Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 45 דקות, EvGriga כתב:

טסלה(ארה"ב) יכולה למכור מכוניות לטסלה(ישראל) כמאט בכל מחיר שבא להם ומס קניה נקבע לפי המחיר הזה.

זה לא עובד כך, רשות המסים לא פראיירים. לפי ההיגיון הזה כל יבואן היה מצהיר על עלות מוצר של שקל, מוכר את המוצר בארץ ורק אז מעביר את התשלום המלא לספק מחו"ל. 

 

ולגבי תומר הדר או שאר הדינוזאורים בתחום הרכב, אין טעם להגיב או לקרוא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ההבדל בין מה שתיארת למציאות זה שבסופו של יום היצרן (נניח פולקסווגן) יקבל מצ'מפיון עדיין את מלוא המחיר, ההעברה הזאת תרשם בספרים וזו בעצם תיהיה סוג של הונאת מס. 

במקרה של טסלה, טסלה העולמית וטסלה מוטורס ישראל הם בסקופ הרחב אותה חברה. טסלה מוטורס ישראל בע"מ היא חברת בת של טסלה אשר נמצאת בבעלותה המלאה.

המס יהיה או על הרווח של המכירה או על עלות אוטו, מניח שבמקרה הזה הסוויט ספוט של שניהם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, nizzan943 כתב:

ההבדל בין מה שתיארת למציאות זה שבסופו של יום היצרן (נניח פולקסווגן) יקבל מצ'מפיון עדיין את מלוא המחיר, ההעברה הזאת תרשם בספרים וזו בעצם תיהיה סוג של הונאת מס. 

במקרה של טסלה, טסלה העולמית וטסלה מוטורס ישראל הם בסקופ הרחב אותה חברה. טסלה מוטורס ישראל בע"מ היא חברת בת של טסלה אשר נמצאת בבעלותה המלאה.

המס יהיה או על הרווח של המכירה או על עלות אוטו, מניח שבמקרה הזה הסוויט ספוט של שניהם.

 

בדיוק. מה שטסלה עושה זה בדיוק מה שעושה בעל עסק שגם עובד בעסק ומקבל ממנו משכורת. הוא מתייעץ ברואה חשבון כדי לקבוע את המשכורת שלו כך שישלם את המס המינימלי בסה"כ על רווחי העסק והמשכורת. לעומת זאת, אם יבואן יעשה כמו שהציע @ch2856  זה בדיוק כמו שעובד שכיר יציע למעסיק שלו להוציא לו תלוש משכורת על חלק מהמשכורת כדי שישלם פחות מיסים ואת השאר לשלם בשחור.

 

זה מזכיר לי שלפני יותר מעשור עבדתי בחברה קטנה בבעלות פרטית ביוסטון. החברה שילמה משכורת של $3000 בחודש לבנו בן העשרה של הבעלים. כל מה שהבחור הנ"ל עשה זה לשבת בכיסא, להשמיע מוזיקה רועשת ולהטריד מינית את העובדות.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עובד כך. טסלה ארה"ב לא קיימת בכלל מבחינת רשויות המס, יש רק טסלה ישראל, יבואן מכוניות כמו כל יבואן אחר.  מכס ומע"מ זה קשיח, אין עם זה משחק, עם מס הכנסה, הכל גמיש. 

 

תחשוב על זה כך. טסלה ישראל תבצע השקעות במקום לשלם מס, מה נשאר למדינה? היכן המכס שהמדינה הייתה אמורה להרוויח? מה מונע מכל יבואן ויצרן לפתוח חברה משותפת? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמונע מכל יצרן ויבואן לעשות ככה זה שהם שני גופים שונים שרוצים כל אחד נתח מהרווח

 

אצל טסלה זה גוף בודד אז לא משנה לו אם הרווח הוא בארה"ב או בישראל. היו כמה דוגמאות לזה לאורך השרשור. 

עריכה אחרונה על ידי TomerLL
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, ch2856 כתב:

זה לא עובד כך. טסלה ארה"ב לא קיימת בכלל מבחינת רשויות המס, יש רק טסלה ישראל, יבואן מכוניות כמו כל יבואן אחר.  מכס ומע"מ זה קשיח, אין עם זה משחק, עם מס הכנסה, הכל גמיש. 

 

תחשוב על זה כך. טסלה ישראל תבצע השקעות במקום לשלם מס, מה נשאר למדינה? היכן המכס שהמדינה הייתה אמורה להרוויח? מה מונע מכל יבואן ויצרן לפתוח חברה משותפת? 

 

שום דבר לא מונע מחברות אחרות לעבוד כך, זה פשוט לא היה נהוג. כדי להקים יבואן מאפס נדרשת השקעה וליצרנים שמוכרים דרך יבואנים קיימים יש חוזי בלעדיות שיהיה יקר להפר. כל חברה משלמת לרואי חשבון כדי לשלם את מינימום המס האפשרי. פשוט לטסלה יש יותר אפשריות משחק בגלל שטסלה ישראל היא חברה בת ולא ישות עצמאית. אני חושב שחלק מהפחד של היבואנים שמניע את כל כתבות הקטילה הוא שיצרנים אחרים יתחילו לעבוד בשיטה של טסלה. למה ליצרן חשמליות סיני להתקשר עם יבואן ישראלי קיים כשהוא יכול להקים חברה בת בישראל ולמכור במחירים הרבה יותר נמוכים?

 

השיקול של "מה נשאר למדינה" זה לא שיקול שעל טסלה, או על כל חברה עסקית אחרת לעשות. חברה עסקית קיימת כדי להרוויח כסף, לא כדי לשלם מיסים.

 

לפני 31 דקות, ch2856 כתב:

שוב, אני מדבר על ערך המוצר בשער הנמל בכדי להתחמק מתשלום מכס. 

 
אם ערך המוצר בשער הנמל שונה ממה שמשולם בפועל ליצרן זו הונאת מס. אם הם שווים זה לגיטימי. טסלה ישראל לא סתם מצהירה על ערך נמוך יחסית בשער הנמל. היא משלמת בפועל את הערך הנמוך הזה לטסלה העולמית. לטסלה העולמית לא אכפת כי זו חברת בת שלה, אבל אף יצרן לא יסכים למכור במחיר כזה לצד שלישי.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, ch2856 כתב:

שוב, אני מדבר על ערך המוצר בשער הנמל בכדי להתחמק מתשלום מכס. 

גם אנחנו

ראה דוגמא

 

https://carsforum.co.il/topic/669771-רשמית-טסלה-בישראל/?do=findComment&comment=6189545

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, EvGriga כתב:

איך אתה יודע עלות למס בשער הנמל? גם אופן חישוב המס שנתת הוא לא נכון - לא ככה רשות המסים מחשבת את המס.

טסלה(ארה"ב) יכולה למכור מכוניות לטסלה(ישראל) כמאט בכל מחיר שבא להם ומס קניה נקבע לפי המחיר הזה.

לפי טסלה, הם משלמים 9,223 ש"ח מס קניה - אז מחיר למס צריך להיות 92,230 ש"ח + 2,500 ש"ח (הנחה לאביזרי בטיחות). 

ס"כ: 94,730 ש"ח (או כ-29 אלף דולר)

 

אתה לא התייחסת להודעה המתקנת בעניין הזה, ובשרשור של 73 עמודים באמת כבר קשה לעקוב.

מאוחר יותר הסברתי שיש שתי אפשרויות לחישוב מס הקנייה, ומשלמים לפי הגבוהה מביניהן: או 10% מס עם זיכוי אביזרי בטיחות בלבד, או 83% מס עם שלושה זיכויים: אביזרי בטיחות (2,500), קבוצת זיהום (16,500), ו-75 אלף שקל (לרכב חשמלי). 

בגדול מכוניות זולות מחושבות לפי האפשרות הראשונה, ומכוניות יקרות לפי האפשרות השנייה. ראו כאן למטה את פירוט שתי האפשרויות.

כפי שכתבתי לפני כמה ימים, טסלה מודל 3 בסיסית היא גבולית מבחינת השווי שלה ואי אפשר לדעת לפי איזו מבין שתי האפשרויות היא מוסתה. כל שאר הטסלות יקרות יותר ולכן בוודאות ממוסות לפי האפשרות השנייה, ולכן בחרתי להציג כאן בעמוד 55 את אופן חישוב המס, כדוגמא, לפי האפשרות השנייה.  

 

אכן גם האפשרות הראשונה באה בחשבון במקרה הפרטי הזה, ואז העלות למס בשער הנמל (X) תחושב כך: 

0.1X-2,500=9,223

X=117,230

 

האפשרות השנייה לוקחת בחשבון מס מלא עם זיכוי לרכב חשמלי וזיכוי לקבוצת זיהום, והיא:

0.83X-2,500-16,500-75,000=9,223

X=124,365

 

כאמור אין לנו דרך לדעת לפי איזו מהאפשרויות חושב כאן המס, ולכן העלות בשער הנמל היא או 117k או 124k. לקונה זה לא משנה, זה רק משפיע על חישוב הרווח הגולמי שטסלה רושמת בישראל - והוא בהתאמה 36 או 29 אלף שקל (משום שמוצהר שהמחיר לפני מע"מ הוא 153,173 שקל).

 

נכון שזה חפירות? בגלל זה לא פירטתי קודם, אבל EvGriga משך אותי. ועוד בשישי בערב.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני אומר שמכל מה שאני מכיר בנושאי מכס זה לא עובד כך. אתה לא יכול להכניס לנמל מוצר בשווי של 1000 שקל ולומר שהוא שווה 1 שקל. המדינה מפסידה מכך ולכן במקרה זה היא תעשה הערכת מחיר ותקבע שזה המחיר לחישוב המכס, גם אם בפועל העסקה בין טסלה ארה"ב לישראל הייתה על שקל אחד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חפירה אבל מעניינת, תודה חבר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ואני אומר שמכל מה שאני מכיר בנושאי מכס זה לא עובד כך. אתה לא יכול להכניס לנמל מוצר בשווי של 1000 שקל ולומר שהוא שווה 1 שקל. המדינה מפסידה מכך ולכן במקרה זה היא תעשה הערכת מחיר ותקבע שזה המחיר לחישוב המכס, גם אם בפועל העסקה בין טסלה ארה"ב לישראל הייתה על שקל אחד. 

נכון, אבל היא בהחלט יכולה להגיד לצורך העניין שהרכב עולה לה 80K ולשלם 80k למרות שבפועל שווי הרכב 100k.
הדוגמה שלך היא קיצונית, לכן מוצאים את הSweetSpot החוקי.
יחס 1:1000 הוא לא שפוי.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, ch2856 כתב:

ואני אומר שמכל מה שאני מכיר בנושאי מכס זה לא עובד כך. אתה לא יכול להכניס לנמל מוצר בשווי של 1000 שקל ולומר שהוא שווה 1 שקל. המדינה מפסידה מכך ולכן במקרה זה היא תעשה הערכת מחיר ותקבע שזה המחיר לחישוב המכס, גם אם בפועל העסקה בין טסלה ארה"ב לישראל הייתה על שקל אחד. 

 

אם טסלה היתה מוכרת לטסלה ישראל מכוניות במחיר אבסורדי של $1 אז אולי זה היה קורה, אבל המחירים שחושבו כאן הם בגדר הסביר. בניגוד למי שמכניס לישראל איפון 12 וטוען שהוא שווה $200 למדינה אין דרך להעריך מהו "השווי האמיתי" של מכונית בשער הנמל. מה שטסלה עושה זה חוקי ולגיטימי. הפחד הגדול של יבואני הרכב בישראל הוא שיצרנים סיניים יקחו דוגמא מטסלה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילא אם היה בהם ממש, אבל לכתוב על תוספת לצבע, שצריך עמדת טעינה כאילו שאנשים סתומים ולא יודעים שצריך להטעין רכב חשמלי. זה ברמה כל כך ילדותית שזה מביך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...