Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1664 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!

אני נוהג ברכב נכה עם תג כסא גלגלים המותר לנסיעה בנת"צ (בנוכחות הנכה, כמובן).

נתקלתי בתמרור 501

פקודת התעבורה, תקנות התעבורה, נהלים

המסומן באוטובוס צהוב בלבד (היינו לקווי שירות בלבד) ומצוין גם בתמרור צהוב מתחתיו: לקווי שירות בלבד.

מקומות הצבה לדוגמא: רח' ירמיהו בירושלים (נת"צ חדש). דרך חברון בירושלים.

האם מותר לי לנסוע שם?

אני רוצה להבין כי התמרור נועד למנוס מאוטובוסים פרטיים וכן ממוניות לנסוע בנתיב זה, אך מה לגביי?

לפי לשון החוק אני מבין שמותר:

 

נסיעת נכים בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית (תיקון מס' 85) תשס"ח-2008

71א1. (א)  מי שניתן לו תג נכה כמפורט בתוספת התשיעית רשאי לנהוג ברכב שלגביו ניתן התג האמור בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית, למעט בנתיב שיועד, על פי תמרור, לרכב להסכת המונים שאינו אוטובוס.

           (ב)  הוראות סעיף קטן (א) יחולו גם על אדם המתלווה אל הנכה והנוהג בעבורו ברכב.

           (ג)   השר רשאי, בצו, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לשנות את הנתיבים שבהם רשאי לנהוג מי שניתן לו תג נכה כאמור בסעיף קטן (א), ובלבד שחלפו שנתיים ממועד התחילה של סעיף זה.

 

אני מסתפק רק משום התוספת הלשונית של התמרור הצהוב "לקווי שירות בלבד" - האם יכול להפקיע גם רכבי נכים?

 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון:

פניתי במייל ב-19 לחודש לעיריית ירושלים ונעניתי כי מותר.

לאחר 12 יום (היום) הם לחצו ENTER וקיבלתי את המייל.

 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

אפרופו היתרים לנכים:

״נכה קיבל קנס לאחר שחנה בחניית אוטותל - ביהמ"ש ביטל אותו״
https://www.ynet.co.il/economy/article/s1nglfhyk

בזוי בעיני שכאשר לא מדובר במקום חניה אסור, שעירית ת״א חושבת שראוי לטרטר ככה נכה. (הזכירו בכתבה חניה באוטובוס, שהיא מקרה שונה לגמרי בלי קשר להחרגה בחוק, בתחנת אוטובוס אסור לחנות, חניה שם יוצרת הפרעה וסיכון לכלל הציבור, בניגוד למקרה הזה בו מדובר במקום חניה מוסדר שרק מוגבל לרכב מסויים).

  • אהבתי 1
פורסם

להבנתי מדובר בסוג של חניה פרטית בהקשר של אוטותל. סביר שעיריית תל אביב תתקן את חוקי העזר בהתאם. סביר גם שבמקרים דומים הפסיקה תיהיה שונה כי בסה"כ הכיוון הוא אכן לעודד שימוש ברכבים שיתופיים. 

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
בתאריך 2.12.2021 בשעה 09:50, Be roo כתב:

אפרופו היתרים לנכים:

״נכה קיבל קנס לאחר שחנה בחניית אוטותל - ביהמ"ש ביטל אותו״
https://www.ynet.co.il/economy/article/s1nglfhyk

בזוי בעיני שכאשר לא מדובר במקום חניה אסור, שעירית ת״א חושבת שראוי לטרטר ככה נכה. 

ובמאמר מוסגר - הנה עוד סיבה מדוע תל אביב נחשבת לעיר יקרה.

alfa 156 2.5.

×
×
  • תוכן חדש...