Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

5 חודשים ו4 אלף ק"מ עם אלפא רומיאו מיטו 155 כ"ס - חוות דעת


SmartCoupe
שימו לב! השרשור הזה בן 3081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למה אלפא מיטו?

היה לי בתור התחלה 60 אלף שקל להוציא על רכב שיעלה לי חיוך. הדרישות שלי היו: רכב ייחודי, שיעלה חיוך לפני שאני נכנס אליו ואחרי שאני יורד ממנו.

שתיהיה זריזה יותר ממשפחתומטית רגילה.

ואמינה.

 

מיני - נכנסת בתקציב רק ONE , הסתבר שהאחזקה יקרה מאוד.

לאון- עשיתי נסיעה על 1.8 הרגישה לי מאוד בנאלית ומשפחתית.

פולו GTI- אחזקה וקשה למצוא אזמפלר טוב.

מיאטה- קשה למצוא, ולא בטוח שמתחבר לקונספט הרודסטר.

 

 

כל רכב בתקציב נפסל, לאט לאט הבנתי שהתקציב חייב לעלות לכיוון ה70 אלף לאקזמפלרים טובים, חודשים חיפשתי את האחת (4 חודשים של ריפרשים באתרי יד2 ופורומים) ולבסוף בשישי בשעה 19.00 לפני הארוחה עלתה האחת למכירה, 5 דק' אחרי שעלתה אני כבר בטלפון עם בעל הרכב- בחור רציני בעל חברה להדרכת נהיגה שעובד עם מוסדות ממשלתיים (חיפשתי בגוגל) יום שני פגשתי את הבחור ובשישי העברת בעלות. כאשר המחירון היה 76 אלף שקל שילמתי טיפה מעל. (ואפילו קיבלתי מתנה מהמוכר- ווקס)

 

 

הכלה:

אלפא מיטו 2010 חבילת ספורט (ג'אנטים, ספויילר, ריפודים) עם 48K ק"מ!

מצב חיצוני לא משהו (שברים בטומבון הקדמי, מעיכה מתחת לכניסה למיכל דלק, סווירלים ועוד...) הבחור היה יד2 אני 3 (02).

נועלת צמיגי Eagle F1 215\45\17 מרשימים מאוד.

 

 

 

 

מנוע ומכלולים:

מנוע 1.4 טורבו בעל 155 כ"ס (מנוע שייצורו הופסק אחרי 2011 השמועות אומרות בגלל שהיה יקר לייצור לעומת ה135\170 מולטיאייר),

בשידוך של גיר ידני 6 הילוכים, לדעתי הגיר טיפה פחות מוצלח - מאוד קשה לתפעול, מאוד קשיח (קלאץ' רך) ומעבר ההילוכים מורגש.

בנסיעה עירונית,

הרכב אמנם פחות מהנה בסל"ד מתחת ל2500 אבל מעל 2500 הרכב ישמח לליטוף עדין של הגז להוכיח לך שאת הירוק המהבהב-הוא עובר מבלי שיעבור לכתום. הגיר טיפה קופצני ובתוך העיר התפעול שלו יכול להעיק קצת יותר מגיר ידני של רכבים כמו טויוטה אייגו. בהתחלה חשבתי שזה בגלל שאני צריך להתרגל אבל כנראה שלו - פשוט ככה הוא.

בנסיעה בין עירונית,

האוטו פשוט משדר נוחות, אטימות רעשים מצוינת עם בריחת רוח קלה (כנראה מהמראות),

במצב נורמל הרכב נהנה להישאר על 120 קמ"ש ו3 אלף סל"ד ונוח לו לשייט שם בין הרכבים ולעקוף כשמתחשק.

במצב DYNMIC (ספורט) הרכב ממש לא מספיק לו ה120 וכל נשימה של הנהג הגז הופך להיות סופר רגיש ומגיב בזריזות ומשם לשלילת הרישיון הדרך קצרה מתמיד.

 

בזכות אטימות הרעשים, המנוע נשמע היטב בתוך תא הנוסעים, והצליל שמפיק הרכב בעמידה ונסיעה מדהים ונשמע טוב בנסיעה, גם רגועה. אחד הדברים היותר ממכרים במיטו.

 

10982776_10207100489336019_6817486065281082522_o.jpg

 

מצב DNA- ליד ידית ההילוכים מסתתר לו כפתור קטן ומעניין שכל מי שנכנס לרכב ישר ישאל מה הוא.

המתג קפיצי ונמצא על מצב N (נורמל כמובן) וכאשר נגרר למעל לכיוון הD (דינמיק) הנורה האדומה ליד נדלקת, הצג מסך הופך לDNA ומציג את מד גדישת הטורבו, דוושת הגז הופכת להיות רגישה בצורה לא נורמלית והאוטו מקבל תערובת יותר עשירה למנוע - משמע נוסע חזק מתמיד. בתוך העיר המצב קצת יכול לעשות מחלת ים אם לא עדינים על הגז.

מחוץ לעיר העסק ניהיה שונה לגמרי והנהג יכול ללכת לישון הרכב ינהג את עצמו לבד והמחוג מהירות יטפס עוד לפני שהנהג מספיק להגיב הוא כבר בהילוך 6 והרכב ממריא.

אומרים שהרכב יותר חסכוני בכביש מהיר במצב הזה- אצלי זה מתבטא בקצת (לחסכוניות) כי הרכב מקבל תערובת עשירה יותר ויותר קל לו.

המצב השלישי הוא A (All Weather) - לא בשימוש בארץ, תנאי מזג אוויר קשים.

mito12.jpg

alfa-romeo-dna.jpg

 

 

פנים הרכב:

אחד מהייחודיות של המיטו היא האינטריור שלה,

דש בורד מכוסה דמוי קארבון (שחור או אדום) שמרגיש מאוד איכותי ולמרות המחלות שיש לפונטו, למיטו אין את בעיית ההתפוצצות של הדש כנראה בזכות החיפוי.

הפלסטיקה של הרכב נמצאת במקום אך מאוד חורקת והכפתורים שעדיין צעירים (סה"כ 5 שנים) כבר עושים קצת רעשי חריקה בנגיעה בהם.

מקומות האחסון ברכב מאוד דלים ולכן צריך להשתמש בהם בחוכמה רבה, את הפלאפון LG G3 שלי אני חייב להניח על המושב נוסע כיוון שאין לו מקום במקום הייעודי לאחסון כוסות.

בין הנהג לנוסע ישנה ידית משענת שעולה ויורדת ובתוכה ישנו תא אכסון לא עמוק במיוחד אבל ארנק וחבילת מסטיקים נכנסים שם - המשענת טיפה מפריעה להעברת הילוכים ואצלי בשימוש רק בכביש מהיר בשיוט בהילוך שישי.

על הדלתות ישנה ידית בחלק הפנימי של הדלת (קרוב לצירים) של פתיחה וסגירה - תכנון לא נכון של המיקום- לא הכי נוח לסגור את הדלת ממנה בגלל שהדלת כבדה והידית ממוקמת באזור שצריך להתאמץ כפליים כדי לתפעל את הדלת, הידיות בדלתות לא חזקות (בכל המיטויים הן טיפה חורקות).

מחלה שיש למיטו היא החלון נהג שבימים מסוימים חורק - פשוט מביך לפתוח חלון. החלון עצמו לא נשרט והבעיה פתירה בעזרת גריז\סיליקון אבל צריך לפתוח את הדלת וצריך מישהו שיודע להתעסק.

 

בלוח שעונים ישנו מסך קטן שדרכו אפשר להתחבר לאופציות של הרכב כמו- אורות דרך נדלקים עם פתיחת נעילת הרכב, אפשרויות צג, שעון, חישוב צריכת דלק, איזה צגים להראות ועוד...

ברכב ישנה מערכת בקרת אקלים מפוצלת שעושה עבודה מצויינת.

 

מערכת השמע המקורית של הרכב (6 רמקולים + זוג טויטרים) עושה עבודה מצויינת, בעלי הרכב הקודם התקינו בתא כפפות אפשרות לכניסת USB וAUX.

 

 

חיצונית:

קשה לפספס את המיטו, בעיקר את חבילת הספורט:

ג'אנטים 17" פרסות אלפא במקום 16" ברגילות שמוסיף המון קרביות לרכב.

ספויילר אחורי,

וריפודים בתפירה אדומה עם סמל של אלפא עליהם.

 

הרכב מאוד מיוחד ואצלי כבר כמעט חמישה חודשים ועדיין עולה לי חיוך כשאני פותח אותה בלילה והרכב משפריץ אורות לכל הכיוונים.

צבע הרכב שלי הוא שחור חציל (ברישיון- שחור אתנה) ביום רואים חציל בלילה שחור.

 

אני פחות אוהב את הצבע והייתי מעדיף שתיהיה שחורה.

 

דגם הדיסטקטיב 155 כ"ס מובדל מהאחרות מבחינה חיצונית בעיקר בעזרת היציאת אגזוזים הכפולה שלו.

 

תחזוקה:

למרות הדעה הרווחת בשוק שאלפא היא לא אמינה ויקרה לאחזקה, בבירורים עם מספר בעלי מיטו שעשיתי לפני הרכישה התברר שלרכב אין מחלות בולטות והוא מפגין אמינות גבוהה כאשר מטפלים בה כראוי.

 

המלצת הייצרן לבצע כל 30K טיפול שמנים, רכבי עבר כל 15K בממוצע. את האחרון עבר ב50K במוסך מורשה כאשר קיבלתי בדואר בזמן העברת בעלות שובר טיפול שמנים חינם במוסך מורשה.

 

הטיפולים ברכב כמו בכל רכב לא יקרים- טיימינג כל 5 שנים או 90K ק"מ עשיתי ב51 אלף את הטיפול טיימינג הראשון של הרכב (1300 ש"ח), וטיפול שמנים סטנדרטי עולה 500 ש"ח.

 

מבחינת דלק הרכב אמנם לא עושה כמו פריוס אבל בהחלט לא מזללת דלק והממוצע שלי בכל ה5 חודשים האלו (יש לי טבלה של תדלוקים עם ק"מ נסיעה) זה ליטר דלק ל12 ק"מ שזה יפה לדעתי בעיקר שאני נוסע לא הרבה ומתדלק כל סופ"ש שני.

 

 

10996059_10207100486215941_2298570415273318457_o.jpg

 

11393367_10207100488015986_3730511706845602290_o.jpg

 

10275375_10207100477895733_8263382515435008932_o.jpg

 

55d75bc35d28f.jpg

 

55d75bc3453b6.jpg

 

inanezdxnt1y.jpg

yzknddxidqyo.jpg

 

התנהגות כביש ונהיגה:

תנוחת הישיבה של הנהג היא טיפה נמוכה וקורות הA מאוד בולטות וקצת מפריעות, אחרי כמה ימים מתרגלים לזה וכבר אין בעיה.

ההרגשה ברכב היא שהרכב קרבי יותר ממה שמצפים- הוא מאוד קשיח על הכביש וכל אבן קטנה וקפיצה בכביש מורגש באופן חד, שגם לזה ד"א מתרגלים וכבר בקושי מרגישים את זה עם הזמן.

 

 

ישנה דעה על ההגה ה"לא מתקשר", לא יודע על מה מדברים אני מאוד מרוצה ההגה רך וקל כמו מרגרינה ובמצב דינמיק ובמהירויות הוא מתקשה מעט, בשבילי, כשאני נוסע בעיר נוח לי שההגה רך ומבחינתי גם כשאני רוצה קצת לעלות לעצמי חיוך ונכנס לפניה או עיקול קצת מהר ההגה מגיב הייטב.

 

 

אמנם אין את ההרגשה את הקרטינג כמו באבארט אבל גם המיטו יודעת להיות זריזה כשצריך, ויכולה לזגזג בלי שום בעיה. לדעתי חבל שאין את הרגשת הקארטינג זה מאוד חסר.

 

 

עם צמיגי הGoodyear Eagle F1 במידה 215\45\17 הרכב יושב חזק מאוד על הכביש ועדיין לא הגעתי איתה למצבים שהם איבדו את זה. אין לי בעיה לעשות פניות במהירויות קצת גבוהות, כאלה שהחברה צועקת אחרי זה עלי ובזמן הזה המיטו צוחקת ואומרת- זה לא דגדג אותי, רק התחלנו מבחינתי.

 

 

מחלות וקצת על המיטו לדגמיהם:

 

 

לדגמי 135 ו170(תלתן) ישנו מנוע עם מערכת מולטיאייר- המערכת הנ"ל מאוד בעייתית ולא מעט מערכות שובקות חיים אחרי פחות מ40K ק"מ. הבעיה שאחרי שנגמרת האחריות, תיקון התקלה עולה בסיבות ה15 אלף שקל. רק לפני שבועיים דיברנו על אבארט פונטו שקצת קרטעה ואמרתי שזה בטח המולטיאייר ויום אחרי זה המוסך אבחן את המולטיאייר כ-מת.

 

 

מחלה מפחידה ומאוד מאוד נדירה שאני לא אוהב לדבר עליה היא החיישן החשמלי של ההגה כוח או משהו כזה שפשוט הולך ביום בהיר אחד. אחת המיטויים בארץ עשתה תאונה כי זה קרה לה תוך כדי בלימת חירום ההגה התקשה ברגע והנהג לא היה מוכן ונכנס ברכב אחר. תיקון התקלה נא בין 10 ל14 אלף שקל לפי השמועות.

 

 

חוץ מזה- מיטו שתטופל כל 15K (ההוראות יצרן כל 30K), טיימינג בזמן, פלגים, שמנים ופילטרים לא אמורה להראות סימני עייפות או חוסר אמינות.

 

 

דגמי 135 כ"ס מגיעים עם 5 הילוכים ולכן לא היה בא בחשבון ההתפשרות על דגם זה.

 

 

שבת שלום !

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מאוד נהנתי לקרוא.

אם כבר פתחת פה דיון אני מעוניין לרכוש אחת ( דגם תלתן 170 כ"ס) יש לי כמה שאלות

1. לא זוכר איפה קראתי את זה אבל הבנתי שיש בעיה במערכת של המולטיאייר ששובקת לאחר מספר מועט של שנים או כמה עשרות אלפי ק"מ אני כמעט בטוח שזה מדובר על דגמים מסוימים

 

2.מבחינת הנוחות על צמיגי 17" מרגישים כול בור ואבן בכביש?

 

3. לגבי החיישן מוט הגה, קראתי בפורום אלפא שיש שם כמה בעלי מיטו שהלך להם החיישן הגה והעלות היא 10kואפילו יותר, חשוב לציין שזה תופעה מאוד נדירה, אבל יכולה לקרות

 

וזהו, מאוד נהנתי לקרוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, רכב מאוד בעייתי ואלול להתפוצץ בלחיצת כפתור. במיוחד בצבע אדום ביום קיץ לוהט במיוחד.

 

בכל רכב יכולה לצוץ בעיה יקרה מתישהו. לכן מי שחושש מתקלות, מקומו במושב הנוח וממוזג של אגד או דן.

 

 

למרות שגם הם עולים באש מדי פעם :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד נהנתי לקרוא.

אם כבר פתחת פה דיון אני מעוניין לרכוש אחת ( דגם תלתן 170 כ"ס) יש לי כמה שאלות

1. לא זוכר איפה קראתי את זה אבל הבנתי שיש בעיה במערכת של המולטיאייר ששובקת לאחר מספר מועט של שנים או כמה עשרות אלפי ק"מ אני כמעט בטוח שזה מדובר על דגמים מסוימים

 

2.מבחינת הנוחות על צמיגי 17" מרגישים כול בור ואבן בכביש?

 

3. לגבי החיישן מוט הגה, קראתי בפורום אלפא שיש שם כמה בעלי מיטו שהלך להם החיישן הגה והעלות היא 10kואפילו יותר, חשוב לציין שזה תופעה מאוד נדירה, אבל יכולה לקרות

 

וזהו, מאוד נהנתי לקרוא.

 

 

המולטי-אייר מערכת מאוד בעייתית, אני לא ממש יודע את הסיפור המכני למה זה קורה אבל המערכות פשוט נופלות כמו זבובים לאחר מספר מועט של ק"מ.

 

לא נהגתי על ה16" אז לא יודע להגיד לך. אבל כן- אני מרגיש כל אבן על הכביש, בהתחלה זה הפריע ועכשיו פחות.

 

3. החיישן מוט הגה בעייתי, כן. נדיר מאוד , יותר מהמולטיאייר.

 

הוספתי לסקירה התנהגות כביש לבקשות שקיבלתי בפרטיות....

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן יפה רשמת ..אולי פיספסתי או שלא אפשרי להוסיף להתמכרות גרגור המנוע שנשמע הכי טוב עם חלונות סגורים

נ.ב

מי צריך מוזיקה שיש לך אלפא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, מעבירה את חווית השימוש היטב.

מעניין מה הקטע של אלפות והעדר שטחי איחסון נורמלים בתא הנוסעים.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי!

ממש יפה!

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, מעבירה את חווית השימוש היטב.

מעניין מה הקטע של אלפות והעדר שטחי איחסון נורמלים בתא הנוסעים.

 

כנראה מנסים לרכז אותך במה שחשוב באמת :)

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה המהנדסים המתמחים בהנדסת אנוש שם בקונצרן פיאט עשו תואר במכללת סמי שמעון. אין לי שום מקום שיכול להחזיק בקבוק מים, ובשביל להחליף פנס צריך לקחת וואליום ריטלין ותפילין אינעל העולם.

 

אבל לפחות המעצבים שלהם נותנים עבודה :)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3081 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...