Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיצוץ אוכלסין בישראל בקרוב - זו עובדה מוגמרת


Tsachi89
שימו לב! השרשור הזה בן 2358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מי שחושב ככה, מגיע לו לנסוע 5 ק"מ שעתיים כל יום ולשלם מחירים הזויים על מחיה. כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

אני לא חושב שאפשר להתווכח על זה שתל אביב והסביבה זה המרכז העסקי והכלכלי של ישראל.

מן הסתם, זה לא אומר שאפשר לחיות ולהתפרנס רק כאן. אבל הנטייה הכללית של בני אדם לרצות לחיות ליד מרכזים כלכליים היא לא המצאה ישראלית. זכותך לחשוב שמי שעושה את זה דופק את עצמו, אבל בכל זאת, יש כנראה סיבות גם הגיונית לכך שזו תופעה כ"כ גלובלית, וגם במדינות כמו יפן - בהן התחבורה הציבורית מתפקדת ושטח לא חסר - מיליונים על גבי מיליונים עדיין בוחרים להצטופף במרכז ערים כמו טוקיו וכו'.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 790
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אור - גיגול קצר ויש סימוכין.

3.13 ילדים לאשה - יהודיה או ערביה. אין פילוח בין יהודים חילונים, דתיים וחרדים.

שזה סותר את מה שאמרתי כי ... ?

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חינוך למה?

ל-"העצמה נשית"?

 

מה זה בכלל?

 

ולמה אתה חושב שלהביא פחות ילדים זה דווקא טוב?

אולי עדיף פחות "רמת חיים" ויותר ילדים?

כולמר, אתה חושב שעדיף שני ילדים ועוד חופשה בחו"ל ומכשירי אלקטרוניקה ועוד זוג אופני הרים, על פני שישה ילדים, בלי כל זה?

 

מסופקתני.

 

זה שאישה מבינה שהיא יכולה להיות רופאה/מהנדסת/מתכננת ולא רק צעצוע מין של בעלה ורחם.

 

וכן, אני חושב שעדיף שני ילדים שמשקיעים בהם את המקסימום ולא שישה ילדים שמניידים אותם בתא מטען של וולו בת 20 שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור - גיגול קצר ויש סימוכין.

3.13 ילדים לאשה - יהודיה או ערביה. אין פילוח בין יהודים חילונים, דתיים וחרדים.

 

לך ללינק שאור נתן שם יש פילוח.

 

גם בין המוסלמיות יש הבדל בין חרדית לבין חילונית בפריון

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז פאן פאקט 3 -

סטטיסטית, בישראל: הפריון של אישה ערביה (ערביה-ישראלית, לא יודע מה קורה בשטחים) דומה מאוד לפריון של אישה יהודיה לא חרדית, אני לא זוכר את המספרים המדויקים אבל הם ממש באותו האזור. הפריון של הערבים-ישראליים התנרמל וכעת הם במצב של 'שימור חלק יחסי' בתוך תמהיל האוכלוסיה (20%).

 

אור - גיגול קצר ויש סימוכין.

3.13 ילדים לאשה - יהודיה או ערביה. אין פילוח בין יהודים חילונים, דתיים וחרדים.

 

שזה סותר את מה שאמרתי כי ... ?

 

והנה המסמך עם הפילוח ספריאל, ראה עמודים 5 ו-10, מאושש את מה שאמרתי

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהפוך הוא. כתבת עובדה נכונה, ואני הוספתי לך את ה-reference.

לגבי הבניה לגובה - אותי זה מטריד. אמנם מדובר בפתרון מתבקש לצפיפות, השאלה היא עד כמה הישראלי המצוי ישמר את הרכוש שמעבר לסף ביתו כדי שהבניינים היפים לא יהפכו למשכנות עוני תוך 10 שנים. תחזוקת בניינים אלה יקרה ומורכבת והישראלי המצוי לא יאהב לשלם 1500 ש"ח לחודש לאחזקה, ואז הבניין יתחיל להדרדר תחוך שנים ספורות.

לפני מספר שבועות ביקרתי בסין. אם להאמין למדריכים הרי שהסינים גרים בדירות זעירות עם מעט מאד שטחי אחסון, אין להם מטבח ראוי (אוכלים במסעדות זולות הפזורות בכל פינה) ובסין גם הורסים ובונים את הבניינים מחדש כל 30 שנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולמר, אתה חושב שעדיף שני ילדים ועוד חופשה בחו"ל ומכשירי אלקטרוניקה ועוד זוג אופני הרים, על פני שישה ילדים, בלי כל זה?

אישית, אני בטוח שעדיף שני ילדים וחופשה בחול מאשר שישה ילדים.

זה לא רק חופשה בחול.

זה מה אתה יכול לתת לילד, ממכלול הדברים שהוא צריך ועולים כסף.

 

ובכלל, רוב האנשים שאני מכיר, רוצים להמשיך לחיות גם בתור הורים. אני רואה איך נראים החיים של אנשים בגילי, שיש להם שניים - שלושה ילדים. "זמן לעצמי" זה לא מושג שקיים בעולם שלהם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאפשר להתווכח על זה שתל אביב והסביבה זה המרכז העסקי והכלכלי של ישראל.

מן הסתם, זה לא אומר שאפשר לחיות ולהתפרנס רק כאן. אבל הנטייה הכללית של בני אדם לרצות לחיות ליד מרכזים כלכליים היא לא המצאה ישראלית. זכותך לחשוב שמי שעושה את זה דופק את עצמו, אבל בכל זאת, יש כנראה סיבות גם הגיונית לכך שזו תופעה כ"כ גלובלית, וגם במדינות כמו יפן - בהן התחבורה הציבורית מתפקדת ושטח לא חסר - מיליונים על גבי מיליונים עדיין בוחרים להצטופף במרכז ערים כמו טוקיו וכו'.

 

הנסיעה הממוצעת מחיפה לת"א היא שעה-שעה וקצת. בערך כמו היוממות הממוצעת של מי שגר באותן ערים שהזכרת מהבית למשרד. גם מב"ש לתל אביב גובל באותה יוממות ממוצעת. בערים גדולות כמו מוסקבה ו-NY הדבר לא שונה. לכן, לטעון שכל מה שמחוץ לגדרה-חדרה לא ראוי למגורים או פוגע אנושות בחיים או בפרנסה (וזה, בגדול, מה שטוענים כאן) זה פשוט בולשיט. מה גם שנסיעה פרברית מעיר פרבר-מרכזית כמו לוד, רחובות ודומיהן לת"א בבוקר שווה בזמן לנסיעה מחיפה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה משנה מה חושב פלוני על כמות הילדים האופטימלית?

השאלה היא מה היא אותה כמות מבחינת הרגולטור, מה ההגיון העומד מאחורי כמות זו, והאם / איך ניתן ליישם מדיניות בשטח שתעודד זאת.

 

היום הכמות היא אינסוף, נדמה שההגיון הוא חרדתי במהותו, והעידוד מושג ע"י תקציבים קצבאות ומדיניות רווחה שאינה סקאלבילית לאורך זמן.

 

ברמה הכלכלית-חברתית, מנק' המבט של הרגולטור (נניח תקבולי מס כנגד השקעה) - יש תשובה לשאלה שלך במבי... אבל שוב, זה דיון 'קר' / מחושב שאין לו מקום בשיח העכשווי בישראל

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברמת העקרון, ככל שרמת החיים עולה הילודה יורדת.

ריבוי ילדים אצל בני עדות המזרח היה טבעי לחלוטין, בעיקר בשל הסיבה שבמדינות המוצא שלהם אחוז גבוה מהילדים היו נפטרים ממחלות שהיום או לא קיימות או שנרפאים מהן תוך כמה ימים.

זו גם הסיבה שחלק גדול מהם היה במצב סוציו אקונומי נמוך, מכל הבחינות.

הדור הבא כבר לא הביא 10 ו 12 ילדים, אלא 2-3 ילדים, כי הם ראו לאן ילודה לא מבוקרת מביאה.

אותו כנ"ל לגבי ערבי ישראל, וגם שם הילודה ירדה בתלילות, עם העליה ברמת החיים.

לגבי החרדים - כל זמן שההנהגות שלהם ימשיכו להיות קיצוניות, והן חייבות להיות קיצוניות, כי אחרת יאבדו את החברה שלהם, הילודה תמשיך להיות מופקרת.

או שגם הם יבינו שאם הם רוצים לתת לילדהם רמת חיים טובה, הם צריכים להקטין את משפחותיהם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיעה הממוצעת מחיפה לת"א היא שעה-שעה וקצת. בערך כמו היוממות הממוצעת של מי שגר באותן ערים שהזכרת מהבית למשרד. גם מב"ש לתל אביב גובל באותה יוממות ממוצעת. בערים גדולות כמו מוסקבה ו-NY הדבר לא שונה. לכן, לטעון שכל מה שמחוץ לגדרה-חדרה לא ראוי למגורים או פוגע אנושות בחיים או בפרנסה (וזה, בגדול, מה שטוענים כאן) זה פשוט בולשיט. מה גם שנסיעה פרברית מעיר פרבר-מרכזית כמו לוד, רחובות ודומיהן לת"א בבוקר שווה בזמן לנסיעה מחיפה.

 

אוקי. גם במוסקבה ו-NY יש מסכנים ששורפים 3 שעות על נסיעות בנוסף ל-9-10-11 שעות עבודה במשרד. אז? לדעתי מדובר בפגיעה משמעותית באיכות חיים. ה-3 שעות נסיעה פוגעות יותר באיכות חיים מאשר התפשרות על דירה 60 מ"ר במקום 100 מ"ר.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא גדלתי בשום סביבת סבל וייסורים. אין ערך לסבל. אני פשוט לא חושב שאני סובל. מוזר לך לקבל את הקונספט שמישהו שלא גר בתוך אזור הצפיפות שבין גדרה לחדרה לא סובל, אבל ואלה - הנה, קבל אחד.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

 

בפורום מקרמה זה תופס.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיעה הממוצעת מחיפה לת"א היא שעה-שעה וקצת. בערך כמו היוממות הממוצעת של מי שגר באותן ערים שהזכרת מהבית למשרד. גם מב"ש לתל אביב גובל באותה יוממות ממוצעת. בערים גדולות כמו מוסקבה ו-NY הדבר לא שונה. לכן, לטעון שכל מה שמחוץ לגדרה-חדרה לא ראוי למגורים או פוגע אנושות בחיים או בפרנסה (וזה, בגדול, מה שטוענים כאן) זה פשוט בולשיט. מה גם שנסיעה פרברית מעיר פרבר-מרכזית כמו לוד, רחובות ודומיהן לת"א בבוקר שווה בזמן לנסיעה מחיפה.

חישובי הזמן שלך לא מדויקים. הפקקים של המרכז לא נעלמים כי אתה בא מחיפה. כביש שש לא מגיע עד לרחוב הברזל ברמת החייל או הבורסה ברמת גן.

יש לי גם חברים לעבודה שבאים בכל בוקר מבאר שבע. ביום רגיל הם צריכים לקום שעה וחצי לפניי, כדי שנגיע למשרד באזור 9 - 9:30.

 

לחיות בלוד או רחובות זה הרבה יותר זול מתל אביב והפרוורים היותר עשירים שלה.

 

אני לא חושב שהטענה היא שמה שנמצא מחוץ לגדרה חדרה לא ראוי למגורים. וגם בתוך התחום הזה יש לא מעט מקומות שהם חרא ולא נגישים כ"כ מבחינת תחבורה ציבורית. הטענה היא שבאופן כללי, בערים גדולות יש יותר הזדמנויות להכל. ובהנחה שאתה בעל מקצוע גנרי כלשהו (כל דבר ממתכנת ועד לרופא) - עדיף לך לחיות במקום בו יש יותר ביקוש למקצוע שלך ויש לך סיכוי טוב יותר למצוא עבודה ואולי גם להרוויח יותר.

 

שוב, ערים גדולות מושכות אנשים בכל העולם והן גדלות בדיוק מהסיבות שתארתי. בארץ יש לך בערך 3 ערים גדולות מחוץ לאזור המיידי של ת"א יפו. ושלושתן, בגדול, הן פח זבל מבחינה סוציו אקונומית. זה לא אומר שאי אפשר לחיות בהן, זה לא אומר שכל מי שחי שם מסכן וכל מי שחי בסביבה המיידית שלהן ממורמר. אבל ככלל אצבע, הן מציעות פחות ממה שמציעה תל אביב. כמו שברוסיה מוסקבה מציעה כנראה קצת יותר מהרבה ערים גדולות אחרות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...