Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כשל ברצועת טיימינג בסקודה אוקטביה 2014 - בעיה מוכרת??


Orlz
שימו לב! השרשור הזה בן 916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ומה ענית לבחור ? שיש טיימניג.

טעות שלי. רצועת טיימניג*

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נהיה פה מעניין

 

קודם כל אני לא בחור ;)

 

מכירה לא מעט אנשים עם אוקטביות מאוד מרוצים, וגם מספיק שקנו מליסינג בלי שהרכב יתפרק להם בשנייה וחצי. לנו לא היה מזל, זה בטוח, אבל אשמח למקור לטענות פה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד היום הייתי בטוח כי המעבר משרשרת תזמון לרצועה שולב עם הגדלת ההספק ל-110 כ"ס.

יש לנו במשפחה שני רכבי 1.2TSI של פולקסווגן:

פולו 2013 עם מנוע CBZ 105 כ"ס - האם מדובר במנוע הישן עם שרשרת או שגם בו קיימת רצועה?

גולף 2014 עם מנוע CYV 110 כ"ס - בו ישנה בוודאות רצועה, אך מה ההבדלים המכאניים בינו לבין מנוע CJZ (מאותה השנה) של פותחת השרשור?

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, איפה נאמר שרצועת/שרשרת תיזמון היא לא חלק מהמנוע? זה חלק בלתי נפרד מהמנוע.

שאלה מעניינת!

 

פותח האשכול: תבקש שיראו לך בתנאי האחריות את הסעיף שאין אחריות על כשל ברצועת תזמון.

 

לדעתי אם הרכב טופל בזמן אצלם ואצלך אני לא רואה שום סיבה שהם יוכלו להתנער מהאחריות!

הרי רצועת תזמון מוחלפת עפ זמן ו ק"מ זה לא צמיגים שניתן מעת לעת לבדוק אותם ובטח שאין הנחיה לבדוק את הרצועת תזמון כל יום לפני ההתנעת בוקר, במקומך הייתי מגיש תביעה באם הם לא יקחו אחריות.

 

אם היה הולך המנוע כתוצאה משבר בבוכנה אז היו אומרים לך שאין אחריות לבוכנות? זה נשמע כמו יש אחריות למנוע אבל בלי אחריות.

 

כל עוד אין כאן הזנחה מהצד שלך כלפי הטיפולים ברכב ובטיפול הרצועה במידת הצורך ע"פ זמן/קמ לפי הוראות היצרן האחריות כן צריכה לכסות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר חלקי גומי באוטו שכלולים באחריות . הגומי תמיד מחוץ לאחריות . זה מתחיל במגבים,רצועות, אטמים , גומיות חלון , צינורות ...אה , רגע : על צמיג יש אחריות ל 4 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר חלקי גומי באוטו שכלולים באחריות . הגומי תמיד מחוץ לאחריות . זה מתחיל במגבים,רצועות, אטמים , גומיות חלון , צינורות ...אה , רגע : על צמיג יש אחריות ל 4 שנים.

מה עם דשבורד שמתנפח בשמש?

מחזיר שמן בין הגיר למנוע? הרכב באחריות יצרן לא מכסה?!

אטמים לבית מסנן שמן?

צינור טורבו גומי שמתפוצץ?

צינור הגה נוזל?

 

לא חסרים חלקי גומי שכן מכוסים באחריות, חלק ממה שרשמתי בתגובה זו מכוסים ע"י היצרנים אלו הם תקלות שאני נתקלתי בהם שהיצרן מתקן אני נמנע מלציין את שמות היצרנים כדי לא לעורר באשכול הזה סיבה לסטות מהנושא.

 

רפידות בלמים לא מכוסים באחריות, אבל צלחות בלם שהתעוותו(לא מדבר על שחיקה של בלאי) וגורמות לרעידות כן מכוסים באחריות.

ואני מדבר על אחריות יצרן.

 

לדעתי חברות הליסינג צריכות לתת אחריות באותם התנאים למה כלול, בדיוק כמו שהיצרן נותן, חלקים שנשחקים כתוצאה משימוש סביר אינם מכוסים. סבבה.

 

וללגי התגובה שלך, נניח ולא היה מדובר ברצועה אלה בשרשרת ברזל אז כן היה מכסה? למה?

 

אם הייתי נוסע ברכב בלי שמן מנוע והמנוע היה נתפס אז זאת בעיה שלי, אבל אם המנוע נתפס שיש בו שמן אבל היית סתימה אז כן צריך לכסות.

 

מה שאני מנסה להעביר הוא שחלקים שאין לנהג דרישה לבדוק בין אם בעצמו או בין אם בזמן הטיפולים השוטפים משמע זהו חלק קבוע שצריך להחזיק x ק"מ ו y זמן אני רכשתי את הרכב כאשר אותו חלק עדיין עומד בטווח התקין והוא לפתע כשל, במה אני אשם?

 

ועוד דבר אחרון, רצועת תזמון יכולה להיקרע כתוצאה משסתום שקודם נשבר ואחר כך הרצועה נקרעה כי הקאמשפאט נתפס לרגע, עכשיו לך תוכיח אם קודם הביצה או התרנגולת, ולכן יש כאן קייס להגיע למשפט.

הבעיה הגדולה לפי מה שהבנתי היא שמעורבים כאן שני מוסכים פה תהיה בעיה.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד היום הייתי בטוח כי המעבר משרשרת תזמון לרצועה שולב עם הגדלת ההספק ל-110 כ"ס.

יש לנו במשפחה שני רכבי 1.2TSI של פולקסווגן:

פולו 2013 עם מנוע CBZ 105 כ"ס - האם מדובר במנוע הישן עם שרשרת או שגם בו קיימת רצועה?

גולף 2014 עם מנוע CYV 110 כ"ס - בו ישנה בוודאות רצועה, אך מה ההבדלים המכאניים בינו לבין מנוע CJZ (מאותה השנה) של פותחת השרשור?

 

מנוע CBZ הוא מנוע דור ראשון - 8 שסתומים ושרשרת תזמון.

CJZ היה הגרסה הראשונית של מנוע הדור השני המתאים לתקן Euro5 והוא סיפק אותו הספק כמו המנוע הקודם. מנוע CVY תואם Euro6 ויש לו מיפוי שונה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחליף מנוע זה עסק מאוד יקר, מניח 10 אלף שקל או יותר.

לכן כדאי לעשות את הדברים הבאים:

1. צ'מפיון (סקודה) - לדרוש מהם השתתפות מלאה בהוצאות. קודם כל שיחה עם המוסך, אחר כך שיחה עם שירות לקוחות של צ'מפיון, אחר כך מייל ליצרן. אנשים אחרים עם כשלים דומים הגיעו להשתתפויות 80% מצידם.

2. ליסינג - להשיג את הסכם האחריות, לבדוק אם באמת יש סעיף כזה שמבטל את האחריות במקרה של טיימינג. אם לא, לתבוע אותם בתביעות קטנות על סכום שהמוסך חייב אותך על התיקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצצתי בחוזה של אלדן. שם רשום מנוע ( אחריות על חלקים פנימיים בלבד). אבל אין הגדרה מה זה מנוע. לדעתי ניתן לפרש את המושג מנוע ככל היחידה כולל כל חלקיה הפנימיים. כך היה מבין כל בן אדם סביר.

 

לצורך העניין, במקרה של סליל הצתה: ציינו במפורש אחריות על סלילי הצתה בלבד כאשר יתרת מרכיבי מערכת ההצתה אינם כלולים באחריות.

 

צריך לבדוק ללא קשר אם הוחלפה רצועה ומתי, והאם זה בהתאם להוראות היצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועת תזמן היא פנימית והיא מוסתרת לא רואים אותה.

רצועת אביזרים למשל כן אפשר לראות ובכל טיפול בודקים את מצבה ומחליפים בהתאם לצורך, לרצועת טיימינג לא נוהגים כך וגם אין הוראה כזו כי לא ניתן לאבחן את מצבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מכאן תבוא הישועה, אני מרגישה ממש אובדת עצות.

 

הרכב שלנו עדיין במוסך של היצרן, הם התקינו רצועת טיימינג חדשה, החליפו כיסוי גל זיזים, בדקו את המנוע ומערכת הזרקת הדלק ואומרים שהכל נראה תקין. אבל נורת הEPC עדיין דולקת והם לא מצליחים לעלות על הסיבה.

 

אני לא מצליחה להבין איך משהו כזה קרה לרכב די חדש שטופל כמו שצריך, כבר השקענו בסיפור הזה המון כסף והוא לא נגמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ותודה על כל התגובות!!! רק עכשיו ראיתי את חלקם, אני אנסה להתעקש מול צמפיון וחברת הליסינג כי ברור לכל מי ששומע את הסיפור הזה שהמצב הזה ממש לא תקין.

 

אם לא היה ברור מהתגובה הקודמת שלי, בסוף המוסך של סקודה אמר שלא צריך להחליף מנוע, אבל בסוף אני חוששת שנגיע לאותם עלויות :/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...