Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכשתי לנציה אפסילון מנוע 1200 ידני (של פיאט 500\פנדה) שצריכה יישור קו ויש לי מספר שאלות


A900

פוסטים מומלצים

שלום

 

קניתי אתמול רכב מסוג לנציה אפסילון (רכב שממש רציתי וקשה להשיג! במיוחד בדגם הזה) מנוע 1250 ידני (מנוע זהה לפיאט פנדה ו500)

הרכב שמור מאוד חיצונית,המוכר התחייב בשילדה נקייה,אין אפילו תיקוני צבע! שנה 2013 עבר 127 אלף יד 00! אבל צריך יישור קו מכני 

1. ברכב יש רעש מהגה כמו של מכה מסובבים אותו בנסיעה איטית, מישהו מכיר את הבעיה?

2. הרכב צריך לעבור טיפול טיימינג וכנראה גם משבת מים כי זה הולך ביחד? +טיפול שמנים והכנה לטסט שיגיע עוד חודשיים, כמה עולה טיימינג לרכב הזה? 

3.ברכב שמים מים בצבע אדום או ורוד כזה לדעתי זה לא מים מקוריים של פיאט, איזה צבע צריך כחול או כתום? היה לי אלפא 147 היה צריך כחול כזה\

האם לבקש מהמוסכניק לשפוך את המים האלה? 

4. שמן לשים ברכב? 

ועוד שאלה הלקאץ מפריד גבוהה - לא כזה מפריע נראה לי צריך להתרגל לזה, האם זה ככה זה או בעיה? (כבר 3 שנים לא נהגתי ברכב ידני האחרון היה אלפא 147)

 

תןדה מראש

 

עריכה אחרונה על ידי A900

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון - תתחדש ותהנה מהרכב ! 

אם אינני טועה אני חייב תודה לך על הרכב שקניתי לפני 7 שנים. אז פרסמת כאן פוסט לגבי אותה הלנצ'יה איפסילון השחורה והתלבטת לגביה כי הוצעה בסוף 2016 בחצי מהמחירון וחששת שמשהו מסריח. אני הלכתי לראות , בדיקה עצמית מהירה וקניתי. עשיתי איתה 172,000 ק"מ באמינות מצויינת וחסכון אחזקתי - דלק וטיפולים - ממש מוצלח.

מה שמענין שגם בגיל 12 עם 262,000 ק"מ הלנצ'יה הייתה תקינה והכל פועל כאשר רוב הרכיבים מקוריים לגמרי ונוסעת כמו שקניתי אותה מבחינת סחיבה והרגשת נסיעה. 

 

אשמח לסייע בקשר ליישור קו במה שאני יודע מניסיוני. 

 

תשובתי במצורף לצד כל שאלה. 

 

לפני 7 שעות, A900 כתב:

1. ברכב יש רעש מהגה כמו של מכה מסובבים אותו בנסיעה איטית, מישהו מכיר את הבעיה?

 

* לא ממש מכיר. לדעתי מחייב בדיקה על ליפט לתקינות רכיבי היגוי והנעה (ציריות, תיבת/מסרק  הגה וכו'). 

2. הרכב צריך לעבור טיפול טיימינג וכנראה גם משבת מים כי זה הולך ביחד? +טיפול שמנים והכנה לטסט שיגיע עוד חודשיים, כמה עולה טיימינג לרכב הזה? 

 

* לפי הוראות יצרן טיימינג כל 120,000 ק"מ או 5 שנים. אצלי בטיפול 120,000 ק"מ (לפני 5 שנים במוסך "פיאטון" של אז ביצעתי טיימינג וביקשתי לבדוק משאבת מים. בעל המוסך שלמה אמר שהמשאבה פיקס ולא צריך) .

שעשיתי טיימינג לפני 10 חודשים בק"מ 244,000 קניתי מראש ב - CARS245  סט טיימינג כולל משאבת מים ומותחנים. חברת SWEG גרמנית. עלה 250 ש"ח לסט. בארץ יעלה פי 2 או יותר. דרך אגב, המכונאי שהחליף לי הראה לי לבקשתי את המשאבה המקורית אחרי 244,000 ק"מ והיא נראתה חדשה. 

ככה זה שמשתמשים רק בנוזל קירור מקורי של פיאט שהוא פראפלו אפ ורוד. 

ראה דוגמא למחיר טיימינג ללא משאבה בארץ :

https://m-savion.co.il/itm/KTB466/

עבודת הטיימינג ברכב זה פשוטה ויכולה להתבצע בשעת עבודה. ממש לא יקר. 

 

3.ברכב שמים מים בצבע אדום או ורוד כזה לדעתי זה לא מים מקוריים של פיאט, איזה צבע צריך כחול או כתום? היה לי אלפא 147 היה צריך כחול כזה\

האם לבקש מהמוסכניק לשפוך את המים האלה? 

 

* כפי שכתבתי מומלץ אך ורק פראפלו מקורי ורוד. ממליץ להחליף לכזה.

ראה כאן:

https://www.justmotor.co.il/product/נוזל-קירור-אדום-מוכן-לשימוש-paraflu-up-2l

יש שטוענים שאפשר להסתפק בחברה איכותית אחרת שעומד בתקן הנדרש :  ASTM D 3306

 

4. שמן לשים ברכב? 

 

* השמן המתאים חייב להיות:

סינטי בצמיגות 5W40 בתקן ACEA C3 ורצוי מאוד שיעמוד גם בתקן פיאט ספציפי -  S9.55535 S2.  יש לא מעט כאלו. צריך 2.8 ליטר כולל למסנן. 

בספר כתוב להחליף כל 30,000 ק"מ, אל תעיז. אפשר כל 15,000 ק"מ, מומלץ אפילו כל 10. 

 

ועוד שאלה הלקאץ מפריד גבוהה - לא כזה מפריע נראה לי צריך להתרגל לזה, האם זה ככה זה או בעיה? (כבר 3 שנים לא נהגתי ברכב ידני האחרון היה אלפא 147)

 

* קלא'ץ לא אמור להפריד ככה. ייתכן שכבר בלוי או צריך כיוונון. (ואולי רק לך זה נראה לא מכוון...). 

 

עוד המלצה - לפי ספר הרכב יש להחליף מצתים כל 30,000 ק"מ. בדוק מתי הוחלפו. זה לא יקר. תקפיד רק על מקורי של NGK. אם מושכים את המצתים באופן מוגזם תקבל בעיות של צ'ק אינג'ן/מיספייר וכו'. 

 

בהצלחה ותהנה מהרכב !

עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.3.2024 בשעה 21:03, orankohn כתב:

דבר ראשון - תתחדש ותהנה מהרכב ! 

אם אינני טועה אני חייב תודה לך על הרכב שקניתי לפני 7 שנים. אז פרסמת כאן פוסט לגבי אותה הלנצ'יה איפסילון השחורה והתלבטת לגביה כי הוצעה בסוף 2016 בחצי מהמחירון וחששת שמשהו מסריח. אני הלכתי לראות , בדיקה עצמית מהירה וקניתי. עשיתי איתה 172,000 ק"מ באמינות מצויינת וחסכון אחזקתי - דלק וטיפולים - ממש מוצלח.

מה שמענין שגם בגיל 12 עם 262,000 ק"מ הלנצ'יה הייתה תקינה והכל פועל כאשר רוב הרכיבים מקוריים לגמרי ונוסעת כמו שקניתי אותה מבחינת סחיבה והרגשת נסיעה. 

 

אשמח לסייע בקשר ליישור קו במה שאני יודע מניסיוני. 

 

תשובתי במצורף לצד כל שאלה. 

 

 

עוד המלצה - לפי ספר הרכב יש להחליף מצתים כל 30,000 ק"מ. בדוק מתי הוחלפו. זה לא יקר. תקפיד רק על מקורי של NGK. אם מושכים את המצתים באופן מוגזם תקבל בעיות של צ'ק אינג'ן/מיספייר וכו'. 

 

בהצלחה ותהנה מהרכב !

היי,נכון רציתי לקנות אותה בזמנו אבל שמח שנהנת, שלחתי לך בפרטי 

  • אהבתי 1

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...