Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1641 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 1 דקה, Haim_gds כתב:

RAID10 ביתי יעלה 200$ לטרה ויתן ביצועים והגנות הרבה יותר מסבירים למשתמש הביתי.

מאמין שאתה צודק בהערכתך,

אבל לא בטוח שהיישום מתאים "למשתמש ביתי".

 

 

או שההגדרות שלנו שונות :)

-

פורסם

השאלה היא מה הדרישות של המשתמש הספציפי. {דהיינו אתה}.

אם למשתמש ביתי "רגיל" מומלץ בדרך כלל על דיסק SSD למערכת ההפעלה 

ודיסק נוסף מכאני לאחסון ,הרי שכדי להגדיל אמינות במערך RAID1 כל מה שנדרש 

הוא להוסיף עוד דיסק מכאני זהה ,במערך RAID1 כל מה שאתה כותב או מוחק 

יכתב או ימחק פעמיים על שני הדיסקים במקביל ,כך שאם אחד מהם מתקלקל 

יש את השני כגיבוי ,אין צורך ביותר מדיסק מכאני לאחסון למשתמש ביתי 

לא מדובר באחסון לשרתים שבו חשובה מהירות הגישה.

כמה זה עולה ? מחיר של עוד דיסק מכאני ל-1TB עוד 160 שקל פחות או יותר נגיד.

https://ksp.co.il/web/item/18367

פורסם

נכון, רק מספר תיקונים.

-דיסק מכני זול לאיחסון צ"ל (לטעמי) קצת יותר גדול, כשסרט 4K באיכות גבוהה תופס 50 ג'יגה אז על דיסק כזה תוכל לאחסן כ 20 סרטים ולא יותר.

-גיבוי RAID1 אכן מגבה בו זמנית על שני הדיסקים והיתירות באה לידי ביטוי כאשר אחד מהדיסקים מתקלקל ותו לא. מצבים של תקלה חשמלית (קפיצות מתח), התקפות כופרה או סתם מחשב נייח שנפל במדרגות (ראיתי את זה פעם...) יפמו בגיבוי

לדעתי, עדיף דיסק גיבוי חיצוני עם חיבור USB3 (מחירהם ירדו פלאים בשנה האחרונה) לגיבוי, USB3 עם דיסק לא מלא מאפשר העברה של 100 ג'יגה לשניה. בדרך כלל הגיבוי הוא הפרשי (רק השוני בין הדיסק במחשב לדיסק הגיבוי מועתק) כך שזה לא לוקח יותר מדי זמן. הגיבוי הראשוני (אם הדיסק במחשב מלא) יכול לקחת חצי ליילה אבל בשוטף מדובר על כחצי שעה כל סופ"ש.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 10 שעות, Haim_gds כתב:

רוב לוחות האם המתקדמים כוללים בתוכם בקר RAID מובנה

ואז הלך לוח האם - הדיסקים עצמם תקינים, וכל החיים שלך עליהם - ואתה קונה לוח אם חדש (כמובן כבר מסוג אחר).  מה עם מה שעל הדיסקים ?

פורסם
לפני 10 שעות, Haim_gds כתב:

גיבוי+גיבוי+גיבוי, זה מה שחשוב. גם אם הדיסק יתפגר/המחשב יגנב/הבית ישרף אז את התמונות מהטיול, סרט החתונה, היום הראשון של הילדים בביה"ס או המיקס שהכנת ישארו לך. בתור אחד שפעם אחת איבד אינפורמציה שלא יכלתי לשחזר למדתי על בשרי כמה זה יכול להיות חשוב...

מחזק גבוי ומדי פעם עותק מחוץ לבית.

 

מה שעוד חשוב זה לבדוק שהגיבוי באמת עובד. כמו שאמר לי לפני הרבה שנים איש חכם: "גם מגרסה זה אמצעי גיבוי מעולה עד שמגיעים לשחזור..."

 

  • מצחיק 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

מחזק שלמשתמש הביתי עדיף להשקיע בגיבוי מאשר במערך RAID אשר נועד בעיקר ליתירות, בשביל למנוע downtime בזמן תקלה לדיסק, מה שפחות קריטי למחשב ביתי.

גיבוי רצוי שלא יהיה רק על דיסק חיצוני באותו הבית/מיקום פיזי של המחשב אלא בעוד מקום/ענן. דיסק חיצוני לא יהיה חסין לגניבה/שריפה/הצפה.

×
×
  • תוכן חדש...