Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4673 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכל חברי הפורום אני חדש בפורום אז מקווה שאני מפרסם את ההודעה במקום הנכון...

יש ברשותי רכב קצת ישן.. שברולט קוואליר שנת 98 נפח 2200 ועד לפני תקופה קצרה הוא היה סבבה לגמריי...

 

לאחרונה הטורים התחילו לעשות קצת בעיות.. שאני אומר בעיות אני לא מתכוון לבעיות במצב של נסיעה אלה למצב של עמידה.

כשאני ברמזור למשל, לא משנה אם הרכב על דרייב או ניוטרל הטורים יורדים לי כמעט לחצי, הם נמצאים על בערך 600..

וכאשר זה מגיע לחצי, האוטו מתכבה!.

 

ניגשתי למוסך לשאול ממה נובעת הבעיה, והמוסכניק אמר מבלי לפתוח בכלל מכסה מנוע : " צריך לנקות את בית מצערת" כששאלתי על אופן הפעולה הוא הסביר את זה בערך ככה: " אני מבצע ניקוי בעזרת הזרקה של שלוש חומרים" ודרש על זה 250 ש"ח ואמר :"אם זה לא יפתור את הבעיה אל תשלם! "

 

בתור בנאדם שאוהב חוות דעת שנייה פניתי למוסך נוסף..

הפעם, המוסכניק כן הסתכל ופתח את המכסה מנוע ונתן לי תשובה קצת שונה : " חוטי ההתנאה, לא תקינים צריך להחליף את 4 החוטים שיש שם", והוא חיזק את טענתו בכך שהשמיע לי רעש של ניצוץ של חשמל שהגיע מכיוון המנוע, שלטענתו קשור לחוטים האלו, בנוסף הוא פתח גם את בית המצערת וניקה אותו עם תרסיס שמן כלשהו, ואפילו לא גבה על ניקיון בית המצערת תשלום

אחרי הניקיון שנעשה לבית המצערת נזכרתי במה שנאמר לי במוסך הקודם... : " אני מנקה עם שלוש חומרים באמצעות הזרקה.." אך במוסך הזה הניקיון בוצע באמצעות תרסיס שמן ולא שום חומרים נוספים, אפילו שלא נלקח לי שום סכום עבור הניקיון הדבר היה נשמע לי מוזר...

 

בכל מקרה כמו שחשבתי הניקיון לא עזר והבעיה נשארה! בית המצערת נוקה עם ספריי מסויים, והטורים המשיכו להיות נמוכים!

השאלה שלי האם באמת הבעיה יכולה לנבוע מאותם חוטים?, איזה מהמוסכים היה עושה ניקוי טוב יותר לבית המצערת? האם באמת ניקוי בית המצערת צריך להתבצע בשיטה בה הוא בוצע לי במוסך? והאם יכולות להיות עוד סיבות לטורים הנמוכים?...

אשמח לתשובה מפורטת בנושא...

תודה רבה לעוזרים!

פורסם

טורים נמוכים קבועים- צריך לכוון סיבובי מנוע /תערובת ענייה מסיבה כזו או אחרת.

טורים נמוכים ולא יציבים- יש לבצע ניקיון לבית מצערת/מנוע צעדים /מייצב סיבובים/בית מצערת אינם תקינים וזקוקים להחלפה/חיישן טורים מפוקד מחשב אם קיים תקול.

מומלץ לפנות למכון להזרקות דלק לאבחון הרכב בצורה הטובה ביותר ומשם כבר יטפלו בבעיה.

יש בפורום מספר מקומות מומלצים כמו: משה זר הזרקות במרכז/אורי מלמד בצפון (חיפה) ועוד.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
שלום לכל חברי הפורום אני חדש בפורום אז מקווה שאני מפרסם את ההודעה במקום הנכון...

יש ברשותי רכב קצת ישן.. שברולט קוואליר שנת 98 נפח 2200 ועד לפני תקופה קצרה הוא היה סבבה לגמריי...

 

לאחרונה הטורים התחילו לעשות קצת בעיות.. שאני אומר בעיות אני לא מתכוון לבעיות במצב של נסיעה אלה למצב של עמידה.

כשאני ברמזור למשל, לא משנה אם הרכב על דרייב או ניוטרל הטורים יורדים לי כמעט לחצי, הם נמצאים על בערך 600..

וכאשר זה מגיע לחצי, האוטו מתכבה!.

 

ניגשתי למוסך לשאול ממה נובעת הבעיה, והמוסכניק אמר מבלי לפתוח בכלל מכסה מנוע : " צריך לנקות את בית מצערת" כששאלתי על אופן הפעולה הוא הסביר את זה בערך ככה: " אני מבצע ניקוי בעזרת הזרקה של שלוש חומרים" ודרש על זה 250 ש"ח ואמר :"אם זה לא יפתור את הבעיה אל תשלם! "

 

בתור בנאדם שאוהב חוות דעת שנייה פניתי למוסך נוסף..

הפעם, המוסכניק כן הסתכל ופתח את המכסה מנוע ונתן לי תשובה קצת שונה : " חוטי ההתנאה, לא תקינים צריך להחליף את 4 החוטים שיש שם", והוא חיזק את טענתו בכך שהשמיע לי רעש של ניצוץ של חשמל שהגיע מכיוון המנוע, שלטענתו קשור לחוטים האלו, בנוסף הוא פתח גם את בית המצערת וניקה אותו עם תרסיס שמן כלשהו, ואפילו לא גבה על ניקיון בית המצערת תשלום

אחרי הניקיון שנעשה לבית המצערת נזכרתי במה שנאמר לי במוסך הקודם... : " אני מנקה עם שלוש חומרים באמצעות הזרקה.." אך במוסך הזה הניקיון בוצע באמצעות תרסיס שמן ולא שום חומרים נוספים, אפילו שלא נלקח לי שום סכום עבור הניקיון הדבר היה נשמע לי מוזר...

 

בכל מקרה כמו שחשבתי הניקיון לא עזר והבעיה נשארה! בית המצערת נוקה עם ספריי מסויים, והטורים המשיכו להיות נמוכים!

השאלה שלי האם באמת הבעיה יכולה לנבוע מאותם חוטים?, איזה מהמוסכים היה עושה ניקוי טוב יותר לבית המצערת? האם באמת ניקוי בית המצערת צריך להתבצע בשיטה בה הוא בוצע לי במוסך? והאם יכולות להיות עוד סיבות לטורים הנמוכים?...

אשמח לתשובה מפורטת בנושא...

תודה רבה לעוזרים!

 

כמו שאתה רואה יכולות להיות הרבה סיבות , אם אתה לא מוטרד מהסיבה אלא מהתוצאה - שחרר קצת את הבורג אולי זה יעזור

אמא של במבי מלחכת לא רק דשא .

פורסם

ניקוי בית מצערת יכול להתבצע בכמה אופנים:

אפשר לפרק את בית המצערת ולנקות עם מברשת וחומר מיוחד (ממיס שומנים) באמבטיה שנועדה לכך, להחליף אטם ולהחזיר למקום.

אפשר לרסס ספרי לניקוי קרבורטוקים על בית המצערת תוך כדי שהרכב מונע (להכניס את כל הג'יפה למנוע ולא להמיס ממש את כל הליכלוך וגם לא ממש לנקות את בית המצערת, ניראה שזו הפעולה שביצעו במוסך ולא חייבו אותך) .

אפשר גם בעזרת מכשיר שיש לו מיכל לחץ, שאליו מכניסים את החומרים, מחובר אליו צינור ומרסס בקצה, ותוך כדי עבודת המנוע, מכניסים לחץ למיכל והוא מרסס את החומר לבית המצערת, אם זה חומר טוב, הוא מנקה היטב את בית המצערת וגם את תא השריפה.

זה תהליך ארוך יחסית ולא 5 דקות, והחומרים (הטובים) לא זולים.

יש עוד אפשרות שזה משהוא דומה לאפשרות האחרונה שתיארתי, יש בקבוק לחץ עם חומר שהותאם למתרה הזאת שמגיע עם צינורית ומבצעים בדיוק את אותה פעולה כמו באפשרות הקודמת, כאשר הרכב מונע.

שני האיבחונים יכולים לגרום להכבות המנע.

דבר ראשון אם זיהית שיש בעיה בחוטי הצתה, תחליף אותם. גם כך הם לא תקינים (על הדרך תבדוק פלגים, אם יש בריחת ניצוץ יכול להיות שגם הפלגים כבר זקוקים להחלפה).

אם זה לא עוזר תמשיך הלאה.

נ.ב מומלץ לא לשחק עם הבורג כי אתה משנה בעצם את מצב המצערת, המחשב מזהה את השינוי ומנסה לתקן, כי למחשב יש תוכנה שאומרת לו איזה טורים צריך להיות בסרק) יכול להיות שזה יעזור אבל מומלץ לזהות את הבעיה במקום לעקוף אותה.

יניב

פורסם

תודה על התגובות....

אני יסביר מה עשו לי כשחזרתי בפעם השנייה למוסך:

החלפתי את חוטי ההצתה הניצוץ נעלם והבעיה לא נפתרה.

פירקו לי את בית המצערת וניקו אותו עם ספריי לניקוי קרבורטורים, ואחר כך ניקו אותו עם עוד חומר ממיס שומנים והוא היה מבריק.

החזירו אותו חזרה והבעיה לא נפתרה.

המוסכניק נראה כאילו הוא אינו יודע עוד מה הבעיה ופשוט לקח מברג וסובב קצת את הבורג.

הבעיה נפתרה אבל לא באופן מלא.

הטורים במצב עמידה אכן מגיעים כמעט ל-1 אבל!!! כשאני מניע את האוטו הטורים עולים ל- 1.5 ויורדים שוב ל-1 ושוב עולים ל- 1.5 עד שזה מסתדר, זה רק משהו כמו שתי שניות וזה קורא רק בהנעה.

ז"א כשאני מניע זה מראה כאילו אני לוחץ על הגז, עוזב, ושוב לוחץ על הגז.

עכשיו השאלה אם זה לא דופק דברים נוספים בהמשך??...

את המצב של כיבוי המנוע זה פתר...

תודה לעוזרים.

נ.ב. אשמח אם תציעו עוד פתרונות אפשריים לבעיה בהתחשב והפלאגים טובים(יש להם עוד איזה 50 אלף קילומטר לעבור), ועדיין לא עבר 10000 קילומטר מהטיפול עשרת אלפים האחרון.

אשמח לתשובות כי הרעיון של סיבוב הבורג כמו שנעשה לא כל כך מצא חן בעיני

פורסם
בדקת שאין שאיבת אוויר מצינורית וואקום קרועה ?

 

מחזק

 

בנוסף לחבר שלי הייתה בעייה דומה(אחד לאחד), כמו שתיארת, מה שפתר אותה הייתה פשוט לנתק את הקונקטור של חיישן בית מצערת בזמן פעולת המנוע והחזרתו לאחר עשר שניות, כיבוי הרכב, והתנעתו מחדש לאחר כמה דקות. יש לציין שזה נעשה בקולט 95'

פורסם

אני במקומך, הייתי ניגש מהתחלה למוסך UMI. שיחבר את הרכב לסורק תקלות וידע בדיוק מהיכן התקלה.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

נצל״ש

ברשותי קוואליר 98 מנוע 2200.

קיימת לי אותה הבעיה. הלכתי לשני מוסכים.

אחד לא בדק וכבר קבע שמדובר בניקוי של מנוע צעדים ובדיקת צינור וואקום.

השני כן בדק והגיע למסקנה שצריך להחליף פלאגים + חוטי פלאגים. כל הסיפור 470 ש״ח לפני עבודה. תכל׳ס צריך להחליף פלאגים.

הוא בדק את הפלאגים והגיע למסקנה שאחד דפוק ולא משפיע על המנוע כאשר הוא שלף אותו החוצה, בעוד שהמנוע הגיב להוצאה של שלושת הפלאגים האחרים. מה שאומר שהמנוע עובד על 75 אחוזים. בנוסף יש ריח חריף של דלק והמנוע רועד בגלל סל״ד נמוך.

האם נשמע הגיוני?

האם צריך להחליף גם חוטי פלאגים יחד עם הפלאגים עצמם?

פורסם
נצל״ש

ברשותי קוואליר 98 מנוע 2200.

קיימת לי אותה הבעיה. הלכתי לשני מוסכים.

אחד לא בדק וכבר קבע שמדובר בניקוי של מנוע צעדים ובדיקת צינור וואקום.

השני כן בדק והגיע למסקנה שצריך להחליף פלאגים + חוטי פלאגים. כל הסיפור 470 ש״ח לפני עבודה. תכל׳ס צריך להחליף פלאגים.

הוא בדק את הפלאגים והגיע למסקנה שאחד דפוק ולא משפיע על המנוע כאשר הוא שלף אותו החוצה, בעוד שהמנוע הגיב להוצאה של שלושת הפלאגים האחרים. מה שאומר שהמנוע עובד על 75 אחוזים. בנוסף יש ריח חריף של דלק והמנוע רועד בגלל סל״ד נמוך.

האם נשמע הגיוני?

האם צריך להחליף גם חוטי פלאגים יחד עם הפלאגים עצמם?

 

הגיוני ביותר אבל צריך לבדוק מדוע לא עבד אותו פלאג? האם הוא התמלא מישקעי שמן שמנוע ממנו לעבוד תקין? חוטי הצתה אם הם תקינים אין צורך להחליף אותם.

פורסם

תודה על התגובה.

 

לשאלתך, הפלאג די ישן ואמור להיות מוחלף מזמן.

הייתי אמור להחליף אותם די מזמן, אבל זה משום מה הוזנח (חיכיתי למשלוח מחו"ל שלא הגיע)

 

1. הבנתי שכדאי לי לקנות פלאגים של ACE DELECO שהכי מתאימים לרכב. האומנם?

2. כמה מסובך להחליף פלאגים לבד? הבנתי שצריך לדעת איך להבריג את הפלאג וכיוצ"ב.

פורסם
תודה על התגובה.

 

לשאלתך, הפלאג די ישן ואמור להיות מוחלף מזמן.

הייתי אמור להחליף אותם די מזמן, אבל זה משום מה הוזנח (חיכיתי למשלוח מחו"ל שלא הגיע)

 

1. הבנתי שכדאי לי לקנות פלאגים של ACE DELECO שהכי מתאימים לרכב. האומנם?

2. כמה מסובך להחליף פלאגים לבד? הבנתי שצריך לדעת איך להבריג את הפלאג וכיוצ"ב.

לא מסובך להחליף פלאגים לבד בתנאי שיש את הכלים ואת הידע הבסיסי. אם אתה חושש כל מוסך יעשה את זה ללא עלות. זה סיפור של 5 דקות עבודה.

פורסם

שלום ,

טורים לא יציבים ברכב יכולים להיגרם מכל מיני סיבות.

אני ממליץ להכניס את הרכב לאחד ממוסכי הרשת של UMI לצורך איתור התקלה.

ניקויי בית מצערת מתבצע בד"כ ע"י ספריי או חומר מסיר פייח

×
×
  • תוכן חדש...