Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3018 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

אני מוכר את הרכב (קיה ריו 2012) בבדיקה לפני קנייה שעשה הקונה, הייתה בעיה של נזילת שמן (מזערית כמובן), הבוחן אמר שהנזילה מגיעה מאיזור רצועת הטיימינג ויכול להיות שלא החליפו משהו שקשור לשמן איזה חלק...(וואלה לא מבין בזה) מתי שהחליפו את הרצועה, קיבלנו את עצתו ונכנסנו למוסך ליד, שאמר שהנזילה מגיעה בכלל מהמנוע משהו...

 

לאחר מכן נסעתי למוסך קיה מורשה (שבו הרכב מטופל) ועדכנתי אותו בדבריו של הבודק, בעל המוסך אמר שלפי ספר ההוראות של קיה אין חובה להחליף את החלק הזה, הרים את הרכב על הליפט, והראה לי שאין נזילה מאותו איזור מדובר, ואמר שזה יכול להיות מיסב שמן או מחזיר שמן אחורי, כמו כן אמר שכל מכוני הבדיקה תמיד מציינים נזילה תלוי אם הרכב חדש...

 

לאחר מכן אמרו שכדי לדעת מהיכן הנזילה עליי לשטוף את המנוע, לנגב את אותו האיזור, ליסוע שבועיים, ואז הם יוכלו לראות מהיכן הנזילה בדיוק.

 

כמה שאלות (אחרי הסיפור הארוך):

 

1. האם השטיפה של המנוע עולה כסף? האם אני יכול לבצע את זה לבד?

 

2. אנשים ממשיכים להתקשר בקשר לרכב, ואם אזכיר את אותה הנזילה כולם ירתעו, למרות שבבדיקה תמיד תהיה הערה על זה, האם ניתן למכור את הרכב ולקזז את עלות החלפת האטם/חלק או מה שזה לא יהיה? כמובן שהם יצטרכו ליסוע שבועיים כדי לדעת מהיכן הנזילה.

פורסם

1. אפשר לבצע את השטיפה לבד עם דגריזר, או אפילו עם דטרגנט פשוט, התוצאות יהיו בהתאם וזה עסק מלוכלך שדורש זחילה מתחת האוטו. עדיף שתלך לתחנת דלק שעושה שטיפת מנוע ותבקש שישטפו מלמטה בלבד, אמור לעלות עד 100 שח.

 

2. נזילת שמן מזערית ברכב בן 6 זה דבר שיכול להיות וכנראה סעיף כתס'ח בבדיקה יותר מאשר תקלה אמיתית, לא הייתי מתייחס לזה יותר מדי אלא אם השאלה תעלה מצד הקונה.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
1. אפשר לבצע את השטיפה לבד עם דגריזר, או אפילו עם דטרגנט פשוט, התוצאות יהיו בהתאם וזה עסק מלוכלך שדורש זחילה מתחת האוטו. עדיף שתלך לתחנת דלק שעושה שטיפת מנוע ותבקש שישטפו מלמטה בלבד, אמור לעלות עד 100 שח.

 

2. נזילת שמן מזערית ברכב בן 6 זה דבר שיכול להיות וכנראה סעיף כתס'ח בבדיקה יותר מאשר תקלה אמיתית, לא הייתי מתייחס לזה יותר מדי אלא אם השאלה תעלה מצד הקונה.

 

תודה על התשובה.

 

נגיד שהקונה (אלו שלא כל כך מבינים) יתייחס לזה ברצינות, ויחשוב שיש בעיה רצינית של נזילת שמן...? אני לא יכול לתרץ את זה שזה מזערי וטבעי...?!

פורסם

אם באמת קיימת נזילה ואפילו שהיא מזערית עדיין ישנם קונים שכן רואים בזה חשיבות לתיקון ויש להתייחס לזה במחיר. אם תצליח לשכנע את הקונה שזה לגיטימי וטבעי הרווחת.

פורסם

לדעתי זה לא לגיטימי וטבעי. צריך ללכת למוסך, לבקש שישטפו, יניעו, יאתרו את התקלה. על השירות הזה צריך כמובן לשלם. אחר כך יש לבקש הצעת מחיר לתיקון הנזילה שאותרה. את זה אפשר לבצע או לקזז מהמחיר המבוקש על הרכב.

לשטוף ולמכור, ולהעמיד פנים שלא היה כלום כי אין כלום זה לא לעניין.

פורסם

נכנסתי למוסך, שעשו שטיפה עם סולר (יכול להיות?), ואמרו שזה לא נזילה זה כמו טפטוף שבכלל לא קריטי וטבעי, ואמרו שהחלק עצמו הוא זול אבל העבודה היא יקרה (משהו כמו 1000 ש"ח).

 

אם האוטו נשטף מלמטה עם סולר, אני צריך לנגב אותו או משהו?

פורסם (נערך)
בקיה יש בדרך כלל אחריות 6 שנים על מנוע לא? אבל זה נראה כמו כסתח של מכון הבדיקה...

 

לא יודע...יכול להיות...נראה לי שאתה צודק לגבי הסעיף הזה, כי הבודק בעצמו אמר שהמנוע מצויין ובסדר גמור, וגם המוסכניק אמר אותו דבר...

 

שאלה, כמה מהקונים הפוטנציאליים אמרו שהם מוכנים לקנות ללא בדיקה אבל כמובן בפחות 2000 ש"ח מהמחיר שאני מבקש, מה אתם הייתם עושים?

עריכה אחרונה על ידי קונקה
פורסם

ניראה שאצלך קיימת הזעה ממחזיר השמן האחורי שמיקומו בין הגיר למנוע. כל רכב שני נוסע כיום עם הזעה שכזו ממחזיר זה..ואם נדובר בהזעה בלבד ולא נזילה משמעותית אז תנקה הייטב את המקום ותמכור את הרכב בלי לבלבל את השכל לקונה יותר מידי שיש פה ויש שם...זאת הכלה! מי שרוצה ייקנה. בן אדם שמבין עניין יבין שזאת הזעה לא קריטית וזה לא מה שיפוצץ את עסקת הקנייה. מי שמיתעקש לסדר שייקח לבדיקה ומקסימום יירד מהמחיר אלף שקל..אבל שוב, אל תנסה להתייפייף יותר מידי מול הקונה ולהתחיל לספר לו את היסטוריית האנו באנו של הרכב. הרכב טופל עד היום בצורה מסודרת עם קבלות...את כל השאר תשאיר למכון הבדיקה לעשות.

×
×
  • תוכן חדש...