Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1582 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום כולם,

 

היום יש ברשותי מאזדה 3 עם 45 אלף ק"מ מהחברה, יורד לי שווי מס של 3440,

אם אחזיר את הרכב מהחברה אקבל 4500 הוצאות רכב שזה לפי חישוב שלי 3990 בנטו.

אני עושה כ-40 אלף ק"מ שנתי.

 

חשבתי להביא רכב דנדש מהחברה סטייל קיה נירו וכל שנתיים-שלוש להחליף בטרייד אין.

הסיבה - המאזדה 3 קצת קטנה למשפחה והייתי רוצה רכב יותר מרווח.

 

חשבתי לכיוון קיה נירו ב-153 אלף שקל מהשקית, הבנתי שהרכב מרווח וחסכוני בדלק.

 

איך אני מחשב את העלויות?

מה דעתכם?

פורסם

4500 ברוטו רחוקים מאוד מ 3900 נטו , מאוד.

אתה כמובן לא לוקח בחשבון עלות מימון, אובדן ערך, טיפולים ועוד הוצאות שלא לקחת בחשבון.

מעבר לעובדה שבנסועה שנתית של 40K ליסינג חברה זה דבר משתלם ואפילו מאוד ולו עקב ירידת הערך הגדולה לרכב משומש בן שנתיים עם 80K...

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

אני מסתמך על בדיקת של מחשבון שכר נטו עם השכר שלי בלי ועם רכב.

יוצא לי 3990 הבדל שכר לנטו.

 

במצב הזה - שווה לי בכלל לשקול רכב פרטי?

פורסם

אני מניח שזה 4500 ש"ח הוצאות רכב + השווי מס שלא תשלם.

עדין אתה עושה קלומרג' גבוה,
ירידת הערך תהיה גבוהה, גם רכב חסכוני עדיין תהיה צריכת דלק קבוע לא נמוכה, לפחות 2.5 טיפולים בשנה + סט צמיגים לפחות אחד
בקיצור יש מצב שזה כמעט לא שווה את המחיר (גם ההבדל בין ה3 לנירו לא כזה ענק),
מציע שתעשה סימולציה יותר מדיוייקת לאחזקת הרכב.

פורסם (נערך)

איך עושים סימולציה ?

ניסיתי במחשבונים אבל אני לא מצליח להבין את החישובים שאני צריך לקחת בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי yohaib86
פורסם

תבקש מהחשב\שכר של החברה לעשות לך את הסימולציה. יש הבדל מאד גדול בין החברות השונות והתנאים שהן נותנות.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 22 שעות, yohaib86 כתב:

איך עושים סימולציה ?

ניסיתי במחשבונים אבל אני לא מצליח להבין את החישובים שאני צריך לקחת בחשבון.

הי יוחאי,

 

להבנתי, מדרגת המס השולי שלך היא 50%. מסיק זאת על בסיס סיכום שווי זקיפת רכב + החזר הוצאות מהחברה (כ-8 אש״ח) מול הנטו (כ-4 אש״ח).

 

בהנחה והנטו אכן חושב נכון, מציע לאקסל את הנתונים תוך שיקלול רכב זהה/מקביל בבעלות שלך.

ההשוואה צריכה להיות לשלוש שנים וצריכה לכלול:

ירידת ערך צפוייה

הפסד חלופת השקעה 

ביטוח לשלוש שנים

עלות טסט לשלוש שנים

טיפולים שוטפים

רבעיית צמיגים

מצבר

השתתפות עצמית אחת 

חניות/שטיפות/כבישי אגרה

דלק לשלוש שנים עפ״י צריכה ממוצעת ועלות 7₪ לליטר (נניח 120 אק״מ/3ש, 12 ק״מ/ליטר = 70 אש״ח)

 

השווה את העלות הכוללת לתוספת הנטו התלת שנתית (4 אש״ח כפול 36 חודשים = 144 אש״ח), שקלל נוחות וכו׳ וקבל החלטה מושכלת.

 

כמובן שרצוי מאד לקבל סימולציית שכר, אין כל ביטחון שההנחות כאן נכונות.

 

בהצלחה!

 

 

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם

פות״ש,

 

באם החישוב מעלה מקובל עליך, איני רואה כדאיות בבעלות על רכב וקבלת תשלום מהמעסיק בגינו, ודאי לא בקילומטרג׳ השנתי שלך.

ואולם, רכב חשמלי מלא בבעלות משנה לחלוטין את התמונה: עלות ׳דלק׳ במונחי חשמל - כ-1/5, טסט וביטוח זולים יותר וכו׳.

באם יש באפשרותך להתקין עמדת טעינה בביתך - אתה עשוי לחסוך נטו בין 1,500 ל-2,000 ₪ לחודש - סכום לא זניח כשמוכפל ב-36 חודשים

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

×
×
  • תוכן חדש...