Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול ראשון שלי למרצדס E-class E350 avantgarde משנת 2008 W211, מספר דברים לא ברורים.


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 3368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב נרכש לפני חצי שנה לאחר שעבר טיפול קטן ב 50K והחלפת ברקסים מלאה לכל הגלגלים, כרגע הגענו ל 60K ק"מ (תוך חצי שנה, ואני מתחיל להיות מודאג כי החישובים הפיננסיים שלי לא היו נכונים) והגיע הזמן לטיפול הגדול. בקובץ שהורדתי ("Maintenance Manual 2008_e_non_amg_diesel.pdf") מופיעים הטיפולים (במיילים ולא בק"מ) ולפי מה שמוסבר שם צריכים להית הטיפולים הבאים:

 

-ב 13K מייל (20K ק"מ), או פעם בשנה יש להחליף שמן מנוע ופילטר, בנוסף יש לבדוק את רמת הנוזלים (בלמים והגה). שאר הבדיקות הינן רגילות כגון בדיקת אורות ומגבים, עובי דיסקיות בלימה וכו'.

-ב 26K מייל (40K ק"מ), או פעם בשנתיים מתווספות בדיקות של של חופשים במערכת ההיגוי, גל הינע ו"Inspect play of tie rod and drag link joints, inspect rubber boots" (מה זה?)

-לאחר 39K מייל (60K ק"מ) הראשונים (ללא תלות בזמן אלא רק בנסועה) יש להחליף נוזל תה"ל ופילטר תה"ל. מה שמוזר לי הוא שההחלפה הבאה אמורה להיות ב 143K מייל (230K ק"מ) ולא ב 120K ק"מ.

והשאלות.

*בבדיקה בלוח השעונים ברכב נאמר כי יש לבצע טיפול עוד 3500 ק"מ. מדוע בנסועה כזו? 13500 ק"מ הוא מספר מוזר, ושונה ממה שמצויין בספר.

-האם החישוב מתבצע ע"י מחשב הרכב בהתאם לתנאי הנסיעה? אם כן אז זה אפילו יותר מוזר כי חלק גדול של הנסועה הוא בין עירוני רגוע.

-האם מספר הק"מ בין הטיפולים הוא פרמטר המוזן למחשב הרכב? ב W202 שלי הפרמטר נקבע בהתאם לאיזור.

*אני עומד לבצע בהקדם את החלפת נוזל התה"ל, אך בכל מקרה, האם מחשב הרכב יכול לתת לי את הנסועה בה יש לבצע זאת בהתאם לתנאי הנסיעה?

-קיבלתי הצעת מחיר של 800 ש"ח עבור הטיפול (עם נוזל תה"ל מקורי של מרצדס), האם הגיוני?

-מחיפוש שעשיתי לא הצלחתי להבין אם ניתן לנקז את ממיר המומנט, ראיתי שישנו קיט מיוחד שכנראה מיועד לבצע זאת (בפרסומת ליצרן חלפי OEM של מרצדס) אך לא הבנתי אם זה נדרש/חשוב/הכרחי. האם יש צורך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניתן לנקז את כול תכולת שמן הגיר בזמן ההחלפה אלא אם למוסך יש מכשיר הנקרא 'דיאליזה' אשר מסוגל להחליף את כול תכולת הנוזל.

אם אתה שואל אותי הדבר לא הכרחי ובהחלט החלפה חלקית בטיפול הנוכחי והחלפה נוספת בטיפול הבא מקובלת.

 

נוזל ATF מקורי תמיד יקר ותלוי גם בכמות הנכנסת לתיבה.

 

בדיקת חופשים במערכת ההיגוי, מצב המיתלים, גרמושקות של הציריות וחופשים זה דבר סטנדרטי בכול רכב אשר נעשה גם בזמן הטסט השנתי וכול בעל מקצוע מבצע את הבדיקות האלה תוך 5 דקות.

 

אינני מכיר את הרכב שברשותך אך אם מישהו איפס את מונע הטיפולים בקילומטראז' שונה מאשר בזמן הטיפול אז המחשב סופר 15K או 10K מאז האיפוס האחרון.

נניח שבוצע טיפול לאחר 17.500 קילומטרים ולאחר מכן אופס המונה אז הטיפול הבא יופיע ב-32.500 קילומטרים בהנחה שמירווח הטיפולים הוא כול 15K.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, לא מדויק.

-ב W202 שלי (C240 משנתון 98') החלפתי נוזל תה"ל לפני כחצי שנה וכמעט כל הנוזל נוקז ע"י פתיחת קארטר התה"ל ובורג הניקוז בממיר המומנט.

-ב W202 החלפתי את נוזל תה"ל בנוזל מקורי של של מרצדס, סה"כ 6 ליטר (במחיר של 80 ש"ח/ליטר) ופילטר תה"ל של מאן והסה"כ כולל עבודה יצא כ 800 ש"ח, ציפיתי שבתה"ל יותר מתקדם (אחרי הכל זה ה T7GTronic של מרצדס) המחיר יהיה גבוה יותר.

-בדיקת חופשים/ציריות/מתלים מתבצעת אצלי ב W202 כל טיפול קטן יחד עם הצלבת הצמיגים (אני קצת יקה..), פשוט מוזר לי שבספר תחזוקה של ה E350 מצוין כי יש לבצע זאת כל 40K ק"מ.

-כשקניתי את הרכב זה היה 3 ימים לאחר שבוצע בו טיפול קטן (הנסועה הייתה אז 50,050 ק"מ...) ולמיטב זיכרוני הטיפול אופס אז (בזמן רכישת הרכב עשינו סריקה נוספת עם ה"סטאר" וומונה הטיפולים היה מאופס), בכל מקרה גם 10K וגם 15K אינם המרווח המצוין בספר תחזוקה של ה E350.

 

האם ניתן לקרוא נתונים אלה בעזרת תוכנת "טורק"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים שלום

מצ"ב לינק שמראה כיצד מתבצעת ההחלפה בתיבה כמו שלך 722.9

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/365242-diy-722-9-7g-tronic-7-speed-automatic-transmission-service-thread.html

הם מציינים שניתן לרוקן את הנוזל מתום הממיר מומנט אבל תהליך מילוי הנוזל הנו מורכב יותר מכיון שאין דרך להכניס אותו מקידמת המנוע (לתיבה הזו אין פתח למדיד מתוך תא המנוע ) כך שאני חושב שהעבודה מעט יותר מורכבת מתיבת 722.6 אשר יש בה 2 פתחי ריקון ופתח מילוי בתא המנוע.

 

בהצלחה ותשוב לעדכן

sl500 r129 1998

e240 w210 1998

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ואתה חייב להסביר לי, איך מצאת את זה? חפרתי ב MB והכנסתי שאלות אבל לא מצאתי את זה (אולי כי חיפשתי רק בתת-פורום של ה W211).

אני מקווה לבצע את ההחלפה במוסך שלי ביום ג' הקרוב או הבא אחריו, הייתי שמח לשלוח למוסכניק את הקבצים כדי שיבדוק את עצמו (התהליך מפורט ומתועד ברמה פאדנטית) אך אני חושש שהוא יפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב, אז עידכון, לא ממש יצאתי בהרגשה טובה מהטיפול הזה.

 

מהתחלה. תיכננתי לבצע את הטיפול רק אחרי שאקבל תשובות מ mbworld לשאלות שלי אך ביום שלישי האחרון אישתי מתקשרת בהיסטריה ואומרת כי נדלקו נורות ומופיעות הודעות בלוח השעונים. איך שהיא מגיעה עם הרכב אני מסתכל ורואה אוסף תקלות של ESR ותת לחץ בצמיגים, חיברתי את ה OBD והרצתי "טורק" אך ללא הצלחה. טלפון למוסך ואני בדרך (עם הלב בתחתונים....) הפתעה ראשונה, כשהתנעתי את הרכב התקלות נעלמו מלוח השעונים. הגעתי למוסך, המתנתי והרכב חובר ל"סטאר", התגלה כי כל התקלות היו אובדני תקשורות בין מחשב הרכב לחיישנים שונים שהיו רשומות בזיכרון ולא תקלות קיימות. עדי הסביר לי כי תקלות אלה נרשמו כאשר המצבר מת לי לפני כחודשיים ומעולם לא נמחקו כך שמחשב הרכב חשב כי קיימת בעייה.

טוב, אז אני כבר כבר שם ולא נראה כאילו אספיק לנצל את היום אז יאללה לעבודה. דבר ראשון שאלתי את השאלות שהעלתי כאן בפורום במוסך (לפי הMaintenance Manual 2008_e_non_amg_diesel), והתשובות לא תאמו את הספרות.

-בתיעוד מופיע כי טיפול קטן מתבצע כל 13Kמייל (20K ק"מ), במוסך נאמר לי כל 15Kוזה לא ניתן לשינוי בדרך פשוטה אלא ע"י שינוי הגדרות פנימיות במחשב הרכב והם מעולם לא ביצעו זאת. לא הבנתי מדוע בכלל קיים ההבדל הזה.

-בתיעוד מופיע כי לאחר 60K ק"מ הראשונים יש להחליף נוזל תה"ל ופילטר תה"ל וההחלפה הבאה אמורה להיות ב 230K ק"מ, אך במוסך נאמר לי כי הטיפול מתבצע כל 60K ק"מ. למה? אין הסבר ו/או תיעוד.

-בתיעוד מופיע כי החלפת נוזל התה"ל אמורה לכלול גם את החלפת הנוזל בממיר המומנט אך אמרו לי כי לא מבצעים זאת בטיפול רגיל אלא רק כאשר מורידים את הגיר. הסתכלנו ביחד בבסיס הנתונים של MB והופיעו מספר מסמכים שבחלקם מופיע ריקון ממיר המומנט כחלק מהתהליך ובחלק לא. בכל מקרה רציתי להתעקש על החלפה מלאה אך נאמר לי כי זה יקח שעת עבודה נוספת כי יש צורך בסיבוב גל ההינע כדי לחשוף את בורג הניקוז. אמנם זה מופיע בקובץ "Drain transmission oil from torque converter.pdf" כסעיף הראשון אך לא הבנתי למה זה אמור לקחת כל כך הרבה זמן, בכל מקרה התחיל להיות מאוחר כך שבליית ברירה וויתרתי על ריקון ממיר המומנט.

 

העבודה התנהלה דיי מהר. היה צריך לפרק שני חיפויים וגשר התמיכה האחורי של המנוע (שם מפוצץ לחתיכת פח). פורק קרטר הגיר, הוסר הפילטר הישן ונוקז הנוזל המשומש. בבדיקת המגנטים (שניים) לא התגלו כל בעיות, הפילטר הוחלף (מקורי של מרצדס 273 ש"ח) וכמו כן האטם (גם כן מקורי של מרצדס 179 ש"ח). הכל הורכב בחזרה ואז מולאו 5 ליטר נוזל תה"ל (מקורי של מרצדס 105 ש"ח/ליטר) באמצעות משאבה ידנית פתח דרך המילוי בתחתית הקרטר כשהרכב על הליפט ופה התחיל משהו של הבנתי.

*בתיעוד של מרצדס AR27.00-P-0270SYZ ("Filling automatic transmission with fluid.pdf") רשום (סעיף 8) כי יש למלא 6 ליטרים של נוזל תה"ל, אצלי מולאו 5 ליטר.

*האם בתיעוד הזה לא מוזכר ניקוז ממיר המומנט או שפיספסתי אותו?

*לפי התיעוד יש:

-להפעיל את המנוע לאחר מילוי נוזל תה"ל.

-לחכות כי טמפרטורת נוזל התה"ל תגיע ל 45 מעלות (בהתאם ל"סטאר").

-להוסיף 2 ליטר של נוזל תה"ל (וזאת כאשר ממיר המומנט לא נוקז)

-להעביר את בורר ההילוכים בין כל המצבים ולוודא כי טמפרטורת נוזל התה"ל היא 45 מעלות (בהתאם ל"סטאר").

-להסיר את הצינור מפתח המילוי ולוודא כי מטפטפות מעט טיפות של נוזל התה"ל. (ישנה צינורית פלאסטיק בגובה מסוים המחוברת לפתח המילוי, עודף הנוזל אמור להתנקז משם)

-לסגור את פתח המילוי באמצעות בורג וטבעת אטימה חדשים.

אף לא אחד מהדברים האלה בוצעו! כאשר הצינור הוסר מפתח המילוי לא טיפטפה טיפה.

הפנתי את תשומת ליבם לכך אך נאמר לי כי התהליך שבוצע הוא הנכון ובוצע מספר רב של פעמים בעבר כראוי. קשה לי להאמין כי מחסור של 3 ליטר נוזל לא יתבטא בפעולת התה"ל (המכיל כ 10 ליטר נוזל) אבל לא הרגשתי בשום שינוי בהתנהגות התה"ל. מה קורה פה? שאלתי אם ניתן לגלות מחסור בנוזל באמצעות ה"סטאר" ונאמר לי שלא והסימנים יתבטאו בפעולת תה"ל לא תקינה. הטיפול עלה 1127 ש"ח, מה שלא יותר מדי יקר כאשר משתמשים בחלפים מקוריים של מרצדס (טיפול דומה עם חלפים מקוריים של מרצדס ב W202 שלי עלה כ 800 ש"ח)

 

אני סומך על המוסך והמוסכניקים, אני מטפל שם יותר מ 5 שנים ומאוד מעריך את המקצועיות שלהם אבל יצאתי בהרגשה של פיספוס מהטיפול הזה.

Drain transmission oil from torque converter.pdf

Maintenance Manual 2008_e_non_amg_diesel.pdf

Filling automatic transmission with fluid.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...