Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3884 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם ארכוש dslr בסוף, איזו עדשה מתאימה אצטרך לקנות?

@vladcar שלחתי

ברפלקס תצטרך עדשת מאקרו ייעודית.

(וזה כמובן בנוסף לעדשה לשאר השימושים כי עדשת מאקרו היא עדשת פריים [חוץ מהניקון 70-180 שהיא נדירה למדי ויקרה])

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
אתה ממש לא צריך DSLR בשביל זה.

נהפוך הוא, כי ב-DSLR עומק השדה יותר מוגבל, ואתה לא מחפש רקע מטושטש.

כמו כן, הצילום שלך הוא פונקציונאלי. זה לא פרחים וחרקים, שאתה רוצה לקבל את יופי המרקם של הקשקשים והצבעים שלהם...

עוד יתרון של חיישנים גדולים (DSLR) הוא ביכולת הצילום באור נמוך, אבל גם את זה אתה לא צריך, כי אתה יכול לארגן תאורה.

 

כשאתה אומר שלא קיבלת תוצאות טובות, למה הכוונה?

עד כמה שאני זוכר, מאקרו מבוצע כמעט תמיד בטווח הרחב של הזום (אז אפשר ממש להתקרב), אז במה עוזרת לך מצלמת סופר-זום?

[הערה: בדקתי ואתה צודק. לזום יש יתרון בצילום עצמים מאוד קטנים]

בכל מקרה, אני חושב שהרשימה שקשרתי אליה כוללת מצלמות P&S מתקדמות, ככה שזה צריך לענות על הצורך.

אולי שווה לבדוק במה חברים לתחביב משתמשים.

בקומפקטיות התמונות יצאו מטושטשות/מרוחות גם במצב מאקרו.

את הפוג'י קניתי ב2010, ומסתבר שב5 שנים שחלפו אנשים ביצעו קפיצה למדרגה הבאה של מצלמות. אני לא התעדכנתי, כי פשוט... לא היה צורך. הדגמים שראיתי בשימוש היו canon d600, nikon d3200, nikon 7100, והלאה (מבחינת מחירים), עם עדשת מאקרו כלשהי.

 

כ"כ, קראתי ששמים דגש על צילום בפורמט RAW

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

אתה עובד עם חצובה?

כי אם לא, אז ייתכן שגם ברפלקס טובה עם עדשה איכותית ייצאו לך תמונות מטושטשות/מרוחות.

בנוסף במאקרו חשוב להקפיד להיות יציב כי הפוקוס צריך להיות מדויק, ומספיקה תזוזה קטנה כדי לגרום לאובייקט המצולם לא להיות בפוקוס.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דור, אתה נסחף. הוא מצלם דגמים, לא חרקים נדירים שאסור לפספס את הפריים. יצא מטושטש יצלם עוד פעם. לא ביג דיל.

קייזר, קודם תיסגר על איזו מצלמה אתה רוצה, אחרי זה נרד לעומקם של פורמטים. רק כהערת שוליים - אם אתה מצלם בסביבה נשלטת עם תאורה נשלטת, אין ל-RAW שום יתרון על פני JPEG.

 

התחלת מקומפקטיות, עכשיו אתה מדבר על DSLRים. תגדיר לעצמך תקציב ויעד מבחינת איכות התמונה ונמשיך משם, אחרת זה לא יגמר לעולם ווכשזה כן, תסיים עם ציוד צילום ב100 אלף שקל.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
בקומפקטיות התמונות יצאו מטושטשות/מרוחות גם במצב מאקרו.

 

זה לא קשור לקומפקטיות שלהן בכלל.

זה קשור למייצב תמונה ומהירות תריס, שהם אינם תלויים בגודל המצלמה.

 

ב

הדגמים שראיתי בשימוש היו canon d600, nikon d3200, nikon 7100, והלאה (מבחינת מחירים), עם עדשת מאקרו כלשהי.

 

כ"כ, קראתי ששמים דגש על צילום בפורמט RAW

 

אני חוזר ואומר, לשימוש שלך זה בזבוז לקנות DSLR, ואפילו חסרון.

 

אפשר לצלם בפורמט RAW גם עם קומפקטית מתקדמת (גם סופר-זום הן מצלמות קומפקטיות לרב, כי יש להן חיישן קטן). ב-RAW אתה מבצע את ההמרה לפורמט JPG במחשב ולא המצלמה. זה מוסיף לך יכולות עיבוד נרחבות יותר, אם יש לך תוכנה מתאימה וכמובן, יידע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הבנתי. אם כך אשאר בקטגוריית ה"super zoom". מקריאת הלינקים שהובאו ושיטוט נוסף ברשת אני אלך על nikon p600.

רב תודות!

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
×
×
  • תוכן חדש...