Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1372 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פרסמתי כבר בפורום הכללי אבל מפרסמת כאן שוב עקב המלצות: 

אז קניתי רכב יד 2 מטרייד מוביל לפני חודשיים, ושבוע שעבר הלכתי לעשות טסט ונכשלתי בגלל שמספר המנוע ברישיון לא תאם למספר המנוע הקיים ברכב.  כשהתקשרתי לטרייד מוביל כדי שיעבירו לי את שטר המכר הם אמרו שלא הם החליפו את המנוע ושזה כנראה הבעלים הקודמים של הרכב, ושאין להם מה לעשות בנושא.  טרייד מוביל מסירים מעצמם כל אחריות ואני לא מצליחה להשיג את הפרטים של הבעלים הקודמים. אני כבר שבוע רודפת אחרי טרייד מוביל בטלפונים, ואישור הנהיגה הזמני שקיבלתי אחרי הטסט ייגמר לי מחר, איך אני יכולה לסדר את העניין ולעבור טסט? עם מי אפשר לדבר?

פורסם (נערך)

בדוח של מכון הבדיקה לא מופיע מספר המנוע?

המכון לא זיהה חוסר התאמה?

בגדול, גם למכון הבדיקה יש חבות.

 

בלי קשר, על טרייד מוביל חלה אחריות שהיא לא יכולה להתנער ממנו, על פי חוק הגנת הצרכן (ומגובה גם בפסיקה). הגנה צפויה שלהם היא שהמנוע הוחלף לאחר הקניה, וכשהיה בחזקתך. תצטרכי להתמודד עם טענה שכזו.

בכל אופן, נראה לי שהגיע המועד לערב עו"ד. ייתכן שמכתב מעו"ד יעודד אותם לחפש את שטר המכר...

 

אגב, אני מניח שטופס גילוי נאות קיבלת (על פי חוק מכירת רכב משומש). ואני מניח שלא צויין החלפת המנוע. מחד, באם תוכיחי שהחלפת המנוע בוצעה לפני המכירה - הדבר פועל לטובתך, ומראה חוסר תום לב ורשלנות במקרה הטוב, והונאה במקרה הפחות הטוב (להם). מאידך, בהיעדר ראיות אחרות, זה עלול לחזק את טענתם שהחלפת המנוע בוצעה לאחר המכירה.

עריכה אחרונה על ידי Keyser Söze
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 7 דקות, Keyser Söze כתב:

בדוח של מכון הבדיקה לא מופיע מספר המנוע?

המכון לא זיהה חוסר התאמה?

בגדול, גם למכון הבדיקה יש חבות.

 

בלי קשר, על טרייד מוביל חלה אחריות שהיא לא יכולה להתנער ממנו, על פי חוק הגנת הצרכן (ומגובה גם בפסיקה). הגנה צפויה שלהם היא שהמנוע הוחלף לאחר הקניה, וכשהיה בחזקתך. תצטרכי להתמודד עם טענה שכזו.

בכל אופן, נראה לי שהגיע המועד לערב עו"ד. ייתכן שמכתב מעו"ד יעודד אותם לחפש את שטר המכר...

אני לצערי לא לקחתי את הרכב לבדיקה לפני או אחרי הרכישה☹️

אני נהגת חדשה וזה הרכב הראשון שלי, פעם ראשונה שאני מתעסקת בדברים כאלה אז די סמכתי עליהם

פורסם

לעניות דעתי הטענה של החלפת מנוע בתוך חודשיים היא חלשה.

קחי עורך דין או לפחות ערס להשכרה, אם יש לך אחד כזה. אחרת הם לא יזיזו את עצמם.

קשה לי להאמין שעבר טסט קודם אצלם אם מס' המנוע לא היה תואם.

  • רעיון טוב! 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני שעתיים, bama95 כתב:

אני לצערי לא לקחתי את הרכב לבדיקה לפני או אחרי הרכישה☹️

אני נהגת חדשה וזה הרכב הראשון שלי, פעם ראשונה שאני מתעסקת בדברים כאלה אז די סמכתי עליהם

זה פחות טוב. כבר קראתי לפחות פסק דין אחד שהשופט ראה באי לקיחת הרכב למכון בדיקה כמעין רשלנות של הקונה, ונתן לכך משקל רב כאשם תורם...

 

בכל אופן, חוזר וממליץ להיעזר בעו"ד בשלב הזה.

 

במקביל, פני למוסך מוסמך. כקונה, יש לך הזכות לקבל את היסטוריית הטיפולים שהרכב עבר (מכח חוק מכירת רכב משומש, המחייב את המוסך לשמור את המידע 7 שנים אחורה, וכן מחייב אותו לספק לקונה גישה למידע זה, אולי בעבור תשלום עמלה כלשהי). בימנו, שהכל מתועד במחשב, אם החלפת המנוע התבצעה באחד מהמוסכים המוסמכים, ישנה היתכנות שמופיע תיעוד לתאריך ההחלפה, כמו גם המוסך שביצע את ההחלפה. המידע הזה יוכל להיות יעיל לעוה"ד, כמו גם בשבילך, בכדי להתחקות אחר הבעלים ושטר המכר.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

חבר׳ה, הגברת כרגע שואלת איך להעביר את הרכב טסט ולהשמיש אותו, שימו את ענין ההתנהלות מול המוכר בצד. התביעה תיקח זמן, לפחות שיהיה לה רכב.

 

מישהו יודע לפרט לה איזו ניירת דרושה לשם תיעוד החלפת מנוע? 

 

היא לא תוכל להסדיר את הטסט בלי ניירת ותיעוד של החלפת המנוע, או לחלופין להחליף בעצמה למנוע אחר, מה שמן הסתם יעלה הרבה ואינו פתרון ריאלי.

אפשר לפנות למוסך של היבואן, כמו שהציע הקיסר, בתקווה שיש לו תיעוד, לפחות חלקי.

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 דקות, Be roo כתב:

מישהו יודע לפרט לה איזו ניירת דרושה לשם תיעוד החלפת מנוע? 

 

 

 

 

שטר מכר של המנוע המוחלף ואישור מוסך מורשה על ביצוע ההתקנה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אישור מהמוסך היא אולי יכולה להשיג, אבל שטר המכר נמצא אצל בעל הרכב שיצע את ההחלפה? לא?

מכאן שאין לה דרך להשמיש את הרכב והיא צריכה לספוג את הנזק עד להסדרת הענין מול המגרש...

פורסם

נכון, לכן עליה לפעול מול המגרש, תאכל'ס הם מכרו לה סחורה פגומה.
זה בוודאי לא עניינה שגם הם רכשו סחורה פגומה.
ללא שטר מכר, אף אחד לא יעביר לה את המנוע.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אחזור על העצה שלי:

לפנות למוסך מוסמך. החוק מחייב את המוסך לתת לה את היסטוריית הטיפולים. והחוק גם מחייב את המוסך לשמור תיעוד 7 שנים אחורה.

ככל שההחלפה התבצעה במוסך מוסמך, יהיה תיעוד שיכיל גם את התאריך (לטובת התחשבנות עתידית), וגם את המוסך הספציפי שביצע את ההחלפה. לאחר שבידה המוסך בו בוצעה ההחלפה, תוכל הקונה לפנות לאותו מוסך, ולבקש פרטי התקשרות עם בעל הרכב בזמנו. ואז, תוכל לנסות ליצור עימו קשר, לטובת קבלת שטר המכר. ייתכן, אגב, אם הכוכבים יסתדרו יפה, שלמוסך יהיה העתק שיוכל לתת לה, מבלי הצורך לאתר את בעל הרכב.

  • רעיון טוב! 2
פורסם

אם הגברת סבורה שהרכב ראוי ובטיחותי לנסיעה - על פי שיקול דעת איש מקצוע, כלומר, שזו הסיבה היחידה בגינה הרכב לא עבר טסט,

ואנחנו מחפשים פה נטו פתרון "לעבור טסט" אז זה אפשרי באמצעות חאפרים למיניהם...

 

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
פורסם
לפני 59 דקות, Keyser Söze כתב:

ולבקש פרטי התקשרות עם בעל הרכב בזמנו

מוסך מקצועי לא אמור למסור לה פרטים של לקוח, אולי יהיו נחמדים ויצרו איתו קשר בעצמם ויבקשו ממנו ליצור קשר איתה.

 

לפני כשעה, teyal כתב:

לכן עליה לפעול מול המגרש

לאור התגובות הראשונות שלהם, זה יכול לקחת חודשים ואף יותר, ובנתיים הרכב מושבת. מנסים לעזור לך מכיוון אחר.

פורסם

ננתנו לך עצות טובות. צריך להתמקד ב"עזרה ראשונה". לדעתי לנסות לאתר קודם כל את היד הקודמת. את יד2?

צריך גם להקליט את השיחות איתו אבל בהנחה שהוא בסדר, אז למה שלא יעזור לך?

למיטב זכרוני באתר ממשל זמין אפשר לקבל פרטים על הבעלויות הקודמות של הרכב שלך, נדמה לי שאפשר לראות שמות ות.ז.. אולי זה יכול לעזור לך.

גם במוסך מורשה אם הרכב טופל באחד כזה יש מצב שמהיסטורית טיפולים אפשר לראות שם בעלים. שווה לחטט בתא הכפפות גם.

ואם יש לך את השם, וחסר לך את הטלפון  תנסי להוציא את זה מהמוסך המורשה. כמו בסרטים - לבוא עם ביטחון ולהגיד - אני לא מוצאת את הטלפון של ישראל ישראלי שקניתי את הרכב ממנו, יש מצב שאתם יכולים לתת לי?

רציתי לשאול אותו משהו על ה ___(הנפצה חסרת כל חשיבות).

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 6 שעות, Be roo כתב:

מוסך מקצועי לא אמור למסור לה פרטים של לקוח, אולי יהיו נחמדים ויצרו איתו קשר בעצמם ויבקשו ממנו ליצור קשר איתה.

נכון, אבל מדובר בבני אדם, ובהגיון סביר.

אם יראו שהיא לא מבקשת פרטים של אדם אקראי, אלא שהיא בעל הרכב, והיא מבקשת פרטים של הבעלים הקודמים שביצע החלפת מנוע, ומטרת בקשת הפרטים היא שהבעלים הקודמים שכח לתת לה את שטר המכר, ייתכן ויתרצו.

כך או אחרת, לנסות לא יכול להזיק...

פורסם
לפני 18 שעות, Keyser Söze כתב:

זה פחות טוב. כבר קראתי לפחות פסק דין אחד שהשופט ראה באי לקיחת הרכב למכון בדיקה כמעין רשלנות של הקונה, ונתן לכך משקל רב כאשם תורם...

חולק.

לא מדובר על כשר מיכני כלשהו אלא על מכירת רכב שלפי החוק אסור לנוע אתו - כרכב שמותר לנוע אתו.

לפני 6 שעות, KipodYam כתב:

למיטב זכרוני באתר ממשל זמין אפשר לקבל פרטים על הבעלויות הקודמות של הרכב שלך, נדמה לי שאפשר לראות שמות ות.ז.. אולי זה יכול לעזור לך.

לא ניתן לצפות בפרטיהם וגם לא ניתן לקבלם במשרד הרישוי אלא בצו בית משפט

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

×
×
  • תוכן חדש...