Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אין סטארט לפעמים אסקורט 95


Ilya96
שימו לב! השרשור הזה בן 3324 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב שמעו חברים אני מיואש

עד עכשיו הייתי בטוח שהסטארטר הקשיש שלי שבק כמעט לגמרי אבל עכשיו אני מעלה את ההשערה שלי בספק מאחר והוא הוחלף בחדש לגמרי של בוש כמו הקודם המקורי.

הבעיה ההתחלתית שלי הייתה שאין סטארט לפעמים לאחר בדיקה במוסך התברר שהסויטצ' נותן חשמל אבל לא שמעו את הסולונואיד (כנירא שהוא היה שקט) אגב אני עם הבעיה הזאת כבר משהו כמו 5 שנים עוד הרבה לפני שהוצאתי רישיון.

ההנעות אז היו לסיגורין ולא תמיד תלויים במצב הרכב (חם או קר) ואפשר היה לפמפם את הסויטצ' במשך דקות ארוכות או לפרוש ולחזור כעבור כמה שעות-קרה לי בלילה שרציתי לנסוע להוציא כסף והאוטו פשוט לא הניע רגע אחרי שכיביתי אותו אבל בבוקר כשהתעוררתי ורציתי לנסוע להוציא את הכסף הוא הניע כמו גדול

החלפתי סטארטר לאחד שיותר רועש (אולי בגלל שהוא חדש עדיין) ועכשיו בבירור שומעים את הסולונואיד נסגר ובחודש הראשון לא היו בעיות כלל והרכב הניע מצוין מנגיעה בכפתור ההנעה שהתקנתי

בכמה ימים האחרונים אני שם לב שהבעיה חוזרת לאט לאט... אני שוב צריך להחזיק את הכפתור עד שהסטארטר יואיל בטובו להתחיל להסתובב,את הסולונואיד שומעים ישר איך שלוחצים על הכפתור...

לפעמים עזיבה של הברקס מורידה את העומס מהקו והסטרטר מתחיל להסתובב

מה שכן שמתי לב עכשיו זה שלפעמים מתח המצבר מתחת לקו הנורמאלי לדעתי... ז"א שאחרי נסיעה בעיר הוא יכול להיות 13.2 ולפעמים גם 12.5 למרות שזה עדיין מתח תקין כוויכול בשביל הסטארטר ואין רעש של קנאקים שהסטארטר לא מצליח להסתובב,

שמתי לב שנפילת המתח קורה כשהמאוורר קירור עובד בסמוך לכיבוי המנוע (אם אני מגיע הביתה בזמן שהוא פועל ומכבה או שמחכה שהוא יתכבה ומכבה את הרכב)

אני תמיד בודק את הטעינה של המצבר כשהרכב כבוי לגמרי

 

אני שוקל עכשיו לעשות כמה דברים...

1.להוסיף מיים למצבר (מצבר סה"כ בן 2 של HI-ENERGY)

2.להחליף נעלי כבלים על הסטארטר עצמו מאחר וכשרציתי לפרק את הסטארטר בעצמי ראיתי שהנעליים המקוריות לא במצב מזהיר והם דיי מלוכלכות

3.לחווט את כל מעגל הסטארטר אלטרנטור מחדש מחשש שאולי הטעינה לא טובה בגלל כבלים גמורים שזה גם יכול להסביר את הטעינה המוזרה שלפעמים עומדת על 12.5 ולפעמים על 13.2

מה אתם אומרים יכול לעזור? וכמה זה יעלה לי במוסך?

עריכה אחרונה על ידי Ilya96
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי זה נשמע כמו בעיה של החוט שהולך מהמצבר, אם החוט מקורי יש סיכוי שהוא התחיל להתפורר ולאבד מגע וכושר העברת חשמל.

כדאי לחשוב על חוט + של המצבר.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל מהטעינה - גם מתח טעינה של 13.2V לא תקין.

אין צורך לחווט מחדש:

1. ניקוי נעלי הכבל וחיבור מחדש.

2. ניקוי כל חיבורי האדמות (המינוס לגוף הרכב) - נמצא בצמוד למצבר ולגוף המנוע.

ניקוי - עם נייר זכוכית עדין.

לאחר הניקוי - בדוק טעינה תחת עומס (אורות דלוקים, רדיו, מאוורר....).

עכשיו נתרכז בסטרטר - לפני הכל יש לי שאלה - האם קיים בקופסת הפיוזים פיוז שהתעוות ?

לאחר ניתוק המצבר, נתק את כל הפלגים (אחד אחד כמובן) מקופסת הפיוזים ובדוק את מצבם (גם בצד הפלג וגם בצד הקופסת פיוזים).

בקופסת הפיוזים ישנם למטה חיבורים של 12V - בדוק שהם מחוזקים.

הדבר האחרון שיש לבדוק זה את ממסר הסטרטר - שלוף אותו מקופסת הפיוזים ובדוק את מצב המוליכים שלו.

יש גם מצב שהוא כבר מפוחם בפנים.

בתור בעלים של אסקורט 92, אשמח מאוד אם תחזור לעדכן :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל מהטעינה - גם מתח טעינה של 13.2V לא תקין.

אין צורך לחווט מחדש:

1. ניקוי נעלי הכבל וחיבור מחדש.

2. ניקוי כל חיבורי האדמות (המינוס לגוף הרכב) - נמצא בצמוד למצבר ולגוף המנוע.

ניקוי - עם נייר זכוכית עדין.

לאחר הניקוי - בדוק טעינה תחת עומס (אורות דלוקים, רדיו, מאוורר....).

עכשיו נתרכז בסטרטר - לפני הכל יש לי שאלה - האם קיים בקופסת הפיוזים פיוז שהתעוות ?

לאחר ניתוק המצבר, נתק את כל הפלגים (אחד אחד כמובן) מקופסת הפיוזים ובדוק את מצבם (גם בצד הפלג וגם בצד הקופסת פיוזים).

בקופסת הפיוזים ישנם למטה חיבורים של 12V - בדוק שהם מחוזקים.

הדבר האחרון שיש לבדוק זה את ממסר הסטרטר - שלוף אותו מקופסת הפיוזים ובדוק את מצב המוליכים שלו.

יש גם מצב שהוא כבר מפוחם בפנים.

בתור בעלים של אסקורט 92, אשמח מאוד אם תחזור לעדכן :)

לא הבנת אותי נכון המתח הוא לא של הטעינה אלא של המצבר מתח הטעינה הוא 14.5 כשהרכב מונע ונופל ל 12.8-13 כשהמאוורר פועל

הרכב הזה מעצבן ברמות מפחידות עם הבעיות חשמל שהיו לנו איתו בחייו הארוכים כל השאר עובד כמו שעון (לא ראיתי הרבה רכבים ש90 אחוז מהרכב מקורי ועובד אחרי 20 שנה)

אתחיל מניקוי המגעים של המצבר גם ה+ וגם האדמה

אמשיך אחרכך לנעלי החיבורים לסטארטר ועל הדרך אפטר מהמגן פלסטיק המעצבן שמפריע לנקות את המגעים ומאיים להישבר

האוטו אחרי החלפת הסטארטר היה מניע כמו חיה רעה גם תחת עומסים כמו מאוורר קירור פועל אבל כעבור חודש חזרה הבעייה לאט לאט

אשמח אם תצלם לי אצלך איפה הממסר הזה נמצא כי הקופסאת הפיוזים היחידה שמצאתי היא על המצבר ממש על הפלוס וחוץ מפיוזים אין שם כלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמצא את כבל ה-+ שמגיע מהסוויץ' ונותן אות לסטרטר לפעול, תבדוק מה המתח עליו כשאתה נותן סטרטר, אם יש מצב בו זמנית לראות מה מתח המצבר זה בכלל ליגה. לדעתי המתח על הקו הזה נופל מידי ולא "מניע" את הסולנואיד, במקרה כזה הפתרון די פשוט (והייתי עושה אות במקומך בכל מקרה) וזה לקחת ממסר חדש שמקבל פיקוד בהחוט הזה, כלומר החוט הולך לממסר ולא לסטרטר, ובהנתן האות הממסר נסגר ומחבר + ישיר מהמצבר לסולנואיד, בעגה מקצועית המוסכניקים קוראים לזה "מגביר מתח" לסטרטר, זה פותר בעיות שיש מתח נמוך מידי בקו המגיע מהסוויץ אל הסטרטר, במצב טבעי אמור להיות בקו הזה מתח מצבר אבל עם הזמן החוט מתעייף ונוצרים כל מיני מפלי מתח בדרך ואתה מגלה שעל הקו הזה יש 12V בלחץ, אם לא גרוע מכך.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמצא את כבל ה-+ שמגיע מהסוויץ' ונותן אות לסטרטר לפעול, תבדוק מה המתח עליו כשאתה נותן סטרטר, אם יש מצב בו זמנית לראות מה מתח המצבר זה בכלל ליגה. לדעתי המתח על הקו הזה נופל מידי ולא "מניע" את הסולנואיד, במקרה כזה הפתרון די פשוט (והייתי עושה אות במקומך בכל מקרה) וזה לקחת ממסר חדש שמקבל פיקוד בהחוט הזה, כלומר החוט הולך לממסר ולא לסטרטר, ובהנתן האות הממסר נסגר ומחבר + ישיר מהמצבר לסולנואיד, בעגה מקצועית המוסכניקים קוראים לזה "מגביר מתח" לסטרטר, זה פותר בעיות שיש מתח נמוך מידי בקו המגיע מהסוויץ אל הסטרטר, במצב טבעי אמור להיות בקו הזה מתח מצבר אבל עם הזמן החוט מתעייף ונוצרים כל מיני מפלי מתח בדרך ואתה מגלה שעל הקו הזה יש 12V בלחץ, אם לא גרוע מכך.

אז זהו שהסולונואיד דיי רועש ושומעים אותו והוא בדרך כלל פועל כמו שצריך

תאמת שכשהבעייה התגלתה לראשונה לפני 5 שנים שמו לי את הממסר הזה ואלוהים יודע איפה הוא נמצא המוסך שהתקין כבר לא קיים ואני לא רואה אותו בשום מקום

אני חושב על להעביר כבל פיקוד חדש לגמרי ולהוסיף לו ממסר כוח 40 אמפר שיש לי כבר ששוכב בבגאז' כבר שנה עוד מהפעם שהייתה לי בעיה שחשבתי שממסר פיקוד של המאוורר שבק חיים אבל הסתבר שפשוט הסוויטצ' על הצינור מת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל קומבינות כאלה הבעיה שלך לא נפתרת.

ממסר כבר קיים במערכת - למה לא לטפל בו ? למה לעשות קומבינות ???

אצלי ישנה קופסת פיוזים מעל דוושת הקלאץ

אצלי מדובר בממסר השחור (ימני עליון)

IMG_1806.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל קומבינות כאלה הבעיה שלך לא נפתרת.

ממסר כבר קיים במערכת - למה לא לטפל בו ? למה לעשות קומבינות ???

אצלי ישנה קופסת פיוזים מעל דוושת הקלאץ

אצלי מדובר בממסר השחור (ימני עליון)

[ATTACH=CONFIG]417048[/ATTACH]

הקופסאת ממסרים הזאת ממוקמת מעל לקופסאת הפיוזים הרגילה שיש מעל הקלאצ'? אם כן אז אני אפרק אותה ואצלם במקרה ולא אצליח לפענח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שזה מאוד קשור למאוור של המנוע שהוא הבעיה .... טפל בה ותראה שיפור.

הבעייה היא שההנעות הם לסירוגין אחרי החלפת הסטארטר גם עם המאוורר הוא הניע וגם עכשיו הוא מניע עם המאוורר.

הבעיה היא שלפעמים לא בא לו עלי והוא לא מניע בין אם המאוורר פועל או פעל או בכלל לא פעל עדיין וגם אם הוא פועל או פעל ואז לא הניע,

המתנה של כמה שעות או דק או פימפום של הסוויטצ' במשך דק ארוכות מצליחה לסחוט ולהחזיר את ההנעות כאילו כלום לא היה...

לגבי הקופסאת פיוזים אבא שלי באמת אמר ששם גם יש ממסרים עכשיו אני חושב על איך אני מגיע לשם כי גם כששחררתי את הקליפסה הזאת שנמצאת מקדימה כלום לא קרה ואני מפחד למשוך משהו כלפי מטה כי כל הפלסטיקה יבשה ואני מפחד להגיד ביי לאוטו לכמות מכובדת של זמן בשביל לתקן את זה אם אני אשבור קונקטור מהמקום

יש לי ספר של היינס אני אפתח אותו ואנסה איתו ביחד לפרק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב לפרק את הפלסטיק התחתון, שחרור הקליפס מאפשר בעצם להוריד את קופסת הפיוזים בזווית ולאפשר גישה לממסרים שנמצאים למעלה.

חזור לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3324 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...