Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה עם מזגן מיני מרכזי אלקטרה


דניאל1983
 שיתוף

פוסטים מומלצים

הבעיה היא כזאות, רוב הזמן המזגן מחמם מצויין. ושומר על טמפ נעימה בדירה.

אבל מידי פעם, בערך פעמיים בשבוע, אחרי שאני מדליק אותו וקובע טמפ 24 מעלות, הוא מתחיל לעבוד אבל אחרי שהטמפ בחדר עולה לבערך 21 מעלות הוא מפסיק ולא חוזר לעבוד גם אחרי שהטמפ ירדה ל18 מעלות. יש לי מד טמפ בחדר.

הוא לא חוזר לעבוד גם אחרי חצי שעה... ואז ממש קר.

כדי לגרום לו לחזור לעבוד צריך לעלות את הטמפ ל30 ואחרי זה להוריד חזרה ל24. אז הוא יתחיל לעבוד, וישמור על טמפ נעימה בחדר. יכבה וידלק כמו שצריך.

למה זה קורה? זה תקלה?

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה וכאשר המזגן עובד הוא מחמם היטב - ייתכן ואחד הרגשים מעט "מזייף". שווה להחליף את הרגש אויר חוזר והרגש מאייד בשביל להתקדם ביתר הבדיקות הבסיסיות כי על פניו לא נשמע שיש בעיה אחרת שיכולה להתחבר לסנריו הזה. צריך לראות גם אם המזגן מנסה "לחזור לעבוד" ולא מצליח או שמה הוא בכלל לא מגיע למצב של הדלקה יזומה מחדש.
לציין שגם המיקום של החיישן אויר חוזר - קובע לא מעט. הטרמומטר שלך לא רלוונטי כי הוא מודד נקודה אחרת בחדר ולא את הנקודה שהחיישן מודד.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה המזגן היה על 24. עבד 20 דקות טוב נכבה-נדלק. אחרי זה נכבה ל40 דקות וחזר לעבוד מיד אחרי שהעלתי את הטמפ ל25...

למה זה קורה?

ב40 דקות האלה שהוא לא עבד נהיה ממש קר... 

כאשר הוא מכוון ל25 הוא עובד טוב מידי.. הוא כמעט ולא נכבה ועובד בלי הפסקה עד שנהיה ממש חם...

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.1.2022 בשעה 21:54, איציק נ. כתב:

בהנחה וכאשר המזגן עובד הוא מחמם היטב - ייתכן ואחד הרגשים מעט "מזייף". שווה להחליף את הרגש אויר חוזר והרגש מאייד בשביל להתקדם ביתר הבדיקות הבסיסיות כי על פניו לא נשמע שיש בעיה אחרת שיכולה להתחבר לסנריו הזה. צריך לראות גם אם המזגן מנסה "לחזור לעבוד" ולא מצליח או שמה הוא בכלל לא מגיע למצב של הדלקה יזומה מחדש.
לציין שגם המיקום של החיישן אויר חוזר - קובע לא מעט. הטרמומטר שלך לא רלוונטי כי הוא מודד נקודה אחרת בחדר ולא את הנקודה שהחיישן מודד.

איציק

שלום איציק

היה אצלי היום טכנאי.

בדק את המערכת, ניקה את הפילטרים שיושבים על היחידה הפנימית שממוקמת בהנמכת תקרה, בכלל לא ידעתי שקיימים... בנוסף הוא הראה לי שהחישן של האויר החוזר היה מחובר אצלי עם אזיקון צמוד לפילטר על היחידה הפנימית.

הוא אמר שזה לא תקין, ושהחישן הזה צריך להיות כמה שיותר קרוב לתריס כניסת האויר  בהנמכת תקרה. הוא מיקם את החישן בערך באמצע הדרך עד התריס, בערך חצי מטר מהיחידה הפנימית. 

מה שקורה עכשיו זה ככה:

1) כאשר אני שם טמפ גבוהה, מעל 27, המזגן עובד הרבה זמן רצוף ולא נכנס להשהייה. 

2) כאשר אני שם 24 מעלות המזגן קבוע, במשך כמה שעות, עובד 5 דקות ואחרי זה נכבה ל2 דקות, זה קורה החל מהדלקה ראשונית, כאשר בדירה היה 15 מעלות, וממשיך גם אחרי 4 שעות. עובד 5 דקות ונכבה לשתי דקות.

3) כאשר אני מכוון את הטמפ ל25 המזגן קבוע במשך כמה שעות כול הזמן עובד 7 דקות ואחרי זה נכבה ל2 דקות.

 

האם זאות פעולה תקינה?

זה שהמזגן נכבה ונדלק כול הזמן לא יפגע במדחס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, אני לא יודע אם מה שאתה מצפה הוא עניין שבגינו אפשר לומר שהמזגן לא תקין. 

 

אם יש לך i feel בשלט המקורי, תעבוד איתו. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמזגן מגיע לטמפ שקבעתי בשלט, איך הוא אמור להתנהג?

זה שהוא נכבה אחרי 6 דקות ואז נדלק עוד פעם אחרי שתי דקות, וככה במשך שעות, זה מצב תקין?

ככה מזגן אמור לעבוד?

או שהמחזורי עבודה צריכים להיות ארוכים יותר?

זה שהטכנאי הוציא את החישן מהיחידה הפנימית, זה תקין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזורי עבודה של מזגן תלויים בשטח שהוא מטפל בו, איכות הבידוד וכד'. 

 

הפיקוד הוא רק אמצעי הפעלה וכיבוי אוטומטי של המכשיר בהתאם לטמפ' שהוא חש ברגשים שלו. 

 

אם אתה מחפש מזגן שיעבוד לפי הרצונות שלך אתה צריך לתלוש לו את הפיקוד ולחבר לשעון שבת, כמו תנור ספירלה. 

 

הרגש אויר חוזר צריך להיות, בתכל'ס, הכי קרוב לאמצע של השטח המטופל. 

כמעט בשום מקרה זה לא ככה ולכן צריך למצוא את האיזון שמתאים לך, במיוחד בחימום, רק לפי תחושה ולא לפי מספר על הצג. נעים לך על 27? תשאיר על 27. חם מידי? תוריד ל 26 וגם פחות מזה, עד שתמצא את האיזון הנכון לך. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, דניאל1983 כתב:

מחזורי עבודה קצרים יכולים לגרום נזק למדחס?

כן, בדכ זה גורם לפיח בשסתומים והתפוררות של הרצועת תזמון שלו, עד לכדי בעיית לחץ שמן ואובדן מוחלט. 

  • מצחיק 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.1.2022 בשעה 18:02, איציק נ. כתב:

מחזורי עבודה של מזגן תלויים בשטח שהוא מטפל בו, איכות הבידוד וכד'. 

 

הפיקוד הוא רק אמצעי הפעלה וכיבוי אוטומטי של המכשיר בהתאם לטמפ' שהוא חש ברגשים שלו. 

 

אם אתה מחפש מזגן שיעבוד לפי הרצונות שלך אתה צריך לתלוש לו את הפיקוד ולחבר לשעון שבת, כמו תנור ספירלה. 

 

הרגש אויר חוזר צריך להיות, בתכל'ס, הכי קרוב לאמצע של השטח המטופל. 

כמעט בשום מקרה זה לא ככה ולכן צריך למצוא את האיזון שמתאים לך, במיוחד בחימום, רק לפי תחושה ולא לפי מספר על הצג. נעים לך על 27? תשאיר על 27. חם מידי? תוריד ל 26 וגם פחות מזה, עד שתמצא את האיזון הנכון לך. 

מה הכוונה "אמצע  של השטח המטופל"?

 

אתה מתכוון להאריך את החוט של החיישן, להוציא אותו מחוץ להנמכת תקרה, ולתלות אותו באמצע הדירה?

המיקום המקורי של החישן היה על הרדיאטור של היחידה הפנימית, את הרדיאטורים מכסים פילטרים נשלפים. היחידה הפנימית ממוקמת בהנמכת תקרה, מעל החדר רחצה.

הטכנאי ניתק את החישן מהרדיאטור ותלה אותה מחוץ ליחידה, בערך 30cm מהיחידה הפנימית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השליטה על המזגן היא אף פעם לא מדוייקת ב 100% בגלל המיקום של החיישן אויר חוזר (בעיקר, אבל לא רק), במיוחד בחימום.

במזגנים מודרניים אני יודע שמגיע כבל דיי ארוך של החיישן אויר חוזר (7 מטר), ובישנים נתקלתי בכאלה שצמוד לפילטר - כמו במזגן עילי "רגיל".

 

לכן, האידאלי במקרה שלך (ולא רק, אלא הרוב) זה לעבוד עם ה I FEEL במידה ויש.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף לעבוד ללא ifeel.

החיישן בשלט מגיב לאט, ומודד טמפ רק איפה שהוא נמצא.

לפי דעתך, אם רוצים למדוד בצורה כמה שיותר מדויקת את הטמפ של האוויר החוזר, את החיישן כדי לחבר לרדיאטור של המיני מרכזי או להרחיק אותו, כמו שהטכנאי עשה אצלי?

אצלי החישן היה מחובר לרדיאטור, אבל הכבל שלו ארוך.

מצרף תמונה של המיקום המקורי

20220128_123503.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...