Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

2017 - לוחיות רישוי עם 8 ספרות


C14SE
שימו לב! השרשור הזה בן 2344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לרכב דיפלומטי יש סיומות 21 ו22 וזה זיהויו במחשב משרד הרישוי. יש כנראה עוד שדה שאומר אם בעל הרכב הוא קונסול כבוד. אבל הודעות האותיות לא נשמרות במחשב כחלק מהמספר.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 558
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחרי שבוע של תגובות , אף אחד לא שם לב ל"שליטה" של שר התחבורה וצוות עוזריו בחשבון, שלא להזכיר את ראיית העתיד?

 

"המעבר ללוחית בת 8 ספרות תאפשר להנפיק מספרי רישוי חדשים ללא קושי ב-50 השנים הקרובות, בתנאי שמספר כלי הרכב הנכנסים לא יחרוג מעבר ל-230 אלף יחידות בשנה. שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, מינה ועדת היגוי מיוחדת שתפעל ליישום ההחלטה ומנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי"

 

תקנו אותי אם אני טועה: מעבר ל-8 ספרות מאפשר שימוש ב-90 מיליון מספרים (כי עד 10 מיליון כבר בשימוש כיום).

אם נמכרות כל שנה 230,0000 מכוניות, אז מעבר ל-8 ספרות נותן פתרון ל-391 שנים. לא 50 לפי חשבון ה"ה ממשרד התחבורה.

ומאיפה יכולת הניבוי שלהם שכמות המכירות תהיה ללא שום שינוי ב-50 השנים הבאות? כאילו אין גידול באוכלוסיה, אין הרחבת שימוש ברכב,הכל ישאר פיקס ללא שינוי? לא הייתי לוקח מהם המלצות להשקעה.

אבל, בינינו, מישהו רואה איך מכניסים לישראל אפילו 30 מיליוין מכוניוות? ואיפה בדיוק הן יסעו?

 

יש בעיה עם 8 ספרות או מעבר לאותיות. מישהו שם בממשלה היה צריך אומץ לקבוע שעוברים לאותיות אנגליות, ולוותר על קצת גאווה לאומית. נכון שהשפה היא סמל לאומי, היא חשובה אבל יש חיי יומיום, ויש צירופים של מספר בעברית ותו באנגלית ששגורים בשימוש יומיומי.

יש מי שלא יודע להגיד 5 סי או 4 אס לתאר את הנייד שלו?

כמו שלא אומרים מרשתת כשמתכוונים לאינטרנט, אפשר לדרוש מעובדי המדינה ומרבית אזרחיה להכיר א"ב באנגלית. לא ממש קשה להנחיל את זה. אם רוצים...

גם עברית תקנית לא כולם יודעים. ופעם, בימי האינפלציה, כשעברו משקלים במיליונים לש"ח במספרים קטנים - היו אנשים שהיה להם קשה, אחרי קצת זמן- כולם התרגלו.

 

הבעיה העיקרית היא המיחשוב. m3x7r3m3 כבר כתב שזה מסובך ויקר. אבל יצטרכו לעשות התאמות לכל שיטת מיספור חדשה. חתיכת סיפור לאנשי התוכנה, ולא משנה אם הם עובדי חוץ או של החברה עצמה. המון זמן, התאמות, סיכון עיסקי . רק תחשבו איך מסתדרים, אם בכלל, עם אורך חדש ביומיום ועם אורך ישן שיש בגיבויים או נתונים היסטוריים שיש סיבה לחטט בהם, ויום אחד צריך אותם.

מעבר לתוים (אותיות) מחייב תצורה תוית ולא מספרית, יש משמעויות למיון ותצוגה. חתיכת סיפור.

גם כמספר - בהרבה מערכות אין מקום לעוד ספרה. גם את השביעית הכניסו לפעמים כאונס. בסיסי נתונים הם עם הגדרות קבועות ואי אפשר לתת אורך משתנה לכל שדה. כך או אחרת העבודה מורכבת וארוכה.

עם פורמטים בינריים או חזקות - אנשי המחשב במערכות ישומיות לא נוהגים לעבוד. אולי כי הם לא יודעים מה זה, אולי כי זה לא ויזואלי לבדיקות.

ופתאם יסתבר שצריכים אנשים שיודעים שפות תכנות "של פעם", ולא כאלו של ממשקי אונליין באינטרנט/אינטראנט.

בסוף יבקשו דחיה של שנה ואז כולם יעבדו בלחץ.

 

לי יצא 1,073,741,824 מספרים חדשים (המספרים הקיימים עם 7 ספרות יישארו 7 ספרות ולא יעברו ל-8), 8 ספרות בחזקת 10 אפשרויות (0-9) לכל ספרה.

 

כמובן שתמיד יהיה צורך בשינוי מערכות המחשוב, אבל שדה מספרי רגיל (32 ביט) יכול לקבל גם 8 ספרות במלואן, אז שינוי בבסיס הנתונים אין צורך לעשות, ושינוי בנתונים הקיימים אין צורך לעשות, בסה"כ שינוי של בדיקות הקלט, צד אפליקציה ובחלק מהמקרים אני מניח גם בצד הבסיס נתונים. אבל זה עניין פשוט וניתן לבצע את השינוי בכל מערכת באופן בלתי תלוי במערכות אחרות, בניגוד להוספת אותיות.

מה זה מעניין את המערכת (בהנחה שהסרת את ההגבלה) אם הכנסת 7 או 8 ספרות? אינטר מעביר אותך הלאה. זה לא מעניין את המערכת ולא מגביל אותה.

 

ד"א בתור אחד שעובד בעולם שהוא חלק מעולם הסלולר, נתקלתי לא פעם במישהו שהציעו לו "הצעה מטורפת על אייפון 5 אס" אלא שהתגלה שזה בכלל אייפון 5 סי, לפעמים ממש במשפט של אותו מישהו כי הציעו לו אותו בצבע תכלת נניח.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יוצא 100,000,000 אופציות חדשות שלא היו קיימות קודם לכן

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

10 בחזקת 7 כפול 9 מספרם חדשים בני 8 ספרות.

10 המיליון הראשונים הם המספרים הקיימים - אשר במערכת של 8 ספרות יהיו עם 0 מוביל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שהם יהיו עם 0 מוביל, זה תלוי בייצוג.

אם זה שמור כ-number בבסיס הנתונים זה כנראה יהיה עם 0 מוביל, אם זה שמור כ-string בבסיס הנתונים אזי "0123-4567" הוא ערך שונה מ"12-345-67".

ניתן לעקוף זאת דרך התוכנות בכך שאם זה 7 ספרות יוכנס 0 אוטומטית לתחילת ה-string, אבל זה לא מחייב.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שהם יהיו עם 0 מוביל, זה תלוי בייצוג.

אם זה שמור כ-number בבסיס הנתונים זה כנראה יהיה עם 0 מוביל, אם זה שמור כ-string בבסיס הנתונים אזי "0123-4567" הוא ערך שונה מ"12-345-67".

ניתן לעקוף זאת דרך התוכנות בכך שאם זה 7 ספרות יוכנס 0 אוטומטית לתחילת ה-string, אבל זה לא מחייב.

 

 

השאלה היא מה יקרה לרכבים שמתחילים בסיפרה הנומרית 0 ויש להם שמונה תווים, במידה והמספר שמור כINT.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בבסיס הנתונים זה int אז זה יחייב השתמשות בכל ה-0 המובילים למספרי 7 ספרות, מבחינת המחשב אין הבדל בין 0123-4567 ובין 12-345-67 כשמדובר על int.

למעשה ב-int ה-0123-4567 שמור בבסיס הנתונים כ-0,001,234,567. (במערכת מבוססת 32 ביטים, ב-64 ביטים יש עוד הרבה אפסים מובילים).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בבסיס הנתונים זה int אז זה יחייב השתמשות בכל ה-0 המובילים למספרי 7 ספרות, מבחינת המחשב אין הבדל בין 0123-4567 ובין 12-345-67 כשמדובר על int.

למעשה ב-int ה-0123-4567 שמור בבסיס הנתונים כ-0,001,234,567. (במערכת מבוססת 32 ביטים, ב-64 ביטים יש עוד הרבה אפסים מובילים).

 

אם כך איך יבדילו בין מספר בעל 7 ספרות לבין מספר בעל 8 הספרות המתחיל בספרה 0?

 

תסלח לי אם אני שואל שאלות דביליות, תכנות הוא לא הצד החזק שלי.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין של ייצוג בבסיס הנתונים, לא ניתן לענות על השאלה מבלי להכיר את זה.

 

מה שציינתי לפני כמה עמודים היה המקרה הגרוע ביותר, כלומר במקרה הגרוע ביותר, שבו בבסיס הנתונים ההגדרה היא signed int (כזה שיכול להיות חיובי ושלילי) על בסיס 32 ביט ניתן להגיע ל-9 ספרות באופן מלא ול-10 ספרות באופן חלקי ביותר, unsigned int (רק חיובי) ייתן 10 ספרות באופן קצת יותר נרחב.

זה המקרה המחמיר ביותר, int על בסיס 64 ביט ייתן מן הסתם הרבה יותר, string יכול בד"כ להגיע ל-255 תווים.

 

זה לא שאני אומר שהבסיס נתונים משתמש ב-int, אלא שזה המקרה הגרוע ביותר ואיתו עדיין ניתן להוסיף עוד ספרה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חפרתם. כלל לא התיחסתי לבעיית הייצוג במחשבים, אשר אני מעריך שמשתנה בין מערכת למערכת. כמובן שיהיה צורך גם להכין מלאי טפסים עם מקום לתו נוסף.

כוונתי בהודעה 80 היא לכך ש-10 מיליון המספרים שבין 0 ל-9999999 כבר תפוסים, ולא משנה אם הם מיוצגים במחשב עם או בלי אפסים מובילים. לכן כאשר יש 8 ספרות יש 100 מיליון אפשרויות, אבל צריך להחסיר את 10 המיליון שכבר נוצלו. יש להניח שמבחינת לוחית הזיהוי האפס המוביל לא יוטבע, כפי שבלוחיות של 4-6 ספרות הקיימות היום לא מוטבעים אפסים מובילים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו, מערוכת המידע של משרדי ממשלה, חברות ביטוח והרבה מאלו שמספר רכב הוא חלק מהנתונים אצלם - הן בדרך כלל ותיקות ונשענות על בסיבי נתונים קבועים. אי אפשר לשנות בלי השקעה עצומה - וכמעט תמיד אין שום סיבה להכנס להשקעה גדולה מאוד, באמת מאוד, בשינוי תוכנה או בסיס הנתונים. בואו לא נכנס לדיון כזה כאן.

לא יודעים שם מה זה INT, וגם הרבה מאלו שיודעים לא אוהבים להשתמש בו. כי ככה. במחשבים של המאה הקודמת היה שיקול של שימוש ב-INT לזרוז ביצועים, לא בחישובים אלא באידקסים לטבלאות, וגם אז אנשים לא שמחו להשתמש בתצורה כזו, רק חלק ישמו בתכנון ובקידוד את ההמלצות לחישובים בשדות מקובצים שנותנים מהירות עיבוד עד פי 16 יותר. אבל כיום אין למחשבים בעיה של ביצועים או של עלות מקום אחסון הנתונים.

הוספת ספרה (גם תו) משמעותה שינוי קבצים,סנכרון ממשקים בין מערכות וממשקים עם חברות אחרות, לתמוך במפתח של 8 ספרות במקום 7, למצוא מקום להציג את 8 הספרות במסך ובדוחות. חתיכת סיפור. זה לא אקסל שמשנים את העמודה בהזזת עכבר אחת.

בהרבה מערכות מספר הרכב הוא שדה מספרי 'רגיל', שבו כל ספרה תופסת מקום אחד. אלו שנתקעו או השקיעו מחשבה בעבר - עשו שדה מקובץ (7 ספרות שתופסות 4 תוים. וכעת אין אפשרות להגדיל).

 

המספרים של השגרירויות או קידומת ל'אורחים' לא היו חלק ממספר הרכב אלא שדה אחר, ולכן אין תמיכה במספר של תוים ומספרים.

אז למה אי אפשר להכליל שיטה כזו כיום? כי אנשים הלכו על פתרון קל להם, ההמלצות היו שספרה שמינית תהיה נוחה (יחסית) מהירה וקלה יותר לישום, גם תמנע בעיית איזו שפה.

בגלל שיש מטרד בשאלת מיון מספרי או תוי, לעצמי אני חושב מי בכלל צריך מיון ראשי לפי מספר הרכב?

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סדר היום, משתמשים במספרים אקראיים.

בתקופה האחרונה החלו להשתמש בסיומת 30 ו 31, ולמיטב ידיעתי רק הסיומת 40 עדיין לא נוצלה.

 

ישנן עוד סיומות שלא נוצלו. 30,31,33,37,38,39,40,41-49,

52,53 שעבר היו חלקן ממשלתיות(כמו 55) נכנסו לתוקף בשנה האחרונה

90 דווקא כן נוצלה בתחילת שנות ה-90, רובן לסובארו

 

בעניין השיטה הדפוקה אני חושב שעשו בלגאן שלם עם לוחיות הרישוי. אני חושב שהגיע הזמן "לחלק" את הארץ לשלושה אזורים: צפון,דרום, מרכז ולהדביק אותיות ומספרים ביחד כאשר המספרים משתנים לפי תעודת הזהות של הבעלים והאזור שבו הוא רשום

למשל N18-SA3-14, S15-KJ9-13, C4-LM0-15

 

לא נעשה שימוש בסדרות 40 ו-90, שנמצאות בשימוש הרש"פ (ירושה מהימים שאלה היו הסיומות בשטחים)..

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי - אם אתה מדבר על סדרות שלא נוצלי - הרי ש-40 ו-90 היו בשטחים (סובארו בתחילת שנות ה-90 הסתיים ב-03 ובהמשך ב-08 ), בסיומת 30 נעשה שימוש מצומצם מאד (דייהטסו) ובשבועות האחרונים התחדש השימוש בו, סדרות 5X נוצלו בחלקן בשנות ה-80 לרכבים מסחריים וכן להשלמה בשנים שבהן נגמרו סיומות 8X (לי, אישית, היה רכב משנת הדגם 1982 שמספרו במבנה 1X-XXX-52) ובחלקן נעשה גם שימוש מאוחר יותר.

סדרות מורכבות כפי שאתה מציע לא ייושמו, ולו בגלל נושא התקוים העבריים\לטיניים. או שנזקק ללוחיות זיהוי מסובכות כמו במדינות ערב, שבהן יש כיתוב הן בערבית (כולל הספרות) והן בתוים לטיניים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...