Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות קשה - פוקוס החדשה או מאזדה 3?


THE-ONE
שימו לב! השרשור הזה בן 6673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם את הקודמת מייצרים בספרד, כמו עוד מיליון מכוניות שלא ידעת : פורד פיאסטה יות', ניסאן טראנו ועוד רבים אחרים. זה לא משנה שום דבר.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

1. כדאי לבדוק עוד אפשרויות חוץ מהפוקוס והמאזדה.

2. לא בדיוק הבנתי - הקורולה הנוכחית כן עושה בעיות או לא עושה בעיות?

3. כרגע הפוקוס מגיעה לארץ עם מנוע 1.6 וגיר אוטומט בלבד. גרסת 2 ליטר תגיע רק בהמשך השנה.

4. המנוע 1.6 בפוקוס הוא אותו מנוע ותיק מהפוקוס היוצאת - אין לו בעיות מיוחדות, אבל הוא גם לא בדיוק כוכב בביצועים, במיוחד לא כשהוא צריך לסחוב 1300 קילו+ וגיר אוטומט.

5. המזגן במאזדה לא כוכב. בפוקוס היוצאת המזגן בסדר גמור, לא ידוע מה קורה בחדשה.

6. נוחות ובידוד רעשים במאזדה בינוניים מינוס. נסה לנסוע מהר בנסיעת המבחן (120-130) ושים לב לרעשי רוח מוגזמים. לא יודע מה קורה בפוקוס.

7. במאזדה יש דגם 2 ליטר כבר היום.

8. שימוש בטיפטרוניק נותן אפשרות למשוך את ההילוכים קצת יותר, אבל אל תבנה על שיפור של 4 שניות בתאוצה. אולי עשירית או שתיים, אם בכלל. (וגם זה בתפעול מדוייק)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקורולה, האוטו היה מלא בעיות מהיום הראשון שקנינו אותו ולכן קבלנו עליו זיכוי מהטרייד אין של מאזדה\פורד, אמנם לא מחיר מחירון אך בהחלט מחיר שמניח את הדעת.

לגבי הפורד פוקוס החדשה, נסעתי על האוטו היום בנסיעת המבחן, היינו חמישה אנשים, מבחינת היגוי הרכב מדוייק להפליא, אתה מרגיש גבוה כמו בטויוטה קורולה (היה לנו שנתון 2003 צורה חדשה GLI).

מבחינת ביצועים, נחלנו כולנו אכזבה קשה וכישלון חורץ, גם בנאדם שלא מבין גדול יכול לדעת ולהרגיש שהרכב כבד, מתקשה לסחוב, ואפילו כאשר לחצתי על הגז עד הסוף - הסקאלה התעצלה מאוד ועשתה טובה שהיא עולה בכלל. ברמת האבזור הפורד לפי דעתי עדיפה אבל כאשר נסענו על המאזדה, משהו אחר לגמרי, אתה מרגיש את חוויית הנסיעה, האצה מהירה יותר מהפוקוס, הרגשה של אוטו קליל (במיוחד במצב הידני), כאילו האוטו קיבל חיזוק משמעותי (ובתכלס לפי הנתונים הוא קיבל "רק" 5 כ"ס ושניה ו-3 מאיות לתאוצה למאה).

לי ולמשפחתי עדיפים יותר הביצועים וקלילות הנסיעה, במאזדה, אני אגזים ואומר ספורטיבית לעומת הפוקוס - שאפילו סוכן המכירות שבעת הנסיעה לא התלהב וראיתי מבט של אכזבה בפניו בכל פעם שלחצתי על הגז עד הסוף (האוטו פשוט לא הגיב כל כך שלחצתי עד הסוף על הגז והיה "אנמי" לחלוטין).

מביצועי המאזדה התרשמתי לטובה, הפורד אכזבה אותי. חשבנו שבמקרה ונרכוש את הפורד זו תהיה בחירה שונה ומיוחדת משאר עם ישראל אך כאשר נוכחנו לביצועי הרכב (כאילו רכב של שנת 2006, וביצועים של שנת 96), התפלאנו לרעה והיתה הרגשה של אוטו מוחמץ , הרגשה של חוסר סיפוק. הפורד פוקוס רכב שמרני, איטי, נטול ביצועים לחלוטין, אנמי על הכביש והכי הכי חשוב - כבד מאוד (שוקל 1313 ק"ג), הכבד והעצל ביותר בקטגוריה משפחתית של נפח מנוע 1.6 ליטר, לעומתו המאזדה ששוקלת 1248 ק"ג (לטענת מוטוקאר), הפרש של כמעט 70 ק"ג. החלטנו סופית על המאזדה 3 כמו יתר עם ישראל, בצבע אדום מטאלי כמובן :), מכיון שהמאזדה באמת הרכב הכי פרקטי בקטגוריה שמציע ונותן לנהג באמת את התמורה הכי הולמת. לגבי הפוקוס משפט אחרון, עדיף לחכות לסוף השנה למנוע ה-2 ליטרים עם מנוע של 145 כ"ס וביצועים הולמים לרכב ה"כבד" וה"עייף" הזה, ז"א אם כבר פוקוס - רק 2 ליטרים מכיון שאחרי נסיעה ממושכת ברכב (נסעתי איתו חצי שעה לפחות, בכביש מהיר ובעירוני) - זה פשוט לא זה, אתה מרגיש מאוכזב ומצפה שהאוטו יתנהג אחרת ממה שהוא מתנהג. קהל היעד של הפוקוס החדשה מתאים לאנשים שהיתה להם פוקוס קודמת ולא מצפים לביצועים כלל מהרכב, אלא לאיכות נסיעה אירופאית מאשר היפניות, הנסיעה פשוט שונה מאשר על כל יפנית טיפוסית ואני מאמין שמנוע ה-2 ליטרים יגיע לארץ - הוא כמובן יהיה הבחירה העדיפה מבחינת הפוקוס (יעלה כמובן בהתאם).

מקווה שלא נשברתם וקראתם את המסקנות הסופיות שלי עד הסוף. הזמנו בסופו של דבר מאזדה 3 גרסת ה-COMFORT, ובאמת לאחר התלבטות קשה, נסיעות המבחן השוואתיות גרמו לנו לבחור את הבחירה הנכונה והמתאימה בשבילנו.

ליאור

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור - אני שמח שאתם צרכנים נבונים וקונים את הרכב רק אחרי התרשמות רצינית. אני קצת מופתע שאתה מתלונן על ביצועי הפוקוס כשישבת 5 אנשים בפנים - הרי זה צפוי! גם עם אדם אחד היא מרגישה איטית ביותר, אז עם חמישה? זה כבר לא 1300 קילו, זה קרוב ל-1700!! :?:-)

 

אם ישבתם גם במאזדה חמישה אנשים והיא הרגישה לכם זריזה משמעותית - אז כנראה שבאמת יש הבדל שלא נראה בדפי הנתונים. חבל שלא יצא לי לבחון אותן אחת ליד השנייה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן התרשמות מעניינית, אך השאלה הנשאלת היא עד כמה הבדיקה מדוייקת ? אני מניח שהפוקוס עברה מספר קילומטרים מועט מאוד ביחס למאזדה הנבחנת (או שלא... ? תקן אותי) וקיימים הבדלים מאוד משמעותיים מבחינת ביצועים בין רכב שעבר כמה אלפי קילומטרים בחייו לרכב שכמעט ולא עבר שום קילומטר...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני היקר, שכחתי לציין שהתרשמתי מהרכב (גם מהמאזדה וגם מהפורד) בשתי סיטואציות שונות, האחת, אני נהגתי וסוכן המכירות היה לצידי והשניה, אני הסוכן + משפחתי, לצערי בשני המקרים הפוקוס הורגשה משמעותית כבדה ועגלתית לעומת המאזדה שנתנה הרגשה של "תעמיס עליי בכל מצב לא משנה מה", אפילו עם חמישה אנשים קל וחומר עם 2 שהורגשה קלילה מאוד. הרושם המתקבל הוא שהמאזדה עדיפה בכל מצב מאשר הפורד, שאגב, גם בגרסת ה-TREND X, באה עם גימור של פסים שחורים סביב האוטו, מראות שחורות שלא בצבע המרכב - תחושה קצת זולה מבחוץ לעומת הגרסה האירופאית (שאין בארץ) שבאה עם גימור כמו של המונדאו, שהכל בצבע המרכב. אך לא זאת הסיבה שהחלטנו לרכוש את המאזדה, הפוקוס פשוט רכב שנותן לך הרגשה של פיספוס ואני בטוח שאם היינו הולכים על הפוקוס היינו מרגישים כל הזמן את הפיספוס וההחמצה הזאתי של, אם היו לרכב עוד קצת ביצועים, הוא פשוט נחות מכל רכב אחר בקטגוריה ואני חייב לציין שוב, כבד כבד כבד! הכובד והמסיביות שבפוקוס מורגשת מאוד ולא לצד הטוב. אני יודע שעשינו את הבחירה הנכונה שבחרנו במאזדה בסופו של דבר.

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק היקר, המאזדה עברה את הפורד בכ-1000 קילומטרים תמימים, נתון חסר משמעות למדי...

להזכירך, נסענו על שנתונים חדשים מהסוכנות (2006 בשני הדגמים).

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק היקר, המאזדה עברה את הפורד בכ-1000 קילומטרים תמימים, נתון חסר משמעות למדי...

להזכירך, נסענו על שנתונים חדשים מהסוכנות (2006 בשני הדגמים).

אוקיי, אם כך סימן שהפוקוס אכן איטית למדי (מה גם שכתבו על כך מספרי ירחוני רכב ישראליים).

ביחס למאזדה 3 אכן ההבדלים על הנייר מבחינת הספק ומשקל הם זניחים למדי, אך לפחות לפי נתוני האצה קיים יתרון ברור למאזדה 3 שמאיצה מעל שניה פחות מהפוקוס.... ככל הנראה חלוקה טובה יותר של יחסי העברה בגיר וזה בטח גם בא לידי ביטוי בהאצות ביניים. טוב לדעת :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה למומחים, אם הגודל ג'אנט הוא 16 והחתך 205, במה זה בדיוק משפר את רמת הנסיעה? האם נסיעה על בורות או על דרך חתחתים, או על כבישים עם בורות ובליטות דרך תורגש פחות ולא תפריע כל כך ?

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל החתך הוא 55 ולא 205. וצמיג בחתך הזה לא עוזרים לנוחות הנסיעה, אלא להפך. מדובר היום בעיקר בפריט אופנתי. במשפחתית 1.6 אין צורך בצמיגים כאלו. לצורך הדוגמא, גרסת הליסינג שמגיעה עם צמיג עם חתך גבוה יותר, ועל 15 ולא 16, תהיה נוחה יותר.

 

אם מדברים על תוספות למשהו, זה מוסיף לפן הדינאמי, אבל לנוחות, לא ממש. היו מספר שירשורים בטכני בנושאים הללו אתה מוזמן לקרוא אותם. (הם בדביקים)

 

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיגים במאזדה מתאימים יותר לאוטו ספורט נגיד גולף גיי טיי איי מאשר לקומפקטית משפחתית אבל מאזדה בחרו בפוזה של צמיג רחב עם ג'אנט יפה וזה כנראה מה שמושך הרבה אנשים

 

נוחות גדולה לא תקבל מחתך נמוך של 55 ב1600 ושל 50 ב2000 אבל הרגשה ספורטיבית ומהירה והרבה פוזה כן מאחר שהתלהבת מהביצועים של המאזדה הייתי ממליץ לך ללכת על ה-2 ליטר( יקר יותר מה-1.6 אבל מהיר ספורטיבי ואיכותי יותר גם)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אם כך סימן שהפוקוס אכן איטית למדי (מה גם שכתבו על כך מספרי ירחוני רכב ישראליים).

 

עם הפוקוס (וגם עם ה-C4 האמת) עליתי עלייה די חדה באזור הצפון, וזה היה פשוט מגוחך על גבול המצחיק (ממש צחקנו בתוך האוטו) עד כמה היא לא מצליחה להאיץ בשביל לעלות את העלייה הזאת. שתי המכוניות נתקעו בין הילוך ראשון לשני (כלומר העבירו לשני ופשוט הפסיקו להאיץ) על כ-50 קמ"ש לערך. טנדרים עקפו אותנו משמאל, אני לא צוחק (שלא לדבר על רכב הסיוע - קאדי TDI חדש עם 105 כ"ס ותיבה ידנית, שטיפס את העלייה הזאת בלי שום בעיה).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לחלוק על דברי רוני כתב הרכב המלומד.. (לא יצא לי להחמיא באותו שרשור על כולם אז לפחות עכשיו) :)

לדעתי המזדה טובה מאד ועונה על כל צרכי המשפחה, אך לדעתי הפוקוס פשוט טובה יותר.

היא משדרת הרבה יותר הן מההגה והן מהשלדה.

פםשוט תענוג לנהוג על הרכב הזה (מכל שאר המשפחתומטיות-אלפששמאות למיניהן).

כח יחסית לקטגוריה הזאת יש לא מעט. אמנם המזדה מהירה יותר מהפורד אך בנהיגה על שתיהן זה ממש לא מורגש.

אך נצייר מצב היפוטתי, שתי רכבים בעלי נהג זהה מנסים לבדוק איזה מבין הרכבים הנ"ל מגיע מהר יותר מנקודה א' לנקודה ב' (בהנחה שיש הרבה פיתולים וסיבובים מעניינים) הימור שלי הוא שהפורד תגיע ראשונה ועל הדרך תספק לך חיוכים אין ספור.

 

 

טעמי האישי היה מושך אותי לפורד (אמנם בניגוד אליך ל5 דלתות אבל כמו שנאמר, "על טעם ועל ריח..")

 

 

בהצלחה ותחדשו

 

אלירן

אלירן לוק

Citroen ZX Volcane

למכירה :(

0526599998

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו, זה כן מורגש ומאוד כמעט בכל הפרמטרים ובכל הסיטואציות שאתה נתקל בהם כל הכביש. זו בדיוק הנקודה... הפוקוס כבדה ונופלת בכל פרמטר אפשרי מכל משפחתית ממוצעת.

פורד האלו, אם כבר שינו את כל הרכב (שלדה, צורה, אבזור), כאב להם כל כך לשנות את המנוע?!

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6673 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...