Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסטלביו ל-C5 AirCross - סיפור מסע


memilavi
שימו לב! השרשור הזה בן 1245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בפוסט קודם סיפרתי על מכירת הסטלביו שלי לסוחר, ועל התהיות שהתהליך העלה בי.

רוב הקוראים שם נתפסו לעניין הורדת הק"מ מ-32K ל-29K, מה שאכן לא משנה הרבה, ואיכשהו פספסו לחלוטין את השוס האמיתי - פרסום רכב שנקנה במבצע 0 ק"מ כיד ראשונה פרטי, מה שמיידית מייקר אותו בכ- 30-40K, אבל נו שוין...

 

חלק שאלו לגבי הסיבה למעבר מסטלביו ל-C5 AirCross, אז חשבתי לכתוב על זה בנפרד, במקום להתלבש על הפוסט המקורי.

 

אז ככה:

את הסטלביו קניתי, כאמור, לפני כשנתיים, והוא נקנה עם אחריות לשנתיים.

אחת הסריטות שלי היא שאני לא אוהב ליסוע ברכב ללא אחריות, ולכן התוכנית מראש הייתה להחליף אותו אחרי שנתיים, ומכיוון שהערכתי שיהיה יותר קל למכור רכב שעדיין באחריות, לקחתי "ספייר" של חודשיים, וכך הגעתי לאוקטובר.

חשוב לציין שלהוציא תקלת חשמל זניחה (ולחלוטין לא משביתה) שאירעה כ-4 חודשים לאחר הרכישה, וטופלה ע"י המוסך במהירות, ביעילות, וכמובן - בחינם, הרכב הפגין אמינות מופתית.

השאלה, כמובן, היא איך נבחרה המחליפה.

 

כבר בחודשים הראשונים שלאחר הרכישה החלטתי שהרכב הבא הולך להיות מסגמנט קטן יותר. חלק גדול מהנסיעות שלי הן בעיר, והסטלביו מרגיש שם כמו פיל בחנות חרסינה. הגודל שלו + קוטר סיבוב של סמיטריילר גורמים לכל כניסה לחניון, בעיקר מהזן הצפוף, להפוך לסרט אימה, וכל סיבוב פרסה לסדרה בהמשכים.

לכך התווסף השינוי במצב המשפחתי - שני ילדים (מתוך ארבעה) התחתנו ועזבו את הבית, ונסיעות משפחתיות בהרכב מלא הפכו להיות לא רלוונטיות.

אז כאשר הגיע הזמן להתחיל לחשוב על המחליף, התחלתי לבדוק, באופן טבעי, את סגמנט ה-C-SUV Premium, עם רכבים כמו וולוו XC40, קאדילאק XT4, והגרמניות למיניהן.

ומהר מאוד התחלתי להרגיש שבסגמנט הזה, תוספת המחיר לא ממש משקפת את תוספת ה, נקרא לזה, פרימיום. למשל, ה-XC40 מבפנים כמעט ולא משדר ייחודיות כלשהי בהשוואה לרכבים "עממיים" מקבילים. נכון, המסך המרכזי אלגנטי מאוד, אבל - זהו, פחות או יותר. למעשה, בנסיעת המבחן שעשינו, הבן שלי אמר שזה מרגיש לו די דומה לטוסון שהיה לנו בעבר.

היוצא מהכלל היחיד היה ה-XT4, שבהחלט העביר תחושת ערך מוסף אמיתית.

 

אבל פה נכנסה הקורונה.

בחודשים האחרונים, כמות הנסועה שלנו צללה משמעותית. אם בעבר, לפני הקורונה, הייתי רגיל ליסוע לאזור המרכז 4 פעמים בשבוע (כ-50 ק"מ לכיוון), הרי שעכשיו הכמות ירדה דרסטית, עד כדי פעם בשבועיים. לאור זאת, התחלתי לתהות האם בשביל נסועה כזו אכן יש טעם להשקיע את הסכום הזה, ברכב שרוב הזמן יעמוד בחניה, אני לא אזכה באמת ליהנות ממנו, ובינתיים אשלם עליו ביטוח יקר, טיפולים יקרים וכו'.

(למעשה - התחלנו להשתעשע ברעיון לא לקנות רכב כלל, ולהישאר רק עם הרכב של האישה. אבל בסופו של דבר החלטנו שזה הימור מסוכן מדי, ומכיוון שהליסינג שלה מסתיים עוד כמה חודשים, יש לנו נקודת יציאה נוספת לבחינת הרעיון)

ושילוב שני הגורמים האלה גרם לי לעבור לסגמנט ה- C-SUV הרגיל.

כמובן שכחובב רכב, חיפשתי קודם את הרכב שיש בו כמה שיותר "שאר רוח", והמועמד הטבעי היה ה-C5.

את שאר המועמדים המרכזיים (טוסון, ספורטאז', 3008, קארוק) אני כבר מכיר היטב, אבל ה-C5 היה חדש לי, ומודה שהעיצוב החיצוני שלו עשה לי את זה.

 

תיאמתי נסיעת מבחן בסוכנות, והלכתי לבדוק את הרכב, בגרסת בנזין Shine PK.

ואלה הרשמים:

- בכל מה שקשור להתנהגות כביש והנאה מנהיגה - הסטלביו לא רואה את ה-C5 ממטר. למעשה, הוא לועס, מועך, יורק ודורס את ה-C5 בלי רחמים, ולא משאיר לו שום סיכוי. אין שום ספק שהמהנדסים שתכננו את ה-C5 לא שמו את התנהגות הכביש בראש סדר העדיפויות. או בכלל.

- מצד שני - בכל מה שקשור לנוחות - המצב בדיוק הפוך. ה-C5 נוח בצורה שלא תיאמן. קראתי לפני הנסיעה תיאורים בסגנון של "שטיח מעופף" וכאלה, אבל עד שהרגשתי אותו - לא האמנתי. הרכב אשכרה בולע בורות, מרחף מעל טלאים, ומבצע כל קלישאה שכתובה בספר. זה, יחד עם שקט כמעט מוחלט - הופכים אותו ללא ספק לרכב הנוח ביותר שיצא לי ליסוע בו, ובפער.

- הרכב מאובזר עד מעל לראש. למעשה, החיסרון היחיד שמצאתי בו לעומת הסטלביו הוא היעדרו של כיוון חשמלי למושבים. אבל בכל השאר - הוא מוביל. דוגמאות: תמיכה ב- Apple CarPlay ו-Android Auto, תאורת אווירה, מחוונים דיגיטלים מותאמים, מצלמות חניה היקפית ו"תצוגת על", פתיחת תא מטען בתנועת רגל, תמיכה מלאה בעברית, טעינה אלחוטית ועוד.

- גם מבחינת אבזור הבטיחות, ה-C5 מוביל בפער, כאשר התוספות המשמעותיות הן בקרת שיוט אדפטיבית (אני יודע שזה לא באמת אבזור בטיחות...) וניטור שטחים מתים.

 

ופה נכנסה לדיון הדילמה הקבועה - עם מה ללכת: עם הלב או עם השכל.

הלב חולה על האלפא. ההתנהגות שלה בכביש מעלה לי את החיוך המטופש ההוא, שאנחנו, חובבי הרכב, כל כך אוהבים.

השכל, נודניק שכמותו, מזכיר לי שכמות הפעמים שממש נהניתי מאותה התנהגות היא די קטנה, ועכשיו, בעידן הקורונה - בידוד - זום, זה קורה עוד פחות. והוא מוסיף למשוואה, השכל הזה, גם את עניין העלויות, הילדים שהתחתנו, וצריכת הדלק.

ולובינסקי משתפים איתו פעולה כל הזמן הזה ונותנים הנחה יפה מאוד בקנייה, וגם 5 שנות אחריות.

 

וכך, אחרי לבטים רבים, הוחלט הפעם לתת לשכל לדבר, ובוצעה הזמנה של C5 AirCross Shine PK בנזין, בצבע אפור עם נגיעות אדומות.

 

האם זו ההחלטה הנכונה? עם יד על הלב - לא יודע. אני מניח שאהיה חכם יותר עוד חצי שנה...

 

(הרכב עוד לא הגיע, אז אין תמונות... מצטער...)

 

 

 

 

  • אהבתי 7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שתשאר איתו הרבה זמן, אבל מי יודע, אולי אני טועה... בדרך כלל כשאני הולך לא עם הלב, אצלי

מהר מאוד אני עובר לרכב הבא. יש מצב שתעביר אותו לאשה אחרי חצי שנה ואז תצא להרפתקה חדשה.

שזה גם פתרון לדעתי, כי הוא אחלה מוביל נוסעים לפי קריאה ברשת.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהסטלביו הייתה 200 כ"ס והחדש 180 לא ממש ישנה את התחושה של הכח. אבל הכיול הרך ככל הנראה יתן תחושה של פחות מאשר הנתונים על הנייר.

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, memilavi כתב:

אז כאשר הגיע הזמן להתחיל לחשוב על המחליף, התחלתי לבדוק, באופן טבעי, את סגמנט ה-C-SUV Premium, עם רכבים כמו וולוו XC40, קאדילאק XT4, והגרמניות למיניהן.

 

לא בדקת (או חשבת לבדוק) את הDS7?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל דבר מתרגלים. הסטלביו לא חפה מחסרונות ואם נקודות החוזקה שלה (ניהוג וביצועים) פחות משמעותיים כרגע ולא באים לידי ביטוי בשימוש היום יומי, הם גם פחות יחסרו (רוב הזמן), והיתרונות של הסיטרואן יבלטו לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, RBRB כתב:

 

לא בדקת (או חשבת לבדוק) את הDS7?

מחיר. מחיר.

האיטלקיה נקנתה בנזיד עדשים ב0 קילומטר, נו ככל שניתן כך לומר, סוחר הרכב כלל לא טיפש, למעשה זה היה עסקה פנינה נדירה.

הDS7 תכה חזק במכירה.

 

פות"ש, נשמח לדעת מה היה הפער בין הקנייה למכירה ברשותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר מעניין. יהיה מעניין איך תתעצב דעתך לאורך זמן על המעבר הזה.
תפרגן לעצמך מעט, אומנם קניה עם השכל אבל עדיין קנית סיטרואן (נהדרת וקלה לעיכול אומנם), זה נותן לך לפחות שלוש נקודות מתוך 5 בסולם התעוזה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שהאלפה היתה מהירה ומהנה לנהיגה. חוץ מזה אין בה כלום, זה מה שרשמת בקיצור. מה שמעניין זה שהמחיר של האלפה הרבה יותר מהסיטרואן. מי שמחפש רכב מרגש אז כמובן האלפה אבל הפער במחירים... אולי אפשר להשיג ריגוש בפחות כסף. כמובן שהסיטרואן לא באותה רמה אבל נישמע שהסיטרואן נותנת יותר תמורה למחיר.

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש, תתחדש,

אני הייתי ממתין טיפה ל3008 אחרי מתיחת הפנים, לדעתי יהיה הרבה יותר מעניין לחובבי נהיגה, ואני אהבתי אותו יותר מבחינת עיצוב כללי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, אליהו שבת כתב:

מחיר. מחיר.

האיטלקיה נקנתה בנזיד עדשים ב0 קילומטר, נו ככל שניתן כך לומר, סוחר הרכב כלל לא טיפש, למעשה זה היה עסקה פנינה נדירה.

הDS7 תכה חזק במכירה.

 

 

ההשוואה לא מול הסיטרואן שנרכשה אלא מול הוולוו והקדליאק שהוא בדק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, memilavi כתב:

בזמנו בדקתי את ה-3008 והיא הייתה צפופה מדי מאחור (אם כי כל השאר היה מרשים מאוד...), אני מניח שזה לא השתנה גם אחרי המתיחת פנים.

הבנתי,

פשוט לחובבי נהיגה היא פחות מעניית מבחינת עיצוב, איכות והתנהגות, אך ללא ספק מדובר ברכב מעניין ונוח, עם 5 שנות אחריות,

מאחל לך שתהנה ממנה ככל שניתן וסע בדרכים טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה! או לפחות, תתרווח בנינוחות ותקח את הסיבובים בעדינות...

שקלת להצטרף למועדון 'בנוסף, יש לי רכב זול וכיפי'?

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...