Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"זכות קדימה" לרכב הכבד


tzvipper
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4538 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

רמזור פנייה ימינה עם שני נתיבים, המשאית נמצאת בנתיב הימני ואז מתפרצת לנתיב השמאלי (כמובן בזמן הפנייה בתוך צומת). אחרי הפנייה מיד יש עוד רמזור, הפעם רמזור לנסיעה ישר ורמזור נפרד לנסיעה שאלה.

יש שני נתיבים לנסוע ישר ונתיב פנייה שמאלה אחד לכביש שיש בו שני נתיבים (כלומר אם משאית פונה יש לה מספיק מקום להיכנס לנתיב הימני).

המשאית נמצאת בנתיב השמאלי של הנסיעה ישר (אחרי שהתפרצה), אור ירוק גם ישר וגם שמאלה. נהג המשאית החליט לקחת פנייה שמאלה מנתיב נסיעה ישר (הוא כמובן סוטה גם לנתיב הימני של הנסיעה ישר כדי לקחת זוית פנייה), אלא שרמזור פנייה שמאלה התחלף לאדום והוא עצר חוסם נתיב נסיעה ישר למרות שנתיב פנייה שמאלה פנוי. כמובן הוא לא אותת, בעצם למה לאותת הרי יש לו יותר ברזל.

הנה צילום מסך מסרטון וידיו, אפשר ליראות את המשאית שחוסמת נתיב שמאלי לנסיעה ישר כאשר רמזור ירוק ונתיב פנייה שמאלה פנוי.

 

למעשה נהג משאית יצר מצב מסוכן של פוטנציאל לתאונת שרשרת.

BadTruck.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו צומת של כביש 60 ל65 עוקף עפולה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה ידועה בצומת הזה (כביש עוקף עפולה החדש והפניה שמאלה לוואדי ערה).

תוצאה בעיקר של תכנון שגוי של הצומת החדש ובשילובו עם הצומת הישן.

שני הרמזורים קרובים מאוד אחד לשני ולעיתים קרובות מי שפונה ימינה מעוקף עפולה, לא יכול להשתלב שמאלה ברמזור הבא.

שינוי מערך הרמזורים והפיכת הנתיב האמצעי למשולב ישר ושמאלה, הייתה פותרת את הבעיה.

לא עוזרת גם מתנ״א שמחכה אחרי הפניה שמאלה לתפוס את הנהגים שפונים מהנתיב הלא נכון. לך תסביר להם שבמקרים רבים אין שום דרך נורמלית להשתלב לפני, אלא אם אתה מודע למבנה הצומת ולוקח את הנתיב השמאלי בצומת הקודם הרבה לפני.

נשמע מסובך? גם בצומת זה מסובך.

 

לא יודע אם נהג המשאית באמת הסתבך או שהוא סתם חוליגן. אני עובר שם כל יום ורואה עשרות מצבים של נהגים שפשוט הסתבכו עם הפניה.

אגב, ויתור על הפניה וביצוע פרסה בצומת בלפוריה הוא עסק מסוכן לא פחות.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק שמדובר במיקום בעייתי, כבר יצא לי לעבור בצומת לאחר תאונה חזיתית קשה שהתרחשה בין רכב שבא לפנות שמאלה (מכיוון נצרת) עם רכב שהגיע מכיוון עוקף עפולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מקום מאוד בעייתי בשני הכיוונים (בכיוון השני זה אפילו גרוע יותר כי צריך להשתלב מכביש 65 ל60 ולפנות שמאלה כאשר רכבים בכביש 60 נוסעים מהר - זה דורש מיומנות השתלבות ברמה של נהג מונית לפעמים). במקרה הספציפי שום דבר לא הפריע לנהג משאית לקחת נתיב של פנייה שמאלה (יש סימון גם על הכביש). בכל מקרה אם הוא היה מאותת כמו בן אדם, אז היה מונע את כל האי נעימות והייתי אפילו משאיר לו מקום שיהיה לו קל להשתלב (אני מודע עד כמה קשה לרכב הכבד ותמיד מאפשר להם להשתלב, במקום זה הוא החליט לחתוך ולחסום תנועה).

בכל אופן אני העליתי את הנושא הזה כי היה פוטנציאל לתאונה בעקבות נהיגה בקלות ראש של נהג משאית תוך כדי סיכון הסובבים. כמובן גם תכנון לקויי של צומת מוסיף למצב הגרוע. הכביש החדש שבגלל הרסו את הצומת גם בצד השני גרועה, יש כיכרות מיותרים שמאיטים את התנועה סתם וזוית פנייה מאוד בעייתית לכביש 65 בדרך לטבריה (הרבה נהגים מוכשרים לא מתמודדים עם זוית פנייה החדה בשטח קטן ונכנסים לנתיב השני).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר יסיימו את ההמשך של עוקף עפולה, הבעייה המתוארת תעלם.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם אחרונה שעברתי שם (יום רביעי האחרון) לא ראיתי שהתחילו

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...