Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיצובישי סופר לנסר 95-תקלה במערכת קירור (נערך)


rami.zav
שימו לב! השרשור הזה בן 4025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום אנשים יקרים,

אני הולך לאתגר אתכם בתקלה קשה מאוד-פשוט לא מצליח להבין מה קורה לרכב.

נתחיל מההתחלה (מעט ארוך סבלנות בבקשה):

ברשותי סופר לנסר 95 אצלי כ-8 שנים ומעולם לא התחמם לי הרכב.

לפני כמה ימים הייתי אמור לנסוע עם הרכב מבאר שבע לנתב"ג בשעה 04:00 (היה קר מאוד בחוץ)

לפני הנסיעה מילאתי מים ושמן ויש מצב גדול ששמתי מעט יותר מדי שמן,מים שמתי כליטר שהיה חסר.

יצאתי לדרך ולאחר כ-15 ק"מ האוטו התחמם לי לראשונה,מיד עצרתי בצד(לא הגיע לקו האדום רק קצת מעל 3/4) וראיתי המון שמן בתא במנוע שתמיד היה יבש לגמרי מיכל העודפים של המים בעבע ונראה שגם מהרדיאטור יצאו המים.

בלית ברירה גררתי את הרכב הביתה בעלות של 200 ש"ח.

למחרת בדקתי שמן והיה שמן בין L ל-H והרכב מניע.

בדקתי נזילות מים ומצאתי נזילה בצינור מברזל בין הפלאנג' למשאבת המים מתחת לסעפת היניקה.

לאחר בדיקה של הרדיאטור נראה כי הצינור העליון רותח והתחתון קר גם לאחר רבע שעה של עבודת מנוע כאשר המחוג על החצי-אמרתי או קיי תרמוסטט,הוצאתי אותו לגמרי ועדיין-עליון רותח תחתון קר.

אציין כי המאווררים(שניהם בו זמנית כאשר המזגן לא פועל) נכנסו לפעולה בזמן המתאים ורק בניתוק מאולץ של המאווררים הצינור התחתון של הרדיאטור התחיל להתחמם.

לקחתי את הרכב למוסך כי החלפת הצינור הנוזל מברזל הייתה "גדולה עליי" וגם כדי לבדוק האם ישנו נזק לראש/אטם ראש מנוע לפני שאני מתחיל להתעסק במערכת הקירור.שילמתי 500 ש"ח על צינור חדש+עבודה מאחר ומבדיקת לחץ שעשו שם הגיעו למסקנה כי המנוע וראש המנוע תקינים.

אז הנזילה נפתרה.

כעת ניגש לרדיאטור,לטענת המוסכניק הרדיאטור סתום ולכן הצינור התחתון לא מתחמם אז קניתי רדיאטור חדש(450 ש"ח)

ונחשו מה? נכון, הצינור התחתון עדיין לא מתחמם ושמתי לב שעכשיו המאווררים מרגע שהתחילו לא מפסיקים לפעול גם אם

יוניט המאורר מנותק.

 

אז אני מסכם את הבעיות:

א.המאוררים נכנסים לעבודה ביחד ומכאן והלאה לא מפסיקים גם אם מנתקים את יוניט המאורר.

ב.אני משוכנע שמה שגרם לרכב להתחמם באותה נסיעה היה מילוי השמן והמים שביצעתי לפני-אך אינני מצליח למצוא הסבר הגיוני מה בדיוק קרה שם!? ומאיפה לעזאזל יצא כל השמן?

ג.לקינוח לאחר החלפת הרדיאטור לזה החדש נדלקה לי מנורת check engine!!

 

אשמח מאוד לקבל הבהרות/כיווני מחשבה מאחר וכרגע האוטו אמנם נוסע אך יש הרגשה כאילו משהו בכל הסיפור מסריח...

תודה מראש לעונים,

רמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א) האם בדקת את החיווט לפני ואחרי היוניט?

כדי לאבחן אם התקלה היא ביוניט יש להכניס מד טמרטורה לרדיאטור כדי לבדוק האם גם כאשר הטמפרטורה יורדת לערך תקין הם ממשיכים לעבוד. יכול להיות שהרכב עדיין מתחמם ולכן הם ממשיכים לעבוד.

ב) השמן יצא כנראה מהמדיד או מהנשם מנוע. הסיבה היא כי הכנסת יותר מדיי שמן למנוע.

ג) מבלי לחבר את הרכב לסורק תקלות זה יהיה ניחוש באפלה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן אלעד,תודה על תגובתך.

א.כן החיווט לפני היוניט תקין ואחרי היוניט אין עוד חיווט...

ב.קיבלתי

ג.צודק אך מאחר והושקע כבר כל כך הרבה כסף ברכב ששווה כ-5000 ש"ח ממש לא מתחשק לי להכניס אותו למוסך נוסף שממנו בטוח אצא בעוד כמה "פרוטות"

לגבי מה שכתבת בסעיף א' זו תיאוריה מעניינת אך דבר אחד עדיין לא ברור לי:האם ברכב זה ישנו רכיב/מחשב רכב/חיישן נוסף שאחראי

על הפעלת המאווררים?

כי כפי שכבר ציינתי ניתקתי את החיבור ליוניט המאוורר והמאווררים(בדקתי בסופר לנסר נוספת ואכן שני המאווררים פועלים) חדלו לחצי שניה ומיד המשיכו בפעולתם,ממש כאילו הם שאלו איזה בוס שלהם "בוס ניתקו אותנו מהיוניט,אנחנו יכולים להפסיק להסתובב עכשיו? והוא ענה מיד ובתקיפות,לא!!":-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הדגם הזה אבל נראה לי שנורת בדוק מנוע ברכב הזה מופיעה רק כאשר יש בעיה במערכת הפליטה (חיישנים, ממיר קטליטי). אאל"ט ברכבים כאלה ישנים יש בד"כ טריק לקרוא תקלות ע"י גישור פינים בשקע דיאגנוסטיקה (התקלות נפלטות בצורה של הבהובים של נורות על הדשבורד).

 

אם לא מתחשק לך להשקיע עוד כסף ברכב אז פשוט תמכור אותו. כי טסט אתה רוב הסיכויים לא תצליח לעבור עם הנורה דלוקה וזה רק עניין של זמן עד שהתקלה במערכת קירור תחמיר.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלות נפתרו,מעדכן בפתרון לשימושכם.

א.בדקתי ברכב זהה נוסף וגם בו כאשר מנתקים את יוניט המאוורר הם לא מפסיקים לעבוד-כנראה המאווררים ברכב מונחי מחשב ואם הטמפ' מחייבת הפעלת מאווררים הוא לא מאפשר לכבותם גם אם היוניט מנותק.

ב.שני המאווררים ברכב פועלים בו זמנית-תקין וזה כך גם ברכב השני.

ג.מי שגרמה לכל התקלות מלכתחילה הייתה משאבת המים ומרגע שהוחלפה הכל הסתדר.

ד.נורת check engine נדלקה כי שכחתי להחזיר את יוניט המאוורר למקומה8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...