול מדי מחייב גם החלפת טבעות, מה שמחייב פרוק בוכנות, אגן שמן, שימוש במכווץ טבעות,מכשיר לליטוש( הונייג) והחלקת הצילנדרים, ידע בחפיפת שסתומים, כוון שסתומים ועוד..!

האם לדעתך את מקצוע מכונאות הרכב ניתן ללמוד בהתכתבות, גם אם מדובר בפורום מהטובים ביותר בארץ, עם טובי המומחים, עם בעלי מוסכים, ומכונאים בעלי מעכל 40 שנות וותק, אשר גם היום

ביום יום, נתקלים בבעיות יום יומיות ברכבים מיושנים ומודרנים, שגם עם כל הידע והוותק שלהם,

מתקשים לפתור בעיות ורק בעזרת הניסיון שלהם מכשור מקצועי וספרות מקצועית, מסוגלים לפתור בעיות, ואתה מצפה שאחד כזה, יתן גושפנקא, לחבר פורום רכב, רק בגלל האגו , והרצון לעשות הכל בעצמו?

ומה עם האחריות האישית , והצבורית של פורום שפתוח לציבור, למען הציבור ולטובתו?

יש כאלה שנולדים עם שני ידים ימניות, ומסוגלים בעזרת קריאת ספרים מקצועים בלבד לעשות אוברול, ויש כאלה שיש להם ידים שמאליות, וחוסר ידע וניסיון, שהוא עלול לעלות בעוכריו, ומכאן באה האזהרה!

ערב טוב

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
אתה מוכן לעמוד מולו כשיבוא שבוע הבא ויבכה על בורג ראש שבור , או אטם פרוץ , או השד יודע ? אני לא.

 

טיעון פופוליסטי.

 

ביום שאתה תעמוד מול אחד ששלחת למוסך, והמוסך כיסח לו את הרכב, יצר לו עשר תקלות אחרות, בנה על חשבונו את הקומה השנייה בבית שלו, ובסוף זרק אותו קיבינימט עם הרכב ההרוס, גם אני אעשה את זה.

 

עסק? :wink:

 

לא. חשבתי שלא. כי הסיכוי שזה מה שיקרה לו במוסך ישראלי אופייני, גדול פי כמה וכמה מהסיכוי שמישהו יעבוד עם היינס בצורה קפדנית, ויגרם לו נזק.

 

ובכל מקרה, זה פורום איטרנטי, עם המגבלות שלו, ושנינו נותנים את העיצה שהכי נכונה, לדעתנו, ושנינו, וגם לא אף אחד אחר שמייעץ כאן, לא נשלם לאף אחד עקב נזק כלשהו שיגרם לו כתוצאה משימוש בפורום הזה. אם מישהו לא מספיק מבוגר כדי להבין את העובדה הבסיסית הזו, אין לו מה לחפש באינטרנט.

פורסם

חנן, אני מחזיק בדעה דומה לשלך בנושא ברוב המקרים.

עם זאת, אני חושב שמי שחסר ניסיון לא צריך להתחיל לעבוד על מכוניות בפרוייקט כמו החלפת אטם ראש... אם את רומא לא בנו ביום אחד, אולי כדאי שמכונאי חובב לא יעשה אוברול בתור עבודה ראשונה... :wink:

 

מוטי

פורסם

חנן ,עם כל הכבוד, קראתי שרשורים רבים שלך בנושא אכזבה ממוסכים, ועבודה לקוייה, בהרבה מהם, אך אתה מספיק בוגר להבין שאין להכליל מן הפרט אל הכלל, ואם כי אני לא מכחיש שכח האדם במוסכים , ומיומנתםהמקצועית היום לוקה בחסר בלשון המעטה, אי בה מספיק מלהספיד את כל המוסכים, ולהשחיר את שמם, וכל אחד יחליט לעצמו כיצד לטפל בעצמו, הכל לפי הידע והכשרון, שהוא ניחן בו!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה, שלום. זה נכון שאני מכליל, אבל לא בצורה גורפת. למעשה, אלו המילים בהן השתמשתי:

 

במוסך ישראלי אופייני
וזה אומר שעדיין נשאר מקום, להסתדר עם ההכללה הזו, בלי לצאת נפגע, אם אתה שייך ל"לא אופייניים" .

וזה לא יצא סתם כך. יש לי איזה חבר, או עשרה, מתחום המכונאות, ולכן אני נזהר בדבריי.

 

כן, אני מניח שיש מוסכניקים צדיקים, מקצועיים, אמינים, ולא גנבים, רק שאני, ב17 שנה שבהן אני מחזיק גרוטאות למיניהן, עוד לא הצלחתי למצוא אחד כזה. ומכיוון שמדובר בהרבה עשרות מוסכים, אני מניח שהסטטיסטיקה הפרטית שלי, לא שונה בהרבה מהסטטיסטיקה הכוללת.

 

מוטי, אז מכאן זה כבר רק עניין של מינון, ואין כאן ויכוח על משהו מהותי. אתה חושב ששיפוץ מנוע זה רק למנוסים, ואני הייתי שמח למשל, אם בתי, כשתגדל, תבנה לעצמה רכב מאפס, או יותר נכון ממינוס-סוג של גרוטאה עתיקה, ולא תקבל רכב מסוג: "אבא קנה לי אוטו" כמתנה ליום ההולדת ה17 . שתעלה בפעם הראשונה בחיים שלה על הכביש, רק לאחר שהיא מכירה כל בורג ובורג במכונית.

זה בשמיים? כנראה שלא, אחרת לא הייתי עושה "אטם ראש" בטרקטור של אבי כמתנה לבר-מצווה...

פורסם

חנן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל.

בחורה או בחור עם חוש טכני בריא יוכל לעשות הכל, שאלה של רצון וסבלנות.

אם הייתי ממליץ למישהו לנסות החלפת אטם ראש כפתיחה לפרוייקטים של DIY, אני לא יודע..

 

מוטי

פורסם

"ביום שאתה תעמוד מול אחד ששלחת למוסך, והמוסך כיסח לו את הרכב, יצר לו עשר תקלות אחרות, בנה על חשבונו את הקומה השנייה בבית שלו, ובסוף זרק אותו קיבינימט עם הרכב ההרוס, גם אני אעשה את זה."

לא הוגן ולא נכון. רובם של המוסכים בהם ביקרתי עם לא מעת מכוניות היו הוגנים וסיפקו עבודה ברמה טובה. זה נכון שיש לזה מחיר אך אין הדבר שונה מכל מקרה אחר אתה הרי לא מצפה שמכונאי יחייב אותך על עלות החלקים כפי שהם בחנות או יוותר על תשלום עבור עבודה, אתה מוכן לוותר? יש עלויות לנוחות של להכניס את הרכב בבוקר ולקחת אותו בערב תקין. לא תמיד מחיר גבוהה מעיד על קומבינה.

פורסם

רוב לקוחות המוסכים, מטבע הדברים, (אלא אם הם בעברם טיפלו בעצמם ברכב, בכל רמות התיקונים) , לא יכולים לדעת אם המוסך לא השחיל להם תיקון בעלות של פי 10 , או פי 100 , מזו שהיתה צריכה להיות, ואם הוא לא קילקל להם את הרכב על הדרך. אני לא יודע אם אתה נכלל בקבוצה הזו, אבל אם כן, אז הדיווח שלך לגבי אמינות המוסכים, הוא דיווח בעייתי, כמו הדיווחים של רוב משתמשי הפורום, לגבי המוסך שלהם.

 

זה לא הוגן ולא נכון
הדבר היחיד שניתן ללמוד מהסטטיסטיקה שלך (בהנחה שהיא אמינה, מה שעלול להיות מוטל בספק לאור הפיסקה הקודמת), זה שיש לך סטטיסטיקה משלך. היא לא יכולה להשליך כלום על הסטטיסטיקה שלי. למה נראה לך שהסטטיסטיקה שלך אמינה, ושלי לא?

 

 

לא תמיד מחיר גבוהה מעיד על קומבינה.
אני יודע מצוין להבדיל בין רמאות ובין סוג מסחר כזה ואחר. כשאני מדבר על מחיר גבוה, אני מדבר על רמאות, נקודה. אני לא מדבר על עלות חלקים גבוהה ב25 אחוז, אלא אני מדבר, למשל, על מוסך-סוכנות של ניסן-רנו שניסה להחליף בטראנו של העבודה שלי מנוע קומפלט, בעלות של 15K ש"ח, כשהתקלה היתה מצבר גמור, וזו רק דוגמא אחת מני רבות.

×
×
  • תוכן חדש...