Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומאו ג'וליה - איך היא נוסעת? [ובהמשך, כמה מוכרת]


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 2203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

*אין מצב בעולם שגלגל קדמי בתת היגוי יקבל יותר אחיזה כתוצאה מעוד יותר הפניה של ההגה לתוך הסיבוב!

*שימוש בבלמים בסיבוב בתת היגוי בכדי לטפל בתת היגוי??? מה קרה לפשוט לעזוב את הגז?

 

מעבר לשתי ההערות הענייניות האלה, קרא שוב את כל מה שכתבת ושאל את עצמך "האם אני זוכר שאנחנו מדברים על רכב עם הנעה אחורית?"

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קשה לי להאמין שהוא מתאר הוצאת זנב תחת כוח, אבל גם יכול להיות.

 

ברור שהפניה נוספת של הגלגלים לא עוזרת להם לקבל אחיזה, אבל היא מאטה אותם ולפעמים זה מספיק. ברור שזה לא תיקון נכון.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השבוע נהגתי לראשונה בג'וליה - ואני חייב לציין שהיתה כאן סגירת מעגל, אחרי שנתיים ומשהו של חפירות והתנצחויות מעל גבי הפורום ולא מעט קנקני בירה עם כמה חברים אלפיסטים...

 

אז כן, בהחלט חיכיתי לרגע הזה. ביחוד לאחר שפגשתי בג'וליה - עם אותם חברים - בז'נבה השנה.

 

לא כל כך התלהבתי, כי היא נראתה לי גנרית; מן נסיון איטלקי לרכב על הפורמולה המוכחת של סדרה 3. רוב האלפיסטים שבחבורה כרכרו סביבה ללא הפסקה, כאילו היתה חמורו של משיח...

 

לאחר מכן פגשתי בה באירוע מכירות של סמל"ת בגני התערוכה - והפעם העיצוב עשה לי משהו, בין השאר בזכות העובדה שהחלק האחורי הואגי משהו היה די מוסתר. זאת אלפא, קיבינימט. למה היא צריכה להיראות כמו אודי מאחור?

 

והשבוע נהגתי בה, סוף סוף - ואני חייב לומר שאחרי נסיון עם מגוון אלפות בשלושים ומשהו השנים האחרונות, זו האלפא הראשונה שאין בה אבל. אין שילוב הילוכים בעייתי, אין תנוחת נהיגה מוזרה, אין בלמים חלשים או מנוע נטול מומנט או לחימת הגה מטורפת או איכות גימור עלובה...

 

נהגתי בדגם ה-2 ליטר(200 כ"ס) בגרסת ההשקה - ושמחתי לגלות מכונית מאוזנת להפליא, ספורט סדאן בעלת מנהגי כביש מעודנים ותחושה קלילה. 1430 ק"ג שוקלת ג'וליית המבחן, אבל מאחורי ההגה, התחושה היא של מכונית ששוקלת 200 או 300 ק"ג פחות מהנתון הזה. המכונית נענית לפקודות ההיגוי מיידית, פונה כמקשה אחת. החרטום מרגיש קל והמכונית חשה אתלטית.

 

בפניות הדוקות ג'וליה מרגישה קטנה מכפי גודלה. הפנייה מתהדקת? כן אדוני, אני איתך. קטן עלי...

 

לג'וליה הגה טוב מאוד. חד, מהיר ומדוייק. כמו רוב ההגאים בני זמננו, התחושות לא ממש עוברות דרכו, אך משקלו במצב הדינמי בבורר ה-DNA מצויין - והוא שותף נאמן ונוסך ביטחון במלאכת הנהיגה. אין למכונית הזו כל דיליי; תוך כדי סיבוב ההגה, המכונית משנה כיוון. היא מרגישה חיה. Alive...

 

את התחושות שההגה לא מספק, אתם מקבלים מהשלדה המשובחת - ובכמויות. המשיכה מצויינת. גם השיכוך מעולה; בכבישים בהם סדרה 3 נעה בחוסר מנוחה על מתליה האחוריים, הג'וליה נותרת שטוחה ומאוזנת, מגבירה את הביטחון ללחוץ עוד.

 

אלא שלא הכל מושלם בסעיף התנהגות הכביש. הייתי שמח לראות את המכונית מהדקת קו ביתר נחישות בעת העברת משקל לפנים, בנוסח סדרה 3 - והייתי עוד יותר שמח לו יכלתי לנתק את בקרת היציבות...

 

על אספלט יבש או קצת לח, ג'וליה לא זזה. זו לא רק השלדה רבת היכולת והצמיגים המוגזמים בגרסה זו(רוחב 255 מאחור); על אספלט אוחז, בקרת היציבות נטולה טולרנס לחלוטין, בדומה לטווינגו החדשה בה פגשתי לא מכבר. סוג של הנעה אחורית במתכונת של חגורת צניעות; אתם נהנים מהגה הנקי מהשפעות יחידת ההנעה ומחלוקת המשקל הטובה. אתם נותנים גז, מרגישים שמשהו מתבשל שם מאחור, אבל כאן זה נגמר...

 

אלא אם מדובר באספלט צרוב או רטוב. או אז תגלו שג'וליה יודעת לרקוד קצת ושאפילו תצטרכו לתקן עם נעילה נגדית לפני שבקרת היציבות מתעוררת.

 

תענוג. איזו שלדה. איזה איזון. מעניין אם דגם המילנו הבסיסי, על גלגלי "17 צנועים יותר(רוחב 225 מאחור) יאפשר קצת חופש תנועה גם על אספלט יבש.

 

לג'וליה יחידת כח מוצלחת. המנוע, להבדיל מרוב יחידות המולטיאייר, נושם היטב גם בסמיכות לקו האדום ומטפס לשם בנחישות. מכונית המבחן היתה עדיין חדשה(1100 ק"מ) - ופה ושם היה נדמה שלמנוע חסר קצת מחץ, אולי בגלל תחושת התאוצה חסרת המאמץ. עם זאת, מספר עקיפות מזדמנות הוכיחו כי אובייקטיבית, כוחו של המנוע הזה במותניו. צליל? מאלפא רומיאו אפשר היה לצפות ליותר...

 

המנוע משודך לגיר ה-ZF המצויין(8 הילוכים), המוכר גם מסדרה 3. החלפות ההילוכים נעימות ומהירות - ותפעול ההילוכים הידני דרך צמד משוטי האלומיניום הגדולים, מהנה במיוחד. עד כדי כך מהנה, שאיני ממהר להספיד את אובדן ההילוכים הידניים בגרסה זו.

 

נוחות הנסיעה של הג'וליה משובחת. המושב פחות. לאנשים גבוהים הוא יהיה קצר מדי, אין כיוון קשיחות לגב התחתון, אין אפשרות להטות את בסיס המושב. מרווח הפנים לעומת זאת מספק, תנוחת הנהיגה מעולה, עיצוב הפנים נעים ומזמין והפרקטיות סבירה. ג'וליה מרגישה איכותית יותר מכל אלפא שיוצרה אי פעם. כבוד!

 

הייתי ספקן לגבי הג'וליה. מידת הספקנות ירדה לאחר שהתחלתי לקרוא כתבות חיוביות אודותיה - וכעת, לאחר נהיגה תובענית, שמחתי לגלות מכונית שמסתכלת לסדרה 3 בלבן של העיניים - ואפילו מציעה מעט ערך מוסף בזכות תחושה קלילה וחיה יותר וביצועים עדיפים(מול 320i). אילו רק ניתן היה לנתק את בקרת היציבות, כמו בב.מ.וו...

 

והמשיח? הייתי מציע לו לעשות טרייד אין על החמור ולקחת ג'וליה. לא יודע אם הוא יאהב את מה שימצא כאן, אבל לפחות הוא יהנה יותר מהדרך.

עריכה אחרונה על ידי 504L

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

504L,

 

תענוג לקרוא!

 

לאחר שעשיתי עליה סיבוב קצרצר בעצמי, אני מצטרף לרוב המוחלט של הכתוב.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה, נהניתי לקרוא!

מודה שעשית חשק לנסיעת מבחן

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

504L,

 

יופי של כתיבה וכנראה גם יופי של מכונית. שמח שהצלחת לסגור מעגל ושהתוצאה בשורה התחתונה שלך היא חיובית. אכן ירדו הרבה בירות בדיונים על הג'וליה בשנתיים האחרונות וגם קודם. אני הולך לנסוע בה בשבוע הבא. נקווה לטוב... :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקרוא, מקווה גם לנהוג עליה בקרוב כדי לחוות בעצמי. שאלה קטנה על :

 

אלא אם מדובר באספלט צרוב או רטוב. או אז תגלו שג'וליה יודעת לרקוד קצת ושאפילו תצטרכו לתקן עם נעילה נגדית לפני שבקרת היציבות מתעוררת.

 

כשאתה כותב 'נעילה נגדית', למה אתה מתכוון? להבנתי נעילה נגדית זה כשההגה מסובב כל הדרך לכיוון ההפוך לכיוון הפניה, כלומר בזוית החלקה מירבית, שניה לפני היגוי יתר טרמינלי או ספין בלשון העם. המושג הזה נמצא בשימוש בכל תיאור של תיקון קטן של היגוי יתר. להבנתי צריך להגיד 'תיקון נגדי' או 'היגוי נגדי' אבל לא נעילה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לקרוא, מקווה גם לנהוג עליה בקרוב כדי לחוות בעצמי. שאלה קטנה על :

 

תודה חברים. בקרוב אצלכם :wink:

 

כשאתה כותב 'נעילה נגדית', למה אתה מתכוון? להבנתי נעילה נגדית זה כשההגה מסובב כל הדרך לכיוון ההפוך לכיוון הפניה, כלומר בזוית החלקה מירבית, שניה לפני היגוי יתר טרמינלי או ספין בלשון העם. המושג הזה נמצא בשימוש בכל תיאור של תיקון קטן של היגוי יתר. להבנתי צריך להגיד 'תיקון נגדי' או 'היגוי נגדי' אבל לא נעילה.

 

המונח נעילה נגדית, שקיים בז'רגון מאז ימי "טורבו", אאל"ט, הוא לא יותר מאשר תרגום מילולי של המונח opposite lock. באנגלית, הכוונה היא לכל פעולה של היגוי נגדי, לא רק עד הסוף.

 

במקרה הספציפי שתיארתי בג'וליה, ההתייחסות היא לרבע או שליש סיבוב בכיוון הנגדי, בעוד בקרת היציבות נותרה מנומנמת.

עריכה אחרונה על ידי 504L

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמיטב המסורת של 504L סיקור איכותי.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

מצויין, 504.

אני גם מעוניין בסיבוב, גם מסקרנות אך בעיקר שלהזכירך -

לא הייתי מהמקרקרים...

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והשבוע נהגתי בה, סוף סוף - ואני חייב לומר שאחרי נסיון עם מגוון אלפות בשלושים ומשהו השנים האחרונות, זו האלפא הראשונה שאין בה אבל. אין שילוב הילוכים בעייתי, אין תנוחת נהיגה מוזרה, אין בלמים חלשים או מנוע נטול מומנט או לחימת הגה מטורפת או איכות גימור עלובה...

 

504L, סקירה מצוינת, מטובלת בהומור, מעולה!

בקשר לציטוט. תוכל להסביר בבקשה לאילו דגמים התכוונת?(מה20 שנה האחרונות) ( באמת, בלי שמץ של ציניות).

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שילוב הילוכים בעייתי - כל משפחת ה 116 לדורותיה, בגלל הגיר האחורי.

תנוחת נהיגה מוזרה - כנ"ל.

בלמים חלשים - אולי האלפא סוד או ה 33.

מנוע נטול מומנט - ה TS לדורותיו.

לחימת הגה מטורפת - כל דגמי ה 164 (ובכלל, כל משפחת הטיפו 4 ).

איכות גימור עלובה - כל האלפות עד סוף שנות ה 90'.

נהנתי מהסקירה, תודה !

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

504L, סיקור מצויין, אני כבר מחכה לתורי לעשות עליה נסיעת מבחן.

שאלה: האם לא מתןכנן לאפשר את ניתוק בקרת היצוביות בגרסאות הבאות של הג'וליה? בנוסף, האם שדרוג תוכנה לא יכול לעשות זאת בקלות? (נניח HACK כלשהו אם לא יבוא מהחברה?)

הגיג: עדיין, לדעתי החסם הגדול ביותר להצלחת הג'וליה בארץ הוא התמחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...