Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חברות תעופה - האם המודל העסקי שלהן מתאים ל-2015?


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 3366 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלומות,

 

אנחנו מתלוננים פה לעיתים קרובות על התנאים הירודים בחברת תעופה זו או אחרת, ולחלקנו יש את הפייבוריטיות שלו ואת שק החבטות הקבוע. אבל במבט על ברור שלא המצאנו כלום, ואם לוקחים בחשבון שבכל העולם לאנשים יש טענות דומות כלפי חברות התעופה, אני תוהה אם יש אישזהו כשל אלמנטרי בגישה שלהן ועד כמה התנהלותן העסקית עדיין רלוונטית לימינו.

 

כך למשל יצא לי לטוס לאחרונה עם חברה אמריקאית מאנגליה לארה"ב. שתי טיסות באורך דומה (מנצ'סטר לפילדלפיה ומשם ללוס-אנג'לס) כאשר באחת מהן מטוס מרווח עם ארוחה דשנה ומערכת בידור, ובשניה מטוס צפוף עם תנאים בסגנון של RyanAir. מדובר בחברת תעופה גדולה (שהתאחדה לאחרונה עם עוד חברת תעופה גדולה) ועדיין הם עושים דברים שלא רק מגדילים את שולי הרווח אלא פוגעים באופן ממשי באיכות החיים של הנוסעים. אני מניח שהם לא היו עושים זאת אילו ניתן היה לשמור על רווחיות באמצעים אחרים. מילא המושבים הלא נוחים, אבל אפילו מערכת הבידור שמותקנת שם הגיעה כנראה מהספק הסיני הזול ביותר, עם מסך מגע שמגיב בסטיה של ס"מ ובאיחור של שניות ארוכות.

 

אם מסתכלים היסטורית על ההצלחות והכשלונות של חברות תעופה בעת המודרנית, אנחנו רואים שבגדול ההוצאות העיקריות שלהן זה רכישת מטוסים ודלק, בעוד שהרווח הבסיסי מגיע ממכירת כרטיסים וה"קצפת" משירותי ערך מוסף כמו שדרוגים ודיוטי-פרי. אני תוהה אבל למשל עד כמה שימושי קטלוג הקניות של מוצרי היוקרה שחלק מהחברות עדיין מציעות במאה ה-21, והאם לשים תשעה בוטנים באריזה במקום עשרה (או להתקין מערכת בידור זולה, או מושב צפוף) זה באמת הפתרון לבעיות הרווחיות שלהן. למיטב ידיעתי גם החברות המצליחות בתחום הזה לא בדיוק עושות כסף גדול, והמרחק הפוטנציאלי בין הצלחה לפשיטת רגל הוא מספר חודשים בלבד. אז אולי הגיע הזמן לשינוי במודל העסקי?

 

מהצד השני אני רואה את חברות התעופה האסייתיות והשירותים שהן מעניקות לנוסע במחיר דומה. הרי דיילת דרום-קוריאנית זה לא מרכיב טלפונים סיני ולא משלמים לה שני דולר ביום, אז איך החברות האלה עדיין מצליחות להרוויח עם מטוסים יותר נוחים ושירות הרבה יותר טוב מאשר בארה"ב או באירופה? אני מנחש שזו תוצאה של ניהול ארגוני יותר יעיל, אבל אינני מכיר את המבנה שלהן מספיק טוב כדי לדעת בוודאות.

 

אז מה דעתכם, האם הפורמט הנוכחי של חברות התעופה במערב עדיין רלוונטי לימינו? מה הייתם רוצים לראות שם ומה מהקיים הייתם רוצים להעלים? איך משפרים את רמת השירות והחווייה לנוסע תו"כ שמירה על רווחיות לחברה? כל מחשבה נוספת בנושא תתקבל בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תפסת אותי בשדה... תן לי לחשוב על זה בטיסה... LOL

uploadfromtaptalk1422707501756.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בין הטיסות שתארת נובע מכך שהראשונה היתה טיסה בין יבשתית עם שירות מלא, והשניה נחשבת לטיסה פנימית ללא שירות.

 

אישית נתקלתי בתופעה כבר לפני כ-7 שנים, בטיסה מסן פרנסיסקו לטורונטו עם אייר קנדה - כ-6 שעות, כלומר יותר מת"א - לונדון - במטוס ללא בידור וללא כל שירות (בעצם כן, בתחילת הטיסה חולקו כוסות מים, בהמשך הדיילות נעלמו עד שבאו לבדוק את חגורות הבטיחות לקראת הנחיתה). אני די הופתעתי כין שקרוב משפחה שטס מספר פעמים בשנה בין טורנטו לארץ לא מפסיק להלל את השירות של אייר קנדה.

 

התופעה מוכרת גם בטיסות פנים אירופיות - מטוסים "עירומים" עם מושבים שלא ניתנים להטיה, העדר מערכת בידור כלשהי ושירות מינימלי עד לא קיים גם בטיסות לא קצרות. מן הסתם היו מקצצים גם במספר הדיילות אם כללי הבטיחות לא היו מחייבים מספר מינימלי לפי גודל המטוס.

 

ככל הנראה אתה נתקלת בחברות האסייתיות בטיסות בין יבשתיות, כאלה שבהן קים גם שירות בחברות המערביות. יתכן שהשירות של החברות האסייתיות עדיף בגלל איזו תרבות לאומית או כיון שהשירות הרבה יותר חשוב לטסים למרחק ארוך, והעדר שרות ראוי יגרום לאבדן נוסעים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

~

טיסות הפנים של איבריה וספנאייר אמנם היו ללא בידור, אבל המושבים היו מרווחים יותר והיה שירות בסיסי. ספנאייר פשטה רגל לפני כמה שנים ואיבריה למיטב הבנתי גם לא משגשגת, אבל קשה לי להאמין שלקצץ בנוחות הנוסעים זו הדרך היחידה לשרוד בתחום.

 

לגבי אסיה - טסתי עם קוריאן במסלול בין-יבשתי ועם אחת החברות הסיניות מקוריאה לטייוואן, הפואנטה היא שבכל מסלול נתון הם עושים עבודה טובה יותר ממקביליהם האירופאים או האמריקנים. נראה לי שאתה צודק לגבי הבדלי התרבות, והלקוח האסייתי פשוט רגיל לסטנדרט גבוה יותר. יכול להיות שזה גם קשור לכך שבמערב טיסה זה כמו אוטובוס, כל שכבות האוכלוסיה עושות בזה שימוש, בעוד שאולי באסיה זה פונה יותר למגזר העסקי או המשכיל. (לא יודע אם זה נכון, סתם תיאוריה.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי סיפורים שסיפר קולגה שעלה מרוסיה. ככל הנראה היה בן למעמד הגבוה במדינה ה"סוציאליסטית" בימי ברה"מ, היה טס לחברה שלו פעמיים בשבוע כמו שאתה נוסע באוטובוס מנתניה להרצליה. אין לי מושג איזה שירות (לא) היה שם, אבל כנראה שהתחבורה היתה זולה מאד.

בכל מקרה - החברות האסיאתיות\אוקיאניות והחברות הערביות הגדולות (מהמפרץ) זוכות בכל שנה לציונים הגבוהים ביותר על שירות וטיב המוצר בשאלונים הבין לאומיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שניסיתי, לא הצלחתי למצוא לזה הסבר מדויק. זה בטח לא קשור ישירות לתעריפי הטיסה, מכיוון שיותר מדי פעמים ראיתי שם מוזרויות. למשל, אני נמצא עכשיו באסטוניה. נניח ואני רוצה לטוס לביקור בארץ. באותם תאריכים אפשר למצוא טיסה של:

אייר בלטיק ב-260 יורו

טורקיש ב-270 יורו

פינאייר ב-290 יורו

 

עכשיו אייר בלטיק היא חברת לואוקוסט שבשביל לנסוע בה כמו בנאדם צריך לשלם 40 יורו נוספים על מזוודה, ונניח עוד 20 יורו על אוכל. ועדיין, המושבים צפופים והטיסה לא נעימה במיוחד באופן כללי.

פינאייר יותר טובה והמחיר כולל מזוודה ואוכל, אבל עדיין לא משהו.

טורקיש פשוט מעולים עם שירות נפלא, אוכל מצוין, מרווח טוב לרגליים והכל כלול במחיר.

 

תגידו בטח שאולי מיסי הנמל שם זולים יותר ולכן הטיסות יקרות יותר. בפועל זה הפוך. מיסי הנמל בריגה ובהלסינקי הם סביב 100 יורו והטיסות הן בערך 60-90 לכל כיוון. מיסי הנמל באיסטנבול הם 170 יורו, והטיסות 35... בקיצור, לא מבין איך כל הסיפור עובד.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

easyet זה הדבר הכי מודרני שאפשר לקנות בארץ.

אתה נכנס לאתר שלהם ומזמין לאיזה שעה ביום שאתה רוצה וטס.

בלי סוכן נסיעות, בלי אוכל.

אבל אתה משווה את ישראל לאנגליה וארה"ב.

אתה לא יכול לדרוש מחברות שעובדות במדינה קטנה ובעייתית כמו שלנו לתת לך מה שנותנים שם.

חברות אמריקאיות הקהל יעד שלהם הוא יותר מ 300 מיליון איש.

חברות בארץ עם קהל יעד של 8 מיליון, אוכל כשר, מאבטחים על המטוס...

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוטוס - אתה בכלל לא מבין מה מדובר.

פות"ש מדבר על חברות גדולות שטסות בין אירופה לארה"ב.

תביא בחשבון שבנתב"ג פועלות למעלה מ-100 חברות תעופה, ביניהן גם חברות גדולות ומכובדות רבות, כך שהטענה שישראל "בעייתית" אינה מחזיקה מים. אל תשכח שקהל היעד של החברות אינו רק הנוסע הישראלי, אלא גם הנוסע הבא לישראל לביקור משפחה, עסקים או תיירות.

מעטות החברות בהן אינך יכול לקנות כרטיס טיסה בהליך פשט באינטרנט. זה כולל גם ת אל-על.

באיזיג'ט אתה מזמין את הטיסה בשעות שבהן היא טסה - בדרך כלל השעות הפחות נוחות. זה מחיר שאתה משל תמורת הכרטיס הזול, שלפעמים, בגלל כל מיני תוספות, כלל אינו זול.

בסופו של דבר לכל חברה יש מוצר לפי התמחיר והתרבות הארגונית שלה. הישראלים לא מכירים את החברות המזרח אסייניות - היחידה שמגיעה היה היא קוריאן - אבל בהחלט מכירים את (חוסר) השירות של הרבה חברות מערביות. הניסיון האישי שלי הוא שהחברות הישראליות רחוקות מלהיות הגרועות ביותר, וכי גם באותה חברה יש הבדלים עצומים בין טיסה לטיסה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל הטיסות שעשיתי לאירופה (אלעל, סאןדור, לוט, אייר ברלין) אייר ברלין הייתה החברה שנתנה הכי הרבה באופן עקבי. פעם ב2010 ופעם לפני חודשיים. אותו המטוס בכל כיוון. שירות מצוין, מושבים הכי נוחים שישבתי בהם במטוס מבין החברות דלעיל, ועוד כהנה וכהנה. במחיר שמזכיר את זה של טיסת בup עם תוספת המזוודה, רק שבאייר ברלין המזוודה והאוכל כלולים במחיר.

 

תמיד תהיתי איך הם מצליחים להציג סטנדרט גבוה יותר משל השאר בפער כזה.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסיון האישי שלי הוא שהחברות הישראליות רחוקות מלהיות הגרועות ביותר, וכי גם באותה חברה יש הבדלים עצומים בין טיסה לטיסה.

 

מסכים בהחלט.

 

בשנה וחצי האחרונות טסתי לאירופה בארבע חברות. לצ'כיה ב Czech Airlines, לגרמניה בלופטהנזה, למונטנגרו בטורקיש ולרומניה פעמיים באל-על (טיסה אחרונה לפני שבוע).

הטיסה של שבוע שעבר (לשני הכיוונים) באל-על היתה חצי ריקה (אנשים כנראה לא רוצים לראות את השלג בבוקרשט :-D), היו לי שלושה מושבים משלי והשירות היה מאוד מהיר ואדיב (נכון, כשהמטוס חצי ריק זה לא באמת חוכמה, אבל עדיין) ואפילו הקדמנו בכמה דקות.

 

מצד שני, הטיסה הקודמת לרומניה היתה בספטמבר - המטוס היה מפוצץ והטיסה חזרה איחרה בשעה וחצי (שזה כמעט הזמן הכולל של הטיסה). שתי טיסות זהות, חוויה שונה לחלוטין.

 

בלופטהנזה אין מערכת בידור בטיסות לאירופה (לפחות ב A321 שבו טסתי לא היה) - האמת, לא ממש מפריע לי. אהבתי שאפשר בכמה עשרות דולרים לרכוש את המושב ביציאות החירום, עשיתי את זה בטיסות לפרנקפורט וזה היה מעולה.

 

טורקיש זה טורקיש, אין מה להגיד - מערכת בידור מצויינת (שוב, לא כל כך רלוונטי באופן אישי אבל ראוי לציון) סנדוויצ'ים טעימים ומוס שוקולד אמיתי :lol:.

 

האמת, לא ממש משנה לי באיזו חברה אני טס - כל עוד המטוס מודרני (ל 767 של אל-על אני לא עולה, רכב אספנות יש לי בבית :wink:) וזו חברה נורמלית - כמה כבר אפשר לגוון - עוד סרט, פחות סרט או פלוס מינוס סנטימטר במושב - Whatever. הכל בסוף אותו דבר, אלא אם כן טסים בטיסות עם מעט אנשים - ואז זה כיף גדול, הבעיה שמהארץ טיסות כאלה יחסית נדירות.

עריכה אחרונה על ידי Alon_A

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כחובב תעופה הייתי חייב לפתוח במסמך אנושי מרגש :)

 

הפואנטה שלי היא שכל חברות התעופה עושות פחות או יותר את אותו הדבר, בדיוק בגלל זה רובן נמצאות במצב דומה.

 

אתה מדבר על מודל עסקי, מה כבר אפשר לחדש במודל עסקי של חברת תעופה ? נכון, אפשר לעשות שינויים קטנים פה ושם (תשעה בוטנים במקום עשרה זו דוגמא טובה :) ) אבל בתכלס, עד שלא ימצא תחליף ראוי לדלק מבוסס הנפט, אני לא רואה איך אפשר להמציא את הגלגל בצורה מקורית כלשהיא.

 

החידוש האחרון בתחום היה חברות הלואו קוסט, וגם זה, אחרי שמוסיפים מזוודה וארוחה מקבלים פחות או יותר את אותו הדבר כמו טיסה "רגילה".

 

האמת שגם המטוסים החדשים לא מחדשים יותר מדי, קצת יותר יעילות בדלק - בזה פחות או יותר מסתכמים החידושים.

 

אולי השינוי המהותי הבא יהיה כשיתחילו לטוס ללא טייסים כמו בתעופה הצבאית. זה יוכל להביא להוזלת עלויות חדה ולצניחה במחיר הכרטיסים. גם ככה הם כבר לא עושים יותר מדי היום, אם כבר, רוב התאונות האחרונות נגרמו עקב הגורם האנושי.

 

 

ד"א, זה לא שאני מתעורר ב 4 בבוקר לבדוק שרשורים, יש לנו בוסית קטנטנה חדשה שמחליטה בשבילי בכל מה שקשור לשעות שינה :)

עריכה אחרונה על ידי Alon_A

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Derish

לא קראתי את כל הדיון, אבל אני רוצה להתייחס לפיסקה של חברות אסיאתיות. כולנו זוכרים את המקרה של MH370, כמו כן המקרה הלא כל כך ישן של AirAsia. יש שמועות \ טענות שצוות הטייסים האסייאתי פחות מוכשר מאשר טייסים אירופאיים או אמריקאיים לצורך הדוגמא. בשנת 2014 היו 8 תקריות תעופה על פי ויקיפדיה, ואם נוציא החוצה את הירי של MH17 מעל שמי אוקראינה, 4 מתוכן אסיאתיות ועוד 3 אפריקאיות.

אז זה ככה סתם חומר למחשבה.

 

חוץ מזה, אני לא יודע עד כמה הרבה אני טס ביחס אליך, ובטח שלא טסתי מסלולים כמו ישראל - ארה"ב (אבל כן טסטתי לאירופה מהארץ), לא נתקלתי בחוויות לא נעימות בטיסות שלי. אבל אני גם לא מתרגש יותר מידי ממסכי מגע, זה בונוס נחמד, אבל ממש לא משהוא שאני אשים אליו לב או דגש. כמו כן, לא חשתי בצפיפות כלשהיא בטיסות (פרט לאולי אנשים שחושבים שהם בסלון שיזוף, ומורידים את הכסא שלהם עד הסוף על הרגליים שלי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמתי לב שתמיד בזמן נחיתה במטוס ישראלי, כאשר הגלגלים נוגעים פעם ראשונה בקרקע, מרגישים מכה הרבה יותר חזקה מאשר בטיסות זרות ששם זה הרבה יותר חלק.

 

למה הטיסים הישראלים עושים את זה? ככה מלמדים אותם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...