Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4974 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול ראיתי פולקסווגן גולף ג'נריישן 2 ליטר 2002 כמועמדת לקנייה.

המוכר הדגיש כי החליף ברכב בהוצאה של כ 3000 ש"ח את הקולרגיר המקורי בגדול יותר (נמצא מאחורי הכונס האוויר התחתון בפגוש).

מישהו יכול להסביר לי מה הקטע של הקולר גיר הזה?

ועוד שאלה משנית: מה יש עוד בדגם ג'נריישן חוץ מגלגלי מגנזיום וגג נפתח, מהשנים האלו (דור 3)?

פורסם

לא נראה לי שהיה ברכב הזה קולר גיר מקורי מלכתחילה.

קח בחשבון שהגיר הזה מאד בעייתי, הוא מתחמם יותר מידי והחום מבשל את כל המרכיבים (כל הדיסקיות והגלגלי שיניים נישחקים)שבתוך התיבה ובגלל זה שמים קולר גיר חיצוני ניפרד לגיר !

אז תבדוק טוב טוב את הגיר לפני שאתה קונה את הרכב, מניסיון אישי (היה לי רכב כזה לפני כמה חודשים) תתרחק מהרכבים האלה כמו מאש ! ! !

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

פורסם

לא הייתי פוסל את הרכב.

ציין רק בבקשה כמה ק"מ עבר הרכב ?

האם נסעת בו ? (האם הרגשת שהגיר מעביר הילוכים בצורה תקינה, ללא דפיקות החלקות ?)

התקנת קולר גיר יכולה לסייע בהארכת חיי הגיר האוטומטי, במיוחד בגרמניות הללו (פיזור החום משתפר). דווקא זה מעיד על אחזקה נכונה ו"חשיבה צעד אחד קדימה" (בקש הסטוריית טיפולים וראה שלא היו בעיות מהותיות בעבר והקשורות לגיר), וכמובן - קח לבדיקה במקום שמכיר את הדגם.

alfa 156 2.5.

פורסם
אתמול ראיתי פולקסווגן גולף ג'נריישן 2 ליטר 2002 כמועמדת לקנייה.

המוכר הדגיש כי החליף ברכב בהוצאה של כ 3000 ש"ח את הקולרגיר המקורי בגדול יותר (נמצא מאחורי הכונס האוויר התחתון בפגוש).

מישהו יכול להסביר לי מה הקטע של הקולר גיר הזה?

ועוד שאלה משנית: מה יש עוד בדגם ג'נריישן חוץ מגלגלי מגנזיום וגג נפתח, מהשנים האלו (דור 3)?

 

 

היי,

 

ראשית הסכום שצויין (3000) הינו כפול מהסכום שדורשים במוסך הכי יקר (שאני מכיר) עבור התקנת קולר גיר + הוספת שמן גיר + בדיקת מפלס + עבודה, על כן אני אישית הייתי נזהר כיוון שהייתי חושד ש- או שבוצע תיקון בגיר בנוסף ולכן העלות גבוהה פי 2, או שהמוכר מנפח את המחירים להרשים אותך ועל כן אינו דובר אמת - אותי זה היה מרתיע!

 

כמו כן אתה צריך לקוות בכל ליבך שהקולר הותקן כפעולה מונעת ולא לאחר שהחלו בעיות (רוב האנשים לא מודעים לכך שיש להתקין עד שמתחילות הצרות). ברגע שמתחילות צרות בגיר... זה בור ללא תחתית.

 

הסדרה הזו נקראת גולף דור 4 / MK4, גנריישן זה דגם מאובזר מאוד שכולל מספר דברים נוספים מעבר לקומפורטליין - על זה יענו לך בעלי גנריישן.

 

אגב, את הרכב הזה רוכשים מתחת למחירון.

 

 

 

 

* כל האמור לעיל אינו מתייחס למוכר הספציפי אליו אתה שואל ואינו נועד להלין על אמינותו - אלא כחוות דעתי על סוג הרכב ואופן פעולתו על פי נסיוני האישי בלבד!

פורסם
לא הייתי פוסל את הרכב.

דווקא זה מעיד על אחזקה נכונה ו"חשיבה צעד אחד קדימה" (בקש הסטוריית טיפולים וראה שלא היו בעיות מהותיות בעבר והקשורות לגיר), וכמובן - קח לבדיקה במקום שמכיר את הדגם.

 

יכול להיות שזה מעיד על אחזקה נכונה ויכול להיות (רוב הסיכויים) שהוחלף ברכב גיר ובגלל זה על הדרך התקינו גם קולר גיר.

3K זה יקר מידי עבור קולר גיר כמו שאמר החבר פורום מעליי.

עוד פעם אני אומר מניסיון אישי בעיית הגיר ברכב הזה זה טלנובלה שלימה/חתונה קתולית איך שתקרא לזה.

הרכב באמת נימכר מתחת למחירון.

דבר נוסף-כל בדיקה שתעשה לרכב יגידו לך שיש רשרושים/תקתוקים/דיליי בהעברה ולכן לא תוכל באמת לדעת אם זה כיסוי תחת או בעיה אמיתית.

 

דגם ג'נריישן מאובזר ב:

הגה+דשבורד+ידית הילוכים בציפוי עור.

כסאות סגנון ספורטיבי.

6 כריות אויר.

סנרוף.

גלגלי מגנזיום 16 אינץ רחבים.

מראות חשמליות.

בחלק מהדגמים בקרת אקלים דיגיטלית.

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

פורסם

תודה על התגובות המגוונות.

הרכב הזה עשה כ 70K ק"מ, ובנסיעה שעשיתי עליו בכביש עירוני במהירות בהתאם לא הרגשתי כל בעייה מיוחדת.

האם ההערות שלכם לעיניין בעיות הגיר מתייחסות לגולף עם מנוע 2000, או גם לאלו עם מנוע 1600?

מוזר שברישיון של הגולף הזו, שהיה לה סנרוף, כסאות ספורט וגלגלי מגנזיום (שזה אומר דגם ג'נריישן), היה כתוב קומפורטליין.

לאלון: למרות היותה גימור ג'נריישן היו בה רק 4 כריות אוויר (דשבורד הגה ושתיים במשענות המושבים הקדמיים) ולא 8 כמו שיש בחלק מהדגמים MK4 (נוספות שתיים בקורה הקדמית ושתיים בקורה בין הדלתות).

אגב: נושא מספר כריות האוויר (שש או שמונה) בגולף דור 4 הינו תעלומה בעייני (נושא חשוב בעינינו ככאלה שנוסעים בכבישי הדרום הפרוע).

- ראיתי דגמים משנת 2002 עם 8 כריות בכל סוגי הגימור(רגיל קומפורטליין וג'נריישן)

- כמו שכתבתי למעלה הג'נריישן המדובר משנת 2002 רק עם 4.

- ראיתי גולף משנת 2003 גימור רגיל רק עם 4.

אם מישהו יכול להסביר את החוקיות בנידון, אשמח.

פורסם
לא נראה לי שהיה ברכב הזה קולר גיר מקורי מלכתחילה.

היה קולר גיר מקורי מיצרן. המקורי הוא מחליף חום בין נוזל קירור לבין שמן גיר, לא יעיל ופתח לבעיות. הפתרון התקנת קולר חיצוני (רדיאטור) שיעיל יותר ושומר על אריכות ימים של הגיר הרגיש והבעייתי. אנשים שמבינים בגולף ונגזרותיו תמיד ממליצים לקנות רכב שעבר הסבה לקולר כזה. כך שבאקזמפלר שציין פותח השרשור יש ליראות בכך יתרון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מוזר שברישיון של הגולף הזו, שהיה לה סנרוף, כסאות ספורט וגלגלי מגנזיום (שזה אומר דגם ג'נריישן), היה כתוב קומפורטליין.

לאלון: למרות היותה גימור ג'נריישן היו בה רק 4 כריות אוויר (דשבורד הגה ושתיים במשענות המושבים הקדמיים) ולא 8 כמו שיש בחלק מהדגמים MK4 (נוספות שתיים בקורה הקדמית ושתיים בקורה בין הדלתות).

 

עכשיו מסרת פרט חשוב! אם ברשיון הרכב רשום קומפורטליין אזי שמדובר בקומפורטליין והסיבה ל״אבזור״ הנוסף היא שככל הנראה אתה מעוניין לרכוש רכב מערס או שאחד מהבעלים הקודמים הינו ערס, שפשוט רכש (אני מקווה) גלגלי מגנזיום מפירוק, ביצע סנרוף ע״י חברה מקומית (שזה עלול לגרום לצרות צרורות בחורף....), ואולי גם ״השקיע״ וצבע את פסי הקישוט השחורים לצבע הרכב ובכך הרוויח ״יעני״ גנריישן...

 

בקיצור, דעתי האישית שהחלה כבר מהפוסט הראשון שלך רק התגברה כעת.

 

לדעתי זה פשוט מבייש לנסוע על רכב כזה... אל תעשה את זה לבת שלך.

פורסם

אגב, ישנה הוכחה לקילומטרז הנמוך? כגון היסטוריית טיפולים ו/או בדיקת הנתונים מול משרד הרישוי? הכי טוב זה הצלבה של שניהם יחד!

 

עוד שאלה מעניינת - כשחשבת שמדובר בגנריישן, זה כי המוכר הצהיר כך או שאתה פשוט הסקת לבד?

פורסם

- ראיתי דגמים משנת 2002 עם 8 כריות בכל סוגי הגימור(רגיל קומפורטליין וג'נריישן)

- כמו שכתבתי למעלה הג'נריישן המדובר משנת 2002 רק עם 4.

- ראיתי גולף משנת 2003 גימור רגיל רק עם 4.

אם מישהו יכול להסביר את החוקיות בנידון, אשמח.

 

בנוסף לרמות הגימור, משנה מסויימת פולקסוואגן הוסיפה כריות אויר על פני שנים קודמות ומכאן השוני שאתה מדבר עליו

אבל, תקפיד להתייחס למספר כריות האויר לפי הרישום ברשיון הרכב ולא לפי הכיתוב שמופיע על הקורות וכו כיוון שרבים האנשים שפשוט רכשו מאיביי או מפירוק מכסים לקורות אחרי ששלהם התבלו, ואילו המכסים שרכשו יכלו להגיע מרמות גימור גבוהות יותר ולהכיל את הכיתוב אך כמובן שהכיתוב בלבד אינו מכיל כריות אויר נוספות...

פורסם

תודה על התגובות.

לגל: אני ראיתי את הרכב ברחוב עם פתק על החלון והתקשרתי לבן אדם שישב בבית קפה סמוך. אח"כ ראיתי את הרכב גם ביד 2 שם מצויין שזה ג'נריישן.

אני אישית לא מחפש רכב בגימור כזה, אלא אם כן במקרה יימצא אחד כזה שעונה על שאר הדרישות.

נראה שאכן הרכב היה במקור בגימור גנריישן. הסנרוף שלו נראה מקורי ולא הרכבה מקומית. הרכב בהחלט לא נראה כמו רכב של ערסים אלא נראה ככל דגם עם גימור גנריישן. כמו שציינתי ברישיון מופיע רישום קומפורטליין, אולי בטעות.

בחודשיים האחרונות ראיתי עשרות גולפים MK4 מהשנים 2002 2003 (לא רק כאלה המיועדים למכירה) חלקם מצויידים כמו שכתבתי קודם ב 4 כריות אוויר, וחלקם ב 8 כריות אוויר (לפחות יש ברכב 8 כתוביות AIRBAG). עד כה לא ראיתי גולף עם 6 כריות. רוב בעלי הרכבים לא ידעו בכלל לציין כמה כריות אוויר יש ברכב שלהם והיו שידעו שיש 6 ולא שמו לב שיש עוד 2 כריות אוויר על העמוד בין הדלתות עד שלא הפניתי את תשומת ליבם. תיאוריית הקונספירצייה לגבי מספר כריות האוויר לא הגיונית כי זה כך בעשרות מכוניות.

פורסם

בנושא שבקישור המצורף טחנו עד דק את נושא כריות האוויר.

והמסקנה היא שלמרות שיש 8 כיתובים על הימצאות כריות אוויר רק ב6 מקומות באמת יש כריות אוויר (נכון לרמת האבזור של הרכב שלי בלבד).

על ההגיון הזה אני אומר שרישיון הרכב הוא הקובע בנושא הזה, כך שגם אם יש 6-8 מקומות בעלי כיתוב "כרית אוויר" וברישיון מצוין תחת הקטגוריה כריות אוויר 2/4/6 הרישיון קובע.

 

קישור לנושא:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=449114

פורסם
עכשיו מסרת פרט חשוב! אם ברשיון הרכב רשום קומפורטליין אזי שמדובר בקומפורטליין והסיבה ל״אבזור״ הנוסף היא שככל הנראה אתה מעוניין לרכוש רכב מערס או שאחד מהבעלים הקודמים הינו ערס, שפשוט רכש (אני מקווה) גלגלי מגנזיום מפירוק, ביצע סנרוף ע״י חברה מקומית (שזה עלול לגרום לצרות צרורות בחורף....), ואולי גם ״השקיע״ וצבע את פסי הקישוט השחורים לצבע הרכב ובכך הרוויח ״יעני״ גנריישן...

 

בקיצור, דעתי האישית שהחלה כבר מהפוסט הראשון שלך רק התגברה כעת.

 

לדעתי זה פשוט מבייש לנסוע על רכב כזה... אל תעשה את זה לבת שלך.

 

 

כמו שציינתי הייתה בבעלותי לפני מספר חודשים גולף שנת 2002 מנוע 1.6 והיה לה בוודאות 6 כריות אוויר !

גם ברישיון רכב היה מצוין שיש 6 כריות אויר.

לגבי השאלה שלך לגבי קומפורטליין או ג'נריישן:

הרכב שלי היה גם דגם ג'נריישן ולמרות זאת ברישיון היה מצוין דגם קומפורטליין, למה? אין לי מושג,משרד הרישוי והשטויות שלו. בגלל זה לפני שרכשתי את הרכב בדקתי אם הסאנרוף מקורי ואם שאר התוספות הם מקוריות ולא בוצעו שום שינויים.

חשוב לציין שברישיון היה מצוין דגם קומפורטליין אבל תחת הכותרת תוספות: היה מצוין חלון בגג.

מבדיקה שעשיתי לפני שקניתי את הגולף לא מצאתי רישיון רכב אחד שהיה מצוין דגם ג'נריישן למרות שלרכב היו תוספות ג'נריישן !

אז זה לא בהכרח איזה ערס ששם תוספות לרכב,תתחיל מהסן רוף,תבדוק אם הוא מקורי (בדיקה פשוטה).

עוד סיבה להנות מ"תדלוק עצמי" : הריח של הדלק :-)

גם אם התפוח נפל רחוק מהעץ הוא בכל זאת תפוח ולא אגס

×
×
  • תוכן חדש...