Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומאו ג'וליה - איך היא נוסעת? [ובהמשך, כמה מוכרת]


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 2203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ככה זה כשסמל"ת מוציאה רכבי הדגמה שלא עברו הרצה כפי שצריך,לנסיעות מבחן. מי שקונה אח"כ את רכבי ההדגמה, לא יודע למה הוא נכנס.

 

מה קשורה ההרצה?:shock:

כנראה שמדובר על תקלה ברכב הספציפי. בגלל כמות האלקטרוניקה, יכול מאד להיות שמדובר על בעיה בתוכנה ולא בעיה מכנית.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם אתה שואל אם מוציא זנב, קשה עד בלתי אפשרי להוציא אותה.

הדרך היחידה להוציא אותה קצת, זה בפניות חדות, כאשר אתה נתקל בתת היגוי, פשוט תמשיך לסובב את ההגה ולקרוע את האחיזה של האחוריים, או אז תיכנס הבקרה באגרסיביות ותתקן את הפסיעה הממש קלה ולא מאיימת של האחוריים.

נהגת ברכב?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה משנה?! בכל רכב התמרון שלו יכניס את הרכב לתת היגוי...

 

הדרך היחידה להוציא אותה קצת, זה בפניות חדות, כאשר אתה נתקל בתת היגוי, פשוט תמשיך לסובב את ההגה ולקרוע את האחיזה של האחוריים, או אז תיכנס הבקרה באגרסיביות ותתקן את הפסיעה הממש קלה ולא מאיימת של האחוריים.

 

 

לא מתקנים תת היגוי עם הפנייה נוספת של ההגה לתוך הפניה. אם אכן הרכב היה באמת בתת היגוי (ואני בספק גדול) זה היה מחריף אותו. אם הבקרה נכנסה לפעולה, זה כדי לתקן את התת היגוי החריף שהכנסת את הרכב אליו.

 

כן, יש מכוניות שסיבוב מוגזם של ההגה יגרום למתלה האחורי לפסוע קצת החוצה. נועד לפצות על התמרון השגוי לגמרי של הנהג, ודווקא מהווה תכנון חכם של המתלה, שמנצל קצת את המומנט הצידי לתקן עם המתלה האחורי. מהיר זה לא ייצא, אבל אולי לפחות הרכב לא ימשיך ישר.

 

למה שגוי לגמרי?

 

כי ככל שזווית ההפנייה של הצמיג הקדמי גדולה יותר, יש לו פחות אחיזה. מכאן שסיבוב אגרסיבי של ההגה לתוך הפנייה מפחיתה את האחיזה של הקדמיים ו... מקבלים תת היגוי.

 

אם בכל זאת הצליח הנהג גם לשבור את האחיזה של האחוריים, כי לתמרון השגוי עם ההגה הוא הוסיף גם העברת משקל לפנים (נטישה של הגז, בלימה, תמרון בירידה וכו'), ייתקבל היגוי יתר עם נטייה חזקה לספין, בשעה שהגלגלים הקדמיים משמשים מעיין עוגן לכל המכונית, והזנב נע בזווית חדה לפנייה. כלומר, גם אם האחוריים יאבדו אחיזה, זה יהיה תמרון מגושם, איטי ולא יעיל בעליל.

 

ואם מישהו חושב להתווכח עם זה, שיביא הסבר פיסיקלי ו/או מובאות. "ניסיתי בחניון ואני יודע" או "אבא שלי לימד אותי"... לא תופס.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרגשה שבפוסט המקורי היה אמור להיות כתוב הגוי יתר ולא תת הגוי. אז העסק עושה שכל, מבחינה פיזיקאלית לפחות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו גם טעות.

כתלוי בהעברת המשקל, תקבל כניסה לתת היגוי במקום היגוי היתר או ספין.

לא מכיר מצב בו לוקחים פנייה חדה ע"י הפנייה מוגברת של ההגה לתוך הפניה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא ייגבר (למרות שהפחתת אחיזה מהקדמיים, בגלל תנאים אחרים), אתה בדרך לספין. אם אתה רוצה לעשות דונאטס, זה סבבה. אם אתה רוצה דריפט לתוך הפנייה, זו טעות קשה.

אם התחלת היגוי יתר, ואתה רוצה לקחת את הפנייה על הצד, יישר את הגה/תן היגוי הפוך, כנדרש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגת ברכב?

 

חיובי.

 

לא מתקנים תת היגוי עם הפנייה נוספת של ההגה לתוך הפניה. אם אכן הרכב היה באמת בתת היגוי (ואני בספק גדול) זה היה מחריף אותו. אם הבקרה נכנסה לפעולה, זה כדי לתקן את התת היגוי החריף שהכנסת את הרכב אליו.

 

כן, יש מכוניות שסיבוב מוגזם של ההגה יגרום למתלה האחורי לפסוע קצת החוצה. נועד לפצות על התמרון השגוי לגמרי של הנהג, ודווקא מהווה תכנון חכם של המתלה, שמנצל קצת את המומנט הצידי לתקן עם המתלה האחורי. מהיר זה לא ייצא, אבל אולי לפחות הרכב לא ימשיך ישר.

 

זה היה תת היגוי קל, לא חריף (וכן, אני מתכוון לתת היגוי ולא היגוי יתר). בכוונה עשיתי פרובוקציה וסובבתי את ההגה קצת יותר בחדות תחת גז, לראות אם יש שיתוף פעולה מצד הזנב.

 

לא מכיר מצב בו לוקחים פנייה חדה ע"י הפנייה מוגברת של ההגה לתוך הפניה.

 

אני רואה הרבה שעושים את זה. כמובן אוטובוסים וכלי רכב כבדים אבל גם לא מעט נהגים בכלי רכב פרטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה הרבה שעושים את זה. כמובן אוטובוסים וכלי רכב כבדים אבל גם לא מעט נהגים בכלי רכב פרטיים.

 

אנחנו מדברים על מצב של החלקה בזמן נהיגה ספורטיבית. אל תקשקש.

 

מה שעשית זה טעות. לא נוהגים ככה.

לא מתקנים תת היגוי עם הפנייה חריפה יותר של ההגה לפנייה.

 

זה מאוד חשוב לקוראים לדעת מה רמת היידע של מי שמנתח התנהגות של שלדה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על מצב של החלקה בזמן נהיגה ספורטיבית. אל תקשקש.

 

מה שעשית זה טעות. לא נוהגים ככה.

לא מתקנים תת היגוי עם הפנייה חריפה יותר של ההגה לפנייה.

 

זה מאוד חשוב לקוראים לדעת מה רמת היידע של מי שמנתח התנהגות של שלדה...

 

נו, עוד תגובה מהולה בהתנשאות מאחד שיודע לנהוג.

אוקיי, אנסח את זה כך. ראשית, אני יודע איך מתקנים תת היגוי (לא בצורה שרשמתי, כן, ידוע).

מה שעשיתי היה פרובוקציה מכוונת כדי לערער את האחיזה של האחוריים. ליתר דיוק, זה לא באמת היה תת היגוי אלא אולי משהו מאד התחלתי של זה- לא ברמה של איום ורחוק מזה. כלומר, יכולתי להישאר עם אותה זווית של הפנייה ראשונית של ההגה ולסיים את הפניה, אבל בחרתי במכוון להפנות עוד יותר את ההגה תוך כדי רמיסה בינונית עד חזקה של דוושת הגז כדי לבדוק אם יש שמץ של תיבול במתכון של הרכב הנ"ל.

מקווה שזה ברור. וכן, בנס הרים או בכל כביש נהיגה אחר, אני לא אתקן כך תת היגוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתרום את תנועתי הצנועה, בכדי ליצור אפקט מטוטלת אתה צריך שקצה המטוטלת (הפרונט) יהיה קבוע (ז"א בעל אחיזה), בלי אחיזה בפרונט (תת היגוי שאתה מחריף אותו) ברגע שתזיז את הישבן של הרכב אתה מתעופף, אלא אם מדובר בסחיפה מכוונת של כל ארבעת הגלגלים ואז סחטיין על הבייצי יען לעשות את זה בג'וליה חדשה :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל סחיפה צריך גלגלים קדמיים מיושרים, בתור התחלה. מה שהוא עושה זה יוצר תת היגוי טרמינלי.

 

נו, עוד תגובה מהולה בהתנשאות מאחד שיודע לנהוג.

אוקיי, אנסח את זה כך. ראשית, אני יודע איך מתקנים תת היגוי (לא בצורה שרשמתי, כן, ידוע).

מה שעשיתי היה פרובוקציה מכוונת כדי לערער את האחיזה של האחוריים..

 

זו לא התנשאות, זו מציאות.

או שאתה יודע ומבין או שאתה לא.

אתה כותב שטויות בביטחון, מה אתה רוצה שאני אגיד לך על זה?!

הרי אם מישהו מקצועי לימד אותך אי פעם לנהוג, היית יודע את זה.

אז מה אתה בא להסביר וללמד, מה שלא למדת מעודך?!

 

אתה בא לבדוק את הרכב. אתה כותב על השלדה דברים בוודאות, כשלמעשה אתה לא יודע דברים בסיסיים בנהיגה.

אז איך אני אמור להתייחס לזה?

 

לעניין, התמרון שפירטת לא מוציא את הרכב להיגוי יתר. מה שאתה עושה (סיבוב ההגה לתוך הסיבוב תוך האצה, כשמתחיל תת היגוי) יוצר עוד תת היגוי. אתה מפחית אחיזה מהקדמיים ומעמיס עוד את המתלים האחוריים.

 

זו תמרון שאתה המצאת. אין לו שום תכלית או סיכוי להשיג את מה שאתה ניסית לבצע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתרום את תנועתי הצנועה, בכדי ליצור אפקט מטוטלת אתה צריך שקצה המטוטלת (הפרונט) יהיה קבוע (ז"א בעל אחיזה), בלי אחיזה בפרונט (תת היגוי שאתה מחריף אותו) ברגע שתזיז את הישבן של הרכב אתה מתעופף, אלא אם מדובר בסחיפה מכוונת של כל ארבעת הגלגלים ואז סחטיין על הבייצי יען לעשות את זה בג'וליה חדשה :wink:

 

מה שהוא אמר. אם הקדמיים לא אוחזים, לחיצה על הגז תחריף את תת ההיגוי.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתקנים תת היגוי עם הפנייה נוספת של ההגה לתוך הפניה. אם אכן הרכב היה באמת בתת היגוי (ואני בספק גדול) זה היה מחריף אותו.[...]התמרון שפירטת לא מוציא את הרכב להיגוי יתר. מה שאתה עושה (סיבוב ההגה לתוך הסיבוב תוך האצה, כשמתחיל תת היגוי) יוצר עוד תת היגוי. אתה מפחית אחיזה מהקדמיים ומעמיס עוד את המתלים האחוריים.

 

זו תמרון שאתה המצאת. אין לו שום תכלית או סיכוי להשיג את מה שאתה ניסית לבצע.

 

כמה אפשרויות למה החבר כתב מה שכתב:

 

בשל הפעולה המתוארת, הגלגל האחורי קיבל התכנסות שגרמה לזנב "לפסוע".

הגרר (חיכוך) של הגלגלים המופנים היה מספיק כדי להאט את המכונית ולפתור את תת-ההיגוי.

החרפת תת-ההיגוי עקב הפעולה המתוארת, הפעילה את בקרת היציבות שהידקה את הפניה.

הנהג לא באמת היה על המגבלות, ולכן ההאצה ייצרה (רגעית) עוד כוח פניה או עירערה את אחיזת האחוריים.

 

אף אחד מן המצבים הללו אינו היגוי יתר, ואף אחד מהם הוא לא "תיקון" נכון לתת-היגוי. אני חושב שמה שמבלבל הרבה אנשים זה העניין של זווית המרכב ביחס לכיוון הנסיעה. העובדה שיש זווית כזו, ולו גדולה מאוד, אין פירושה בהכרח שהרכב בהיגוי יתר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...