Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4474 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני שם לב שבהרבה סקירות על רכבים מציינים את המידה שבה ההגה מתקשר - מישהו יכול להסביר בצורה יותר עמוקה,

מה המדדים שלפיהם קובעים שרכב נחשב "מתקשר" יותר ? האם יש לכך קשר גם למידת הכוח שיש להפעיל לסיבוב ההגה או שבעיקר לתחושה שעוברת מתוואי השטח בו הרכב נוסע?

Subaru Impreza 1.6 04

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ההגדרה הכי מדויקת שאני יכול לחשוב עליה להגה מתקשר היא הגה שמעביר בצורה מדויקת יותר, באמצעות שינויים במשקלו (הכוח הנדרש לסובב את ההגה), כוחות שפועלים עליו - אחיזה/אובדן אחיזה של הגלגלים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כשהאחיזה גרועה ההגה ירגיש "רך" יותר ולהפך.

אבל זה לא מחייב שהגה שצריך להפעיל יותר כח לסובב אותו יהיה יותר מתקשר מהגה קל יותר עם תגבור.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לפי מה שאני הבנתי מורגש אם ההגה "מתקשר" לפי זה שהגה רגיל ללא הגברה בדרך כלל דיי קשיח ומתי שמאבדים אחיזה הוא נהיה קל לסיבוב ואז אתה יודע שאין לך אחיזה. בהגה כוח ההבדל פחות מורגש כי ההגה כל הזמן "קליל"

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יכול להיות, אבל בגדול גם הגה מתוגבר יכול להיות מתקשר וזה תלוי גם בין היתר ביכולת של הנהג להרגיש את השינויים במשקל של ההגה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

עבורי הכוונה להגה שהתחושה שהוא מעביר לידיים היא שבכל רגע אני יודע מה מצבו (בלי להסתכל על המירכוז) ובכל רגע אני יודע מה מצב הגלגלים ולאן אגיע בסיבוב בקו בו בחרתי בלי להחליק או לחשוש, וגם שמידת הכח הנדרש לסיבוב ההגה מותאמת למהירות (כלמור מתקשחת) ולמצב הדרך בין אם היא סלולה או לא.

היגוי טוב יעביר סימן כאשר יש אחיזה לא טובה בגלל קטע משובש קטן בכביש, והרבה סימנים כששולחים לעזאזל את מע"צ, עבורי זהו סימן להתאים את המהירות למצב הכביש כי האחיזה פוחתת והסיכון מתגבר.

אצלי אסור שהגה יהיה קליל או יזוזד עם האצבע הקטנה. הכח המופעל צריך להיות תחושה טבעית למצב הדרך והמהירות. זו תחושה, קשה להסביר במילים.

עוד מאפיין שחביב עלי היא תגובה טובה לדחיפות קטנות רצופות בסיבובים, שיטה שחביבה עלי ברגעים מסויימים.

 

סע פעם בדגמים מסויימים של יונדאי (ולא אציין איזה כדי לא לעצבן חלק מהאנשים כאן) וואז בדגמים מסויימים של פורד או אלפא ותבין בצ'יק את ההבדל.

עריכה אחרונה על ידי רוכב בודד
ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם
עבורי הכוונה להגה שהתחושה שהוא מעביר לידיים היא שבכל רגע אני יודע מה מצבו (בלי להסתכל על המירכוז) ובכל רגע אני יודע מה מצב הגלגלים ולאן אגיע בסיבוב בקו בו בחרתי בלי להחליק או לחשוש, וגם שמידת הכח הנדרש לסיבוב ההגה מותאמת למהירות (כלמור מתקשחת) ולמצב הדרך בין אם היא סלולה או לא.

היגוי טוב יעביר סימן כאשר יש אחיזה לא טובה בגלל קטע משובש קטן בכביש, והרבה סימנים כששולחים לעזאזל את מע"צ, עבורי זהו סימן להתאים את המהירות למצב הכביש כי האחיזה פוחתת והסיכון מתגבר.

אצלי אסור שהגה יהיה קליל או יזוזד עם האצבע הקטנה. הכח המופעל צריך להיות תחושה טבעית למצב הדרך והמהירות. זו תחושה, קשה להסביר במילים.

עוד מאפיין שחביב עלי היא תגובה טובה לדחיפות קטנות רצופות בסיבובים, שיטה שחביבה עלי ברגעים מסויימים.

 

סע פעם בדגמים מסויימים של יונדאי (ולא אציין איזה כדי לא לעצבן חלק מהאנשים כאן) וואז בדגמים מסויימים של פורד או אלפא ותבין בצ'יק את ההבדל.

 

אני אתן את הדוגמא, יש לי יונדאי I30 (מתוגבר חשמלית), עם ההגה הכי לא מתקשר שקיים, אני מסובב את ההגה והרכב פונה לכיוון שסובבת אותו, מעבר לזה אתה לא מרגיש כלום אתה כאילו "מרחף" עם האוטו.

 

לעומת זאת בסובארו אימפרזה (תגבור הידראולי) מרגישים הרבה יותר את הרכב, ואת הכביש.

כשתנהג ברכב שמתקשר וברכב שלא מתקשר מיד תבין את ההבדל.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

פורסם

עזוב אותך מהסברים: לך תנהג בקיה ריו ומיד לאחר מכן עבור למאזדה 3. חזור לספר לנו לאחר מכן באיזו מהשתיים יש הגה מתקשר וכיצד הגעת למסקנה הזאת.

לדעתי אין דרך לטובה יותר לענות לך על שאלתך מהדרך שהצעתי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

״הגה מתקשר״ זה הגה חברותי, אוהב לדבר ולשתף מה עובר עליו, לא סנוב :-)

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אם כבר בדיחות קרש... הגה מתקשר זה הגה שיש לו את מספר הפלאפון שלך ולא חושש להתקשר בכל עת.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא, זה הרבי החרמן מהתרומות לישיבה :lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

קראתי את כל התגובות ( כולל הקרש ), אני עדיין לא מבין מה זה הגה ״מתקשר״ כיום אני בעל יונדאי גטס 1600 ידני עם הגה חשמלי ובעבר יונדאי גטס glf עם הגה הידראולי. נהגתי על המון מכוניות ליסינג למינהן דרך העבודה לנסיעות של 200 קמ ויותר ( מאזדה 3 , פורד פוקוס שברולט קרוז ,i30 לנסר ועוד ) ועדיין לא מבין. אולי כדי להבין צריך מישהו ינהג ברכב שלי ויסביר . מי מוכן? :)

Peugeot 308 GTi By Peugeot Sport 2018

Ex- Peugeot 208 GTi 2013 

 

פורסם (נערך)

או שהרבי לקח את ההגה לידיים.

 

אחרי שהורגלתי להגה המתקשר של הB4, יצא לי לנהוג בסוזוקי איגניס עם הגה חשמלי.. כמו שנאמר, התחושה היא של ריחוף על הכביש כשההגה לא מתקשר. קשה לך לאמוד את גבולות הרכב, לדעת מתי הוא יאכל את הסיבוב בלי למצמץ ומתי יאבד אחיזה ויחליק. לי לפחות זה מקנה חוסר ביטחון - המהירות יורדת אוטומטית ביחס לרכב עם הגה מתקשר.

עריכה אחרונה על ידי djyakini

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

פורסם

אנסה לתרגם את החוויה למילים:

נסו להיזכר בפעם האחרונה שבה שיחקתם בסימולטור נהיגה עם הגה. למעט החיווי שהוצג על מסך המחשב, לא היה לכם מושג מהי מהירות הרכב, כמה עוד צריך להאט כדי לא להיכנס לתת היגוי, מהם גבולות האחיזה בעקומה וכו'. זוהי דוגמה קלאסית להגה שאינו מתקשר.

הגה מתקשר מקיים דו-שיח עם הנהג: מצד אחד הנהג מורה לו לאיזה כיוון ברצונו לפנות או להגיע, ואילו ההגה מצידו עונה ומספר לו היכן הוא באמת נמצא ומה הסיכוי שלו באמת להשלים את התמרון שאותו הוא מנסה לבצע.

בהגה שאינו מתקשר, התקשורת היא חד-צדדית: רק הנהג מתקשר עם ההגה, בעוד שההגה נותר אילם ואינו מעביר אליו חיווי תחושתי כלשהו. התחושה של הנהג היא סינטטית ומנותקת.

 

מקווה שעכשיו זה מובן.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
קראתי את כל התגובות ( כולל הקרש ), אני עדיין לא מבין מה זה הגה ״מתקשר״ כיום אני בעל יונדאי גטס 1600 ידני עם הגה חשמלי ובעבר יונדאי גטס glf עם הגה הידראולי. נהגתי על המון מכוניות ליסינג למינהן דרך העבודה לנסיעות של 200 קמ ויותר ( מאזדה 3 , פורד פוקוס שברולט קרוז ,i30 לנסר ועוד ) ועדיין לא מבין. אולי כדי להבין צריך מישהו ינהג ברכב שלי ויסביר . מי מוכן? :)

 

אי אפשר להעביר תחושה בכתב.

לך תסביר לבתול איך מרגיש סקס...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...