Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1565 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

 

כי סביר להניח שלא חשבת שוירוס מתפשט לפי מודל מתמטי כלשהו.

זה לא משהו אינטואיטיבי או טריוויאלי

כי הקורס בקושי נגע בוירוסים וחיידקים, אם בכלל. לעומת זאת התפלגות נורמלית ופואסונית ומבחן t וחי בריבוע ואיך בוניםRCT תפסו הרבה שעות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, sperial כתב:

הצד השני הוא בלימודי ההנדסה, שאיבדו את הצדדים המעשיים. איפה @Pika007- האם זכיתם להריץ עגלות אויר או לתפעל אוסצילוסקופ במעבדה לפיזיקה?

 

במסגרת התואר ביצעתי מעבדה במבנים, מעבדה בהנעה ומעבדה בהנדסת חשמל. היה קצת hands on במסגרת קורסים אחרים אבל זה נתון להחלטת המרצה, לא ממש בהגדרה כלשהי.

יצוין שעד היום אני בהחלט עושה אינטגרציה גם בעבודה, משתמש פה ושם בכמה כללי מעבר, משוואות נוויה-סטוקס וגם שיטות נומריות פה ושם (יש בחברה קובץ אקסל שיצרתי לביצוע מטרה מסוימת שביצעתי עם מימוש של שיטה נומרית כלשהי, הוא נחשב קדוש ומסיבה טובה בהחלט)

פורסם
לפני 7 דקות, sperial כתב:

כי הקורס בקושי נגע בוירוסים וחיידקים, אם בכלל. לעומת זאת התפלגות נורמלית ופואסונית ומבחן t וחי בריבוע ואיך בוניםRCT תפסו הרבה שעות.

 

כי ברגע שעברת לדבר על מודל מתמטי זה פחות משנה אם מה שמתפשט זה וירוס או Meme

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

וזה בדיוק העניין: לא נגענו במודלים האלה.  בקורס בהסתברות בשנה ב' עסקנו בעיקר בהסתברות וקצת בסטטיסטיקה תיאורית, ובקורס בשנה ד', שכונה אפידמיולוגיה, התעסקנו בשיטות מחקר ובסטטיסטיקה, קצת תיאורית והרבה השוואתית, שזה מה שדרוש לקריאת מאמר מדעי ברפואה, בעיקר בתחום של השוואת טיפולים שונים. הקורס היה חשוב מאין כמותו, פשוט הכותרת לא התאימה לתוכן.

 

דרך אגב, עם השנים הרבה מאד מהשיטות הסטטיסטיות השתנו, צורת הדיווח בעיתונות המקצועית התעדכנה בהתאם, אבל הבסיס להבנת מאמר נותר יציב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

גם בתכנות לא מתחילים ישר עם יעילות אקספוננציאלית

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

כמה פעמים צריך להסביר: לקורס קראו "אפידמיולוגיה" - אבל הוא בקושי נגע באפידמיולוגיה. זה היה קורס בסטטיסטיקה עם נגיעות בשיטות מחקר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שלום לפותח השרשור,

לדעתי, הדרך היפה ביותר להתמודד עם הקשיים בתואר במתמטיקה היא ראשית כל לשנות גישה מהגישה התיכונית.

בתיכון אתה לומד מתמטיקה כדי לפתור תרגילים, באקדמיה זה נכון חלקית. נכון שתצטרך לפתור תרגילים אך לא לשם כך אתה לומד. אתה לומד כדי להיחשף לתאוריות, להעשיר את עצמך, להבין מהיכן הדברים הכי טריוויאליים שראית בתיכון מגיעים ולאן הם עוד יכולים להתפתח.

 

כעת לכמה נקודות יותר אופרטיביות בנוגע לחדו"א או אינפי.

1. הכנה טובה לא תזיק, נסה להיזכר (או ללמוד) בעקרון האינדוקציה ואיך מוכיחים באמצעותה. גרפים של פונקציות אלמנטריות והתנהגות בסיסית שלהם. פישוט אי שוויונות כולל ערכים מוחלטים יעזור מאוד. אני גם הייתי ממליץ על קריאה קצרה בפרק הראשון של הספר A transition to advanced mathematics, הפרק הראשון עוסק שם בלוגיקה בסיסית, כמתים וסוגי הוכחות (כגון הוכחה באינדוקציה, הוכחה על דרך השלילה ועוד). 

הייתי מקדיש שבוע לפחות להכנה טובה לפני קפיצה למים העמוקים.

2. לצפות בסרטונים של צנזור ביו טיוב, אתה מוזמן גם לצפות בתרגולים של חדו"א 1ת' ביו-טויב, התרגילים שנפתרים שם ברמה גבוהה מאוד.

3. המלצה, לכתוב הכל ולנסות לקרוא הוכחות לאחר כמה ימים ולוודא שאתה מבין את שכתבת, אם לא, עליך לכתוב הערות שוליים להוכחות שאתה מעתיק מהלוח.

4. המלצה נוספת, הקדש את מירב מאמציך להבין כל פרט ופרט בהוכחה ובפתרון של תרגיל קשה. לעתים קרובות, תרגילים שונים נסמכים בפתרונם על עקרון דומה לעקרון שהוצג בהוכחה או בתרגיל זה או אחר. יתירה מזאת, אתה תמיד עשוי להישאל בבחינה (במישרין או בעקיפין) על מעבר לא טריוויאלי בהוכחה שדווקא עליו בחרת לדלג.

5. נסה לפתור תרגילים כמה שיותר לבד, ככל שתזיע יותר על כל תרגיל, כך תשתפר. אם לא תתאמץ, גרף השיפור שלך יהיה מתון למדי.

6. נסה לצמצם ללא יותר משני מקורות לימוד, אל תעמיס על עצמך ספרים, סיכומים, חוברות וכו'. עומס כזה רק יותר יבלבל אותך מאשר יקדם אותך.

 

זה הכל עד לכאן, מקווה שעזרתי.

 

דיסקליימר קטן: אני בוגר תואר שני במתמטיקה ומשמש כעוזר הוראה במחלקה למתמטיקה בטכניון. מוזמן לפנות אלי בפרטי לשאלות נוספות.

 

כל טוב ובהצלחה!!

  • אהבתי 5
8) ידני זה הכי אחי 8)
פורסם
לפני 16 שעות, sperial כתב:

כמה פעמים צריך להסביר: לקורס קראו "אפידמיולוגיה" - אבל הוא בקושי נגע באפידמיולוגיה. זה היה קורס בסטטיסטיקה עם נגיעות בשיטות מחקר.

 

אפידימיולוגיה בגדול זה סטטיסטיקה ומתמטיקה.

שיטות מחקר כנראה צריך בשביל להעביר מידע על אפידמיות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

חדווא 1 מתחיל עם הגדרת הגבול,זה לא נושא אינטואיטיבי ולוקח לא מעט זמן ותרגול עד שהנושא שוקע.

עשיתי חדווא לפני 4 שנים ואני זוכר את הדברים האלה ומה הם אומרים.

 

מה שחשוב הוא לא לדעת לעשות אינטגרל או לגזור,אלא להבין מהי המשמעות של הפעולות.

הטכניקה תגיע עם התרגול.

לפני 18 שעות, m3x7r3m3 כתב:

גם בתכנות לא מתחילים ישר עם יעילות אקספוננציאלית

היעילות שלי היא n^3.

בעצם זה סיבוכיות,שכח מזה 😂

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
בתאריך 8.3.2022 בשעה 10:11, m3x7r3m3 כתב:

אפידימיולוגיה בגדול זה סטטיסטיקה ומתמטיקה.

מגניב, זה כמו שלושת רבעי תואר בהנדסת חשמל

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

ומה אתה חושב? בשנה ב' היה לנו קורס "מבוא להנדסת חשמל ר'". כמובן חוץ מהבדיחות על בוגרי הטכניון שמתקנים את המוניטורים לא נשאר ממנו דבר. מה שכן, נהניתי מאד לשחק באוסצילוסקופים במעבדה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...