Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות קשה - פוקוס החדשה או מאזדה 3?


THE-ONE
שימו לב! השרשור הזה בן 6673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק פוקוס. אני נוהג במאזדה הזו כבר חודשיים, וסובל ממש.



בימים הראשונים התלהבתי מהחדות שלה, כמו כל כתבי הרכב, ואז גיליתי כמה דברים מעניינים. קודם כל, היא קלה ביחס למתחרות גם על המאזניים. זה מסביר את הכישלון היחסי במבחני ריסוק. היא מקפצת על כבישים די חלקים, במיוחד במהירות גבוהה. אני נקרעתי מצחוק שבמאה-עשרים היא נכנסה לתדר תהודה ולא הצליחה להפסיק לקפץ, באיזה כביש די חלק באיזור צומת סומך.

והדבר הכי מדהים הסיפודומטר שלה מרמה !!!!

בדקתי עם גי.פי.אס ומצאתי שמאה זה בעצם תשעים-ושתיים. ותאמינו, אני יודע לבדוק זאת. השוויתי לסי5 ומגאן, ושתיהן דייקו על הקמש. ועכשיו אתם מבינים למה נדמה שזה מטוס.

והאמינות ממש לא משהו. בקרת אקלים דפוקה לגמרי, ורחוקה מלספק את הסחורה גם בחימום וגם בקירור, ואצלי חדרו מי גשמים לאוטו וזה הפסיק רק עכשיו אחרי תיקון של שבוע במוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רק פוקוס. אני נוהג במאזדה הזו כבר חודשיים, וסובל ממש.



בימים הראשונים התלהבתי מהחדות שלה, כמו כל כתבי הרכב, ואז גיליתי כמה דברים מעניינים. קודם כל, היא קלה ביחס למתחרות גם על המאזניים. זה מסביר את הכישלון היחסי במבחני ריסוק.

 

הייתי מתייחס לשאר השטויות שכתבת, אבל בגלל שאתה נופל כבר בפסקה הראשונה, אני ארשה לעצמי להאמין שגם השאר לא מדויק בעליל.

 

מאזדה 3 כבדה יותר מרוב המשפחתיות 1.6 אוטומט שיש בארץ, מלבד אולי פיז'ו 307, סיטרואן C4, פורד פוקוס (בגרסת 4 דלתות) ופולקסווגן גולף. וגם מהן היא קלה בעשרות בודדות של ק"ג.

 

וחוצמזה, אין קשר בין המשקל להצלחה במבחני ריסוק, כך שגם זה שטויות.

 

בנוגע לשאר הדברים שנכתבו בשרשור הזה מאז שהוא חזר לחיים - אני לא אגיב לכל אלו שממליצים על פוקוס מול 3, כי זה באמת שייך ללפני חצי שנה, אלא רק אגיב לנהג הרגוע - למה לעזאזל להעלות את השרשור מהאוב? (אפילו אם יש צדק מסוים בדבריך)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק פוקוס. אני נוהג במאזדה הזו כבר חודשיים, וסובל ממש.



בימים הראשונים התלהבתי מהחדות שלה, כמו כל כתבי הרכב, ואז גיליתי כמה דברים מעניינים. קודם כל, היא קלה ביחס למתחרות גם על המאזניים. זה מסביר את הכישלון היחסי במבחני ריסוק. היא מקפצת על כבישים די חלקים, במיוחד במהירות גבוהה. אני נקרעתי מצחוק שבמאה-עשרים היא נכנסה לתדר תהודה ולא הצליחה להפסיק לקפץ, באיזה כביש די חלק באיזור צומת סומך.

והדבר הכי מדהים הסיפודומטר שלה מרמה !!!!

בדקתי עם גי.פי.אס ומצאתי שמאה זה בעצם תשעים-ושתיים. ותאמינו, אני יודע לבדוק זאת. השוויתי לסי5 ומגאן, ושתיהן דייקו על הקמש. ועכשיו אתם מבינים למה נדמה שזה מטוס.

והאמינות ממש לא משהו. בקרת אקלים דפוקה לגמרי, ורחוקה מלספק את הסחורה גם בחימום וגם בקירור, ואצלי חדרו מי גשמים לאוטו וזה הפסיק רק עכשיו אחרי תיקון של שבוע במוסך.

הספידומטר לא מרמה הוא מזייף כלפי מעלה בכוונה. הרבה יצרניות עושות את זה כדי למנוע ממך לתבוע אותן במידה ונתפסת נוסע במהירות בלתי חוקית. כך לא תוכל לטעון שלמרות שנסעת 120 הספידומטר הראה 110 כי הוא יצא מהמפעל לא מכוייל / עם סטייה כלפי מטה.

 

יצרנית הרכב גורמת לכך שהוא יזייף מההתחלה כ-7 קמ"ש (לערך) כלפי מעלה כל שבמידה ואכן יש סטייה שלילית של הספידוטמר כשהוא יצא מהמפעל היא תתקזז ברובה עם הזיוף החיובי ההתחלתי.

 

בשביל יצרנית הרכב זיוף שלילי של מהירות הרבה יותר מסוכן משפטית מאשר זיוף חיובי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק פוקוס. אני נוהג במאזדה הזו כבר חודשיים, וסובל ממש...... והדבר הכי מדהים הסיפודומטר שלה מרמה !!!!בדקתי עם גי.פי.אס ומצאתי שמאה זה בעצם תשעים-ושתיים. ותאמינו, אני יודע לבדוק זאת. השוויתי לסי5 ומגאן, ושתיהן דייקו על הקמש. ועכשיו אתם מבינים למה נדמה שזה מטוס.



לפי האתר של rototest, כמעט כל הרכבים מרמים בספידומטר בכמה קמ"שים בודדים, כולל bmw ומרצדס, ואפילו איזושהי אאודי עם 10 קמ"ש סטיה! היחידה שראיתי שם מדויקת כמו פלס, 0 קמ"ש סטיה בכל הבדיקות- זאת הפיז'ו 407. ואגב, זהירות: האלפא רומיאו נוסעת יותר מהר ממה שהיא מראה בשעון...

למאזדה שלך יש סטיה של 5 קמ"ש לפי האתר (ב105 השעון מראה 110).

לפורד גם 5% סטיה כך שהטיעון שלך התפוגג....

מבחינת כוח מנוע מראים שם גרפים של דינמומטר גם לפוקוס וגם למאזדה 3, אם כי לגרסאות הידניות.

לפורד 91 כ"ס בגלגל ולמאזדה 99. הפורד שוקלת 5% פחות (הדגם היוצא של הפוקוס).

ניתן לראות שהפוקוס מאבדת 10% מכוח המנוע בדרך לגלגלים, והמאזדה מאבדת רק 5% (נתון טוב מדי, וכנראה שפשוט המנוע מלכתחילה יותר חזק ממה שמאזדה פרסמו).

קישורים:

פורד

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=47

מאזדה

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=75

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה 3 כבדה יותר מרוב המשפחתיות 1.6 אוטומט שיש בארץ, מלבד אולי פיז'ו 307, סיטרואן C4, פורד פוקוס (בגרסת 4 דלתות) ופולקסווגן גולף.

נתת פה רשימת "מלבד אולי" די ארוכה...:wink:

 

וגם מהן היא קלה בעשרות בודדות של ק"ג.

וחוצמזה, אין קשר בין המשקל להצלחה במבחני ריסוק, כך שגם זה שטויות.

נכון שאין קשר, אבל בהתנגשות שבין אדם לחברו המשקל משנה וכך גם גובה הרכב מעל הכביש. יותר גבוה ויותר כבד = פחות סיכוי למות. היה איזה מחקר (שוודי?) מקיף שפרסם שסיכויי המוות יורדים ב 7% על כל 100 ק"ג תוספת משקל מעל ל"משקלו של רכב ממוצע שנע על הכבישים".

 

בנוגע לשאר הדברים שנכתבו בשרשור הזה מאז שהוא חזר לחיים - אני לא אגיב לכל אלו שממליצים על פוקוס מול 3, כי זה באמת שייך ללפני חצי שנה, אלא רק אגיב לנהג הרגוע - למה לעזאזל להעלות את השרשור מהאוב? (אפילו אם יש צדק מסוים בדבריך)

קודם כל סליחה, לא שמתי לב :?

אבל לפי הפעילות הערה בשרשור הזה אפשר אולי לפתוח דיון שבועי על מאזדה 3 נגד פוקוס. מה דעתכם על שרשור נוסף ביום רביעי הבא?

.......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז גיליתי כמה דברים מעניינים. קודם כל, היא קלה ביחס למתחרות גם על המאזניים. זה מסביר את הכישלון היחסי במבחני ריסוק.



קודם כל היא לא נבדקה במבחני הריסוק של NCAP האירופאים כלל!

אם אתה מדבר על המבחן היחידי שהיא כן עברה שזה ה- NCAP האוסטרלי אז היא קיבלה 4 כוכבים וזה רחוק מכישלון. גם יחסי.

 

אני לא מאמין שחזרנו לעידן שבו עובי פח אמור לקבוע את מידת הבטיחות של הרכב....

 

תראה לי אם אתה רואה התאמה בין משקל לציון המכונית:

 

פיז'ו 206 - 950 ק"ג / 5 כוכבי בטיחות.

רנו מגאן, 1200 ק"ג / 5 כוכבי בטיחות.

מאזדה 3, 1248 ק"ג / 4 כוכבי בטיחות.

סוזוקי גראנד ויטרה, 1275 ק"ג / 3 כוכבי בטיחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג רגוע - אתה באמת רוצה שאני אתן את רשימת המשפחתיות ששוקלות פחות מהמאזדה 3? היא תהיה הרבה יותר ארוכה, תאמין לי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין חברים

 

בתור אחד שנהג על הפוקוס הישנה והחדשה וגם על השלוש

בכל יום הייתי לוקח את הפוקוס הישנה גם מבחינת היגוי שילדה נוחות ומקום.

אומנם ה3 מרגישה הכי זריזה על הכביש בגלל הגיר הנמרץ ולי ספציפית גם ב 140 האוטו לא שייט על הכביש.

לגבי התחושה של הכבדות הפוקוס החדשה אכן שוקלת 300 קילו יותר מהישנה וזה בהחלט מורגש.

אז מי שרוצה רכב גדול מרווח ועגלה שייקח את הפוקוס

מי שרוצה רכב כאילו ספורטיבי שמרגיש כך אבל קלסטרופובי וממש מייצר לחץ על חוליות הגב אחרי חצי שעה שייקח את המאזדה 3.

אגב פשרה שאף אחד לא העלה פה זה לקחת את המגאן החדשה שהיא גם מרווחת וגם עם 114 כ"ס שאמורים לפצות על המשקל הרב.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התחושה של הכבדות הפוקוס החדשה אכן שוקלת 300 קילו יותר מהישנה וזה בהחלט מורגש.
1313 ק"ג בחדשה מול 1175 ק"ג בישנה.

זה 138 ק"ג הבדל ולא 300.

משקל של שני נוסעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ותאמין לי מרגישים כל קילו.

הישנה לא הייתה טיל בליסטי אבל נהנתי ממנה מאוד

מהחדשה להגיד שנהנתי ממנה זה כמו להגיד שאנג'לינה ג'ולי מכוערת :-)

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, על המזדה שמעתי לא מעט דברים רעים, בעיקר על ביצועי המזגן שלה, שלא מספיקים בקיץ הישראלי.

התקלה שהייתה במזגן של המאזדה 3 הייתה אך ורק לדגמי 2004 (שנת הדגם הראשונה של ה-3 בארץ).

והיא נפתרה די מהר ע"י היצרן הלקוחות הוזמנו למוסך לערוך עדכון.

 

ובאמת שאיני מבין את הלך הרוחות כאן.

הרי "הקרב" שמתרחש כאן מיותר.

רכב זה עניין של טעם! יש אחד שאוהב פוקוס שיהנה עם הפוקוס, השני אוהב 3, שיהנה עם ה3.

לאחד המושב של זו יותר נוח ולשני המושב של זו יותר נוח.

ואני יכול להמשיך עם הדוגמאות הללו לנצח, כל אלו פרטים אינדיבידואליים.

כל מה שעשיתם בשרשור זה הוא לקטול את שתי המכוניות הללו, ולא גבל כלל ביעוץ לבנאדם ששאל שאלה פשוטה.

 

אני אומר קח נסיעת מבחן בשני המכוניות, וקח את המתאימה לך ביותר.

 

אני עמדתי בדילמה הזו גם וערכתי נסיעת מבחן בשתיהן והלכתי על המאזדה 3 בלי לחשוב פעמיים, אבל זה רק אני:smile:

 

שיהיה בהצלחה.

 

טל.

DARK Purple MAZDA 3

 

ZOOM - ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל, אתה זה רק אתה, אתה מגיב להודעות בנות שנה כאילו שהיו אתמול.

התקלה לא סודרה, לא קראו לאנשים, לא בטיח.

כשאבא שלי התלונן על זה, ניסו לנפנף אותו בטענה שהוא סתם חולה, כשהוא ממש התעקש, שמו אטם גומי מוזר כזה בקופסאת האוויר, ושלחו אותו לדרכו, זה עזר כמו כוסות רוח למת.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל, אתה זה רק אתה, אתה מגיב להודעות בנות שנה כאילו שהיו אתמול.

התקלה לא סודרה, לא קראו לאנשים, לא בטיח.

כשאבא שלי התלונן על זה, ניסו לנפנף אותו בטענה שהוא סתם חולה, כשהוא ממש התעקש, שמו אטם גומי מוזר כזה בקופסאת האוויר, ושלחו אותו לדרכו, זה עזר כמו כוסות רוח למת.

אור אני אגיב לאיזה הודעה שאני רוצה, מתי שאני רוצה, בלי לבקש אישור ממך אז תרגיע!

הדעה שלך על מאזדה ידועה מראש, ואתה מוזמן לשמור אותה לעצמך!

DARK Purple MAZDA 3

 

ZOOM - ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל, אתה זה רק אתה, אתה מגיב להודעות בנות שנה כאילו שהיו אתמול.

התקלה לא סודרה, לא קראו לאנשים, לא בטיח.

כשאבא שלי התלונן על זה, ניסו לנפנף אותו בטענה שהוא סתם חולה, כשהוא ממש התעקש, שמו אטם גומי מוזר כזה בקופסאת האוויר, ושלחו אותו לדרכו, זה עזר כמו כוסות רוח למת.

אני רק יכול להעיד, שיש לי בבית מאזדה 3 2006, ונכון, המזגן פחות טוב מהלנטיס היוצאת אך הוא רחוק מלהיות גרוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...