Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

5 חודשים ו4 אלף ק"מ עם אלפא רומיאו מיטו 155 כ"ס - חוות דעת


SmartCoupe
שימו לב! השרשור הזה בן 3089 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הלואי ומתוך אלפי רכבים, הכמות שרשמתה תמיד תהיה הסטטיסטיקה לבעיות בתנאים משתנים.

נראה לי כי כל חברה הייתה מאמצת אחוז בעיות כזה - מאחר והמסקנה כי מנגנון המולטיאייר מאוד אמין.

 

אני מאמין שיש קצת בעיות - השאלה למה - האם חוסר טיפול, טיפול לקוי , תאונה.

החלפת שמן מנוע כל שנתיים הגורמת לבעיות - או לפעמים גם הזנחה והחלפה אחרי יותר משנתיים.

החלפה לשמן מנוע שלא בתקן הנכון ( :lol: כגון המלצות בפורום ל דקסרון 3 לכל הממסרות בעולם )

נסיעה עם מפלס שמן נמוך הגורם לבעיות - נזק כתוצאה ממחסור בנוזל קרור.

 

בכל מכלול יש בעיות השאלה מה הגורם לבעיה - האם בטיפול רגיל ושיגרתי אפשר שלא יהיו בעיות.

אי אפשר להקיש מ 5-10 רכבים שונים מתוך עשרות אלפים כי זו בעיה ידועה וגורפת- זו הגזמה.

הרכבים טופלו שונה ננהגו שונה, לא ידוע אם היה כשל מקדים של חוסר שמן או התחממות.

 

כשל גורף הוא מכלול אשר כושל בכמות גדולה עקב ליקוי מבני בתכנון.

כשל ידוע הוא כשל אשר כשמו - ידוע, בוצע ריקול, נכתב בעיתון, :wink: מופיע אצל החברים שלי במוסכים

נרשם בפורום , מרקו הוציא TSB .

 

כשל אפשרי הוא כשל אשר בתנאים מסויימים יכול להופיע.

כיום, כשל ידוע כאפשרי בהרבה מכלולים - כגון טורבו, מנגנון לחץ שמן / מותחנים לתזמון גלי זיזים.

בוצה - עקב שימוש בשמנים מאוד דקים, תקנים לא נכונים, החלפות ארוכות וחוסר ידע בבדיקת מפלס השמן.

אפשר למנוע כשל אפשרי - לכן יש להקפיד על טיפול ותחזוקה נכונה.

 

כנ"ל לגבי מנגנון ההגה החשמלי - זה כשל בלאי רגיל של מנוע חשמלי - הכשל הנ"ל יכול להופיע באלטרנטור במדחס

במתנע - בלאי פחמים -

חיבור קטבים הפוך, כשל טעינה אשר גורם לנזק , תאונה אשר החלישה מגע מגעים .

זה כשל אשר יכול להופיע אצל כל היצרנים ובכל הרכבים עם הגה חשמלי.

אבל - גם זה לא כשל גורף .

ברור כי הגה הידראולי או הגה מכני יהיו יותר אמינים - המחיר: במכני הגה כבד.

ובהידראולי - ביזבוז דלק וזיהום אויר - לכן ההגה החשמלי הוא פשרה טובה.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ובזמן שאנחנו מדברים אני מדבר עם בעל מיטו תלתן (מולטיאייר) שהמערכת הלכה לו גם כן.

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה!

 

קורות הA מאוד בולטות וקצת מפריעות

שמח בשבילך שהצלחת להתרגל לזה. אצלי (מהרגע שהבנתי שזה מה שמפריע :) ), זו הייתה אחת הבעיות עם המיטו. הייתי צריך ממש להתאמץ כל פעם, כדי לראות משהו בתוך פניות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובזמן שאנחנו מדברים אני מדבר עם בעל מיטו תלתן (מולטיאייר)

שהמערכת הלכה לו גם כן.

מה אני אגיד לך, :lol: בסוף כל החברים שלך ילכו ברגל

נסו לבצע קנייה מרוכזת של רב-קו. ( על התחתית בשלב הזה אני לא ממליץ)

המזל שהרכב הזה יפה גם בחניה ..

 

אייל.

 

ברור לך שלהפציץ ככה כל חצי שעה על עוד בעיה,, זה יותר מכמות הרכבים שנמכרה בארץ - או החבר מחו"ל.

כדי לסגור את הפינה - אני מאמין לך, :wink: אני מפחד שתתחיל לבצע תקלות יזומות כדי להוכיח את טענותייך.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הסדר הטוב אני חייב לציין שכאשר רציתי לרכוש מיטו תלתן הלכתי להתיעץ עם ברוך מ"אוטו איטליה" שלדעתי נחשב ל ה מומחה לאלפא. הוא אמר לי בצורה מאוד נחרצת ולא משתמעת לשני פנים לא לגעת במולטי אייר ולחפש 155 בלבד. דובר רק על מיטו. אולי בג'ולייטה זה שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט אלפא עברו למנועי מולטיאייר בגרסאות החדשות.

מאחר והטכנולוגיה הוכיחה את עצמה.

ה T-JET היה נחמד והמולטיאייר עדיף עליו.

במידה והיו בעיות במולטיאייר כלל הגרסאות החדשות כולל ה 500X היו נשארות עם המנועים הישנים.

אף חברה לא רוצה מנועים הידועים בתקלות שלהם.

כעת לדבריו המצוטטים של ברוך - עם כל הכבוד שברוך יצטט לי זאת.

לי יוסי ממוסך נעים אמר שהמולטיאייר בונבוניירה :lol:.

כעת ברצינות רגעית.

הרכבים בסביבה שלך כנראה רכבים יד-שניה , אשר בעבר עברו טיפולים אחת לשנתיים.

או התבלבלו בתקן שמן המנוע המתאים.

בצעו לכל הרכבים פלאשינג רגיל, תשפרו את אטימות המנוע, צריכת השמן תרד והמולטיאייר יחייך.

נ.ב - זה הטיפול אשר מבצעים במוסך המרכזי , והמנועים אח"כ חוזרים לנתוני היצרן.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט אלפא עברו למנועי מולטיאייר בגרסאות החדשות.

מאחר והטכנולוגיה הוכיחה את עצמה.

ה T-JET היה נחמד והמולטיאייר עדיף עליו.

במידה והיו בעיות במולטיאייר כלל הגרסאות החדשות כולל ה 500X היו נשארות עם המנועים הישנים.

אף חברה לא רוצה מנועים הידועים בתקלות שלהם.

כעת לדבריו המצוטטים של ברוך - עם כל הכבוד שברוך יצטט לי זאת.

לי יוסי ממוסך נעים אמר שהמולטיאייר בונבוניירה :lol:.

כעת ברצינות רגעית.

הרכבים בסביבה שלך כנראה רכבים יד-שניה , אשר בעבר עברו טיפולים אחת לשנתיים.

או התבלבלו בתקן שמן המנוע המתאים.

בצעו לכל הרכבים פלאשינג רגיל, תשפרו את אטימות המנוע, צריכת השמן תרד והמולטיאייר יחייך.

נ.ב - זה הטיפול אשר מבצעים במוסך המרכזי , והמנועים אח"כ חוזרים לנתוני היצרן.

 

אייל.

 

בימי מאזדה 6 היית יותר שקול. כנראה שעם קניית אלפא נדבקים באלפסת. שזה אומר לחרבן לבנות כשמזכירים בעיות של אלפא.

איזה אינטרס יש לי? אמרתי מה שאמרתי למען ציון עובדה. בסוף קניתי נבלה בעיתית לא פחות ואין לי בעיה עם זה. אני לא חי בהכחשה.

כן. יש לי רכב עם מנוע קפריזי. כמו בבדיחה. בשר שלי, דם שלי, אוהב אותו.

זה מה שרציתי וזה מה שקניתי. אבל אני לא אבזבז אנרגיה על הוכחות שמנוע THP של PSA הוא אמין. הוא לא.

כן, תעשה ניקוי פיח, תחליף מותחנים למשופרים, תעיף מסנן באינטרקולר ותחליף שמן כל 7K ויהיה לך בובה של אוטו. זה בערך מה שכתבת על שגרת תחזוקה רק בשפה האלפאית.

אין לי מושג מה קטע של מולטי אייר, אבל כשבר סמכה אומר לך להתרחק מהם באלפא מיטו, אתה מקשיב לו.

לא אמרתי שזה בכל המנועים. אבל במיטו תלתון יש בעיה עם מולטי אייר. אין לי ספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ההבדל הקטן/גדול בנינו - אני לומד ושואל למה.

ומתברר כי ,, הייתה בוצה, וכך אנו לומדים, לא מקבלים תורה מסיני, אמרו לנו כך וכך נעשה.

 

צר לי שאני לא מיישר קו עם דעות קדומות - אז הצרפתיות קפריזיות, והאיטלקיות חמות ומתחממות.

שאל בעלי מוסכים בארץ על מנועי טורבו , יגידו לך עזוב בעיות תזמון שסתומים, מותחנים למה לך להסתבך.

תן להם לבצע נסיעה ברכב והם נדלקים, פתח להם גם את הקופסה האנגלית והם נדבקים לכסא.

 

הראשון שיקנה מאזדה עם טורבו יהיה עבדך הנאמן - שגם שלח מייל בנושא להירושימה :cool:

כשצריך לתת בראש אני אומר ש אלפא והיבואן קצת מנותקים ומצחיקים.

וכשאין בעיה אין בעיה, ראה מה כתבתי בשלוש שנים האחרונות על הטיפולים באלפא והמלצות היבואן.

כתבתי כל הזמן - אל תבצעו טיפולים לפי הוראות היבואן בצעו טיפול אחת לשנה ובשמנים מומלצים בתקן.

הרעיון בהחלפת הדעות בפורום הוא ללמוד ולשתף ידע.

אם לא הייתי כותב בדיונים בפורום בחמש השנים האחרונות , ושוב כותב - אל תתיחסו להמלצת דלק מוטורס.

צריך להחליף נוזל ממסרה בממסרות האוטומטיות של מאזדה כל 4-5 שנים או 60.000 ק"מ.

בצעו החלפה חלקית, לא את כל נוזל הממסרה.

והחליפו לנוזלים בתקן הנכון ולא דקסרון 3 אשר המוסכים דוחפים לכל ממסרה.

בזכות הדיונים האלה הרבה בעלי מאזדה סידרו בעיות החלקה שהחלו בממסרה, ולפני כשל כללי.

כך שאם מהדיון הנ"ל מספר בעלי אלפא ילמדו כי צריך לבצע טיפול אחת לשנה וישאלו שאלות .

ידעו כי במנועים אשר טופלו אחת לשנתיים, אפשר לבצע פלאשינג ולסדר את נתוני המנוע - לי זה מתאים.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לי ללמוד משהו שלא מעניין אותי מלכתחילה? כנראה שזה ההבדל ביננו. אין לי מקום בראש למידע לא שימושי עבורי.

לאומת זאת על מנועי THP עשיתי שיעורי בית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, אז אתה מתעניין כרגע יותר בצרפתיות.

ואני, אני לא בררן :grin: מעמיס הכל, אני אוהב ללמוד ומסבך גם לחברים שלי (במוסכים) את הראש.

כל רכב שאני מתכנן לקנות - הם מחוייבים להוריד חומר טכני מהרשת לתיקיה מיוחדת במחשב ולסורקי התקלות..

 

ראה דוגמה למצב המנוע אצלי ברכב לאחר כ 3 שנים, מולטיאייר איטלקי ..

אשר מטופל אחת לשנה, וללא סימני בוצה / שמן שרוף.

 

 

מדיד שמן בחירה 4.jpg[ATTACH=CONFIG]435478[/ATTACH]

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען הסדר הטוב אני חייב לציין שכאשר רציתי לרכוש מיטו תלתן הלכתי להתיעץ עם ברוך מ"אוטו איטליה" שלדעתי נחשב ל ה מומחה לאלפא. הוא אמר לי בצורה מאוד נחרצת ולא משתמעת לשני פנים לא לגעת במולטי אייר ולחפש 155 בלבד. דובר רק על מיטו. אולי בג'ולייטה זה שונה.

 

"המומחה לאלפא" זה תואר שלא הייתי ממהר להעניק. לא לברוך או מוריס, לאבי או דוד, לאהוד או בועז, לגולן או איציק... מי שמכיר יודע שלא בחרתי שמות באקראי, כולם מומחים לאלפא רומיאו עם התמחויות בדגמים כאלה ואחרים. וכמו אצלנו החובבים, גם אצלם המקצוענים, תמצא דעות שונות לגבי אותה השאלה.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם למישהו ילך יחידת מולטיאייר, אפשר לקנות אותה באיביי

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Alfa-Romeo-Giulietta-2010-Mito-2008-1-4-Petrol-Actuator-55236341-/321559768876?hash=item4ade74af2c

 

 

ויחידה חדשה יותר

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Fiat-Punto-2009-1-4-16v-Bravo-2010-1-4-Turbo-Actuator-55249566-/231017732605

עריכה אחרונה על ידי Nomed
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה גורפת במולטיאייר.

אם הייתה כבר היינו שומעים על זה במועדון.

יש תקלות פה ושם אבל זה לא ברמה של משהו שמאפיין את המנוע ושצריך להוות שיקול בעת קניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס - חזור למה שכתבתי -

בצע טיפול החלפת שמן מנוע כל שנה, עם שמן בתקן הנכון.

שם-לב כי כל היבואנים של רכבים עם מנועי טורבו והזרקה ישירה בארץ .

נמצאים תחת תוכנית שירות טיפול של החלפת שמן מנוע אחת לשנה. (למעט פיאט/אלפא)

 

ונכון לעכשיו - בעלי מנועי מולטיאייר אשר טופלו בעבר אחת לשנתיים.

כדאי להם לבדוק סימני בוצה ולבצע פלאשינג לאחר האיבחון.

 

נ.ב - בארה"ב תוכנית הטיפול קצת שונה.. אצל פיאט ודודג' דארט למנועי מולטיאייר.

החלפת שמן מנוע ראשונה אפשר אחרי שנתיים , אבל אח"כ החלפת שמן כל שנה.

ובנוסף הערה -

 

NOTE: Under no circumstances should oil change intervals

exceed 10,000 miles (16,000 km) or twelve

months, whichever occurs first.

תרגום הערה: בשום נסיבות / מקרה, לא יעלו מרווחי החלפת שמן

על 10,000 מיילים (16,000 קילומטר) או שנים עשר חודשים, לפי המוקדם.

https://www.moparownerconnect.com/oc/US/en-us/sub/Pages/OwnersLogin.aspx?brand= fiatusa Dodge

 

נראה כי בארץ כאילו הם עלו על העץ, וקצת קשה להם לחזור ולהגיד רצוי טיפול כל שנה.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3089 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...