Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ספורטאז' - מתי מגיעה הצורה החדשה לישראל ? כדאי לחכות ?


nissimp
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מישהו יודע מתי יגיע הספורטאז' 2022 בצורה החדשה לישראל?
אני מעוניין לקנות ספורטאז' חדש ותוהה אם כדאי לחכות לצורה החדשה, והאם המחיר ישאר זהה לדגמים הנוכחיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.12.2021 בשעה 11:21, yoav911gt2 כתב:

סביר להניח שכמו אחיו לבית יונדאי גם המחיר שלו יעלה, בכל זאת דגם חדש עם תוספת טכנולוגיה ביחס לדגם היוצא.

נכון, +התייקרות מחירים כללית בענף הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקווה שהם ישווקו חזק את הדגם ההיברידי במחיר שפוי. 

כי אישית, לא אתקרב לדגמי הטורבו הרובוטיים של היצרן. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, markb205 כתב:

בתקווה שהם ישווקו חזק את הדגם ההיברידי במחיר שפוי. 

כי אישית, לא אתקרב לדגמי הטורבו הרובוטיים של היצרן

קשה לי להאמין שיביאו גיר ידני שישה הילוכים (iMT) ומכוון נקבל בארץ לפי תקינה אירופאית,הדגמים המחושמלים HEV/MHEV/PHEV (אם יגיעו מהתחלה) יהיו מבוססים על מנוע 1.6 T-GDI משודך לגיר פיתוח עצמי של הקונצרן יונדאי 7DCT יבש.אז אין לך לאן לברוח !
דרך אגב לשוק האירופאי מוצג גם גרסת דיזל MHEV לפי תקינה EURO 6D,סיכוי אפסי לפי דעתי שיגיע לארץ.
הדגם המעיניין PHEV בטוח יעלה מעל 200K ש"ח,עם סוללה 13.8kWh ו-265 כ"ס משולב.
טלקאר לפי דעתי יותר אגרסיבי בתמחור מכלמוביל,ניחוש פרוע שלי יביאו דגם תפור לציי רכב מבוסס מנוע 2.0L אטמוספרי וגיר פלנטרי (כמו טוסון) ודגם MHEV שאנשים בטוח יחשבו שזה היברידי/חסכוני :D
דבר אחד בטוח,ברמות גימור יהיו יותר נדיבים מול יצרנים אירופאים במערכות עזר ADAS (גם פיתוח ביתי תחת DriveWise) וכל דגם יקבל ISG כסטנדרט

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר מתפקד מצויין בנירו /איוניק וגם מוכיח אמינות טובה מאוד. 

לכן, לא אשלול את הדגם ההיברידי להבדיל מדגם הבנזין. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, galbh כתב:

למה? שואל כי אני לקראת חיפוש רכב ואני לא כל כך מכיר

כי הגיר הזה לא אמין, אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים סביר מאוד שיצטרכו החלפת מצמדים. כל עוד שהרכב באחריות אז היבואן סופג את זה. אבל האחריות תיגמר, ועלות החלפת המצמדים לא זולה (כמה אלפי שקלים) ולפעמים התקלה בגיר דופקת גם את גלגל התנופה.
ואגב, הגיר הזה לא משודך רק למנועי הטורבו. גם בקיה סיד SW (דור קודם) עם מנוע 1.6 בנזין מורכב הגיר הזה.
מכר שלי הוציא 12K ש"ח לתקן את הגיר בקיה סיד (לא יודע לומר מה הוחלף חוץ ממצמדים וגלגל תנופה).

ברכבים היברידיים כנראה מדובר בגיר שונה + זה שיש מנוע חשמלי שמנטרל את בעיית זחילה בפקקים ושחיקת המצמד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, דור-- כתב:

כי הגיר הזה לא אמין, אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים סביר מאוד שיצטרכו החלפת מצמדים. כל עוד שהרכב באחריות אז היבואן סופג את זה. אבל האחריות תיגמר, ועלות החלפת המצמדים לא זולה (כמה אלפי שקלים) ולפעמים התקלה בגיר דופקת גם את גלגל התנופה.
ואגב, הגיר הזה לא משודך רק למנועי הטורבו. גם בקיה סיד SW (דור קודם) עם מנוע 1.6 בנזין מורכב הגיר הזה.
מכר שלי הוציא 12K ש"ח לתקן את הגיר בקיה סיד (לא יודע לומר מה הוחלף חוץ ממצמדים וגלגל תנופה).

ברכבים היברידיים כנראה מדובר בגיר שונה + זה שיש מנוע חשמלי שמנטרל את בעיית זחילה בפקקים ושחיקת המצמד.

זאת התרומה האדירה של מנוע היברידי או מנוע נוסף PHEV,שרוב האנשים לא קולטים למה להם מנוע כזה,ורק לידיעה כללית,שום גיר,לא פלנטרי לא CVT,לא אוהב זחילה בפקקים !
מעבר לזה אתה מפספס,המבנה של הגירים זהה,ואותם מחלות !!
- נירו ואיוניק עם D6KF1 שזה 6DCT
- ספורטאז' 1.6 טורבו עם D7UF1 שזה 7DCT גרסה תומכת 34 קג"מ
- ביתר מנועי בנזין,לפי דעתי בנוסף גם שידוך לא מוצלח עם מנוע,זה D7GF1 גם 7DCT תומך עד 22 קג"מ

אני עם נירו PHEV 2019,אחרי 30K ק"מ שמעתי הורדת הילוך לא חלקה בנהיגה עם בקרת שיוט אדפטיבית,לא עשו לי בדיקה (כמו שמצרף בהמשך) החליפו לי קומפלט,מאז נסעתי כבר עוד 70K,אבל זה חלק עם שחיקה טבעית,רוב האנשים חושבים לעולמי עד זה יעבוד (או מתחילים עם קשקוש של "יבש" חרא ואז כאשר יש להם "רטוב" וחייבים להחליף כל XX שמן חוטפים עלויות תחזוקה בצורה אחרת),נכון מי שנוסע 10K בשנה,רוב הסיכויים שימכור את הרכב לפני זה,אצלי אם אמשיך להחזיק,זה חלק מהוצאות תחזוקה,מה לעשות יש יחס ישיר מול כמות הנסוע !

 

הנה קצת הסבר,איך בודקים ומה בגירים האלו,על הדרך מי שרוצה ילמד איך הם עובדים:
http://dealervideos.kia.com.edgesuite.net/kgis/video/2019/dctaawsst.mp4

 

DCT ACTUATOR ROD LENGTH ADJUSTMENT.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

זאת התרומה האדירה של מנוע היברידי או מנוע נוסף PHEV,שרוב האנשים לא קולטים למה להם מנוע כזה,ורק לידיעה כללית,שום גיר,לא פלנטרי לא CVT,לא אוהב זחילה בפקקים !
מעבר לזה אתה מפספס,המבנה של הגירים זהה,ואותם מחלות !!
.......
אצלי אם אמשיך להחזיק,זה חלק מהוצאות תחזוקה,מה לעשות יש יחס ישיר מול כמות הנסוע !

 

 

יש לא אוהב ויש מתקלקל. מניסיון עם גירים יפניים פלנטריים, הם עשו מעל 250KM ללא בעיות בגיר.
אין גיר רובוטי דו מצמדי שיעשה קילומטראז כזה.
אם אתה מודע לזה ועושה את השיקול הכלכלי שלך - מעולה. יש הרבה אנשים שלא מודעים ואז זה נוחת עליהם בהפתעה.

לגבי ההבדלים בגירים יתכן וחוץ מההבדל של 6 או 7 הילוכים אין הבדלים אחרים. לא מספיק מכיר את הגרים האלה.

אגב, אצלי בנירו פלאג-אין, גיר ה DCT6 במצב ידני מעביר הילוכים כ"כ לאט, תהיתי לעצמי אם זה בגלל שיש מנוע חשמלי הם יכלו לתזמן החלפת הילוכים איטית כדי להאריך את החיים, או שכל גירי ה DCT של קיה מגיבים ככה, או שזו בעיה נקודתית אצלי (זה ממש לאט, מעולם לא נסעתי על רכב שמחליף הילוכים כ"כ לאט)
 

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-ECO אכן,אז תעביר למצב SPORT.

הרכב הזה מראש "מסורס" וחולה חשמל,לכן הוא כזה חסכוני,לפי דעתי מכויל מאוד שמרני אבל בו זמנית מאוד חלק ובלתי מורגש בהעברת ההילוכים.
בנהיגה אגרסיבית אתה מבין את החסרונות שלו,וגם בעליות יש לו גליצ'ים פתאום הוא לא יודע איך להגיב וגם המנוע האטמוספרי מאוד צעקני,התוכנה לא מושלמת (גם אין עדכון בדקתי לפני שיצא מאחריות),אבל היי,מראש הרכב הזה נרכש לצורך נסוע גבוה וכדאיות TCO.
מה זה בשבילך בעיות גיר ?
מחשב,קלאץ',כל החיישנים/מפעילים סולנואיד
בטח שראיתי גיר רובוטי עושה מעל 200K במיוחד במנועי 1.5DCI,בלי להחליף קלאצ'ים,זה שהמחשב DC4 לא שרד ברובם זה סיפור אחר :D
עם כל המודעות שלי אין סיכוי שאני אחזור לפלנטרי (אם כבר הייתי מתעניין בסוג מסוים של רכבים אז 8ZF) או קללת גיר רציף.
אצלי רכבים עתידיים רק PHEV או EV !

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, דור-- כתב:

כי הגיר הזה לא אמין, אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים סביר מאוד שיצטרכו החלפת מצמדים. כל עוד שהרכב באחריות אז היבואן סופג את זה. אבל האחריות תיגמר, ועלות החלפת המצמדים לא זולה (כמה אלפי שקלים) ולפעמים התקלה בגיר דופקת גם את גלגל התנופה.
ואגב, הגיר הזה לא משודך רק למנועי הטורבו. גם בקיה סיד SW (דור קודם) עם מנוע 1.6 בנזין מורכב הגיר הזה.
מכר שלי הוציא 12K ש"ח לתקן את הגיר בקיה סיד (לא יודע לומר מה הוחלף חוץ ממצמדים וגלגל תנופה).

ברכבים היברידיים כנראה מדובר בגיר שונה + זה שיש מנוע חשמלי שמנטרל את בעיית זחילה בפקקים ושחיקת המצמד.

סכום נראה מוגזם בכל קנה מידה. מצמדים זה 3500-4000 גלגל תנופה פחות מ 1000, משהו לא מסתדר כאן.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, לא חפרתי לעומק יתכן ובאותה הזדמנות גם הוחלפו תושבות מנוע או חלפים אחרים ויתכן שסתם ניצלו אותו, אין לי ממש מושג.
המחירים שציינת הם של היבואן  או של מוסכים מורשים פרטיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...