Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעלי אונו, באיזה סל"ד אתם מעבירים הילוכים ?


Ugin
שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בגדול גדול

 

ניתן להיסתכל בשעון סיבובי המנוע (שעון טורים)

ולא להיסתכל על שעון המהירות.

כל מנוע בנפח שונה עם מומנטים שונים

 

זאת דרך יותר מיקצועית לנהוג כך.

 

דרך אגב :

רב נהגי המשאיות המיקצועיים נוהגים להחליף הילוכים אך ורק ע"פ התבוננות על שעון סיבובי המנוע ולא ע"פ שעון מהירות.

 

ירון מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לראות שאנשים בעלי מכוניות עם גיר ידני מעבירים הילוכים כמו רובוטים... לא שווה לכם לעבור לאוטומט ? :roll:

ולענייננו, אין מהירות או סלד ספציפיים בהם צריך להעביר הילוך, הנ"ל תלוי באין ספור משתנים ולכן אתם, בתור המוח האנושי, נותנים את ה"פקודה" מתי להעביר הילוך.

 

בין המשתנים שלוקחים בחשבון בתזמון העברת הילוכים נמצאים הגורמים הנ"ל:

1. שיפוע (עליה/ירידה).

2. עומס (נוסעים, חפצים כבדים וכד').

3. עומס מכאני (מזגן).

4. רמת הביצועים שאתה מוכן לסבול (בא לך לנהוג רגוע היום ?).

 

אם אתה/אתם נוהגים כמו רובוטים ובכל מצב מעבירים לפי: ראשון עד 20, שני עד 40, שלישי עד 60, רביעי עד 80 וחמישי... אני רק יכול להבין שאתם אלו שככל הנראה מזדחלים לאיטם בעליות ובהאצות במישור (עם מזגן ועוד כמה אנשים ברכב) - וייתכן שגם גורמים להאטת התנועה וגם קצת פקקים :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השוואות מאוד נכונות ומדוייקות. :?

 

מה הטעם לרשום כל אחד באיזה מהירות הוא מחליף הילוכים אם אין הוא רושם איזה אונו יש לו? הזרקה או קרבורטור? דור ראשון או שני? מנוע כזה או כזה? לזרוק מספרים לאוויר זה לא תורם הרבה.

 

פליקס

אז למען ההבהרה:

אונו מס' 1 היא 1400 עם הזרקה.

אונו מס' 2 היא 1400 עם קרבורטור.

 

כמובן שמדובר בנסיעה רגועה. אני לא מאמין בלחתוך ולהשתולל על הכביש. על מסלול זה משהו אחר לגמרי.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לראות שאנשים בעלי מכוניות עם גיר ידני מעבירים הילוכים כמו רובוטים... לא שווה לכם לעבור לאוטומט ? :roll:

ולענייננו, אין מהירות או סלד ספציפיים בהם צריך להעביר הילוך, הנ"ל תלוי באין ספור משתנים ולכן אתם, בתור המוח האנושי, נותנים את ה"פקודה" מתי להעביר הילוך.

 

בין המשתנים שלוקחים בחשבון בתזמון העברת הילוכים נמצאים הגורמים הנ"ל:

1. שיפוע (עליה/ירידה).

2. עומס (נוסעים, חפצים כבדים וכד').

3. עומס מכאני (מזגן).

4. רמת הביצועים שאתה מוכן לסבול (בא לך לנהוג רגוע היום ?).

 

אם אתה/אתם נוהגים כמו רובוטים ובכל מצב מעבירים לפי: ראשון עד 20, שני עד 40, שלישי עד 60, רביעי עד 80 וחמישי... אני רק יכול להבין שאתם אלו שככל הנראה מזדחלים לאיטם בעליות ובהאצות במישור (עם מזגן ועוד כמה אנשים ברכב) - וייתכן שגם גורמים להאטת התנועה וגם קצת פקקים :smile:

 

איציק

כן כן (כמו רוחמה אברהם...:smile: )

 

אני נתקל בהם מיד יום ...בנתיב השמאלי...מזדחלים על 80....אוף מרגיז.

הגדילה לעשות אתמול אישה אחת לא מבוגרת שנסעה בכביש 1 על המסלול השמאלי לכיוון ת"א עם דייהטסו שרייד 1000 וחזה דבוק לגלגל ההגה

הכביש היה פנוי לחלוטין אך היא התעקשה:80 בשמאלי

כשהיהבתי לה היא עוד לחצה על דושת הבלם:evil:

עקפתי אותה במסלול המרכזי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נסעתי יום שישי לחיפה, ובמסלול הימני הזדחלה פיאט אונו לבנה על 100 קמ"ש בנתיב הימני, אז עקפתי אותה על 120 קמ"ש בשמאלי..

 

ולעיניין הנושא המרכזי:

הילוכים בד"כ מחליפים לפי צליל המנוע. נהגים מנוסים יודעים מתי צריך להחליף הילוכים גם בלי להסתכל על מד המהירות, אך נהגים בעלי ניסיון קטן מחליפים הילוכים כל 20 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגים בעלי ניסיון קטן מחליפים הילוכים כל 20 קמ"ש.

תוספת למלל שמודגש: גם קמצנים.

למען הסר ספק, אין לי בעיה עם אלו שמחליפים הילוך כל 20 קמ"ש - העיקר שהם שומרים על קצב טוב (זה קורה בעיקר במישור). הבעיות מתחילות ברגע שמדליקים מזגן או מתעקשים להישאר באותו הילוך (גבוה מידי) וללחוץ עוד על הגז במקום להוריד הילוך ולתת למנוע לנשום לרווחה...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אונו 1100 מנוע פייר, קרבורטור, ואני בדרך כלל נוסע לבד ללא מזגן (כי הוא לא ממש עוזר).

 

הבנתי מתוך השרשור שאני מעביר הילוכים די בסדר.

ודרך עגב אין לי שעון טורים.

פיאג'ו טייפון ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אונו 1100 מנוע פייר, קרבורטור, ואני בדרך כלל נוסע לבד ללא מזגן (כי הוא לא ממש עוזר).

 

הבנתי מתוך השרשור שאני מעביר הילוכים די בסדר.

ודרך עגב אין לי שעון טורים.

קודם כל אם המזגן שלך לא עוזר יש לך בעיה בו- סע למזגניסט.

אצלי הוא מקפיא בקיץ ומחמם אש בחורף. אם זה אצלי ככה אין סיבה שאצלך זה לא יהיה.

לכל דגמי האונו דור שני 90-96 אין שעון טורים חוץ מהדגמים המאובזרים כדוגמת "אונו טורבו".

 

כל מורי הנהיגה מלמדים להעביר הילוכים כל 20 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מורי הנהיגה מלמדים להעביר הילוכים כל 20 קמ"ש.

זה שהם מלמדים זה לא אומר שהם צודקים. באונו 1400 שיא ההספק ב6 אלף סל"ד ושיא המומנט ב3000 אלף סלד, להעביר כל 20 קמ"ש משמע אתה לא מנצל את רצועת הכוח של המנוע. שכן להעביר כל 20 קמ"ש זה בערך להעביר ב3 אלף סל"ד וזה בקושי שיא המומנט.

 

פליקס

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים , אני מה זה מאוכזב מהתרד הזה , בשיעורי נהיגה נראה לי כבר הפסיקו ללמד ככה.

 

פשוט בושה , אני זוכר שידידה שלי נהגה פעם איתי בצורה הנ"ל ולא הבינה למה הרכב שלה לא ממש נוסע טוב יחסית עד שיום אחד פשוט ישבתי איתה , ואמרתי לה מתי להעביר כל פעם הילוך בהתאם לתנאי הכביש , היא היתה בשוק טוטאלי.

 

סל"דים גבוהים הם לא מילה גסה , ראשון בהתאם לתנאי הכביש אפשר למשוך עד הרבה יותר מ20 ( אלא אם כן יש לכם בעיה במנוע )

כנ"ל לגבי שני שלישי ורביעי.

 

STIO אני לא יודע על מה אתה מדבר , שב איתי ברכב שתי שניות אני אשמיע לך מגוון צלילים מאוד רחב באותה מהירות באותו הסל"ד , זו שאלה הרבה יותר גדולה מזה , וזה תלוי כמו שאיציק אמר בתנאי הנסיעה ( מזגן משפיע מאוד ) ובקצב וההתנהלות מסביב.

 

אסור לנהוג כמו רובוטים ככה , תנסו פעם לנהוג קצת יותר למשוך הילוכים , לפותח השרשור , אתה ממש לא נוהג בסדר , ולמשוך יותר קצת כשאתה לא נוסע בפקק לא יעשה שום דבר קריטי לרכב , אפילו יגרום לו לסוע הרבה יותר טוב , כי אתה לא מגיע לטווח היעיל של המנוע שלך.

 

המנועים שלכם נועדו לעבוד בסל"דים יותר גבוהיים משיעורי נהיגה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...