Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות קשה - פוקוס החדשה או מאזדה 3?


THE-ONE
שימו לב! השרשור הזה בן 6673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במגזין אוטו של החודש בחנו את הפוקוס והם ממש לא התלהבו מהמנוע

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עם הפוקוס (וגם עם ה-C4 האמת) עליתי עלייה די חדה באזור הצפון, וזה היה פשוט מגוחך על גבול המצחיק (ממש צחקנו בתוך האוטו) עד כמה היא לא מצליחה להאיץ בשביל לעלות את העלייה הזאת. שתי המכוניות נתקעו בין הילוך ראשון לשני (כלומר העבירו לשני ופשוט הפסיקו להאיץ) על כ-50 קמ"ש לערך. טנדרים עקפו אותנו משמאל, אני לא צוחק (שלא לדבר על רכב הסיוע - קאדי TDI חדש עם 105 כ"ס ותיבה ידנית, שטיפס את העלייה הזאת בלי שום בעיה).

 

רוני

נוסטלגיה...

זה מזכיר לי את תקופת אמצע-סוף שנות ה 80.... ליחידי הסגולה, בעיקר מנכ"לים וכד', היתה מכונית עם מנוע אימתני בנפח 1800 סמ"ק או 2000 סמ"ק (וולבו 244-240 שהיתה מאוד פופולארית בתחילת שנות ה 80). לכל מי שהיתה סובארו DL עם מנוע 1600 (במיוחד בתחילת שנות ה 80 עד לאמצע) נחשב למישהו שיש לו מכונית "חזקה מאוד" ו"בשביל מה צריך את זה". בתקופה ההיא הביטוח עוד היה כפוף לנפח המנוע...

 

רוב המכוניות היו אז עם נפחי מנוע של 600-1100 סמק בממוצע כשבאותה תקופה סובארו DL 1.3 היתה מכונית סופר-פופאלארית...

אט אט נגוזו להם מנועי ה 1.3 מהאופק ונכנסו לתמונה מנועי ה 1.6 על תקן סטנדרט. באיזור תחילת שנות ה 90 החלו אט אט לטפטף מנועי 1.8 לשוק המכוניות הפרטיות בישראל ולקראת אמצע-סוף שנות ה 90 כבר מצאנו עצמנו עם משפחתיות אוטומטיות ומנוע בנפח 2.0 ליטר כסטנדרט בכל מכוניות משפחתית גדולה/"מנהלים"...

 

אני לא יודע איך כיום, עם צמיחת המשקל-עצמי של כלי הרכב כתוצאה מהשמת דגש על בטיחות פאסיבית (תכנון שלדות וכד') ושפע איבזור בטיחותי וחשמלי (פעם היה חלום שהמכוניות ישקלו פחות כתוצאה ממודרניזציה שתאפשר ייצור חלקים קלים יותר - מה שבפועל קרה אבל לא ממש השפיע), אנשים מרשים לעצמם מכונית במשקל טון ורבע (נטו) עם מנוע 1.6 אומלל ותיבה אוטומטית... אומנם המנועים ותיבות ההילוכים האוטומטיות עברו דרך לא קצרה מאז תחילת שנות ה 80 בכל הקשר לפן הטכנולוגי (הספק, מומנט וכד'), אבל עדיין לא מספיק בשביל להתגבר על תוספת משקל של 30-50% ביחס למכוניות של אז...

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודה אחת לרעת המאזדה 3 היא המזגן. הוא בצד העלוב של "פתאטי". באמת.

בסביבות 30 מעלות בחוץ, הוא כבר לא מהווה ישועה כלשהי.

 

גם משהו לקחת בחשבון...

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במגזין אוטו של החודש בחנו את הפוקוס והם ממש לא התלהבו מהמנוע

 

ספר לי על זה :wink:

 

אני לא יודע איך כיום, עם צמיחת המשקל-עצמי של כלי הרכב כתוצאה מהשמת דגש על בטיחות פאסיבית (תכנון שלדות וכד') ושפע איבזור בטיחותי וחשמלי (פעם היה חלום שהמכוניות ישקלו פחות כתוצאה ממודרניזציה שתאפשר ייצור חלקים קלים יותר - מה שבפועל קרה אבל לא ממש השפיע), אנשים מרשים לעצמם מכונית במשקל טון ורבע (נטו) עם מנוע 1.6 אומלל ותיבה אוטומטית... אומנם המנועים ותיבות ההילוכים האוטומטיות עברו דרך לא קצרה מאז תחילת שנות ה 80 בכל הקשר לפן הטכנולוגי (הספק, מומנט וכד'), אבל עדיין לא מספיק בשביל להתגבר על תוספת משקל של 30-50% ביחס למכוניות של אז...

איציק

 

שאלה טובה. לפני 20 שנה, או נניח 15 שנה, רוב המשפחתיות שקלו כ-1000 קילו, והיו להם מנועי 75-90 כ"ס. היום הן שוקלות 1300 בערך והמנועים הם 100-115 כ"ס - יחס הספק משקל דומה מאוד. בכלל אם תביט 10 שנים אחורה בלבד, שנת 95, רוב המשפחתיות היו 1100 קילו והמנועים כמו היום בערך (רק פחות חסכוניים ויותר מזהמים), כך שאנחנו בעצם מפסידים ביצועים.

 

בפורד היו צריכים לגנוז את ה-100 כ"ס הזה ולהשתמש רק ב-115 כ"ס החדש כגרסת כניסה. או לפחות לחבר ל-100 כ"ס תיבה ידנית בלבד...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
לפני 20 שנה, או נניח 15 שנה, רוב המשפחתיות שקלו כ-1000 קילו, והיו להם מנועי 75-90 כ"ס. היום הן שוקלות 1300 בערך והמנועים הם 100-115 כ"ס - יחס הספק משקל דומה מאוד. רוני
לדעתי רוב האנשים מרגישים יותר את המומנט של הרכב מאשר ההספק שלו. בוודאי ברכבים משפחתיים בהם נוסעים אנשים שלא מחפשים את הצרחה של המנוע ב6000 סל"ד. סה"כ אלו אנשים שכל מבוקשם שהאוטו יסחוב בעליה לירושלים. והם ממש לא מעוניינים לטפס את כל העליה ב +5000 סל"ד .

לכן מה שמעניין הוא נתון ה"יחס מומנט משקל" ולא "יחס הספק משקל". לא רק זאת, בוא נשווה לsubaru DL הישנה. ל1600 היה 11.5 קג"מ עלובים. אבל אלו התקבלו ב2400 סל"ד נמוכים, המתאימים בדיוק לתחום החיים של מנוע אצל נהג נורמלי (2000-3000 סל"ד). היום למכוניות יש כ 15 קג"מ, מאותו נפח (1600), אבל אלו מתקבלים מעל 4000 סל"ד. בתחום הסל"ד הנמוך והשימושי יותר עבור רוב הנהגים, יש למכוניות המודרנית כ 14 קג"מ. הרבה יותר מלסובארו הישנה? לכאורה כן. זהו שיפור של 22%. אבל הסובארו ההיא שקלה 940 ק"ג !! כלומר 35% הבדל במשקל לטובת הסובארו. בסה"כ ברור שהסובארו הרגישה פחות "עגלתית", בוודאי עם גיר ידני שאוכל פחות כוח ובעל הילוכים צפופים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם הפוקוס (וגם עם ה-C4 האמת) עליתי עלייה די חדה באזור הצפון, וזה היה פשוט מגוחך על גבול המצחיק (ממש צחקנו בתוך האוטו) עד כמה היא לא מצליחה להאיץ בשביל לעלות את העלייה הזאת. שתי המכוניות נתקעו בין הילוך ראשון לשני (כלומר העבירו לשני ופשוט הפסיקו להאיץ) על כ-50 קמ"ש לערך. טנדרים עקפו אותנו משמאל, אני לא צוחק (שלא לדבר על רכב הסיוע - קאדי TDI חדש עם 105 כ"ס ותיבה ידנית, שטיפס את העלייה הזאת בלי שום בעיה).

רוני

זאת בדיוק הבעיה של יחסי העברה ארוכים. אצלי ב 406 הילוך שני מגיע ל 130 קמ"ש (קו אדום). כאשר ההילוך משתלב ב 50 קמ"ש, האוטו מוציא הרבה פחות מ 112 כ"ס שיש לו. בסל"ד כזה נמוך, (ובלי יכולת להוריד לראשון, אני כבר על 50 קמ"ש) הרכב מייצר בערך 45-50 כ"ס. לעומתה מסחרית TDI יש גיר צפוף יותר ומנוע מאוד גמיש: אם אפשרי למצוא הילוך שמביא את המנוע TDI איפשהו בתוך אזור ה 3000-4200 סל"ד, הרכב מייצר מעל 90 כ"ס ! ההבדל בין 45 כ"ס ל 90 כ"ס הוא עצום פשוט, ולכן הקאדי נעלמה בעליה.

נסעתי גם על מאזדה 3 ולדעתי יש לה יחסי העברה קצרים מאוד שתורמים לתחושת הזריזות, תחושה שכשנותנים גז האוטו חי, מגיב, הסל"ד משתנה, ההילוכים מתחלפים וכו'. זו יכולה להיות תחושה בלבד, (כמו בפיג'ו 205 עם 75 כ"ס שכיף להאיץ איתה אבל היא לא באמת מהירה) אבל לפחות זה לא מתסכל כמו להתקע בהילוך ארוך כמו שרוך ולחכות שהאוטו יטפס לאיטו לסל"ד אפקטיבי יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיי 2 סנטס...

לדעתי מקורולה לפוקוס או ל-3 אתה תרגיש שיפור. לא משנה במה תבחר.

אם מדובר בפוקוס 100כ"ס אני ממליץ לך בחום לעשות נסיעת מבחן לפני שאתה מחליט.

אם לא יפריע לך שמהירות השיוט המקסימלית שלך היא 110 קמ"ש ואתה גר בשטח מישורי לחלוטין - יכול להיות שתעדיף אותה.

מהעבר השני - אצל ה-3 תמצא הרבה הרגשה "פלסטיקית" וצריכת דלק שאינה מין המשובחות, אבל תקבל יותר הנאה מנהיגה [לטעמי לפחות]

 

בקיצור, בבחירה בין הרע לגרוע, הייתי הולך על ה-3 בלי להסס.

[ואם היתה לי יש חופשית הייתי מחפש לי פוקוס דור ראשון מהשנים האחרונות ששווקו פה עם מנוע 1.6 או 2.0, שבכל מקרה עולה על שתיהן לטעמי בכל פרמטר]

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[ואם היתה לי יש חופשית הייתי מחפש לי פוקוס דור ראשון מהשנים האחרונות ששווקו פה עם מנוע 1.6 או 2.0, שבכל מקרה עולה על שתיהן לטעמי בכל פרמטר]

רון.

1.6 ידנית, דור ראשון. תענוג של אוטו.

לגבי השאלה המקורית - זה בהחלט נופל להגדרות של טעם. הפוקוס הנוכחית היא אכן "עגלה",

אבל בכל מקרה אין מדובר בבחירה בין שתי הוט-האץ', אלא במשפחתומטיות. הייתי מטיל מטבע.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה פה?

זה שרשור מלפני שנה... אני מהמר שהרכב כבר נקנה ונמכר...ייתכן שפעמיים.

בזמן כזה אנשים מספיקים להגדיל את המשפחה בעוד 6 זאטוטים, להתחפש לפינגווין בפורים ולבלות לילה עם גמל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה

המאזדה 3 מהירה יותר וזה מורגש בגלל הגיר האוטומטי הזריז שלה

בכלל אם אתה אוהב נהיגה טיפונת ספורטיבית אז זה כיף

הפוקוס החדדשה פשוט עגלה

כשנהגתי עליה קיללתי את הרגע

נכון הרכב מרווח גדול ונוח

אבל הוא לא זז

ולכל מי שנהג על הדגם הישן אני חייב לציין שהדגם החדש שוקל 300 קילו יותר !

הייתה לי הפוקוס הישנה שהייתה אמינה מאוד וגם החדשה אמינה מאוד

שתיהן מיצרות בספרד

לגבי בעיית המזגן שציינו ב 3

היבואן שינה משהו בצ'יפ של המזגן ואני חושב שהבעיה נפתרה

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן לא שינה משהו בצ'יפ של המזגן, הוא ניתק את מגן הפחת של המזגן (תקנו אותי אם שם הרכיב לא מדוייק?). זה מקצר את אורך החיים אבל מונע מהמדחס להיכנס למצב של STANDBY וכך אמור בתאוריה להמשיך לקרר גם כשיש עומס על המערכת.

 

בנוגע לפוקוס, מנוע ה-1600 שמגיע לישראל מאוד איטי אבל בחו"ל היא כבר נמכרת עם מנוע 1600 חדש 1.6 Duratec Ti-VCT שמפיק 115 כ"ס ונותן למכונית מרווח נשימה טוב יותר. (היא גם נמכרת עם מנוע 1.4 ליטר שמפיק 80 כ"ס והאמת, זה קצת מפחיד אותי... )

 

ודרך אגב, מי שמחפש משפחתית מקבוצה 2-3 עם נשיכה קצת יותר משמעותית מפוקוס או 3 יודע על מה הייתי ממליץ.... :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"ודרך אגב, מי שמחפש משפחתית מקבוצה 2-3 עם נשיכה קצת יותר משמעותית מפוקוס או 3 יודע על מה הייתי ממליץ"

 

 

סליחה על השאלה המתבקשת :

מה הייתה ממליץ ?

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו שהשרשור הזה מלפני שנה

אני מעוניין להגיד לכל אלו שאמרו שמאזדה יותר מהירה ונוחה מפוקוס, טעות בידכם !

הייתה ברשות המשפחה שלי מאזדה 3, הרכב לא נוח, כי מה לעשות, ג'אנט 16 לא צריך להיות ברכב משפחתי, בנסיעות של 90-100 קמ"ש, שומעים יותר מידי את הכביש, בורות זה אסון בכלל.

מכרנו את האוטו, במילה אחת, אכזבה, אהה קטן והג'אסטי שלי הייתה יותר יציבה (כמעט התהפכתי עם האוטו בגלל זה), קנינו פוקוס 2004 מאלדן, והאוטו פשוט תענוג, הוא מאיץ הרבה יותר טוב מהמאזדה 3 שהרגישה מאוד כבדה, ונעזוב את כל הנתונים על הדף, האוטו יותר נוח, יותר נעים לתפעול.

בקיצר, אם מישהו קורא את הטופיק הזה במהלך התלבטות כמו של הבחור שפתח את השרשור לפני שנה, אז רק הפוקוס.

רוני, אני לא יודע מה אתה מחפש באוטו משפחתי, בדר"כ אנשים מחפשים נוחות ומרווח, לא מאיץ או רכב שכיף לנהוג.

בבקשה, מאזדה זה מאזדה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=107150

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"ודרך אגב, מי שמחפש משפחתית מקבוצה 2-3 עם נשיכה קצת יותר משמעותית מפוקוס או 3 יודע על מה הייתי ממליץ"

 

 

סליחה על השאלה המתבקשת :

מה הייתה ממליץ ?

כדי שלא יסקלו אותי באבנים בפורום אני לא ארחיב ורק אציין שאני מתכוון למכונית ב-AVATAR שלי...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...