Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

1200 ידנית או 1400 אוטומטית - אורך חיי מנוע


asafsc
שימו לב! השרשור הזה בן 4122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לנוכחים, תודה על הפורום המועיל (אני חורש אותו כבר שבועיים).

 

אנחנו רוצים לרדת מהפאסאט-סטיישן 1800 שלנו לרכב קטן יותר במידה משמעותית. גם בשביל החיסכון בדלק, גם כי ברוב הנסיעות ממילא יש רק אדם יחיד באוטו, וכבר אין צורך בתא המטען הגדול וכו'.

התקציב הנוכחי עומד על סביבות 60K, הנסיעה מעורבת ורגועה יחסית, ומקריאה בפורום אנחנו נוטים לרכוש סוויפט אוטומטית משומשת, אבל אם נצליח לקבל מחיר סביר על הפאסאט, נוכל לגרד במאמץ גם עוד קצת - ולהגיע גם עד מחיר של סוויפט ידנית חדשה.

 

אחד השיקולים הוא שאנחנו נוסעים די הרבה (סביבות 2,200 ק"מ בחודש), ורוב הסיכויים שנרצה למשוך עם האוטו די הרבה קילומטרז' עד למכירה עתידית.

האם זה אמור להיות שיקול במה שנוגע לנפח המנוע? האם עדיין נכון שמנועים קטנים יותר נשחקים מהר יותר?

 

והאם צפוי הבדל משמעותי באורך החיים בין סוויפט ידנית 1.2 חדשה לבין אוטומטית 1.4 משומשת כלשהי, סוויפט או מאזדה 2 וכדומה, שבטח תגיע כבר עם קילומטרז' של 50,000 ומעלה?

 

תודה מראש למשיבים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(למען הסר ספק, הכוונה ספציפית למנועים של שני הדגמים של הסוויפט, אם מישהו מכיר ויודע.

אם לא, אשמח גם לקבל המלצות או חוות דעת אחרות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורך חיי מנוע תלוי מכל כך הרבה משתנים שאי אפשר ממש לנבא (נניח שיצרן X מצהיר שמנוע שלו אמור להחזיק 300K ק"מ - מה זה אומר? כלום!). רכב שנהגו בו בני אדם, בהתחשבות, לא קרעו אותו, טיפלו כמו שצריך ובחומרים איכותיים מאוד יחזיק הרבה מאוז זמן בלי קשר להספק מנוע. לאומת זאת, רכש שקרעו אותו, לא טיפלו בו כמו שצריך יחזיק כניראה הרבה פחות. כמובן תלוי גם באילו תנאים נעשה הקילומטרז', אם זה בעיר ופקקים או נסיעה בין עירונית בכביש מהיר (הרבה פחות בלאי).

 

לכן על אורך חיי מנוע ושאר מכלולים ברכב (מנוע לא תמיד היקר ביותר בכל הסיפור הזה) זה משהו אינדיבידואלי. יש רכבים שהולך להם מנוע בלי קשר לנפח אחרי 15K ק"מ, יש רכבים שבלי בעיות עוברים מעל 200K ק"מ (לפעמים אפילו על אותו סוג של מנוע!). אני רוצה להאמין שאנחנו לא פורום נבאים, לכן לנבא כמה יחזיק איזה מנוע בלתי אפשרי.

 

ואם כבר הזכרת את מזדה 2, אני רוצה להגיד שהיא מאוד נחמדה אבל כמה שלא השתדלתי לא הצלחתי להוריד צריכת דלק מתחת ל 1 ל10.5 ואני מאוד עדין ובאותם תנאים עם רכב גדול הרבה יותר (אבל דיזל) אני מקבל קבוע 1 ל14. אני מאמין שכל רכב בנזין לא יהיה הרבה יותר חסכוני מפסאט שלך.

עיצה ידידותית: אם אתה רוצה לחסוך בהוצאות דלק - קנה דיזל (מנוע דיזל מחזיק הרבה יותר מבנזין א טופל טוב ושומרים אליו).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ואם כבר הזכרת את מזדה 2, אני רוצה להגיד שהיא מאוד נחמדה אבל כמה שלא השתדלתי לא הצלחתי להוריד צריכת דלק מתחת ל 1 ל10.5 ואני מאוד עדין ובאותם ךנאים עם רכב גדול הרבה יותר (אבל דיזל) אני מקבל קבוע 1 ל14.

עיצה ידידותית: אם אתה רוצה לחסוך בהוצאות דלק - קנה דיזל (מנוע דיזל מחזיק הרבה יותר מבנזין א טופל טוב ושומרים אליו).

 

אם בארץ היו מוכרים מאזדה 2 ידנית היית מצליח לחסוך משמעותית יותר.

---------------------

גל ארנרייך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

koftailandi, אתה אולי צודק, כניראה שהידנית הייתה מתקרבת לצריכת דלק של רכב דיזל שלי שהוא אוטומטי ושוקל פי 1.7 ועבר מעל חצי מיליון קילומטר כבר, אם אני מאוד רוצה באותו מסלול אני יכול להגיע ל1 ל19 עם הדיזל שלי ושוב מזדה 2 תיהיה בפיגור עם גיר ידני. עדיין זאת צריכת דלק שערוריתית ביחס לגודלה. אין מה לעשות: חיסכון בדלק זה רק דיזל.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

ולנוכח נתוני הדלק של המאזדה 2, אני רק מבולבל יותר. 10.5 זה כבר באמת לא רחוק מהפאסאט סטיישן שלי.

נראה שיש פשוט פער עצום בין נתוני הדלק של "צריכה אמיתית" באתרי האינטרנט לבין מה שאנשים מדווחים עליו.

 

אז בהנחה שעניין החניה הוא לא בעיה, יש איזושהי סיבה שבעולם להעדיף דווקא רכב בנפח מנוע קטן יותר? חוץ מהבדלים במיסוי ובביטוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בהנחה שעניין החניה הוא לא בעיה, יש איזושהי סיבה שבעולם להעדיף דווקא רכב בנפח מנוע קטן יותר? חוץ מהבדלים במיסוי ובביטוח?

אם אתה עושה חובה + צד שלישי זה לא הבדל גדול בביטוח בין רכב גדול לקטן. יש הבדל בטסט בגלל הקבוצות אבל עם השנים גם זה נשחק.

אני לא רואה סיבה להעדיף רכב עם נפח מנוע קטן, גם דרך אגב בפיקנטו אוטומטית עם מנוע 1.25 שהוא יותר קטן מזה של המזדה, הבנתי שאנשים מדווחים על 1 ל12.5 בממוצע.

אם נושא הדלק כאוב עליך רק דיזל. מעבר לזה, למה לך לרכב קטן, צפוף, עם בידוד רעשים נחות לאומת הרכב שיש לך עכשיו?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, tzvipper.

 

נושא הדלק מציק, אבל כנראה לא ברמה שמצדיקה מעבר לדיזל. אם הבנתי נכון, זה רלבנטי רק אחרי שאעבור משמעותית את ה-40K קילומטר בשנה.

 

החלפת האוטו קשורה גם בזה, אבל לא רק בזה.

הפאסאט מוצלחת וכיף לנהוג עליה וכו', אבל מחיר הטיפולים והחלפים לא זניח.

חוץ מזה, ההבדל בין 9.5 ק"מ לליטר לבין 12.5 ק"מ לליטר יוצא לי בקלות כמה מאות שקלים בחודש.

 

אם יש המלצות אחרות למכוניות בטוחות, עמידות ואמינות במיוחד עם צריכת דלק הגיונית, מאוד אשמח לשמוע. עד 60K וקצת יכול להיות רלבנטי.

[חשוב להדגיש שעניין האמינות משמעותי כי אין שום תחבורה ציבורית במרחק קילומטרים מאיתנו, ואנחנו עם רכב יחיד - אם הוא נתקע, גם החיים שלנו נתקעים]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא הדלק מציק, אבל כנראה לא ברמה שמצדיקה מעבר לדיזל. אם הבנתי נכון, זה רלבנטי רק אחרי שאעבור משמעותית את ה-40K קילומטר בשנה.

מעבר לדיזל מוצדק החל מק"מ הראשון. הסיבה שמזמן אין אגרה תוספת על דיזל, הסולר זול יותר ומנוע דיזל עושה יותר קילומטרים לליטר. כמה שאתה נוסע יותר כך אתה חוסך יותר, אבל גם בנסועה מועטה אתה רק חוסך. ובכלל הדיזל נוסע טוב יותר מבנזין כי יש יותר מומנט זמין על טורים נמוכים.

 

יש עכשיו רכב חדש על צריכת סולר מוצהרת על ידי היצרן כ 1 ל28. אם בפועל זה יהיה 1 ל20 זה לא פחות ממדהים ושום מנוע בנזין לא יכול להתקרב לזה (אולי בקושי רכב קטן ידני 1 ליטר בקצב נסיעה של סבתא ואני גם מאוד בספק).

אתה יכול לקרוא את המבחן של C3 EHDI כאן. מחיר של חדשה בחברה 113K, משומשות עדיין אין. אצלה גיר רובוטי.

 

יש עוד מלא רכבי דיזל קטנים (גיר ידני) וחסכוניים (תלוי משנתונים בהתאם יהיו גם המחירים) כמו קיה ריו, שקודה פאביה (מנוע SDI 1.9 סופר אמין וחסכוני, לא להתקרב למנוע 1.4TDI), רנו פלואנס, רנו קנגו, סיטרואן C3 (דור קודם ידנית) ועוד.

יש שקודה אוקטביה, זמינה עם אוטומט וגיר ידני - אמינה מאוד בדגם TOUR, גיר ידני כמובן עדיף בעשרות מונים מבחינת האמינות וגם מבחינת צריכת סולר. ביטוח הבנתי יקר כי היא גניבה. לפני שמישהו יקפוץ ויגיד שמכוניות האלו מונית, יש גם פרטיות שלא היו מונית (ממליץ בחום על ידנית).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. התחלתי להסתכל על פאביות ידניות, ועל פניו זה באמת נראה רלבנטי.

 

סליחה אם אני רק חוזר על רכילות אכזרית, אבל הטיפולים לרכב דיזל לא יקרים במידה משמעותית יותר?

 

ושאלה נוספת:

אם מנועי דיזל מאריכי ימים יותר, זה אומר שקילומטרז' גבוה יותר ברכב משומש פחות מדאיג אותי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפולים בדיזל יקרים יותר? טיפולים סדירים זה שמן ופילטרים, זה אותם מחירים, גם אין לך פלגים שצריך להחליף אותם מידי פעם ברכבי בנזין. תקלות מסויימות יכולות להיות יקרות יותר בדגמים מסויימים, אבל דגמים של רכבים כמו שנמצאים בשימוש בתור מונית, החלקים לא יהיו יקרים יותר מידי ופאביה דיזל יש גם במונית ויש גם בשנתונים מסויימים מרכב סטיישין.

 

דיזל קונים אנשים שנוסעים הרבה כי לנסוע הרבה בבנזין הרבה זו בפירוש פשיטת רגל. לכן סביר להניח שבדיזל תיראה קילומטרז' גבוה, אבל לא צריך להלחץ, אלא לבדוק מצב הרכב בקפידה ולוודא את תקינותו במוסך שמבין. למשל מנוע SDI/TDI 1.9 של פולקסווגן (מנוע מותקן בדגמי סיאט שונים, שקודה וכמובן גם פולקסווגן) אמין למדי ועם טיפול טוב עובר מעל חצי מיליון קילומטר, מונית על 700K ק"מ לא מחזה נדיר על מנוע מקורי שלא פתחו אותו. לכן אם תיראה רכב כזה עם 300 ואפילו 400K ק"מ, במקומך לא הייתי פוסל על הסף אלא בודק בקפידה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...