Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: חידוש פנסים באמצעות ספריי לקה, טויוטה יאריס T SPORT


פוסטים מומלצים

איתמר, תוצאה טובה מאוד. מה שכן, בהתחשב בכל הממצאים שלך, אני חושב ששימוש בלקה אקרילית על בסיס

מים, אבל בדילול 1:1 כמו בשיטה הישנה עם היאכט ורניש, תהיה הפשוטה ביותר, ולא תצריך שימוש במכונת פוליש

או כל ציוד ליטוש אחר.

מה שנשאר לאתר הוא לקה על בסיס מים שיש לה סינון uv והצהרת יצרן שהיא לא מצהיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מסכים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
ועדכון נוסף לגבי הלקה, אשתדל לתמצת.

אתמול יצא לי לדבר עם "אחת שיודעת" ומבינה דבר או שניים. בשוק קיימים שני סוגי לקות, לקה על בסיס שמן ולקה על בסיס מים. לקה על בסיס שמן (כמו היאכט ורניש) שאותה מדללים באמצעות חומר מבסיס שמן כמו טרפנטין או טינר, לפי מה שכתוב על אריזת הלקה, יש כאלה שעם טינר ויש כאלה שעם טרפנטין. לקה מבסיס מים מדללים פשוט עם... מים, לא אצטון, לא טינר ולא שום חומר אחר, פשוט מים.

 

כל הלקות מבוססות השמן מצהיבות, זה החסרון שלהן. היתרון היחסי של לקות מבסיס השמן בעבר היה עמידות טובה יותר נגד מכות ופגעי מזג האוויר, אבל הטכנולוגיה של היום מאפשרת ייצור לכות חזקות וטובות על בסיס מים והשוק צועד בכיוון הזה.

 

בשורה התחתונה - הלכה המתאימה לחידוש הפנסים היא לקה על בסיס מים. יש להקשיב למה שכתוב על האריזה לגבי דילול וזמני יבוש. לשאלתי איך ניתן לבצע מריחה חלקה שלא ישארו סימני מריחה היא השיבה שהכי טוב יהיה להשתמש בספוג לצביעה (ככה הוא נקרא) והוא אמור להיות הספוג המתאים ביותר למשימה הזו.

 

חידוש פנסים בספריי כמו שראיתם לעיל הוא גם אופצייה, אבל תיקון הצביעה במידה ולא יצאה טובה (כמו במקרה הנ"ל) יצריך עוד לא מעט עבודה ושימוש במכונת פוליש, זה כנראה בלתי אפשרי לתקן את העסק ידנית.

 

 

חיפשתי בגוגל הרבה מאד ולא מצאתי משו כזה.

האם הכוונה לפד צביעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • חודשיים מאוחר יותר...

הכי זול, הכי פשוט. כעכנה לטסט.

משחה - קרם ניקוי כלים CIF (אפשר להשיג בכל סופר) ועבודת ליטוש של כ-5 דקות לכל פנס עשה לי את העבודה מצוין על פנסי מיצובישי 2005.

מחיר: גרמים בודדים מתוך מיכל שעולה כ-13 ש"ח.

בהצלחה.

גדי1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

הקפצה.

הפנסים במפלץ שהחליף את היאריס היו במצב לא להיט, ראו שהם היו שרופים בעבר ועברו פוליש במכונה שכיסחה אותם.

פירקתי אותם מהרכב ועבדתי עליהם בנחת בבבית. העבודה בנוהל הרגיל:

שיוף 400

שיוף 1000

שיוף 2000

לאחר ניקוי וייבוש הכנתי עמדת צביעה נקייה ומאווררת (חשוב! לא לרסס בתוך קופסת קרטון סגורה, חייבים שתהיה שם תחלופת אוויר) והתחלתי לרסס. הפעם במקום החומר של Rust-oleum שמוזכר בתחילת השרשור החלטתי להשתמש ב Motip Clear Varnish, זו לכה אקרילית ייעודית לרכב שיש לי איתה נסיון טוב בעבר. בניגוד ללקה של rust-oleum הלקה הזו דלילה וידידותית יותר ליישום, אפשר לעשות איתה מעברים איטיים יותר והיא לא נוזלת אלא מכסה את השטח בשכבה דקה ואחידה. רק להבהרה, ה rust-oleum הוא חומר מצויין ומתאים למשימה, אבל הוא מאוד מרוכז ומחייב מעבר מהיר ומדוייק עם מיכל הספריי, לא קשה לעשות איתו נזילות שיהרסו את העבודה.

 

מה עשיתי וטיפים:

 

  • ביצעתי 3 מעברים על כל פנס עם המתנה של 5 דקות לייבוש בין שכבה לשכבה.
  • הצביעה הייתה בלילה, כשהאוויר קריר יותר ואני מאמין שזה תרם לאיחוי ויצירת מתח פנים טוב יותר ללקה.
  • כל שכבה הייתה בעובי כזה שראו שהיא רטובה אבל לא נוזלת.
  • חשוב מאוד לרסס את הפנס ממרחק של 20-30 ס"מ, ריסוס קרוב מדי יביא למעין ערפל לבן שישאר על הפנס.
  • לנער טוב את המיכל לפני תחילת הריסוס אך להימנע מניעור שלו תוך כדי ריסוס השכבה עצמה.
  • הפנס נראה עכור בין המעברים וגם לאחר הייבוש, לא לדאוג.

 

לאחר 12 שעות ייבוש לקחתי נייר 2000 ושייפתי בעדינות אך בייסודיות את המרקם התפוזי שנותר מהספריי. הפנס עדיין נראה עכור.

לקחתי חתיכת ספוג, מרחתי עליה Polishing compound של Turtle Wax והתחלתי לשייף איתה את הפנס. תוך דקות בודדות הפנס הפך למבריק.

 

התוצאה שהגעתי אליה מספקת אותי בהחלט, הפנס נראה חדש ובתיאורייה ספריי הלקה הזה אמור להחזיק שנים ולא להצהיב. נחיה ונראה.

IMG-20160805-WA0004.jpg

IMG-20160805-WA0006.jpg

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם, וגם כי הפירוק הוא בסה"כ 4 ברגים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם כל לקה על בסיס מים עם הגנת uv טובה לשימוש הזה? נראה לי שיותר קל לפעם ראשונה(בשבילי) למרוח לקה כזאת עם פד כלשהו מאשר לרסס-רוב הסיכויים שאצור מרקם תפוזי על הפנס ואעדיף להימנע מכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי נסיון עם לכה כזו, אבל ברמת התיאורייה כן, זה אמור להיות פשוט ליישום כמו היאכט ורניש. צריך לברר עם איזה חומר צריך לדלל את הלכה ומכאן ואילך זה ניסוי וטעייה.

ראיתי שלנירלט יש לכה שקופה על בסיס מים, אבל באייס היה רק בגימור משי ואנחנו צריכים מבריק.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי בזמנו 2 ערכות לחידוש פנסים.

 

הראשונה של 3M שהיא מסתמכת על ניירות שיוף ואיזשהיא לכה במריחה.

 

השנייה של מגווירס שהיא עם לכה בריסוס -

 

עכשיו סיימתי עם הערכה השנייה - פחות ידידודית למשתמש. קשה לרסס באופן מושלם שלא יהיו ״גלים״.

 

פנס אחד נאלצתי לשייף שוב אחרי הריסוס.

 

אני חושב שהערכה ללא הריסוס היא יותר חסינה לטעויות משתמש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...