Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובב מותג - סיטרואן C4 פיקאסו 5 מושבים


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2640 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה על התשובות. אגב בדקתי את נתוני המסירות של הפיקאסו בשנה שעברה וזה לא ממש כישלון. ציפיתי לראות מאות בודדות בשנה וראיתי מעל אלף. לא רע יחסית לדגם די מיוחד וממותג צרפתי. זה גם הדגם הכי נמכר של סיטרואן.
הכל יחסי, תסתכל כמה אאוטלאנדרים, מכונית נחותה מהסיטרואן הזו כמעט מכל בחינה שהיא, נמכרו, עולם אחר. קח בחשבון שחלק גדול מהפיקאסו הללן על שתי גירסאותיה נמכרו למוניות ותראה שהקונים הפרטיים פשוט מתעלמים מהאוטו הזה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לדעתי, אין ספק שפיקאסו הזאת צריכה להיות אחת המכוניות של השנה, ולמרות שגם אני הלכתי לכיוון סקודה, לא יכולתי שלא לשים לב לרכב הזה. בכבישים היא גם מושכת עין בגלל הצורה הייחודית וגם בגלל שהיא נוסעת מצוין.

' (1997) past: Honda Civic 1.4 SE

2016 now: Skoda Yeti 1.2 TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהזלזול שיש כאן בחכמת ההמונים הוא לא במקום.

ב-2008 קניתי את הצרפתיה השנייה שלי - c5 מודל 2002 עם קילומטראז נמוך שטופלה לפי הספר במוסכי יבואן. שנה לפני כן קניתי גם פריוס חדשה. את הסיטרואן מכרתי ב-2013 בהיותה בת 10, עם 116000 קילומטר על השעון. עד היום, בעשר שנים, לא הוצאתי על תחזוקת הפריוס את הסכומים שהוצאתי על הסיטרואן בחמש ופחות מ-50 אלף קילומטר. למרות שהיא עם 170000 קילומטר ובגיל בו נמכרה הסיטרואן ועברה החלפת ראש מנוע. מספר התקלות השונות, המוזרות והחוזרות בסיטרואן יכולה להוציא אדם שפוי מדעתו. וכשאתה מגיע למוסך, הם אומרים לך "זו תקלה ידועה של הרכב הזה". אם תקלה ידועה תעשו ריקול - כמו בטויוטה. אל תשאירו אותי עם חלונות שלא נפתחים ואז נופלים, עם משענות יד שלא מוכנות לרדת, עם חיישן אורות שעושה מה שבראש שלו, עם מזגן שמוציא אויר חם בטעות, עם מיכל מים לוישרים שמתפרק, הגה מתפורר, כשל חשמלי שמכבה את הרכב ב-120 קמש בכביש 6, חיישני כריות אויר שמפסיקים לתפקד, ועוד ועוד. ועל כל התקלות "כן. מכירים" וישר יודעים מה לעשות. בפריוס נמסה לי אחרי 4 שנים ידית פתיחת הבגאז' - אמרו "כן מכירים" והחליפו על חשבונם.

גם לפני שקניתי את הסיטרואן היו שאמרו - אלה סטיגמות ישנות.

אני אוהב צרפתיות ואפילו שקלתי לבחון אותן. אבל לפני זמן מה נסעתי על פיקאסו של חבר בת פחות משלוש עם פחות ממאה אלף ק"מ. הרעש היה של מכונית פתוחה - כל גומיות החלונות מתפרקים ורעשי הרוח בלתי נסבלים.

ואני מדבר על רכב מהשנים האחרונות.

אז מה לעשות - עד שתהיה סיטרואן בת 8 שמזדקנת בכבוד - יהיו לסיטרואן חיים קשים בארץ שבה אורך החיים של מכונית שלא מתה בתאונה הוא כ-15 שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיביאו גירסה עם מערכות בטיחות מתקדמות. אחר כך אפשר יהיה לומר שמדובר ברכב הטוב ביותר למשפחות.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

אני מקוה שבכל הגרסאות יהיו המערכות המתקדמות. במקר ראיתי שהיורו די נמוך עכשיו, כך שדגם חדש שמגיע יכולים לתמחר אטרקטיבי, לדעתי 1.2 ברמת גימור טובה אפשרי למכור גם ב-115K עם היורו הזה.

 

אבל הבחור שמעליי קצת הוציא לי את החשק. אגב מאיזה שנה היה הפיקאסו של החבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארזארמו - אני לגמרי מבין מה אתה כותב.

 

אבל רוב מי שרוכש רכב חדש פחות מתעסק בתיקון תקלות כי ב3 שנים הראשונות זה באחריות ורוב האנשים שרוכשים רכב חדש יימכרו אותו זמן לא רב מהיציאה מאחריות. (אין לי סימוכין למה שכתבתי - מניסיוני בלבד).

 

עדיין - טוב יעשה יבואן אם יתמודד עם הבעיות המרכזיות של המותג שלו - אמינות וסחירות.

 

אמינות על ידי שיפור מערך השירות הטכני, הגדלת אחריות ומתן אחריות no matter what - כלומר - אחריות שהיא יותר לטובת הלקוח מאשר לטובת האותיות הקטנות.

 

לא אשכח שהייתה לנו 205 באחריות מורחבת (זה היה שנה פלוס 3) ובאחריות המורחבת המוסכניק פתח את החוברת והראה לנו שהאחריות בעצם לא כוללת כלום.

 

לגבי - סחירות, זה יותר מסובך ונדון פה מספיק.

 

 

רפאלהי - איזה אביזרי בטיחות יש למתחרות שחסר בפיקאסו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-2008 קניתי את הצרפתיה השנייה שלי - c5 מודל 2002 .

 

פה הבעיה - צריך לדעת איזו צרפתיה לקנות. הדור הראשון של הc5 היה פחות מוצלח משמעותית. מוזמן אם תרצה להתרשם מהגרסה המתוחה (2007) אחרי 10 שנים על הכביש.

 

לא שהיא מופת לאמינות מוחלטת, אבל ממש לא ברמת הזוועות שאתה מתאר.

 

מזכיר לי קצת את הקסנטיה שהייתה לי פעם ימ"ש.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, לא ציינתי שמהרבה בחינות הסיטרואן ההיא היתה מדהימה. נוחות ללא תחרות, תא מטען גאוני ויכולת להעלות את מרווח הגחון לרגוב של לאנד קרוזר. כשהיא נסעה היא היתה מצויינת ולכן נשארתי איתה למרות כל הצרות. הקש ששבר את גב הגמל היה הכיבוי העצמי בנתיב השמאלי של המנהרה בכביש 6.

אשמח לחזור לסיטרואן אם יהיו מערכות בטיחות מלאות ויוצא ליסינג פרטי מלא עליה (ליסינג בו אתה מחזיר את הרכב בסוף התקופה). בינתיים לא אקח סיכון של בעלות על סיטרואן חדשה.

 

לא זוכר בדיוק את השנה של הפיקאסו, אבל זה היה בערך לפני כשנה והיא לא היתה מהדגם האחרון הזויתי. לדעתי 2013.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארזארמו - אני לגמרי מבין מה אתה כותב.

 

אבל רוב מי שרוכש רכב חדש פחות מתעסק בתיקון תקלות כי ב3 שנים הראשונות זה באחריות ורוב האנשים שרוכשים רכב חדש יימכרו אותו זמן לא רב מהיציאה מאחריות. (אין לי סימוכין למה שכתבתי - מניסיוני בלבד).

 

עדיין - טוב יעשה יבואן אם יתמודד עם הבעיות המרכזיות של המותג שלו - אמינות וסחירות.

 

אמינות על ידי שיפור מערך השירות הטכני, הגדלת אחריות ומתן אחריות no matter what - כלומר - אחריות שהיא יותר לטובת הלקוח מאשר לטובת האותיות הקטנות.

 

לא אשכח שהייתה לנו 205 באחריות מורחבת (זה היה שנה פלוס 3) ובאחריות המורחבת המוסכניק פתח את החוברת והראה לנו שהאחריות בעצם לא כוללת כלום.

 

לגבי - סחירות, זה יותר מסובך ונדון פה מספיק.

 

 

רפאלהי - איזה אביזרי בטיחות יש למתחרות שחסר בפיקאסו?

אני יחדש לך משהו, גם מי שרוכש רכב חדש ממש לא רוצה לבזבז את זמנו במוסך, גם אם זה במסגרת האחריות.

בתור בעלים של פיאסטה 2014 אני מאוד לא נהנתי להעביר היום 3 שעות במוסך בבדיקת הגיר ושיכנוע של המוסך שהגיר שוב צריך החלפת מצמדים בפעם השניה מזה שנתיים.

עכשיו כשאישרו לי אני צריך בשבוע הקרוב שוב לסור למוסך ולהשאיר שם את הרכב לעוד יום עבודה.

אני לא רוצה לפרט כמה עולה שעת עבודה שלי אך זה לא מעט ואף אחד לא מתכוון להחזיר לי את עלותן, כך שזה לא ממש ״לא עולה לי״..

בפעם הקודמת נאלצתי לבוא למוסך 4 פעמים (שני עדכוני תוכנה, בדיקה והחלפה), גם זה עלה לי לא מעט...

מצד שני יש לי קאמרי 2008 עם 150,000 ק״מ ומלבד החלפת שמן פעם בשנה עדיין לא יצא לי להיכנס איתה למוסך (אפילו רצועות האביזרים עדיין מקוריות).

אז כן, יש משהו בחוכמת ההמונים..

 

אגב לאבי הייתה פיז׳ו 3008 שנת 2011 ובמסגרת האחריות כבר הספיקו להחליף הגה (כולל ידית ימנית ושמאלית וכרית אוויר), משאבת דלק אחורית (לחץ נמוך) ומשאבת דלק קידמית (של המזרקים)..

לא בדיוק אמינות שהייתי רץ לספר עליה לחבר׳ה.

היום היא אצל אחי וגם הוא כבר הספיק להחליף לה סליל.

 

אז נכון, הסיטרואן הזו כנראה הכי פרקטית שיש (אבל גם מכוערת משהו), אך הסחירות שלה תהיה על הפנים גם אם יתגלה שזה הדגם הכי אמין עלי אדמות (ואני מניח שזה ממש לא יהיה המצב).

האמת שאני חשבתי עליה דיי בחיוב, אך אישתי לא מוכנה לכיעור ואני חושש מעוד רכב לבלות איתו במוסך (יש לי כבר אחד כזה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא מחדש לי כלום.

 

יש לך פיאסטה בה נאלצת להיות 4 פעמים במשך 3 שנים במוסך.

 

קצת פרופורציה. את רוב הכניסות יכולת לתזמן לימים בהם אתה פחות עסוק בעבודה.

 

לא נעים. לא סוף העולם.

 

גם הקאמרי נכנסה למוסך בשנים האלו, אין לי ספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, לא ציינתי שמהרבה בחינות הסיטרואן ההיא היתה מדהימה. נוחות ללא תחרות, תא מטען גאוני ויכולת להעלות את מרווח הגחון לרגוב של לאנד קרוזר. כשהיא נסעה היא היתה מצויינת ולכן נשארתי איתה למרות כל הצרות. הקש ששבר את גב הגמל היה הכיבוי העצמי בנתיב השמאלי של המנהרה בכביש 6.

אשמח לחזור לסיטרואן אם יהיו מערכות בטיחות מלאות ויוצא ליסינג פרטי מלא עליה (ליסינג בו אתה מחזיר את הרכב בסוף התקופה). בינתיים לא אקח סיכון של בעלות על סיטרואן חדשה.

 

לא זוכר בדיוק את השנה של הפיקאסו, אבל זה היה בערך לפני כשנה והיא לא היתה מהדגם האחרון הזויתי. לדעתי 2013.

כאחד מנמעניך ל"זילזול בחכמת ההמונים", כל שיש לי לומר הוא שעדיין נסיונך הפרטי אינו אינדיקציה שיכולה להביא לאיזו מסקנה כללית תקפה. בדיוק אגב כמו נסיון של אמינות מושלמת במשך לא מעט זמן עם קסארה 1.6 98 שאינו יכול להביא למסקנה הפוכה. ישנם דגמים אצל כל היצרנים עם מערכות בעיתיות, גם אצל טויוטה אגב, לא חדש הענין הזה. העובדה שאנשים נוטים לאמץ סטיגמות בענין הזה אף היא אינה ענין חדש " חכמת ההמונים " היא במקרה הזה אוקסימורון לא קטן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

PSA אכן סובלים ממוניטין בעייתי ודי בצדק לאור שורה של מכוניות לא מוצלחות במיוחד - הקונצרן היה שנים מדורג במקומות לא מחמיאים בסקרי האמינות למינהם שמתקיימים באירופה, כך שזאת לא בעיה מקומית.

 

לבנות מוניטין לוקח זמן ויצרן שמודע לבעיה צריך לטפל בה בעיקר ע"י תמחור ושירות עדיפים. בצד התמחור, המכונית הזאת (האמת שרב דגמי הקונצרן) מתומחרת בצורה אטרקטיבית מאד לעומת המתחרות (ביצועים עדיפים משמעותית על כל הקרוסאוברים באותה קבוצת מחיר), בנושא השרות אני לא יכול לדווח ממקור ראשון (הסיטרואן הקשישה של אשתי מטופלת בשאפט), אך משתמע שהיבואן (בגיבוי מלא של היצרן) הרבה יותר קשוב ובא לקראת לקוחות להם המנוע THP 156 כ"ס הכושל.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, אני נוסע עם צרפתיות, רק צרפתיות.

באוגוסט 2015 קניתי פיג'ו 308 sw דיזל אוטומטית משנת 2012.

עד היום נסעתי 40 אלף ק"מ, הרכב עומד כרגע על 120 אלף ק"מ, התקלה היחידה שהייתה לי, חיישן ABS, בגלגל ימין שהוחלף באחריות, ונורת מנוע שנדלקה בעקבות מצבר חלש,ומצבר מקורי אשר עלה לי 500 פרנק.

חוץ מזה כלום, והרכב שלי עובד קשה.

מה שאני אוהב ברכבים הצרפתיים זה ירידת הערך, רכב בן שנתיים כגון הסטרואן תעלה כאן בשוויץ כ50 אלף ש"ח לדגם הכי מאובזר.

 

Sent from my SM-A310F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא מחדש לי כלום.

 

יש לך פיאסטה בה נאלצת להיות 4 פעמים במשך 3 שנים במוסך.

 

קצת פרופורציה. את רוב הכניסות יכולת לתזמן לימים בהם אתה פחות עסוק בעבודה.

 

לא נעים. לא סוף העולם.

 

גם הקאמרי נכנסה למוסך בשנים האלו, אין לי ספק.

טעות.

הלכתי נכנסתי למוסך הרבה יותר מ-4 פעמים במהלך השנתיים וחצי שיש לי אותו..

פעם ראשונה לצורך החלפת חלק שבור בדשבורד (למעשה פעמיים, פעם בכדי שיראו ופעם שניה להחלפה עצמה לאחר שבועיים).

פעם שניה לעדכון תוכנה בגיר.

פעם שלישית לאבחון הגיר (היה עוד עדכון לפני במסגרת טיפול שנתי).

פעם רביעית להחלפת מצמדים

פעם חמישית להחלפת צינור במזגן

פעם שישית לבדיקת גיר (אתמול)

ועכשיו אני ממתין לפעם השביעית להחלפת מצמדים.

 

תודה לך אגב שאתה מייעץ לי איך לסדר את הביקורים במוסך, אבל זה לא ממש פרקטי.

אין לי שום כוונה לדחות את החלפת המצמדים בחצי שנה (הטיפול הבא) ובינתיים לנסוע ברכב חדש ומקרטע ומגמגם כמו בשיעור נהיגה.

אגב, בנוסף לכל המוזכר כאן גם הכנסתי אותו לטיפול שנתי, כלומר עוד פעמיים במוסך וסה״כ 9 פעמים בשנתיים וחצי.

 

הקאמרי אצלי חמש שנים ומלבד טיפול פעם בשנה- שנה וחצי לא נכנסתי איתו אף פעם למוסך..

 

אין לי מושג אם אי פעם רכשת רכב חדש מהחברה, אבל אני דיי בטוח שאם היית רוכש רכב חדש אחד המניעים היה להימנע מביקורים במוסך.

לפחות כך רוב רובם של האנשים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד מנמעניך ל"זילזול בחכמת ההמונים", כל שיש לי לומר הוא שעדיין נסיונך הפרטי אינו אינדיקציה שיכולה להביא לאיזו מסקנה כללית תקפה. בדיוק אגב כמו נסיון של אמינות מושלמת במשך לא מעט זמן עם קסארה 1.6 98 שאינו יכול להביא למסקנה הפוכה. ישנם דגמים אצל כל היצרנים עם מערכות בעיתיות, גם אצל טויוטה אגב, לא חדש הענין הזה. העובדה שאנשים נוטים לאמץ סטיגמות בענין הזה אף היא אינה ענין חדש " חכמת ההמונים " היא במקרה הזה אוקסימורון לא קטן.

 

כאמור לא מדובר רק בניסיון שלי. אין דבר מעצבן מלהיכנס למוסך ולשמוע "זה כל ה-c5 ככה". אולי רק לשמוע "היה על זה ריקול - אבל הם החליפו לאותו חלק דפוק, אז צריך להחליף שוב. פיתחתי לבד חלק שעובד יותר טוב" (אורן מאורן שירותי רכב המומלץ פה - ושלא יהיה ספק - גם אני ממליץ עליו). הבעייה שלי היא עם חוסר הנכונות של הייבואן או היצרן לקחת אחריות על פגמים סידרתיים. בפריוס הוחלפו מספר חלקים במסגרת ריקולים - התקלה היחידה שהיתה - היתה הפעם הראשונה שהמוסך נתקל בתקלה הזו.

ממש לא מדובר במשהו אנקדוטלי. ברור שיכולים להיות דגמים טובים יותר ופחות - אבל כשלון רוחבי כל כך בכל מערכות הרכב וכשכל התקלות "מוכרות היטב" זה משהו שאין בטויוטה. הכשלון הגדול ביותר שלה שמתייחסים אליו כאן כאל פיאסקו היה קוטר צינורות צר מידי לאיכות הדלק בארץ. ראית פעם מודל של טויוטה עם 20 תקלות סדרתיות שונות שהיצרן לא לקח על אף אחת מהן אחריות?

אנקדוטה - בעבר הייתי בטוח ש"אלה באמת שמועות" ו-5 הרכבים הראשונים שלי היו אירופאים. כשחיפשתי רכב אמרתי ש"אני לא אגע ביפנית עם מקל" - איכשהו קניתי לבסוף את הפריוס והיא זו שהוכיחה לי שאפשר אחרת ומאז קניתי אוריס (כבר בת 4 עם 115,000 - אפס תקלות - סך כל הוצאות התחזוקה 6000 שקל, מתוכם 1600 שקל על צמיגים). ועוד שלוש טויוטות בקרב חברי ומשפחתי שנקנו בהמלצתי הוכיחו שאפשר להגיע ל-9 בלי תקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2640 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...