Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש מידע על TXV / שסתום התפשטות למזגן בסיטרואן C5


iziatg
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2330 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

המזגן ברכב שלי מאתגר אותי. יש גז, המדחס נכנס לעבודה (המצמד תקין) אבל אין קירור.

חיברתי שעונים ללחץ הנמוך והגבוה נמדד לחץ של 150psi בצד הגבוה ו-60psi בצד הנמוך במקום כ-30psi.

 

חשוד אחד יכול להיות מדחס וחשוד שני שסתום התפשטות טרמי.

 

המזגן פעל באופן תקין, יום אחר כך קירור בקושי אך עדיין הוציא אוויר קר, עכשיו הוא כבר לא מקרר.

 

אני מתקשה למצא מידע או סירטונים שמראים את מיקום ואופן ההחלפה של שסתום ההתפשטות (TXV / TEV) ברכב הזה. בתא המנוע אני לא רואה אותו ולכן מניח שהוא נמצא מאחורי הדאשבורד בקרבת המאייד.

 

אשמח למידע נוסף ומספר קטלוגי לחלק הנ"ל. יתכן שאין שסתום כזה ברכב הזה ומשתמשים בדרך אחרת להורדת לחץ הגז?

 

תודה !

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל בשאיבת הגז ומילוי מחדש של 500גרם קרר

 

לאחר מכן בדוק לחצים בסלד סרק ובסלד גבוה כ 2000 סלד וחזור עם תוצאות.

 

בדיקה עם שעונים אינה אינדיקציה חשוב לדעת במדוייק את הכמות של הקרר במשקל.

במערכות מיזוג של רכב שעונים אינם מדוייקים כלל נניח אם תמלא 300 גרם או 500 גרם הלחצים יהיו זהים ולא תתבצע פעולת קירור תקינה משום שמדחס של רכב משנה את התפוקה שלו בהתאם לסל"ד יחד עם שסתום מיוחד שנמצא בתוך המדחס שמשנה את תפוקת המדחס בהתאם לסלד.

 

במזגנים בייתי רגיל המדחס בעל תפוקה קבועה ולכן ניתן לנתר את פעולת המיזוג רק ע"י שעונים, ברכב זה לא מעשי. גם שיש אנשים כאלה שיגידו לך שהם מצליחים הם לא ממלאים את הכמות הנכונה ועלולים לגרום להרס המדחס עקב כמות קרר נמוכה המדחס לא יקבל את הסיכה עקב הרעבת שמן והוא ישבוק.

שורה תחתונה בדוק תחילה כמות קרר במשקל.

 

שסתום בלוק txv שישבוק זה מאוד מאוד נדיר.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ba323f, ממתין לכלי עבודה שיגיעו. המדידות שצרפתי לפוסט היו מהמזגניסט שמדד.

מה לדעתך יכולה להיות הבעיה שהלחץ הנמוך מעט גבוה מידי והלחץ הגבוה נמוך מידי? המדידות נעשו ביום די חם, מעל 30 מעלות.

המזגן עבד באופן משביע רצון וביום - יומיים עבר למצב שהוא לא מקרר.

 

ממה שקראתי, זה עשוי להצביע על TXV שתקוע במצב פתוח ומאפשר זרימה גבוהה מידי של גז מאזור הלחץ הגבוה לנמוך.

 

איציק, הרכב משנת 2007 עם 250K ק"מ. ראיתי את הפוסט שלך על החלפת שסתום למדחס, במידת הצורך, שוקל לבצע את זה במדחס שלי.

 

תודה

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השסתום בתוך המדחס לא נקרא txv, זהו שסתום התפשטות.

השסתום בתוך המדחס הוא למעשה ווסת לחצים(שסתום מדחס) יש לו כמה שמות בעברית באנגלית שמו Ac compressor control valve.

 

האם הייתה בעייה של חוסר גז? במידה והתשובה היא כן אז סביר להניח שהגז שוב דלף, כך שאף שסתום לא יעזור לך מלבד איתור ותיקון הדליפה.

 

אינני זוכר את השנתון המדוייק אבל יש c5 שיש בה שסתום ספיקה למדחס שהוא חשמלי מפוקד מחשב, עלותו בארץ כמעט כמו מדחס משופץ והסיכון לא שווה את ההשקעה אלא החלפת מדחס משופץ קומפלט עם אחריות.

 

אלא אם כן תזמין מחול.

 

אם מדובר בשסתום מכאני אז עלותו לא יקרה בארץ כך שכן שווה לקחת את הסיכון.

 

ולפני הכל לא להחליף אף חלק מבלי לבצע אבחון של התקלה.

 

אם כמות הגז תקינה משמע שהמדחס לא תקין הוא בעצמו או שהשסתום ספיקה שלו, מבלי לפרק את המדחס ולבצע לו בדיקה במתקן לבדיקת מדחסים לא אוכל לתת לך תשובה וודאית אם זה כל המדחס או רק השסתום( כמעט ואף מזגניסט אינו מנסה לתקן את המדחס אלא מחליף אותו במשופץ קומפלט)

 

מערכת המיזוג ברכב היא למראית עין נראית פשוטה אך האבחון של התקלות בה לא פשוט אין כאן שחור ולבן צריך בעל מקצוע עם ניסיון לאבחון תקלות.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 2007 מדובר במדחס נשלט מחשב עם שסתום חשמלי (שסתום ספיקה חשמלי).

 

בשלב ראשון - בדוק שהמחבר החשמלי שלו תקין (הוצא, נקה, החזר). נסה לשחק מעט עם התקע בזמן שהמזגן עובד ובדוק אם יש שינוי כלשהוא.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי לנתק את המחבר של השסתום אך נראה שצריך להגיע אליו מהחלק התחתון של הרכב.

האם השסתום הזה מווסת את קצב זרימת הגז דרך המדחס או רק מודד אותו?

 

כשכתבתי TXV התכוונתי לשסתום הטרמי שנמצא ממש על קיר האש או בתוך הרכב, צמוד למאייד. נמתין איתו בינתיים.

 

עכשיו אני מנסה למצא את הרכיבים המקוריים: שסתום מדחס, שסתום טרמי וסט שסתומי עלים למדחס (אם כך הם נקראים)

 

תודה על העזרה

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי לנתק את המחבר של השסתום אך נראה שצריך להגיע אליו מהחלק התחתון של הרכב.

האם השסתום הזה מווסת את קצב זרימת הגז דרך המדחס או רק מודד אותו?

 

כשכתבתי TXV התכוונתי לשסתום הטרמי שנמצא ממש על קיר האש או בתוך הרכב, צמוד למאייד. נמתין איתו בינתיים.

 

עכשיו אני מנסה למצא את הרכיבים המקוריים: שסתום מדחס, שסתום טרמי וסט שסתומי עלים למדחס (אם כך הם נקראים)

 

תודה על העזרה

 

אתה סתם עושה סלט.

 

יש שסתום ספיקה מבוקר מחשב - במדחס.

יש שסתום התפשטות (טרמי) בכניסה למאייד.

 

זהו.

 

כל זה לא קשור לשסתומים במדחס... (שסתומי עלים הכוונה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 2007 מדובר במדחס נשלט מחשב עם שסתום חשמלי (שסתום ספיקה חשמלי).

 

בשלב ראשון - בדוק שהמחבר החשמלי שלו תקין (הוצא, נקה, החזר). נסה לשחק מעט עם התקע בזמן שהמזגן עובד ובדוק אם יש שינוי כלשהוא.

 

איציק

 

ביצעתי את מה שכתבת. כשמנתקים את המחבר של השסתום בזמן שהמזגן דולק הלחץ הנמוך עולה קצת מעל 100PSI. כשמחברים אותו חזרה בזמן שהמזגן עדיין דולק, הלחץ יורד לכמה שניות מתחת ל-80PSI ואז חוזר ל-90 עד 100 PSI.

 

ba323f, אין לי עדיין את הכלים למדוד במדוייק את כמות הגז שאני מכניס למערכת, משקל כזה עולה מאות שקלים. אני מנסה לאתר את התקלה עם כלים בסיסיים.

 

דגם המדחס הוא 9663315480, אשמח לקישור לשסתום מתאים או מספר קטלוגי שלי.

Citroen C5 Air condition pump.jpg

 

בסירטון אפשר לראות את התנהגות הלחץ הנמוך מרגע ההדלקה של המנוע, מזגן, לחיצה על דוושת התאוצה וכיבוי המנוע. אם זה עוזר לכוון לאזור שבו התקלה.

 

www.youtube.com/watch?v=KEvH9ah9g2A

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה שכמות הקרר תקינה, על פי הלחצים יש בעיה עם השסתום בקרת ספיקה שעל המדחס.

שסתומי TXV דיי אמינים ונדיר שגורמים לתקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
תודה דניאל.

 

האם זה השסתום שאני מחפש?

https://www.amazon.com/Electronic-Control-Sanden-Compressor-7C16-Gogoal/dp/B0154WI4EW

 

השסתום מעל לא מתאים למרות מה שכתוב שהוא מתאים למדחס שלי.

 

הזמנתי את זה: https://www.aliexpress.com/item/Best-Automotive-Air-Conditioning-Compressor-Control-Valve-Suitable-For-6C12-7C16-CITROEN-PEUGEOT-Compressor-Control-Valve/32821090915.html

 

כשיגיע נראה עד כמה הוא מתאים ואם אכן זו היתה הבעיה.

abcde

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
×
×
  • תוכן חדש...