Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סדק בדשבורד, פונטו איבו 2010, התנהלות מול היבואן


GhostBuster
שימו לב! השרשור הזה בן 3462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

...

yohai, אתה צודק, זה אכן המיקום של כרית האוויר. כל המסגרת של הדשבורד, מסביב לנקודה בה הדשבורד אמור להיפתח במקרה של תאונה ולתת לכרית האוויר לפרוץ החוצה, התנפח קלות. בחלק העליון, הדשבורד כבר סדוק, כמו שרואים בתמונה שצירפתי. בחלק התחתון של אותו אזור בדשבורד, רואים כבר את העיוות. אני מצרף תמונה נוספת שתמחיש קצת את העניין.

...

כמו שחשבתי, הכשל הוא בנקודה הכי דקה של הדאשבורד, או יותר נכון- הציפוי שלו.

 

תראו- עקרונית, אפשר להגיד שהיבואנים צודקים, ואכן בגלל מזג אוויר ישראלי נוצרות הבעיות האלה (מה שגורם ליצרנים לא לרצות להתעסק עם הבעיה אלא לתת ליבואנים לשבור את הראש). זה נכון שרכב ישראלי עובר התעללות רבה הרבה יותר מאחיו האירופאי, גם אם הוא רק חונה ולא נוסע.

 

א-ב-ל, אז נזכרתי שמדובר בפיאט (איטלקי).

 

סליחה, באיטליה לא חם? מאוד? מי שהיה שם יודע שיש הרבה אזורים שמתחממים שם לא פחות מפה. אז מה, שם אין סדקים? יותר נכון, האם שם היצרן גם מתעלם מהבעיה? גם שם אומרים לבעלים שהם חנו בשמש, לא כיסו את הרכב, או לחלופין השתמשו בספריי דאשבורד בריח מסטיק במקום במגוואירס? לא נראה לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 359
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התירוץ של "פה חם מאוד" הוא קשקוש אחד גדול, שהיה משעשע בשנות ה80 אבל היום יהיה רלוונטי בערך כמו למכור "חול מארץ הקודש".

 

מדינת ישראל לא המציאה את החום. לא את הלחות. אפילו לא את העליות לקסטל (שבעבר היו ה-מכשול שקבע אם מכונית מסוגלת או לא מסוגלת לנסוע בכבישי ישראל). מכל אלה יש בעולם יותר. הרבה יותר.

 

התקלה סדרתית לדגם מסוים (גרנדה? איבו?) או נתחמת בשנות ייצור מוגדרות?

מה קורה בעולם? האם גם שם נתקלו בתופעה דומה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעולם לא יצא לי לראות תלונות כאלו אגב, חיפושים באנגלית לא הניבו לי דבר וניסיתי דיי הרבה בגוגל. אם מישהו מצא משהו מעניין נשמח לשיתוף. אולי התופעה גם בחו"ל ולא רק בארצנו המיוחדת

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדינת ישראל לא המציאה את החום. לא את הלחות. אפילו לא את העליות לקסטל שבעבר היו ה-מכשול שקבע אם מכונית מסוגלת או לא מסוגלת לנסוע בכבישי ישראל

 

אכן, ביחד עם העליות לירושלים והנסיעה לאילת (שעדיין מהוות מדד עבור לא מעט ישראלים).

 

בתור בעלים של גרנדה 2007 לשעבר, נראה שגם אצלי החלה התופעה (עיוות/ניפוח של הפלסטיקה המכסה את הכרית היה בוודאות, סדק לא), יתרה מזאת יש לי בטן מלאה על הגיר הרובוטי הכושל (טרם עידן האיבו והבראבו, אשר אלו דווקא מסתמנים כאמינים) ותופעת הנקישות בהנעה קרה, שבהערכה שלי, מדובר בתקלות סדרתיות לא פחות מסוגיית כרית האוויר, רק שאין מספיק בעלי גרנדות בארץ שירימו קול זעקה (מה גם שהרוב מהקמצוץ הזה גם כך משתייך לליסינג).

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור השרשור אצתי רצתי לבדוק את הפונטו של אישתי (איבו, 2012, חונה בשמש).

אכן בנקודת "תפר הפריצה" של כרית האויר יש סדק, שנראה רק בלחיצה על הפלסטיק.

מכל זוית בה הסתכלתי, הדבר נראה כאילו הסדק נמצא שם באופן מכוון.

 

לא נראה שזה שבר או סדק שהתפתח עם הזמן, כי אם תפר שתוכנן להיות כך. אולי זה בגלל הפלסטיק העבה שבו פיאט השתמשה לייצור הדשברוד? לפיאט פתרונים. אך נראה - לפחות לעיני הבלתי מקצועית - שלא מדובר בתקלה שהתפתחה עם הזמן אלא למשהו שהיה קיים מיום ייצורה של המכונית.

שוב, הסדק מופיע רק בלחיצה על הפלסטיק, ואינו נראה ללא התערבות חיצונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר נראה כאילו הסדק נמצא שם באופן מכוון.

1. אחרי שנחשפתי לתופעה בפורום התחלתי לעקוב אחרי מצב הדשבורד ברכב המדובר באופן קבוע. מבטיחה לך שהסדק לא היה שם לפני זה.

2. אם תשווה את התמונה שהעלה פות"ש לתמונה שהעלה m1ke בשרשור אחר, תראה שהסדקים בגודל שונה וברכב שלו הסדק נראה לעין גם ללא התערבות פיזית.

3. אם הסדק היה אמור להיות שם באופן מכוון, אני בטוחה שהיצרן היה מציין את זה במכתב תגובה שלו לפות"ש, גם כי בעלי פונטו מכל העולם היו רודפים אחריו וגם כי התמונות מהרכב הספציפי הזה נשלחו אליו, אבל הוא לא ציין את זה.

4. כמובן שהיבואן גם לא היה מחליף דשבורדים לכל מתלונן בעלות מסובסדת\ללא עלות כלל, אבל הוא טוען שמדובר בנזק "אסטתי בלבד" ומטפל בבעיה-סימן שהיא קיימת.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לשפוט מתמונות.

אפשר להניח שדשבורד שהתעוות מסיבות שונות (שמש, הנחת רגליים קבועה בדיוק על הנקודה, מכה) יציג שבר קבוע (בעיקר אם הפלסטיק איבד את גמישותו).

 

לפיאט פתרונים. ההתנהלות של היצרן מספיק מוזרה כדי שאאמין שגם אם הסדק נמצא שם באופן מתוכנן הוא לא יציין את זה במכתב.

מה גם שלא מצאתי אירועים דומים באותו קנ"מ בשווקים אחרים. יש איזכורים, אבל בשומקום זה לא הפך לטרגדיה.

 

טיפול בבעיה אינו הודאה בקיומה. זה הודאה בשירות טוב ותו לא. יש להניח שהיבואן מזדכה על עלות החלקים מול היצרן, ולכן עבורו מדובר בעיקר בטרדה.

 

אינני מנסה לשכנע את עצמי שאין בעיה. רק מציג את הדברים כמו שהם. יכול להיות שיש בעיה. ויכול להיות שלא.

עריכה אחרונה על ידי GoRide
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן מזדכה על החלקים מול היצרן כאשר הרכב בתקופת האחריות. לכן, אם אתה תחליט להחליף את החלק ברכב של אישתך, זה יהיה מכוסה באחריות ואתה לא תשתתף בעלויות.

כאשר תקופת האחריות נגמרת, היצרן לא מזכה את היבואן בעלויות של החלקים והעבודה. לרוב הפגם הזה מתגלה אחרי תום האחריות והיבואן סופג את העלויות, זה גם מה שנאמר לפות"ש ע"י מנהל השרות של היבואן.

בגלל שכרית האוויר בפונטו נמצאת באיזור שבו הדשבורד משופע, קשה להבחין בנפיחות של האיזור, לעומת זאת בפיאט 500 הבעיה נראית בבירור מכיוון שאיזור שבו הפלסטיק אמור להיות שטוח לגמרי מתנפח בצורה ניכרת, שם רואים בברור שהמצב השתנה.

 

כמובן שזאת ההחלטה שלך מה לעשות עם הרכב שלך. אני ועוד כמה בעלי פיאט יודעים טוב מאוד באיזה מצב הרכבים שלנו נקנו ואיך הם נראים היום. במקומך, הייתי אומרת תודה שגיליתי את הבעיה בזמן ולא מחכה לתום האחריות.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט שערוריה! סדק באזור כרית אוויר זה לא צחוק והתנערות של היבואן מהנושא היא ביזיון. נקווה שאכן מישהו שם התעורר והסיפור הזה יגמר בטוב!

 

ואגב אין לזה שום קשר לתחזוקה/אקלים , מדובר בפגם בייצור כנראה שהתגלה עם הזמן.

תעדכן בהתפתחויות.

HONDA CIVIC hatchback-RED

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצב בגרנדה פונטו 2008 של מכר, אין סדק אך נראה שהוא עוד יופיע (מלבד הנפיחות שפחות מודגשת בצילום, אם מתמקדים בחלק העליון, יש פס די ברור בפלסטיקה) - 44639428444abb72d31d5642c683a8ba.jpg

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות הרכבים שיש להם את התקלה הזאת מדהימה אותי. ידעתי שאני לא לבד בעניין, אבל רק בשרשור הזה, מלבד הדוגמאות שהעליתי בהודעת הפתיחה, נוספו כבר עוד 5 אנשים בערך עם בעיה זהה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...