Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרישתה של הג'וליה


verBlood

פוסטים מומלצים

אז נראה שאלפא רומיאו החליטו להפסיק הייצור של הסלטביו ושל הג'וליה השנה ובשנה הבאה בהתאמה. 

אמנם הדגמים האלה כבר איתנו בקירוב 10 שנים, אבל נדמה שהם היו מוצלחים מאוד, וההחלטה הזו קצת תמוהה בעיניי.

מצד שני, זה מסתדר עם ההחלטה שלהם להשיק את הג'וניור (שהוא בעצם פיג'ו) בתקווה להגיע לקהלים חדשים ופרגמטיים יותר. מה שכן, נראה הלקוחות הטיפוסיים של אלפא די מתרעמים על העניין (אם לשפוט לפי הקבוצה של אלפיסטים ברדיט שממש שונאים את הג'וניור ומתבאסים על ההחלטה עם הג'וליה והסטלביו). 

האם זה קשור לזה שפחות ופחות אנשים מעוניינים בסדנים, בפרט ספורטיביים?

האם זה בגלל נסיונות להגדיל דריסת רגל בשווקים עם דרישות אחרות מאירופה, כמו למשל ארה"ב או אסיה? 

והכי חשוב - האם לדעתכם זה יגרום לעליה במחירים של ג'וליות יד שניה, או שיש מעט מדי חובבי הז'אנר בארץ כדי שזה ישפיע בצורה משמעותית? מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלקוחות המסורתיים של אלפא הם קבוצה קטנה יחסית, והמותג לא הצליח להתרומם באמצעותם.

כדי לשרוד המותג צריך לפנות לקהלים נוספים. 

עליית מחירים של ג'וליות משומשות? באותה אגדה עם שלגיה ופינוקיו. 

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלפא זה אחד מהמותגים שמלבד אהבה לא מוסברת למותג/דינאמיות/מסורת אין לו באמת מה להציע, במיוחד בעידן שבו המכונית הופכת למוצר צריכה סטייל אייפון או סמארטפון ופחות אמצעי תעבורה מכאני. השוואה טובה היא בין אלפא לנוקיה, לשתיהן יש שם, תקופות זוהר, הילה אגדית סביבן (נוקיה כמוצר שלא ניתן להשמיד, אלפא כרכב ספורט דינאמי ויפה) אבל שתיהן לא עמדו בטרנדים וקצב ההתפתחויות בתעשייה שלהן. בעיקרון לראשים בסטלנטיס יש את האפשרות "לשנמך" את אלפא רומיאו ממותג בייצור סדרתי למותג יותר אקסקלוסיבי ולקוות שהקהל הקיים יספיק או לשנות את האופי שלה מהבסיס ולקוות שקהל הלקוחות הקיים לא יינטוש וגם שיבוא קהל חדש. לצערי אני לא רואה את זה קורה, אלא אם אלפא רומיאו ייתנו הברקה היסטורית סטייל הג'וליה.

חולם על קרייזלרים יוקרתיות בנסיעה ברכבות😪

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגמים האלה מוצלחים אולי במבחני דרכים אבל ממש לא מוצלחים במכירות, גם הג'וליה וגם הסטלביו מוכרות מתחת לתחזית והרבה מתחת למתחרות. (גם הטונלה).
אני מקווה שאני לא מתבלבל, אבל סדרי הגודל הם בערך שהA4 המקבילה מכרה ב3 שנים מה שהג'וליה מכרה מ2017 עד היום.
מסכים עם דיסקו לגבי עליית מחירים, אין סיכוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני חושב שהג'וליה מקבילה לA6.

כל התאגיד הזה בקרשים, לא רק אלפא. 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אתה צודק, היא בקבוצה של a4, סדרה 3 וכו'.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכי את הרכבים אישית. ממה שאני קורא פה ובמקומות אחרים הג'וליה זה הרכב המוצלח היחיד של אלפא בערך 20 שנה....

וגם הוא לא מכר כפי שניתן היה לצפות.

 

תהילת עבר זה יפה לנוסטלגיה. לא לעסק כלכלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תהילת עבר זה בערך מה שנשאר לכל יצרני הרכב.

לא נשאר להם שום דבר לחדש. לוקחים שמות מפעם ומדביקים על קרוסאובר חשמלי גנרי חדש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כך שקוף שזה יקרה.

אין להם גרסאות פלאג אין, אין אפילו גרסאות היברידיות.

אלפא לא תפתח במיוחד בשבילם מחליפה היברידית או חשמלית.

הם צריכים לעמוד בממוצע הפליטות האירופאי.

אז הג'וליה והסטבליו נשלחות לגרדום.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלפא בסוף הייתה צריכה להיות קריאת השכמה לתעשייה שנרדמה.

תעשייה שנשענה על נוסטלגיה ורומנטיקה.

מי שהשקיע בעוד איכות גימור וחיזוק מסורת מושך עוד קצת, אחרי אלפא.

בסוף...המהפכה החשמלית עושה צחוק ממכוניות הביצועים של פעם ומחשבה שפינוק זה מושב עור ודש בורד רך מזמן מפסידה לגודל מסך דיגטלי.

אלפא פשוט הייתה גרועה במיוחד בלהבין או להתאים עצמה לאן שהעולם הולך.

 

תמיד תהיה לי פינה מאוד חמה לעבר שלה. 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, razi_pazi כתב:

הג'וליה זה הרכב המוצלח היחיד של אלפא בערך 20 שנה....

באתי לחלוק עליך, אבל אז ראיתי שה159 הושקה ב2004 (למרות שהיא כן יוצרה עד 2011). 

 

לפני 37 דקות, מיץ פטל כתב:

בסוף...המהפכה החשמלית עושה צחוק ממכוניות הביצועים של פעם ומחשבה שפינוק זה מושב עור ודש בורד רך מזמן מפסידה לגודל מסך דיגטלי.

אבל האם אין דרך לאזן בין השניים? נראה שהגרמניות סוג-של מצליחות. גם הן מפסידות נתח שוק לסינים אבל יש להן את הפיצ'רים + דגמים של קרוסאוברים בגדלים שונים + דגמים היברידיים / חשמליים. זה אמנם בא במחיר גבוה יותר, אבל גם אייפונים לדוגמה עדיין מאוד נפוצים בשוק מוצף בדגמים סיניים זולים פי 2-3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לדעתי אלפא עשתה הרבה כדי להיכנס למיינסטרים, הג'ולייטה והמיטו לדעתי מראות את זה מצוין - הקריבו הרבה בשביל למכור בזול (יחסית) ולמרות שהביקורות קטלו -הן נמכרו יחסית בסדר בתקופה שהכיסים וההיצע של המותג היו ריקים.
אחר כך נראה שהסיקו מסקנות והחליטו להמר גבוהה, לזנוח את השוק של הג'ולייטה והמיטו לגמרי ולהתחרות עם הג'וליה והסטלביו בקטגוריות החמות ביותר, ניסיון שנכשל כי למרות שהביקורות החמיאו מאוד - המחיר היה גבוה יחסית והן נמכרו פחות.
מה נשאר ? לספק את הרומנטיקניים - אי אפשר בגלל הרבה סיבות -  כנראה בעיקר בגלל תקציב ורגולציה, אבל גם כשמנסים זה פשוט לא מספיק ואין מספיק קונים.
לספק את הפרקטיים - גם אי אפשר כי הם יעדיפו מותגים אחרים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו בהסבר שלך.

 

מצד שני יש חלופה אחרת והיא לייצר מכוניות טובות יותר משל המתחרות. לא משנה באיזו קטגוריה, אם אתה טוב מהמתחרים יש לך שוק. אם לא אז לא.

 

נכון שלאלפא מורשת מסויימת וכביכול אופי. אבל אם היו מייצרים היום ג'ולייטה טובה מהגולף הם היו מוכרים יופי. גם אם לא היה לזה שום ערך מוסף של אלפא. פשוט מתחרה טובה לגולף. אולי היה לוקח זמן לצבור מוניטין וזה בטח לא פשוט. אבל זה לא בלתי אפשרי.

 

יש קהל לסחורה טובה ומוניטין אפשר לשנות. זה לא קל, אבל הם לא הצליחו.

לפני שעתיים, verBlood כתב:

באתי לחלוק עליך, אבל אז ראיתי שה159 הושקה ב2004 (למרות שהיא כן יוצרה עד 2011). 

 

 

אני לא מכיר את ה 159 יותר מידי. בהנחה שאתה צודק זה עדיין לא מספיק רכבים טובים. בודאי ליצרן שמכוון לסוג כזה של קהל.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...