Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נוהג עם כוס שתייה ? 500 ש"ח קנס.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3094 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בלוגיקה תמיד שואלים "למה כן", לא "למה לא".

 

נהיגה בירידה ארוכה היא עניין אחר לגמרי כי שם אתה משתמש במנוע לאו דווקא כבלם אלא כאמצעי לשמור על המהירות בטווח הרצוי. אם אתה צריך להאט באופן משמעותי, גם במהלך ירידה תלולה, אתה תשתמש - נקודתית - בבלמים, ואז תשלב את ההילוך הרצוי.

 

לבלמים יש מספר יתרונות, העיקרי שבהם הוא שהם פועלים על כל הגלגלים היכן שבלימת המנוע עובדת - ברכב שאין לו הנעה כפולה - רק על שניים. לכן, השימוש בבלמים בהגדרה מייצר רכב יציב יותר.

 

מעבר לכך, הבלמים מאפשרים שליטה מדויקת יותר כי אתה שולט על עוצמת הלחיצה וברצף - השימוש בהילוכים הוא באינקרמנטים, ואינו חלק כמו שימוש נכון בבלמים וחלק ממעטפת הביצועים של הרכב נאבדת עקב כך.

 

המטרה של גז ביניים (צוישן-גז) היא לנטרל את בלימת המנוע, אז מה השגת בזה?

 

יפה שהכרת את המושג

 

המטרה היא לא לנטרל, אלא למנוע את האינקרמנטים. ואז המנוע מאט את מהירות רכבך.

 

תראה יש לך בעיה בלוגיקה

 

בירידה שמירה על המהירות היא בלימה כי לולא היית עושה זאת היית צריך לבלום עם הבלמים כשמהירות הרכב גדלה.

 

בבלימה רוב הבלימה על הגלגלים הקדמיים אז אם מדובר בהנעה קדמית המנוע מופעל על הגלגלים הקדמיים.

 

אבל תיאוריות יפות לחוד ומציאות לחוד

 

אני אמשיך בשלי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

אני לא נגד הורדת הילוכים, אני בעד - אבל לא לשם האטת הרכב (לפחות, לא ברכב ששוקל פחות משמונה טון) אלא פשוט כדי להשאיר את כוח המנוע זמין.

 

פעולת הבלימה עצמה צריכה להתבצע בעזרת הבלמים כי השליטה בהם טובה יותר, רציפה ופועלת על כל הגלגלים. נכון, גם לבלמים יש בדרך כלל Bias משמעותי לסרן הקדמי, אבל עדיין היא מפעילה גם את האחוריים וזה חשוב ליציבות הרכב.

 

לא כל שכן בעידן חלוקת הבלימה האלקטרונית (EBD) שבבלימה יומיומית הרבה פעמים שולחת אחוז ניכר מעוצמת הבלימה דווקא לאחוריים כדי לייצר פתיחה של המתלה האחורי שתקטין את הטיית המרכב קדימה. כשאתה בולם עם המנוע, אתה לא מנצל את היכולת הזו של המערכת.

 

שלא לדבר על כך שטרם תיארת יתרון כלשהו של שימוש במנוע לבלימה.

 

כל זה לא "תאוריה" - זו המציאות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
צודק, אתה יודע יותר טוב מכולם.

גם אם חלילה תצטרך להגיב במהירות בהנחה העיוורת של הכוס, או בלגימה שאתה לא מרים את הראש כדי לשתות (בניגוד לפיזיולוגיה הנורמלית של בני אדם) - אתה תגיב בדיוק באותה צורה, נכון? זה לא יפריע לך שיש לך כוס עם מכסה ביד.

 

החוקים זה לא בשבילך, זה בשביל כל שאר המפגרים שלא יודעים לנהוג.

 

ברור לך שהפעולה של השתיה מתבצעת לאחר מבט במראות וקדימה לוודא שאין שום הפתעות בדרך? אני אישית חייב לשתות בזמן נהיגה, אחרת התייבשות תסיח את דעתי הרבה יותר מלגימה של 2 שניות. גוף מוזר שכזה. וכן, אין לי שום צורך להוריד את המבט מהכביש בשביל כל הפעולה. מקסימום במקרה חירום אני אזרוק את הבקבוק הצידה ואשים יד על ההגה, מה הסיפור. לא ברור לי מה עשיתם פה דיון על כלום.

פורסם
מקסימום במקרה חירום אני אזרוק את הבקבוק הצידה ואשים יד על ההגה, מה הסיפור.

לא ברור לי מה עשיתם פה דיון על כלום.

 

אל תהיה כל כך בטוח שזה מה שתעשה....

 

וזה לא דיון על כלום. הסחת הדעת הנגרמת משתיה ואכילה הוכחה במחקרים כמשמעותית מאוד, ולצערנו גם כנפוצה למדי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

ברור אם תפתח שולחן עם לפה ושתיה אז זה יסיח את הדעת.. אבל לשתות מים מבקבוק או קפה מכוס אטומה (עם מכסה שיושב חזק, לא חד-פעמי) שאין צורך להוריד מבט מהכביש זו הסחת דעת מינימלית עד אפסית. טלפון נייד זה כבר משהו אחר..

עריכה אחרונה על ידי arco1
פורסם

בירידה שמירה על המהירות היא בלימה כי לולא היית עושה זאת היית צריך לבלום עם הבלמים כשמהירות הרכב גדלה.

 

בבלימה רוב הבלימה על הגלגלים הקדמיים אז אם מדובר בהנעה קדמית המנוע מופעל על הגלגלים הקדמיים.

 

אבל תיאוריות יפות לחוד ומציאות לחוד

 

אני אמשיך בשלי.

 

אוקי - לא בפורום.

 

הדיון הזה נגמר ממזמן, עוד בתחילת ימי הפורום.

 

זה לא נכון לבלום עם ההילוכים, זה היה נכון אי פעם, זה לא נכון כיום.

אתה לא רוצה לקבל אתה ההסבר מאנשים מיומנים ומשכילים ממך - זכותך.

 

להטעות בכל הקשור לנושאים טכניים של נהיגה, שאינם נתונים לערעור (וזאת אחרי מס' קורסים של נהיגה מתקדמת ונהיגת מירוץ שעברתי, והסברים עניניים שקיבלת מחן), אתה לא רשאי.

 

זה עניין של בטיחות.

 

אז למען הסר ספק - מאטים עם הבלמים, לא עם ההילוכים.

בירידה שומרים על מהירות קבועה עם הילוך מתאים.

 

עוד סיבה, שחן לא ציין, זה שמערכות ה-ESP עובדות יותר נכון כשהן מזהות שאתה בולם.

 

כל תו"ל אחר הוא שגוי.

ואנחנו לא ננהל את הדיון הזה שוב.

פשוט תקבל את זה שאתה לא בקיא בעניין.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מדהים כמה הדיון הזה יהפוך ללא רלוונטי תוך שנים ספורות. כבר היום יש רכבים שמאפשרים לך לשתות בנהיגה בכיף (בעיקר של טסלה - אבל לא רק), וגם לאכול כבר הרבה פחות מסוכן. וכל מי שנוהג ברכב היברידי או חשמלי כבר היום לא מבין מה אתם רוצים עם שיטות הבלימה שלכם - החוק הוא שצריך להשתמש בבלימה רגנרטיבית ככל האפשר...

פורסם
סימוכין בכתב לכל המלל ששמעת.

 

אני מדבר מניסיון של שמונה קורסים לנהיגת מירוץ ונהיגה מתקדמת ואתה מדבר על לימוד נהיגה לפני 50 שנה.

 

אני לא מביא לך שום סימוכין. אני מנהל הפורום ואני אומר שאתה תחדול להמליץ על טכניקות נהיגה שגויות.

אתה תחדל ללמד נהיגה בפורום מבורות.

כל הודעה שתכתוב - תימחק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לא קשור לנושא, אבל בהמשך לויכוח שנפתח כאן לגבי האטה בעזרת הילוכים:

האם כשמאטים לקראת עצירה, נגיד רמזור אדום, צריך להוריד הילוכים תוך כדי האטה או להאט רק עם הברקס?

פורסם

צריך להאט עם הבלמים.

 

כדאי להוריד הילוכים, לא לשם ההאטה אלא רק כדי לשמור על כוח המנוע זמין. ההבדל הוא שלשם כך, אתה צריך להוריד את ההילוכים מאוחר יותר ובמהירות מנוע נמוכה, כי אתה לא רוצה לייצר בלימת מנוע חזקה.

 

כל זה כמובן נכון לרכב עד שמונה טון.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
צריך להאט עם הבלמים.

 

כדאי להוריד הילוכים, לא לשם ההאטה אלא רק כדי לשמור על כוח המנוע זמין. ההבדל הוא שלשם כך, אתה צריך להוריד את ההילוכים מאוחר יותר ובמהירות מנוע נמוכה, כי אתה לא רוצה לייצר בלימת מנוע חזקה.

 

כל זה כמובן נכון לרכב עד שמונה טון.

תודה.

אז אם אני בהילוך שישי במהירות גבוהה ומתכונן להגיע לעצירה מלאה, עדיף להישאר בהילוך עד למינימום שלו ואז כבר להעביר ישר לרביעי או שלישי, במקום לעבור דרך כל הילוך?

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3094 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...