Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטו מהניילונים: פיאט פנדה החדשה או סופר-מיני ותיקה?


Fkl0ster
שימו לב! השרשור הזה בן 4085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, :-)

 

זהו נסיון לעמת בין הפנדה החדשה (בגרסתה הבסיסית) - שנדמית לי כמובחרת מבין מכוניות המיני המוצעות כעת בארץ - לבין קבוצת מכוניות הסופר-מיני הוותיקות בגרסאותיהן הידניות, חלושות ההינע וצנועות האבזור.

 

האם סופר-מיני ותיקה ומזדקנת עם יחידת כוח מיושנת עדיפה בהכרח על פני פלטפורמה חדשה כמו הפנדה? האם הפנדה יכולה לספק איכויות נסיעה בעיר (ואולי אף קצת מחוצה לה) כמו הקליאו, האיביזה, הקורסה והפאביה? מה שחשוב לי בין השאר הוא עידון, נוחות, בטיחות, חסכנות ואמינות (את הפיאסטה, הסוויפט ושאר ההצעות נניח בצד לרגע בהיותן יקרות ב-5K מאלו האחרונות ופותחות פער של 8K ביחס לפנדה החדשה).

 

בעניין אחזקת הרכב, האם אחזקת הפנדה זולה משמעותית יותר מאשר הקליאו שמתבלטת כזולה לאחזקה מבין הצעות הסופר-מיני?

 

באשר לאבזור, יש להודות כי הפנדה החדשה בגרסא המוזכרת לוקה בנחיתות בכל הקשור לאבזור. האם שווה להוציא עוד כמה אלפי שקלים כדי להינות מהאבזור העדיף שיש במכוניות הסופר-מיני הותיקות?

 

מה דעתכם?

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך לראות את סקודה סיטי-גו. נראה לי שתשנה את דעתך לגבי הפנדה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהסקודה הקטנטנה עולה לגמר יחד עם ההצעה הקוריאנית, ראש בראש מול הפנדה. הגרסא שנמכרת ב-60K מפתה בהיותה הזולה ביותר מבין כל המועמדות, אלא שלפנדה יתרונות עליה:

 

1. מהתבוננות בתמונות (וכמובן שיש לגבות זאת בנסיעת מבחן), הפנדה היא "יותר אוטו" באופן ניכר למדי. מתוך הסיטיגו עולה תחושה של חסכנות מוגזמת בהשוואה לפנדה בכל מיני היבטים - חסכנות שמזכירה את האלטו ואת השלישיה היפנו-צרפתית: פח חשוף, היעדר משענת ראש למושבים הקדמיים, מושבים נחותים, היעדרותם של פתחי מזגן קונבנציונליים, היעדרם של חלונות אחוריים קונבנציונליים. לעומת זאת, לפנדה - אף בגרסתה הבסיסית אם איני טועה - יש דיפון בד בדלתות הקדמיות(!).

 

2. אבזור הגרסא הבסיסית נחות אפילו מהפנדה, שלה יש בניגוד לסקודה את הדברים הבאים: מחשב דרך, מראות חשמליות, מערכת נגד התדרדרות בעת זינוק בעליה. אני משער שלסיטי גו יש גם כמה יתרונות כמו הסעת 5 נוסעים (אבל לי זה לא רלוונטי ויש לי הרגשה שזה לא רלוונטי למכוניות מיני בכלל מפאת גודלן..), תאורת DRL ורדיו-דיסק מקורי. באשר לבטיחות, לסיטיגו היתרון על הנייר בנקודות (וגם יש לה את מערכת הבלימה האוטומטית). כוכב אחד ירד לפנדה ככל הנראה בגלל ESP שקיים בארץ, אולם לפנדה יותר מסה וזה גם בעל משקל (pun intended.. :-P).

 

3. גודל: הפנדה אולי לא מרווחת יותר(?), אבל יש לה תא מטען גדול בצורה משמעותית וכן מנוע 4 צלינדרים בניגוד ל-3 (אם כי זה שבפיאט מיושן - 8 שסתומים בלבד, אל מול היחידה הגרמנית שאמורה להיות עדכנית הרבה יותר ולה יותר כ"ס - אני משווה את הפנדה לגרסא החזקה של הסיטיגו מבחינת מחיר. אולם לפנדה יותר קג"מ שאף מגיעים מוקדם יותר בטווח הסל"ד. עם זאת, יש להודות שהפנדה כבדה יותר ופחות אווירודינמית כנראה ומכאן שהן שקולות בסעיף הביצועים.)

 

4. אחריות: לא רק שלפנדה שנה נוספת, אלא שהגיבוי הוא של יבואן שמקבל פה ושם טפיחה על השכם בכל הנוגע לשירות, זאת בניגוד לאתם יודעים מי...

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה בסופר מיני ותיקה? יש מכונית ספציפית שחשבת עליה? בעקרון, אם רכב מיני מספיק לך לנסיעות שלך (ובהתחשב בזה שהפנדה החדשה היא קרובה לסופר מיני, המידות שלה דומות לניסאן אקו מיקרה בחלק מהפרמטרים) אז לא רואה סיבה מיוחדת לקנות רכב משומש ולא חדש. הפנדה החדשה לא ממש צריכה להוכיח את עצמה מבחינת אמינות וכו', מכיוון שמבוססת על הפנדה הקודמת בגדול, רק מאובזרת יותר ויותר נחמד להיות בתא הנוסעים שלה. אם היית מוכן להוסיף עוד קצת בשביל סופר מיני, אין ספק שיש היום הרבה הצעות מעניינות והגיוני היה שהמחיר של המיני יירד בהתאם לסביבות ה 60K אבל זה בינתיים לא ממש קורה, למעט מבצעים מסוימים שגם הם על דגמים שעומדים להחליף (ע"ע פנדה לפני מספר חודשים וגם עכשיו). לגבי הסיטיגו, גם לה (כמו ל 107 ובנות משפחתה) יש פתח מיזוג מרכזי שלא מכוון לנהג או לנוסע, וב 107 לפחות זה די מעצבן בחודשי הקיץ החמים (מנסיון שלי, לא יודע איך זה היה אצל אחרים). מעבר לכך, אין ספק שהיא שווה בדיקה - רק שבגירסה הבסיסית עם 60 כ"ס ובמחיר הנוכחי שלה, לדעתי עם כל הרצון הטוב, היא לא אטרקטיבית. כשהגירסה עם 75 כ"ס תתומחר ב 60K 0 (ואין סיבה שזה לא יהיה כך בהתחשב בתמחור של הפאביה!), יהיה על מה לדבר. את הסיטיגו הייתי משווה אולי לפנדה הקודמת, וגם אז - היא מציעה אבזור, בטיחות ומראה עדכני אבל מבחינת ביצועים ידה של הפנדה על העליונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחידת הכוח הישנה של ה 1.250 היא בדיוק כמו בפנדה החדשה,היא וותיקה אך חסכונית ואמינה.

ישבתי סיטי גו,לא נפלתי הפלסטיק קשיח,יש שטחי פח חשופים,ויש לך ב 10 כ״ס פחות.

מנגד היא בטיחותית יותר וכניראה יותרמרווחת מאחור,אני פשוט ישבתי ב 3 דלתות.

אני תעשה נסעית מבחן,הפנדה היא לא קשיחה כמו שאפשר לחשוב,אני נוסע בעיקר מחוץ לעיר ואין בעיה,ואין סבל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה בסופר מיני ותיקה? יש מכונית ספציפית שחשבת עליה? בעקרון, אם רכב מיני מספיק לך לנסיעות שלך (ובהתחשב בזה שהפנדה החדשה היא קרובה לסופר מיני, המידות שלה דומות לניסאן אקו מיקרה בחלק מהפרמטרים) אז לא רואה סיבה מיוחדת לקנות רכב משומש ולא חדש.

 

הכוונה לרכישת סופר-מיני ותיקה בשוק אך חדשה מהיבואן, כמו הקליאו 1.2 וצמד הואגיות עם מנוע ה-1.4. האיביזה נותנת תמורה גדולה לשקל, אך יש לה פרמייה בדמות הוצאות דלק גדולות יותר וככל הנראה ירידת ערך רבה יותר בעקבות היותו של השוק המוצף בהן ומוניטין המחירון המפוקפק של מכוניות סיאט.

 

ההפרש בין הפנדה להצעות שלעיל הינו 5K בלבד. אני יכול לעשות את המאמץ, השאלה היא האם זה אכן שדרוג בהתחשב בקריטריונים? אני חושב שבהסתכלות כוללת, הפנדה מציע את החבילה המאוזנת והטובה ביותר:

 

דגם חדש (מה שאני אהיה הכי רחוק מלקבל אם אבחר בסופר מיני ותיקה. ודאי שמתם לב שככל שמכונית יותר סמוכה לשנת ההשקה שלה כך היא יקרה יותר... לא בכדי הפיאסטה, ה-i20 והסוויפט יקרות יותר, שלא לדבר על היאריס החדשה), מנוע חזק לקאטגוריה, תחושה של אוטו גדול יותר מכפי שהוא, שירות ואחריות טובים יחסית, נוחות ועידון מהטובים בקאטגוריה, ארץ ייצור מערבית מובהקת, "נינוחות אירופית" שחסרה - במינון משתנה - בהצעות האסיאתיות למיניהן.

 

האם הפנדה החדשה היא ללכת עם ולהרגיש בלי - כלומר, לקבל איכויות נסיעה קרובות לסופר-מיני ותיקה וכל זאת באריזה של דגם חדש?

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממבחן דרך שעשו לך ציינו שהיא נוחה לעומת שאר הימי,המושב של הפנדה החדשה נוח משמעותית מהיוצאת,לכן אני מניח שהנסיעה תהיה נוחה,אך שוב בצע נסיעת מבחן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהסקודה הקטנטנה עולה לגמר יחד עם ההצעה הקוריאנית, ראש בראש מול הפנדה....היעדרותם של פתחי מזגן קונבנציונליים, .

לא כדאי אפילו לשקול קנית הסקודה, עד שלא יתברר האם המזגן מקרר כראוי. אם המיזוג לא מספק, זו טעות חמורה של היצרן.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אם מוותרים על הגבהת הכיסא, אז הסיאט מיי נותנת תמורה עדיפה על הסיטיגו.

מקבלים באותו מחיר את הגרסה המשופרת.

בהצלחה.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לשבת בלבד בסיאט מיי, לעומת הפנדה החדשה בא גם נהגתי, לי אישית הפנדה היתה נוחה ואני יכול להשוות למשל ל107, אלטו איי 10 ושות שלא היו לי נוחות, המיי מישיבה ולא נסיעה עושה רושם יותר טוב מאלה, עדיין את הפנדה אהבתי יותר, בגדול ההרגשה היא כמו סופר מיני מבחינת נוחות/כוח/ איכות תא הנוסעים וגודל תא המטען, בגדול זה רכב שנעים להכנס ולהשתמש בו, מודה שהעיצוב החיצוני פחות מוצלח לדעתי מהפנדה הקודמת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעשה שהיה, כך היה:

 

אתמול הזדמן לי לנהוג על פיאסטה אוטומטית של חבר. הרכב מרגיש מאסיבי, אבל לא מרווח משמעותית מהפנדה כפי שההבדל החיצוני עשוי להעיד. מהר מאד התבלטה הפיאסטה בתחום הנוחות: חברים, מעולם לא יצא לי לנסוע בקטנה שיודעת לשכך את מהמורות הכביש בצורה כזו. לפני כמה ימים חזרתי מאילת בקורולה חדשה - מה אומר ומה אגיד, הפיאסטה הקטנה יכולה ללמד את הקורולה נוחות מהי.

 

מדהים ממש כיצד היפנים (והאסיאתים בכלל) מפשלים פעם אחר פעם בתחום כה חשוב זה. נסיעה ביאריס החדשה עשויה לגרום לכם לחשוב שהיא "מגהצת" את הכביש היטב, טוב יותר מאשר הפיאסטה לדוגמא. אולם לאחר אבחון מעמיק, מתחת לחזות שהיאריס מעמידה בדמות חלקות ושקט מתגלה החסרון הגדול שלה: היעדר "תחכום", שיש לכיול הקפיצים והבולמים בפיאסטה בטונות. רק שימו לב כיצד המרכב נכנס לתנודה אשר דועכת אל הכלום ונבלעת בצורה רהוטה ומעוררת השתאות, תוך בידוד הנוסעים מאימתה. יופי!

 

הפיאסטה, מעבר להיותה שקטה, נוחה, מעודנת וגדולה מהפנדה, מאובזרת היטב (7 כריות אוויר, פנסי ערפל, כיוון גובה וגב תחתון במושב נהג, בקרת אקלים, חשמול מלא, כניסת AUX, מראות וידיות בצבע המרכב וכו'). הפנדה אמנם נוחה יחסית לקטגריה, אבל היא רחוקה מלהיות מבריקה כמו הפיאסטה. אומר זאת כך: היכן שהפיאסטה משככת, הפנדה רק סופגת.

 

כעת לחסרונות, לעומת הפנדה: הישיבה נמוכה מידי, המושבים טובים פחות (פיאט שיחקו אותה עם המושבים בפנדה), ההגה כבד כאילו יש משקולת המחוברת לגריל הקדמי (ואולי ההגה של הפנדה פשוט קל מידי?) ואיכות החומרים וההרכבה אינה מרשימה לרכב שעלה במקור 40% יותר (הפיאסטה המדוברת, עם 30,000 ק"מ, כבר משמיעה קירקוש רציני מתוך הדאשבורד).

 

באשר ליחידת הכוח, הבנתי טוב מאד מדוע נאמר עליה שהיא עצלה: תגובות גיר מהוססות, כאילו יושב בתוך התיבה איזה חייל ספרדי שנמצא בפיאסטה (תרתי משמע) שעושה טובה שהוא שועה להוראותיך. מידי פעם הוא גם חובט כאילו כאות מחאה על התפקיד שהוטל על כתפיו. חבל על המנוע הזה (1.4, 96 כ"ס), שקשה להעריכו מבעד למסך העשן שמפזר הגיר המסרס. הפיאסטה מתנהלת בכבדות אפוא, גם לעומת הפנדה (למרות שנתונים טכניים יעידו אחרת).

 

אז מה דעתכם - פנדה חדשה או פיאסטה משומשת? (מטעמים שונים אני כבר לא מעוניין בסופר-מיני ידנית חדשה)

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4085 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...