Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת סוג רכב לזוג+ילד - חשמלי או היברידי ?


SeazeR

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

ברשותי התלבטות ואשמח להיעזר בחוכמת ההמונים.

 

עד לפני כמספר שבועות הייתה בבעלותי טסלה מודל 3, שנת 2021 שגמעה 145,000 ק"מ 
הטסלה הייתה מהראשונות בארץ, לאחר כ 60 אלף ק"מ בצער נאלצתי להחליף סוללה במסגרת האחריות , אך בסך הכול הכללי לאחר שהוחלפה הסוללה  נהניתי ממנה וחסכתי כסף רב ולא היו הוצאות כספיות נוספות, כמובן שבטסלה גם אין עלות טיפולים שזה פנטסטי לכשעצמו וחסך לי כסף רב.
מכרתי אותה לקראת סיום האחריות על הסוללה (160K סיום אחריות).
הרכב נמכר בכ 10K מעל המחירון.

אני נוסע במסגרת עבודתי כ- 40 אלף ק"מ בשנה. לעיתים קצת פחות, אך זה הממוצע השנתי .
כיום, אני בהתלבטות - האם להמשיך עם טסלה או לעבור לרכב היברידי או היברידי-נטען ?

ואגיד לכם מה הסיבה להתלבטות- אני ער למתרחש מסביב ואני שם לב שהביקוש לחשמליות הולך ונעלם
אם מסתכלים על החשמליות הסיניות, אפשר לראות יבואנים שתקועים עם מלאים ללא ביקוש, התחילו להציע גם הלוואות במימון מלא או כמעט מלא ב 0% ריבית 
בחנתי מספר רכבים סיניים חשמליים ולא התרשמתי בלשון המעטה. רק טסלה הותירה רושם לאור הניסיון.

לעומת הסיניות, בטסלה המצב הוא שונה מבחינת מכירות, יצאה המודל Y החדשה וההזמנות אצות רצות להן , יש ביקוש גדול לרכב.
גם אני הזמנתי את ה Y החדשה (הבסיסית), אך מועד האספקה המשוער הוא מאי-יוני ואילו אני כרגע, ללא רכב כלל (נוסע על רכב שכור שעלותו מעיקה) ובמחשבה שאולי אקבל בסוף חודש מאי, הבנתי לאחר שיחה עם נציגי טסלה שיש סיכוי שמאחר שיש אנשים שהזמינו כבר בינואר-פברואר, אולי זה יתעכב בכלל לסוף מאי .

 

אז זו הסיבה השניה להתלבטות- אני פשוט בלי רכב וצריך רכב באספקה המהירה ביותר. ( יש לטסלה מודל 3 במלאי לצורך העניין, אך רציתי לשדרג ל Y בגלל הגודל)
חשבתי גם על היונדאי קונה ההיברידית. 

רציתי לשמוע לדעתכם בעבור הסיבות שצויינו כאן והחשובה שבהן נושא השוק של החשמליות ומה צופן לו העתיד 

אשמח לחוכמת ההמונים,  שאולי תיתן לי מעט כיוון מה יהיה לי יותר כלכלי וכדאי הן מבחינת עלויות הרכישה, האחזקה והסחירות העתידית. 

עריכה אחרונה על ידי SeazeR

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי יודע מה צופן העתיד, 

אני רק יודע שאם מס הנסועה שמתכננים בשנת 2026 אכן יצא לפועל, זה די קובר את השוק החשמלי. 

כאילו מה זה קובר? מי שכבר יש לו רכב חשמלי, ויש לו עמדת טעינה והתרגל לנהוג איתו(חרדת טווח וכו'), נהנה משאר שהיתרונות של רכב חשמלי, וימשיך כניראה לקנות רכבים חשמליים. 

אבל מי שלא? לא רואה מי נכנס לסרט הזה. 

ומשם תנסה לגזור מי יכול להיות הלקוח הפוטנציאלי של רכב חשמלי משומש שנוסע 40 אלף בשנה ויצא מאחריות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 לקנות עכשיו רכב חשמלי חדש בטכנולוגיה מיושנת לפני התקדמות רצינית בטכנולוגיה, חד משמעית לא לדעתי.

 

והדבר נכון בייחוד לגבי הטסלה מודל y המחודשת שהטכנולוגיה שלה מיושנת גם יחסית לטכנולוגיה הקיימת (פלטפורמה 400v לעומת 800v ומעלה וסוללה מיושנת), אחריות קצרה ומחיר מופקע ללא הנחות והטבות של הלוואה ללא ריבית, שגם יופחת לדעתי בהמשך עם שוך ההתלהבות מדגם המודל y המחודשת. דבר שייגרום לירידת ערך מואצת לטסלות משומשות, בנוסף לירידת ערך גדולה של כל רכב חדש (לאנשים יש זיכרון קצר ושוכחים מה שקרה לראשוני רוכשי המודל y בישראל לאחר הורדת המחיר של טסלה).

 

אם אתה רוצה לחסוך בעלויות, ההתלבטות שלך צריכה להיות בין רכב משומש עם קילומטרז' נמוך ושנתון נמוך, חשמלי או היברידי באותה רמת מחיר. האפקט של התקדמות טכנולוגית ברכבים חשמליים חדשים על ירידת ערך של רכבים חשמליים משומשים פחות מתקדמים טכנולוגית תהיה נמוכה יותר ככל שהרכב ישן יותר.

 

השיקולים בהשוואה בין 2 סוגי רכבים משומשים כנ"ל:

 

לאחר מס נסועה החסכון שלך בעלויות הנסיעה הישירות ברכב חשמלי יהיה קצת יותר גבוה מברכב היברידי ובטסלה גם חסכון בעלויות טיפולים ולאור הקילומטרז שלך זה כבר די משמעותי (כ- 3 טיפולים בשנה).

 

מצד שני צפויה  כנראה ירידת ערך גדולה יותר ברכב חשמלי ובייחוד אם טסלה יפחיתו מחיר של הרכבים החדשים. אבל מצד אחר תוכל לרכוש רכב חשמלי משומש מתחת למחיר המחירון וכנראה אפילו משמעותית מתחת לאור המצב בשוק (הדוגמה של מכירת הטסלה שלך לא מייצגת). כמו כן עלויות ביטוח גבוהות יותר כנראה (תלוי בדגם הרכב הספיציפי ורמת הגניבות שלו ברכבים היברידיים מבוקשים עלויות ביטוח גבוהות). כמו כן עלויות החלפת צמיגים גבוהות יותר.

 

קשה לדעת את השורה התחתונה לגבי איזה רכב משומש מבינהם יהיה חסכוני יותר בסך העלויות לאחר כמה שנות שימוש.

 

כמובן שיש גם את נושא הרכב עצמו ואתה צריך להחליט איזה רכב אתה מעדיף שיהיה לך.

 

(לדעתי האישית בלבד, להעביר 40 אלף ק"מ  בשנה בדגמי טסלה מהדור לפני מתיחות הפנים זה ביג נו נו, נוחות ובידוד לקויים ומושבי עור סינטטי דביקים. במודל 3 היילנד, אם תמצא אחת משומשת, אתה עדיין תשאר לשבת על הריצפה כך שהיא עדיין פסולה לדעתי ומודל y ג'וניפר משומשת אין. אבל אתה "שרדת" את המודל 3 הקודמת אז לך זה לא הפריע).

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי bigzoltar
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...